De vraag is dus wat mensen vinden van de navigatie tussen de verschillende onderdelen. Maar hoe zeg ik dat in computeranalfabetentaal?
switchen
(af)wisselen
(om)schakelen
ruilen
wisselen
lijkt me afhankelijk van je woordgebruik
wat mensen vinden van het gaan naar de verschillende onderdelen
gebruik eens het woordenboek, Nederlands synoniemen woordenboek
Dan blijken dit soort vragen gemakkelijker opgelost dan je denkt. Immers, navigeren is een oeroud Nederlands woord dat eigenlijk geen zak met computers te maken heeft. De meeste mensen kennen dit woord. Mensen die nix van computers afweten zullen beter begrijpen wat jij bedoeld als je dit woord gebruikt omdat ze weten wat het betekend in de originele betekenis.
Jij weet dit blijkbaar niet. Dus i.p.v. aan de inteligentie van je publiek te twijfelen, zou ik sterk aan m'n eigen inteligentie gaan twijfelen als ik jou was.
Navigeren is "je pad/route vinden/bepalen" en is van origine een scheepvaart term.
of natuurlijk in de andere zin, het wisselen tussen verschillende programma's
quote:Ik twijfel niet aan de intelligentie van mijn publiek, het zijn hele slimme mensen, ze weten alleen niets van computers.
Op woensdag 21 januari 2004 10:57 schreef beauco het volgende:
Jij weet dit blijkbaar niet. Dus i.p.v. aan de inteligentie van je publiek te twijfelen, zou ik sterk aan m'n eigen inteligentie gaan twijfelen als ik jou was.
Meer letterlijk: "kunt u makkelijk uw weg vinden tussen de verschillende menu's/onderdelen?"
*behoorlijk wat user-manuals geschreven heeft, en heeft vastgesteld, dat ze bijna altijd ongelezen in de onderste la belanden!
[Dit bericht is gewijzigd door Litman op 21-01-2004 11:35]
Snap niet waarom jullie het als computertaal beschouwen. Ik begin echt te twijfelen aan de "kennis" van FOKers...
quote:
na·vi·ga·tie (de ~ (v.))
1 scheepvaart
2 stuurmanskunst
3 plaatsbepaling op zee of in de lucht => bestek
quote:Bijdehand hoor...
Op woensdag 21 januari 2004 12:33 schreef Gozaru_X het volgende:
Zoals iemand anders al heeft gezegd; 'navigatie' IS helemaal geen "computertaal".
*zucht*
quote:Je hebt niet voor niets ook Netscape Navigator, dus het is wel een term die gebruikt wordt.
Op woensdag 21 januari 2004 13:55 schreef Hik het volgende:[..]
Bijdehand hoor...
In de context, zoals ik die hierboven schets hele post lezen is inderdaad vrij lastig gaat het welzeker om "computertaal"*zucht*
Maar wat bedoel je nu precies? Wat wil je weten van de mensen? Of zij last hebben van de overstap van het ene programma naar het andere programma qua het verschil in besturing?
quote:Ik ben hiermee gegaan...
Op woensdag 21 januari 2004 11:31 schreef Litman het volgende:
Meer letterlijk: "kunt u makkelijk uw weg vinden tussen de verschillende menu's/onderdelen?"
Tnx allen....
quote:Helemaal niet "bijdehand". En ik heb wel je "hele post" gelezen: alle drie de zinnen!
Op woensdag 21 januari 2004 13:55 schreef Hik het volgende:[..]
Bijdehand hoor...
In de context, zoals ik die hierboven schets hele post lezen is inderdaad vrij lastig gaat het welzeker om "computertaal"*zucht*
Je zoekt een ander woord voor navigatie, punt. Heeft NIETS met context te maken. Ik weet geen drol van satellieten of ruimteschepen or whatever, maar als iemand zegt navigatie tussen de ruimteschepen gaat zo en zo en zo, dan weet ik iig WEL wat NAVIGATIE is zonder ook maar iets van ruimteschepen te snappen.
quote:Aha, schending auteursrechten noemen we dat!
Op woensdag 21 januari 2004 15:19 schreef Hik het volgende:[..]
Ik ben hiermee gegaan...
Tnx allen....
succes ermee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |