Wie o wie weet of zoiets de moeite waard is voor het geld??
quote:dat is zeer zeker het geld NIET waard....
Op woensdag 21 januari 2004 12:34 schreef Aanhalingsteken het volgende:
Ik heb een lastig probleem dat ik graag aan de diehard gitaristen hier wil voorleggen.
Ik heb zelf al enige tijd een 50 watt versterker Hughes & Kettner, prima ding heel tevreden mee maja 50 watt is niet echt podiumbestendig zegmaar. Ik heb ook een Korg Toneworks AX1500 en op dit pedaal kan je één (mono) of twee (stereo) pedalen aansluiten. Ik heb dat stereo wel es geprobeerd met amps van vrienden en 't klinkt inderdaad een behoorlijk stuk mooier, o.a. bewegend geluid (links naar rechts etc.). Mijn probleem zal misschien nu al duidelijker zijn: is het een optie om een 2e Hughes & Kettner 50w versterker erbij te kopen voor ¤200 ongeveer en zodoende op 100 watt uit te komen, of is het verstandiger eens uit te gaan zien naar een nieuwe versterker (waarvoor ik 't geld NIET heb). Ik denk namelijk dat het wel zou kunnen, dan maak ik een houten bak waar ik beide versterkers naast elkaar in plaats en heb ik een custom made 100W amp
.
Wie o wie weet of zoiets de moeite waard is voor het geld??
niet per se marshall ofzo, maar prijs/kwaliteit verhouding is het iig heel wat beter dan hughes & kettner
-edit- btw: een marshall valvestate met 50 watt betekent dattie harder kan dan een normale 50 watter... ik heb een 40 watt valvestate en die blaast elke andere 40 watter (zonder buizen natuurlijk) er keihard uit...
[Dit bericht is gewijzigd door Rnej op 21-01-2004 12:37]
Die gaat ongeveer even hard als m'n 40watt marshall valvestate :-b
Heb wel eens op een Hughes&Kettner gespeeld...Alleen hun hele dure versterkers klinken echt goed...degene in het lagere segment zijn een beetje 'gaar' om het zo maar te zeggen :-)
Ik hoop echter dat dit topic niet vol komt te zitten met pro en contra Hughes & Kettner want daar zit ik niet op te wachten dat merk bevalt mij prima voor z'n geld da's het probleem niet. Hoofdvraag is en blijft: 2 losse 50 w versterkers of 1 nieuwe 100w. (laat het merk dus maar even buiten beschouwing vanaf hier)
2 x 50 watt in de vorm van 2 losse versterkers gaat toch niet net zo hard als 1 van 100 watt? (gaar voorbeeld: 2 brullende brommers naast elkaar zijn toch ook niet 2 keer zo hard (in decibellen) als 1tje?)
Bovendien klinkt een 100 watt versterker mooier op n hoger volume, anders heb je op t podium straks 2 van die bijna over hun nek gaande 50 watt dingen staan...
Marshall valvestate lijkt me helemaal nix, die dingen klinken zowiezo voor geen meter vind ik. Ga gewoon opzoek naar een 2e hands buizentop van 100 watt en 'n 4x12 cabinet (of 2 dan kun je alsnog stereo gaan) Als je goed zoekt en onderhandelt hoeft dat helemaal niet zo duur te worden.
Ik speel zelf over een 100 watt londoncity buizentop met een bijpassend 4x12 cabinet, en dit heeft mij samen 125+180= 305 euro gekost. (2e hands uiteraard, spul is 70'-er jaren.) Dit bevalt uitstekend en ik heb altijd meer dan genoeg vermogen bij live shows.
quote:Die indruk heb ik zelf ook, heb vaak over die H&K Attax versterkers gespeeld (dingen staan hier in de oefenruimte), maar eigenlijk vind ik dat maar zeer matige versterkers met een lelijke distortion.
Op woensdag 21 januari 2004 12:43 schreef BramKamsma het volgende:
Alleen hun hele dure versterkers klinken echt goed...degene in het lagere segment zijn een beetje 'gaar' om het zo maar te zeggen :-)
quote:Je hoort vaak dat H&K in de bodemklasse zeer goede versterkers levert voor die prijs, en juist in de top van de markt ook weer heel goed is. Het midden (de Attax serie enz ~prijsklasse ¤500 + ) is inderdaad niet sterk. Dat is wat ik ervan weet, magoed zoals ik al zei, daar zijn we wel over uit, wie o wie weet of het een goed idee is mijn plannetje ten uitvoer te brengen
Op woensdag 21 januari 2004 15:50 schreef Zander het volgende:
Die indruk heb ik zelf ook, heb vaak over die H&K Attax versterkers gespeeld (dingen staan hier in de oefenruimte), maar eigenlijk vind ik dat maar zeer matige versterkers met een lelijke distortion.
Die kan 2 amps simultaan laten lopen in stereo of in elke panning die je maar wilt
Ook voor zowel live als recording is ie supergeschikt!
quote:Iets meer opletten bij natuurkunde beste vriend, voor een verdubbeling van de geluidsintensiteit (de hardheid) is tien keer zoveel 'vermogen' nodig, dus om twee keer zo hard te gaan als een 50 watt versterker, heb je of tien 50 watt versterkers of 1 500 watt versterker nodig uitgaande van het feit dat het vermogen de enige verandering is in d ie situaties. Over het algemeen zegt het wermogen van een amp enit zoveel over hoe hard het gaat, het gaat meer om het rendement van de speakers bijvoorveeld.
Op woensdag 21 januari 2004 15:36 schreef Bazzel het volgende:
ik ben niet zo technisch enzo...maargoed:2 x 50 watt in de vorm van 2 losse versterkers gaat toch niet net zo hard als 1 van 100 watt? (gaar voorbeeld: 2 brullende brommers naast elkaar zijn toch ook niet 2 keer zo hard (in decibellen) als 1tje?)
Bovendien klinkt een 100 watt versterker mooier op n hoger volume, anders heb je op t podium straks 2 van die bijna over hun nek gaande 50 watt dingen staan...
Het voordeel van wat de topicstarter voorstelt is dat je stereo kunt gaan werken, als je met een stereo chorus met ongeveer deze settings (rate:0, depth:0, level:10) in stereo speelt krijg je een ontzettend mooi breed geluid. Maar je kunt ook de huidige versterker v erkopen w at geld bijleggen en een goede buizenamp kopen.
quote:iets beter lezen beste vriend, ik zeg idd dat 2 van 50 niet zo hard gaan als 1 van 100... dus dat ie dan alsnog niet podiumproof is. misschien wel n mooi geluid maar gewoon neit hard genoeg..
Op donderdag 22 januari 2004 10:54 schreef LenL het volgende:[..]
Iets meer opletten bij natuurkunde beste vriend, voor een verdubbeling van de geluidsintensiteit (de hardheid) is tien keer zoveel 'vermogen' nodig, dus om twee keer zo hard te gaan als een 50 watt versterker, heb je of tien 50 watt versterkers of 1 500 watt versterker nodig uitgaande van het feit dat het vermogen de enige verandering is in d ie situaties. Over het algemeen zegt het wermogen van een amp enit zoveel over hoe hard het gaat, het gaat meer om het rendement van de speakers bijvoorveeld.
Het voordeel van wat de topicstarter voorstelt is dat je stereo kunt gaan werken, als je met een stereo chorus met ongeveer deze settings (rate:0, depth:0, level:10) in stereo speelt krijg je een ontzettend mooi breed geluid. Maar je kunt ook de huidige versterker v erkopen w at geld bijleggen en een goede buizenamp kopen.
en ik snap idd nix van natuurkunde....
quote:iets beter nadenken mijn vriend, als het vermogen het enige is wat verandert is het WEL zo dat twee 50 watt versterkers even hard gaan als één van 100 watt.
Op donderdag 22 januari 2004 15:41 schreef Bazzel het volgende:[..]
iets beter lezen beste vriend, ik zeg idd dat 2 van 50 niet zo hard gaan als 1 van 100... dus dat ie dan alsnog niet podiumproof is. misschien wel n mooi geluid maar gewoon neit hard genoeg..
en ik snap idd nix van natuurkunde....
HIM, het is trouwens impedantie en vermogen in plaats van respectievelijk ohmage en wattage, verder heeft de impedantie vrij weinig met volume te maken.
je hebt wel gelijk over het feit dat vermogen niet veel zegt, een goede 20 watt buzienamp met de juiste speakers kan nog steeds veel te hard zijn op een podium, op een podium wil je nl. een zo zachgt mogelijk geluid, dat is makkelijk voor de geluidsmensen.
quote:Daar heb ik ook over na zitten denken maar dan verkoop ik deze voor een euro of honderdvijftig en moet vervolgens iets van 700 gaan bijleggen om een buizenamp te kopen... da's toch andere koek dan een 2e versterktertje kopen voor ¤150/200
Op donderdag 22 januari 2004 10:54 schreef LenL het volgende:
quote:Ja, maar wel hard genoeg om jezelf te kunnen monitoren
Op donderdag 22 januari 2004 17:31 schreef LenL het volgende:[..]
op een podium wil je nl. een zo zachgt mogelijk geluid, dat is makkelijk voor de geluidsmensen.
quote:als je lieve geluidsmensen hebt willen die de gitaar vast wel over de monitors gooien als het écht te zacht is.
Op donderdag 22 januari 2004 22:54 schreef --H-I-M-- het volgende:[..]
Ja, maar wel hard genoeg om jezelf te kunnen monitoren
Maar die staat altijd voor je maar tis ook wel fijn om vanauit achteren iets te horen!
quote:Als gitarist beweeg je veel op t podium en daarom is t ook fijn om wat achter je te horen...
Op zaterdag 24 januari 2004 13:56 schreef LenL het volgende:
zangers en drummers schijnen daar ook geen problemen mee te hebben, alleen van voren gemonitord te wworden.
quote:allemaal schijnargumenten, waarom zou het vele bewegen er mee te maken hebben dat je ook van achteren wilt worden gemonitord en zijn zanger jusit neit de m ensen die JUIST monitors nodig hebben?
Op zaterdag 24 januari 2004 17:49 schreef Bazzel het volgende:[..]
Als gitarist beweeg je veel op t podium en daarom is t ook fijn om wat achter je te horen...
Zangers bewegen ook veel maar die weten niet beter dan alleen van voren gemonitord te worden, dus dat telt niet
Drummers zitten op n krukje
Ik hgeb vandaag nog met een geluidstechnicus gepraat over dit onderwerp, het liefst hebben die lui nauwelijks geluid op het podium en sturen alles door de monitor.
quote:Doordat je niet kan tikken snap ik je zin over die zanger niet helemaal maar goed...
Op zaterdag 24 januari 2004 18:20 schreef LenL het volgende:[..]
allemaal schijnargumenten, waarom zou het vele bewegen er mee te maken hebben dat je ook van achteren wilt worden gemonitord en zijn zanger jusit neit de m ensen die JUIST monitors nodig hebben?
Ik hgeb vandaag nog met een geluidstechnicus gepraat over dit onderwerp, het liefst hebben die lui nauwelijks geluid op het podium en sturen alles door de monitor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |