Vanmorgen naar het cb gesjeest, had me bijna verslapen maar gelukkig belde Karin (die nog wat wilde weten) me op tijd wakker.
Eva is vanmorgen vroeg naar Oma vertrokken, die mag daar een dagje spelen zodat ik even de tijd heb voor Iris als de reactie op de prik weer zo vervelend is als de vorige keer, en wij waren daarna nog even samen in het grote bed gekropen en toch in slaap gevallen.
Maar goed, snel aangekleed, fles gegeven en we waren net op tijd binnen voor het wegen en meten. Iris is nu 7200 gram
en 65 cm! Echt ruim een kilo gegroeid in een maand tijd, dat idee hadden we al want ze heeft toch een paar stevige billetjes gekregen. ![]()
Daarna het onderzoek door de (nieuwe) cb arts, die vond Iris erg sterk en erg voor qua bewegingen en kracht. Ze schatte in dat Iris voor haar 1e verjaardag wel zou lopen als ze zo doorgaat qua ontwikkeling.
Wat een onzin, dacht ik bij mezelf, maar ik heb vriendelijk geknikt.
Iris doet het gewoon lekker, ze is gelukkig en vrolijk en de rest zal me toch echt worst wezen. Voorlopen of achterlopen is allemaal zo relatief, dat kan zo weer veranderen.
Prikje ging erin, met moeite trouwens want Iris bleef omdraaien en wegrollen want ze had geen zin in stilliggen, en na een klein kreetje lag Iris alweer vrolijk te kraaien en te spetteren.
Ik kreeg nog wel complimentjes over het feit dat ik nog steeds bv gaf, ook al was het dan deels, zolang maken ze niet vaak mee helaas. Kun je nagaan, Iris is pas 4,5 maand en nu al vinden ze het bijzonder. Toch was het wel heel leuk om te horen.
Ze vond wel het spugen van Iris iets waar we iets aan moesten doen, iets andere voeding ofzo, maar ze kon geen echte tips geven welke dan en wat we er nog meer aan konden doen. Dat moesten we maar uitzoeken........ Nou ik vind het wel best zo, Iris groeit goed genoeg ondanks de vele kwakjes die ze op onze schouders deponeert, en ik heb geen zin in experimenten in voeding met als gevolg dat haar ontlasting nog moeizamer wordt. Als ze straks wat meer rechtop gaat leven, zitten in de stoel enzo, zal het allemaal vast wel beter gaan.
Tot die tijd reken ik de spuugdoekjes op mijn schouder wel tot mijn nieuwste accessoire. ![]()
Iris slaapt nu lekker, eens kijken of ze deze keer weer uren gaat huilen en koorstig wordt of dat het dit keer allemaal wel meevalt.
Duncan heeft weer wat nieuws hoor.... hij kruipt nu echt als een kievit en gaat dus overal heen....
Wij hebben de slaapkamer aan de woonkamer zitten en dat is afgescheiden door lamellen. Nou wil duncan dus steeds de slaapkamer in en dat mag niet. Normaal zet ik de kinderwagen voor het stukje waar hij doorheen kan kruipen en dan kan hij er dus niet door.
Ik vergeet het soms ook weleens... net dus ook.... ik hoorde ineens een hoop gekraai en papadada... en meneer maakte aanstalten om de slaapkamer in te gaan.... wil ik hem pakken, gaat ie nog harder kraaien en hij zette het onwijs op een kruipen
echt zo van " je kan me toch niet pakken!!!"
Je kon me wegdragen.....
En Lois wat schrijf je toch grappig! Lekker hoor dat Iris zo goed gaat!
Ik moet ook zo naar het CB, maar Chiara is niet helemaal fit volgens mij, ze was een beetje jengelig en slaapt nu alweer
Is ze net 1,5 uur wakker geweest. Misschien het 4e tandje. Ik zat net in bad met haar en zag naast haar tepel een rood klein plekje zitten, met grote ogen zat ik er naar te kijken en vroeg me af of ook Chiara de waterpokken heeft opgelopen? Ik laat de CBarts er zo wel even naar kijken.
Als het kind waterpokken heeft mag het niet naar het consultatiebureau, de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of op kraamvisite totdat de blaasjes zijn ingedroogd. Overleg voor bezoek aan gezinnen met kinderen of je kind met waterpokken welkom is.
Zou maar even bellen naar het CB dus.
Ik heb thuis foto's van hem maar daar heb je nu niks aan
Het slapen gaat nu stukken beter bij hem gelukkig, afgelopen 2 nachten heeft hij weer helemaal doorgeslapen
quote:Ook lekker voor jou
Op dinsdag 27 januari 2004 12:37 schreef coolbabe het volgende:
Het slapen gaat nu stukken beter bij hem gelukkig, afgelopen 2 nachten heeft hij weer helemaal doorgeslapen
Nog even over die koekjes (ik lees het nu pas): ook Tristan begon eens heel erg te kokhalzen van die berenkrengen. Zie je wel Moussy, beren zijn gewoon fout
Ik heb een hele kleverige plak van zijn gehemelte afgehaald. Bah, wat een rotzooi. Die Nijntje koekjes zijn veel geschikter! En rijstwafels geef ik niet aan m'n kindjes, want ik vind het zo vies dat die vliesjes zo blijven plakken aan hun handjes en gezicht. Vervelend om weg te poetsen.
quote:Ik loop (lees) een beetje achter, dus deze foto van jullie mooie babietje had ik nog niet gezien. Kbot en Belana, een prachtige jongen hoor! Mogen jullie wel trots op zijn
Op zaterdag 24 januari 2004 13:02 schreef Kbot2000 het volgende:
...
Liam Francis
geboren 24-01-2004 00:24
3850 gram
50 cm.
Hier gaat het ook lekker, ben erg blij dat Chiara zo goed slaapt. Het drinken uit de fles gaat ook supergoed. Net was het zo snel op, het leek er op dat ze wel meer wilde, nou dat vond ik een goed teken.
's Avonds voor het slapen gaan krijgt ze een fles met pap, nou dat gaat er in als pap
en ze slaapt er heerlijk op, dat doet me allemaal erg goed!
quote:in hoeveel tijd?
Op dinsdag 27 januari 2004 12:37 schreef coolbabe het volgende:
Zo we zijn vanmorgen weer naar het cb geweest. Tom was bar weinig gegroeid maar hij is natuurlijk ook ziek (geweest)
Hij weegt nu 7445 en is 67cm lang. Hij is dus 270 gram aangekomen.
quote:goede buikspieren zijn natuurlijk ook nooit weg!
Zijn spieren in zijn armen zijn volgens hun nog veel te slap en daarvoor moeten we met hem naar de fysio. Als je hem bijvoorbeeld bij zijn handen vastpakt gaat hij zitten maar zonder zijn armspieren te gebruiken, hij doet het puur op zijn buikspieren.
ik ben vanochtend ook nog even met Piet naar 't consultatiebureau geweest om 'm nog een extra keer te laten wegen; hij bleek goed aangekomen (weegt nu ruim 7 kilo) dus dat gaat weer de goede kant op gelukkig. aan de groentehapjes moet hij nog steeds erg wennen, ik krijg er maar nauwelijks iets in.
het afgelopen weekend waren we naar centerparks met de opa & oma's. heel gezellig, maar helaas is bijna iedereen ziek geweest/geworden daar (buikgriep). nou ja. we hebben evengoed wel genoten, en Piet heeft zich weer ongelooflijk voorbeeldig gedragen. hij is zo vrolijk, en geniet volop van alles. het zwembad was wel wat druk voor 'm. z'n tandje is nu goed door, en vandaag heeft ie voor 't eerst weer wat normalere ontlasting.
ah ik hoor 'm net, 't is ook hoog tijd voor z'n eten.
Heb je nog zo'n ontbijt gedaan in die rimboe?
Leuk hoor, opa en oma geven zo lekker veel aandacht aan zo'n kleintje, die geniet daar weer met volle teugen van!! Vind je het gek dat ie zich zo heerlijk voorbeeldig gedragen heeft?
Oh ja, haar ogen zijn ook nauwelijks rood of zo; het is minder rood dan bij ons wanneer wij een ui zouden hebben gesneden.
quote:4 Weken precies. Ik weet dat het aankomen steeds minder hard gaat maar zijn grafiek begon ooit net onder me middenlijn en nu zit hij ongeveer tegen de onderste lijn aan.
Op dinsdag 27 januari 2004 14:28 schreef bixister het volgende:
in hoeveel tijd?
het kan er ook mee te maken hebben dat hij nu meer energie verbruikt, door dat zelf gaan zitten (en kruipt ie ook al?). is ie verder weer helemaal opgeknapt?
Mooi zo dat Piet goed gegroeid is. Die hapjes went hij vanzelf wel aan, als je het hem maar aan blijft bieden. Tom ging in het begin over zijn nek van een hapje groente maar nu eet hij er al behoorlijk wat van weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |