abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 januari 2004 @ 10:59:49 #176
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16589782
Wat lekker Melonovy, het lijkt erop dat Chiara het nu doorheeft hoor Daar kom je zo van bij, een paar nachten zonder dat je eruit moet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 26 januari 2004 @ 11:02:25 #177
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16589837
ze heeft het idd echt door, vanochten om 5 uur hoorde ik haar even, maar dat heeft geen minuut geduurd en ze sliep al weer. Ben erg blij dat het zo goed gaat!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator maandag 26 januari 2004 @ 11:53:58 #178
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16591297
Ow heerlijk is dat he melonovy, Iris heeft het sinds 3 dagen -of liever gezegd nachten- ook door en slaapt van 11 tot 7. mensen wat doet dat goed om eindelijk eens goed te slapen!

Vanmorgen naar het cb gesjeest, had me bijna verslapen maar gelukkig belde Karin (die nog wat wilde weten) me op tijd wakker.
Eva is vanmorgen vroeg naar Oma vertrokken, die mag daar een dagje spelen zodat ik even de tijd heb voor Iris als de reactie op de prik weer zo vervelend is als de vorige keer, en wij waren daarna nog even samen in het grote bed gekropen en toch in slaap gevallen.
Maar goed, snel aangekleed, fles gegeven en we waren net op tijd binnen voor het wegen en meten. Iris is nu 7200 gram en 65 cm! Echt ruim een kilo gegroeid in een maand tijd, dat idee hadden we al want ze heeft toch een paar stevige billetjes gekregen.
Daarna het onderzoek door de (nieuwe) cb arts, die vond Iris erg sterk en erg voor qua bewegingen en kracht. Ze schatte in dat Iris voor haar 1e verjaardag wel zou lopen als ze zo doorgaat qua ontwikkeling.
Wat een onzin, dacht ik bij mezelf, maar ik heb vriendelijk geknikt.
Iris doet het gewoon lekker, ze is gelukkig en vrolijk en de rest zal me toch echt worst wezen. Voorlopen of achterlopen is allemaal zo relatief, dat kan zo weer veranderen.

Prikje ging erin, met moeite trouwens want Iris bleef omdraaien en wegrollen want ze had geen zin in stilliggen, en na een klein kreetje lag Iris alweer vrolijk te kraaien en te spetteren.
Ik kreeg nog wel complimentjes over het feit dat ik nog steeds bv gaf, ook al was het dan deels, zolang maken ze niet vaak mee helaas. Kun je nagaan, Iris is pas 4,5 maand en nu al vinden ze het bijzonder. Toch was het wel heel leuk om te horen.
Ze vond wel het spugen van Iris iets waar we iets aan moesten doen, iets andere voeding ofzo, maar ze kon geen echte tips geven welke dan en wat we er nog meer aan konden doen. Dat moesten we maar uitzoeken........ Nou ik vind het wel best zo, Iris groeit goed genoeg ondanks de vele kwakjes die ze op onze schouders deponeert, en ik heb geen zin in experimenten in voeding met als gevolg dat haar ontlasting nog moeizamer wordt. Als ze straks wat meer rechtop gaat leven, zitten in de stoel enzo, zal het allemaal vast wel beter gaan.
Tot die tijd reken ik de spuugdoekjes op mijn schouder wel tot mijn nieuwste accessoire.
Iris slaapt nu lekker, eens kijken of ze deze keer weer uren gaat huilen en koorstig wordt of dat het dit keer allemaal wel meevalt.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_16593059
lois.... hahahahahaha Lekker he nog ff slapen.
Ik hoop dat Iris er dit keer minder last van heeft hoor.

Duncan heeft weer wat nieuws hoor.... hij kruipt nu echt als een kievit en gaat dus overal heen....
Wij hebben de slaapkamer aan de woonkamer zitten en dat is afgescheiden door lamellen. Nou wil duncan dus steeds de slaapkamer in en dat mag niet. Normaal zet ik de kinderwagen voor het stukje waar hij doorheen kan kruipen en dan kan hij er dus niet door.
Ik vergeet het soms ook weleens... net dus ook.... ik hoorde ineens een hoop gekraai en papadada... en meneer maakte aanstalten om de slaapkamer in te gaan.... wil ik hem pakken, gaat ie nog harder kraaien en hij zette het onwijs op een kruipen echt zo van " je kan me toch niet pakken!!!"
Je kon me wegdragen.....

maandag 26 januari 2004 @ 13:10:46 #180
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16593584
die Duncan!

En Lois wat schrijf je toch grappig! Lekker hoor dat Iris zo goed gaat!
Ik moet ook zo naar het CB, maar Chiara is niet helemaal fit volgens mij, ze was een beetje jengelig en slaapt nu alweer Is ze net 1,5 uur wakker geweest. Misschien het 4e tandje. Ik zat net in bad met haar en zag naast haar tepel een rood klein plekje zitten, met grote ogen zat ik er naar te kijken en vroeg me af of ook Chiara de waterpokken heeft opgelopen? Ik laat de CBarts er zo wel even naar kijken.

Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 januari 2004 @ 13:18:20 #181
13151 crew  Rewimo
pi_16593811
Oh oh, Melonovy... Bij Christan begon het ook met een rood plekje, en binnen de kortste keren kwamen ze over zijn hele lijfje. Als het een blaasje wordt weet je hoe laat het is...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 januari 2004 @ 13:20:59 #182
13151 crew  Rewimo
pi_16593893
En ik lees net in je eigen post in het Speeltuinbankje:

Als het kind waterpokken heeft mag het niet naar het consultatiebureau, de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of op kraamvisite totdat de blaasjes zijn ingedroogd. Overleg voor bezoek aan gezinnen met kinderen of je kind met waterpokken welkom is.

Zou maar even bellen naar het CB dus.

maandag 26 januari 2004 @ 13:21:26 #183
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16593909
hoe groot waren de plekjes?
het is ook een beetje onverklaarbaar plekje...
Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 januari 2004 @ 13:23:03 #184
13151 crew  Rewimo
pi_16593961
Het begon met een rood plekje van nog geen halve cm, 's avonds werd het een blaasje (toen dacht ik: hee, waterpokken) en zag je ze zo ongeveer opkomen. Wel spectaculair eigenlijk, zo hard als dat ging.

Ik heb thuis foto's van hem maar daar heb je nu niks aan

maandag 26 januari 2004 @ 13:57:43 #185
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16594898
Nou ik heb het CB maar afgebeld, ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik half Zeist besmet... En dan hoef ik Chiara ook neit wakker te maken...
We zien wel of dit waterpokken zijn of niet, maar ik vrees van wel.
Ik ben niet zwanger dus het kan niet zo veel kwaat, ik heb begrepen dat hoe eerder ze de pokken hebben, des te minder last ze er van hebben...
Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 januari 2004 @ 14:08:36 #186
13151 crew  Rewimo
pi_16595185
Gelijk heb je Melonovy, je kunt beter geen risico nemen. Hoe kleiner hoe minder ziek van waterpokken gaat over het algemeen wel op ja. Is het nog steeds maar 1 plekje of zie je al meer vlekjes? Het kan heel hard gaan ineens.
  maandag 26 januari 2004 @ 14:47:16 #187
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16596206
In dr nek zag ik er net ook 1, maar ja, ik weet het nog steeds niet 100% zeker dat dit de waterpokken zijn hoor...
Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 januari 2004 @ 15:11:21 #188
13151 crew  Rewimo
pi_16596964
Tja het lijkt er sterk op. En anders moet je gaan verzinnen wat het dan kan zijn
  maandag 26 januari 2004 @ 16:08:05 #189
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16599079
Mijn meissie alweer plat, toen ze net wakker werd was ze 36,7 º C. 5 minuten geleden was ze 37,2 º C. Geen koorts dus.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16599170
Bo heeft er ook geen koorts van hoor gelukkig.
Maar dikke kus voor Chiara
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 27 januari 2004 @ 12:37:21 #191
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16622518
Zo we zijn vanmorgen weer naar het cb geweest. Tom was bar weinig gegroeid maar hij is natuurlijk ook ziek (geweest)
Hij weegt nu 7445 en is 67cm lang. Hij is dus 270 gram aangekomen.
Zijn spieren in zijn armen zijn volgens hun nog veel te slap en daarvoor moeten we met hem naar de fysio. Als je hem bijvoorbeeld bij zijn handen vastpakt gaat hij zitten maar zonder zijn armspieren te gebruiken, hij doet het puur op zijn buikspieren.

Het slapen gaat nu stukken beter bij hem gelukkig, afgelopen 2 nachten heeft hij weer helemaal doorgeslapen

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 12:54:18 #192
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_16622930
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:37 schreef coolbabe het volgende:
Het slapen gaat nu stukken beter bij hem gelukkig, afgelopen 2 nachten heeft hij weer helemaal doorgeslapen
Ook lekker voor jou

Nog even over die koekjes (ik lees het nu pas): ook Tristan begon eens heel erg te kokhalzen van die berenkrengen. Zie je wel Moussy, beren zijn gewoon fout Ik heb een hele kleverige plak van zijn gehemelte afgehaald. Bah, wat een rotzooi. Die Nijntje koekjes zijn veel geschikter! En rijstwafels geef ik niet aan m'n kindjes, want ik vind het zo vies dat die vliesjes zo blijven plakken aan hun handjes en gezicht. Vervelend om weg te poetsen.

pi_16623933
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 13:02 schreef Kbot2000 het volgende:
...
Liam Francis
geboren 24-01-2004 00:24
3850 gram
50 cm.
Ik loop (lees) een beetje achter, dus deze foto van jullie mooie babietje had ik nog niet gezien. Kbot en Belana, een prachtige jongen hoor! Mogen jullie wel trots op zijn
  dinsdag 27 januari 2004 @ 14:25:23 #194
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16625637
Oh heerlijk coolbabe, das wel lekker he!?! Ook voor jezelf!

Hier gaat het ook lekker, ben erg blij dat Chiara zo goed slaapt. Het drinken uit de fles gaat ook supergoed. Net was het zo snel op, het leek er op dat ze wel meer wilde, nou dat vond ik een goed teken.
's Avonds voor het slapen gaan krijgt ze een fles met pap, nou dat gaat er in als pap en ze slaapt er heerlijk op, dat doet me allemaal erg goed!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16625723
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:37 schreef coolbabe het volgende:
Zo we zijn vanmorgen weer naar het cb geweest. Tom was bar weinig gegroeid maar hij is natuurlijk ook ziek (geweest)
Hij weegt nu 7445 en is 67cm lang. Hij is dus 270 gram aangekomen.
in hoeveel tijd?
het kan er ook mee te maken hebben dat hij nu meer energie verbruikt, door dat zelf gaan zitten (en kruipt ie ook al?). is ie verder weer helemaal opgeknapt?
quote:
Zijn spieren in zijn armen zijn volgens hun nog veel te slap en daarvoor moeten we met hem naar de fysio. Als je hem bijvoorbeeld bij zijn handen vastpakt gaat hij zitten maar zonder zijn armspieren te gebruiken, hij doet het puur op zijn buikspieren.
goede buikspieren zijn natuurlijk ook nooit weg! maar wat gek dat ie z'n armen blijkbaar niet graag gebruikt. nou ja, handig dat je het weet, met die fysio-oefeningen komt 't vast snel goed. voor het doorslapen! (ook voor Chiara, heerlijk hoor!)

ik ben vanochtend ook nog even met Piet naar 't consultatiebureau geweest om 'm nog een extra keer te laten wegen; hij bleek goed aangekomen (weegt nu ruim 7 kilo) dus dat gaat weer de goede kant op gelukkig. aan de groentehapjes moet hij nog steeds erg wennen, ik krijg er maar nauwelijks iets in.

het afgelopen weekend waren we naar centerparks met de opa & oma's. heel gezellig, maar helaas is bijna iedereen ziek geweest/geworden daar (buikgriep). nou ja. we hebben evengoed wel genoten, en Piet heeft zich weer ongelooflijk voorbeeldig gedragen. hij is zo vrolijk, en geniet volop van alles. het zwembad was wel wat druk voor 'm. z'n tandje is nu goed door, en vandaag heeft ie voor 't eerst weer wat normalere ontlasting.

ah ik hoor 'm net, 't is ook hoog tijd voor z'n eten.

dinsdag 27 januari 2004 @ 14:33:24 #196
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16625870
nou dat gaat lekker met Piet!

Heb je nog zo'n ontbijt gedaan in die rimboe?

Leuk hoor, opa en oma geven zo lekker veel aandacht aan zo'n kleintje, die geniet daar weer met volle teugen van!! Vind je het gek dat ie zich zo heerlijk voorbeeldig gedragen heeft?

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16625936
Vraagje over soepogen; Elise kreeg zaterdagavond last van een soepoog. Die dag gingen we ook babyzwemmen. Een dag later had ze last van 2 soepogen. Natuurlijk met gekookt (en afgekoeld!) water schoongemaakt, maar ze heeft er nu nog wat last van. Haar ogen zijn helder, geen waas of zo en het lijkt wel alsof ze wat meer traanvocht heeft.
Nu huilt ze al vanaf het begin met echte tranen, dus het komt niet doordat nu plotseling meer traanvocht wordt aangemaakt, lijkt me.
Maar ik heb weleens gehoord dat de traanbuisjes dicht kunnen zitten ... Iemand een tip?

Oh ja, haar ogen zijn ook nauwelijks rood of zo; het is minder rood dan bij ons wanneer wij een ui zouden hebben gesneden.

dinsdag 27 januari 2004 @ 14:44:41 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16626258
Het schijnt dat moedermelk in de oogjes druppelen ook een gunstig effect heeft op ontstoken oogjes. Misschien kan je dat nog even proberen. En anders gewoon even langs de HA?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 januari 2004 @ 14:48:06 #199
13151 crew  Rewimo
pi_16626402
Dichte traanbuisjes kun je voorzichtig met een vinger masseren, naar de neus toe. Als je echt de indruk hebt dat ze er last van heeft, bel dan even de huisarts en overleg wat je nog meer kunt doen. Die tip van bv in het oogje heb ik ook al vaker gehoord, dat schijnt goed te helpen.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 15:41:45 #200
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16628260
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:28 schreef bixister het volgende:
in hoeveel tijd?
het kan er ook mee te maken hebben dat hij nu meer energie verbruikt, door dat zelf gaan zitten (en kruipt ie ook al?). is ie verder weer helemaal opgeknapt?
4 Weken precies. Ik weet dat het aankomen steeds minder hard gaat maar zijn grafiek begon ooit net onder me middenlijn en nu zit hij ongeveer tegen de onderste lijn aan.
Echt actief is hij niet, kruipen doet hij niet (zeker omdat hij dan door zijn armen zakt) rollen doet hij liever niet, zitten kan hij alleen als we hem goed vasthouden (nog absoluut niet zelfstandig)
Hij ziet er verder ontzettend tevreden uit en huilt alleen als er echt iets aan de hand is dus het zal wel gewoon bij hem horen.
Echt beter is hij nog niet, hij rochelt nog een beetje. Ook heeft hij een behoorlijk onrustige huid. Het neigt een beetje naar eczeem maar voorlopig behandelen we het als een gewone erg droge huid.
Zijn heupen zijn wel goedgekeurd dit keer, vorige keer konden zijn benen niet wijd genoeg gespreid geworden.

Mooi zo dat Piet goed gegroeid is. Die hapjes went hij vanzelf wel aan, als je het hem maar aan blijft bieden. Tom ging in het begin over zijn nek van een hapje groente maar nu eet hij er al behoorlijk wat van weg.

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')