abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 januari 2004 @ 10:46:19 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16451627
Ben een enquête aan het maken over een computerprogrammaatje voor mensen die niets van computers weten...

De vraag is dus wat mensen vinden van de navigatie tussen de verschillende onderdelen. Maar hoe zeg ik dat in computeranalfabetentaal?

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_16451663
Navigatie is niet echt "computertaal" hoor.
  woensdag 21 januari 2004 @ 10:50:01 #3
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_16451732
uhm toch maar een poging

switchen
(af)wisselen
(om)schakelen
ruilen
wisselen

lijkt me afhankelijk van je woordgebruik

<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
pi_16451742
wat mensen vinden van het heen en weer gaan tussen de verschillende onderdelen

wat mensen vinden van het gaan naar de verschillende onderdelen

gebruik eens het woordenboek, Nederlands synoniemen woordenboek

liev!
pi_16451939
Besturing?
pi_16451942
Als je iets schrijft voor andere mensen moet je je altijd verplaatsen in je publiek. Wie is je publiek? Wat is hun niveau? Dit zijn vragen die je jezelf moet stellen.

Dan blijken dit soort vragen gemakkelijker opgelost dan je denkt. Immers, navigeren is een oeroud Nederlands woord dat eigenlijk geen zak met computers te maken heeft. De meeste mensen kennen dit woord. Mensen die nix van computers afweten zullen beter begrijpen wat jij bedoeld als je dit woord gebruikt omdat ze weten wat het betekend in de originele betekenis.

Jij weet dit blijkbaar niet. Dus i.p.v. aan de inteligentie van je publiek te twijfelen, zou ik sterk aan m'n eigen inteligentie gaan twijfelen als ik jou was.

Navigeren is "je pad/route vinden/bepalen" en is van origine een scheepvaart term.

woensdag 21 januari 2004 @ 11:04:40 #7
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_16452091
Ik denk dat je beter kan vragen wat men vindt van de samen WERKING tussen de 2 onderdelen.

of natuurlijk in de andere zin, het wisselen tussen verschillende programma's

het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_16452127
besturing/aansturing
C’est Davie :o)
  woensdag 21 januari 2004 @ 11:09:20 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16452178
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:57 schreef beauco het volgende:
Jij weet dit blijkbaar niet. Dus i.p.v. aan de inteligentie van je publiek te twijfelen, zou ik sterk aan m'n eigen inteligentie gaan twijfelen als ik jou was.
Ik twijfel niet aan de intelligentie van mijn publiek, het zijn hele slimme mensen, ze weten alleen niets van computers.
De enquête had ik voorgelegd aan het hoofd van de afdeling van de gebruikers en die kwam ermee dat het woord waarschijnlijk te lastig zou zijn. En daar kan ik me iets bij voorstellen. Heeft echt helemaal niets met intelligentie te maken...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 21 januari 2004 @ 11:26:42 #10
76657 Maikey
This pik ik niet!
pi_16452599
Vaginatie
Wat een onzin!
  woensdag 21 januari 2004 @ 11:31:29 #11
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16452733
"Vindt u het gemakkelijk om van het ene onderdeel/menu naar het andere te gaan"

Meer letterlijk: "kunt u makkelijk uw weg vinden tussen de verschillende menu's/onderdelen?"

*behoorlijk wat user-manuals geschreven heeft, en heeft vastgesteld, dat ze bijna altijd ongelezen in de onderste la belanden!

[Dit bericht is gewijzigd door Litman op 21-01-2004 11:35]

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  woensdag 21 januari 2004 @ 11:32:37 #12
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_16452765
navigeren = min of meer begeleiden??
Wat moet je anders?
  woensdag 21 januari 2004 @ 12:33:41 #13
35413 Gozaru_X
The Ultimate Foxy Fix!
pi_16454606
Zoals iemand anders al heeft gezegd; 'navigatie' IS helemaal geen "computertaal".

Snap niet waarom jullie het als computertaal beschouwen. Ik begin echt te twijfelen aan de "kennis" van FOKers...

quote:
na·vi·ga·tie (de ~ (v.))
1 scheepvaart
2 stuurmanskunst
3 plaatsbepaling op zee of in de lucht => bestek
So Now You Know!
  woensdag 21 januari 2004 @ 13:55:16 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16456886
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 12:33 schreef Gozaru_X het volgende:
Zoals iemand anders al heeft gezegd; 'navigatie' IS helemaal geen "computertaal".
Bijdehand hoor...
In de context, zoals ik die hierboven schets hele post lezen is inderdaad vrij lastig gaat het welzeker om "computertaal"

*zucht*

pi_16457442
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 13:55 schreef Hik het volgende:

[..]

Bijdehand hoor...
In de context, zoals ik die hierboven schets hele post lezen is inderdaad vrij lastig gaat het welzeker om "computertaal"

*zucht*

Je hebt niet voor niets ook Netscape Navigator, dus het is wel een term die gebruikt wordt.

Maar wat bedoel je nu precies? Wat wil je weten van de mensen? Of zij last hebben van de overstap van het ene programma naar het andere programma qua het verschil in besturing?

Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
  woensdag 21 januari 2004 @ 15:19:55 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16459587
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 11:31 schreef Litman het volgende:
Meer letterlijk: "kunt u makkelijk uw weg vinden tussen de verschillende menu's/onderdelen?"
Ik ben hiermee gegaan...

Tnx allen....

woensdag 21 januari 2004 @ 18:05:18 #17
35413 Gozaru_X
The Ultimate Foxy Fix!
pi_16464938
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 13:55 schreef Hik het volgende:

[..]

Bijdehand hoor...

*zucht*

Helemaal niet "bijdehand". En ik heb wel je "hele post" gelezen: alle drie de zinnen!

Je zoekt een ander woord voor navigatie, punt. Heeft NIETS met context te maken. Ik weet geen drol van satellieten of ruimteschepen or whatever, maar als iemand zegt navigatie tussen de ruimteschepen gaat zo en zo en zo, dan weet ik iig WEL wat NAVIGATIE is zonder ook maar iets van ruimteschepen te snappen.

So Now You Know!
  woensdag 21 januari 2004 @ 20:49:10 #18
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16470025
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 15:19 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik ben hiermee gegaan...

Tnx allen....

Aha, schending auteursrechten noemen we dat!

succes ermee.

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')