quote:Precies - die kleintjes kunnen toch meer dan je zo denkt
Op vrijdag 23 januari 2004 12:08 schreef coolbabe het volgende:
Dat is echt schrikken Livelink. Is er geen kans dat Job het zelf heeft gedaan? Ik heb Toms laken altijd helemaal om zijn deken heenzitten en goed vastgezet want hij trekt altijd zijn hele verschoning los en gaat daar dan vrolijk onder liggen.
Elise heeft ook al enkele malen een doekje dat aan haar speentje vastzit over haar hoofd getrokken en is zo in slaap gevallen
(Kan geen kwaad, want ze kan altijd door en langs het doekje ademen hoor)
Coolbabe, ik verwacht toch dat Katja het heeft gedaan. Job is niet zo ondernemend tot nog toe.
Lies, ik typ hier met Job op schoot. Omdat ik zoveel met hem zit, zit ik tegenwoordig ook zo vaak te fokken. Hij was net compleet overstuur en is nu als een blok bij mij in slaap gevallen. Het is wel vertederend dat hij zich bij mij zo kan overgeven, maar ik had het liever anders gezien.
Over 6 weken moet ik weer werken en hij naar het kdv en ik hou mijn hart vast als het daar ook zo gaat.
quote:Dat kun je voorkomen door het shirt om de matras te doen, alsof het een hoeslaken is
Op vrijdag 23 januari 2004 12:40 schreef -Lies- het volgende:
Genevuire, misschien nog wel goed om te proberen om een shirt van mij bij hem in het bedje te leggen maar ik ben ook bang dat hij zijn gezichtje er in duwt.
Met Janneke en dr voorkeurshouding gaat het goed, ze lijkt het niet meer te hebben (behalve dat ze dan nog steeds op dr buikje slaapt, maar dat is voor een voorkeurshouding juist goed) Het slapen gaat ook beter. Ze slaapt vanaf half 7 tot een uur of 11, dan nog een fles, dan word ze vaak rond 5 uur wakker voor de speen, 6 uur nog een keer en dan rond 7 uur weer haar fles. Soms slaapt ze door tot half 6 en dat is helemaal feest dan hier. Het gaat dus beter.
Verder probeert ze nu wel te draaien, maar het lukt nog niet echt. Ze kwijlt en sabbelt en kluift als een geek en er zitten meerdere tandjes aan te komen zagen we.
Bright, soms is Thomas wel oververmoeid maar als ik hem dan weg leg raakt hij totaal in paniek. Ik hou hem dan stevig tegen me aan en loop rond. Vaak komt hij dan uiteindelijk tot rust en valt hij in slaap (al is het soms maar voor een kwartier).
Jessie, ik ben nu twee keer naar de osteopaat geweest. Vanaf dat ik daar naar toe ga heeft hij in ieder geval wel rustpunten gedurende de dag. De krampjes blijven echter nog wel en ook zijn darmpjes voelden nog opgeblazen aan. Hij behandeld zijn schedeltje (is een beetje verdraaid) en zijn darmpjes. Hij heeft tevens nu geadviseerd om eens koemelkvrije melk te proberen. Hij denkt niet dat hij allergisch is maar hij kan wel een intollerantie hebben. Binnen 1 a 2 weken zou je effect moeten kunnen zien. Hij krijg het nu 5 dagen. Ik ben benieuwd!
Ik heb vroeger zelf ongelovelijk last van watervrees gehad. Ik ben toen ik een jaar of twee was bijna verdronken, en had daar (onbewust, alhoewel ik het me nu nog steeds kan herinneren) toen ik een jaar of vijf was en op zwemles ging nog steeds last van. Daar hebben ze me in het zelfde zwembad waar we nu babyzwemmen goed overheen/van af geholpen.
Ik heb dus in ditzelfde zwembad mijn eerste zwemlessen gehad, net als mijn broertje die hier zijn A en B heeft gehaald, en mijn "stiefzusje" waar ze nu nog mee bezig zijn, maar wel alle tijd voor nemen omdat zij ook niet met haar hoofd onder water durft.
Ik vond dat Wilyan beter te vroeg aan water kon wennen dan te laat. Ik had vroeger dus watervrees en weet nog hoe zwaar het dan is om wel in het water te zijn. Bovendien hebben mijn schoonouders een boot, waar we zomers veel zijn, en dan heb ik ook liever dat hij het plezier maar ook het gevaar van water kent.(geloof me, dat leren ze ook als je van kleinst af aan veel met ze in het water bent) Sowiezo krijgt hij een zwemvest wat hij aan boord (en ook aan wal) niet uit mag doen, alleen als hij binnen in de boot is mag ie uit. Dit jaar zal de boot voor hem waarschijnlijk beperkt blijven tot zijn campingbedje/box.
Maar bovenal is babyzwemmen gewoon hartstikke gaaf, giga gezellig en zooooo leuk!!!!
Bij ons word er trouwens "op een klein stationnetje" gezongen.
Eerst een keer "op een klein stationnetje" en dan op het eind.... Brobbelen...
De tweede keer "op een klein stationnetje" en dan op het eind.... Mamma 's weg... (mamma's onder water en beeb boven water)
Dan de derde keer "op een klein stationnetje" en dan op het eind.... Weg ben jij... (beeb onder water)
"Op een klein stationnetje" word ook absoluut niet tussen door gezongen. Het is een soort ritueel voor de kleintjes, en zo gauw als ze het horen weten ze al precies wat er gaat gebeuren. Sommige kinderen huilen idd even, maar na een paar weken zijn ze het gewend. Wilyan maakt het zelfs geen zak uit hoe vaak hij onder water gaat!
Nou is het ook zo dat als ik ergens anders met hem ga zwemmen(maakt niet uit waar), ik ook even het hele "op een klein stationnetje"-verhaal met hem doe. Voor hem hoort het er gewoon bij. Dat is ook zwemmen.
En echt waar..... Ik hoef hem maar uit bed te halen en te zeggen.... "Wat gaan we vandaag doen? Gaan we zwemmen, zwemmen, zwemmen?" Dan wordt ie helemaal entoussiast, en weet hij precies wat we gaan doen.
Dit gaat over Puppy-zwemmen (ik geloof dat het Guppy-zwemmen daar onderdeel van is)
http://www.nrz.nl/leren/puppy.htm
*Bron website Nationale Zwemdiploma's www.nrz.nl
quote:Wat zijn de eisen eigenlijk voor die guppy-diploma's? (Ik geef wel zwemles, maar pas bij kinderen vanaf 5 jaar, babyzwemmen doen wij bij onze zwemclub niet. Maar ben dus wel geïnteresseerd).
Op vrijdag 23 januari 2004 15:43 schreef Jonnetje het volgende:
Trouwens kinderen die het hele baby-peuter zwemtraject(Guppy1, 2, 3 en Puppy1, 2, 3) door hebben gelopen hebben WEL een voorsprong bij het beginnen van het zwem-ABC!
Omdat het eerste gedeelte van het zwem-ABC om water-gewenning (watervrij zijn) gaat. En dat hebben de baby-peuter zwemmers allemaal al gehad.
En het is inderdaad zo dat kinderen eerst goed watervrij moeten zijn voordat er aan het zwemmen leren begonnen wordt. Kinderen moeten niet in paniek raken als er opeens iets onverwachts gebeurt of wanneer ze water in hun ogen krijgen. ![]()
Maar inderdaad, kinderen die al watervrij zijn vóórdat ze aan de watervrijlessen bij onze zwemclub beginnen, stromen veel sneller door naar een volgende groep dan kinderen die dat nog helemaal niet zijn. Zwemmen met je kind en het leren omgaan met de eigenschappen van water is dus eigenlijk best belangrijk! Of je dat via de guppy/puppydiploma's doet of gewoon zelf (wel veilig enzo natuurlijk) maakt m.i. niet zo veel uit.
Het wennen aan water is inderdaad voor mij een belangrijk argument, omdat ik er zelf altijd zo bang voor ben geweest (ik mocht vroeger nooit zwemmen omdat ik niet tegen chloor kon). Zwemmen leren ze er natuurlijk niet van, maar ze krijgen wel wat meer gemak met water. Dat heeft ook nadelen, een beetje gezonde angst bij de vijver is best goed, maar ook een heel groot voordeel.
De meeste babies zetten zichzelf "uit" als ze in een onbekende, bedreigende situatie komen. Ik zie dat ook bij Isa als je haar bijvoorbeeld te snel heel hoog in de lucht houdt, als de puber een beetje te wild speelt met haar, als er opeens veel herrie is. Het lijfje wordt dan een beetje slap, de blik gaat op oneindig en ze geeft zich helemaal over. Pas als ze weer "bij" is (en het gevaar voorbij), komt het huilen. Er zijn legio verhalen van babies en dreumessen die gewoon voorover met hun gezicht in een plasje water doodstil blijven liggen en dus op die manier verdrinken. Vrijwel alle babies die voor het eerst gaan zwemmen -ongeacht de leeftijd- hebben ook in het water die reflex. Alles slap, niet bewegen, wachten tot je wordt gered. (en dus niet alleen helemaal onder water) Maar na verloop van tijd gaan ze allemaal steeds meer reageren. Als ik Isa nu voor me hou in het water, gaat ze direct op haar buik liggen, hoofdje goed omhoog met gezicht uit water en hard spartelen. Daarmee is haar drijfvermogen enorm verbeterd. Dat betekent natuurlijk niet dat ik haar zomaar in haar eentje kan laten dobberen (al blijft ze wel even zelfstandig drijven door al dat lekkere baby-vet), maar het kan net die paar tellen schelen die in een noodsituatie het verschil maken. Om (oa) die reden wordt het onderdompelen dus ook gedaan. Zodat het kind zich niet passief overgeeft, maar reageert. En dat kan alleen als het een beetje vertrouwd is met de situatie. Ik heb het trouwens in het begin ook niet gedaan, pas toen ze helemaal gewend was aan het zwembad en er veel lol in had.
De andere huisarts (we zitten bij een maatschap) waar we van de week waren voor Peet (verschoven tussenribspier waarbij een zenuw knel heeft gezeten) vond het zelfs nu niet nodig om een kinderarts in te schakelen.
Vaak kan er bij die kleintjes gelukkig nog een hoop gecorrigeerd worden, het is alleen maar niet te hopen dat het via een helmpje moet.
Over het slechte slapen en vele huilen. Hier hielp het nog wel als we jadey gingen inbakeren en dan met haar gaan wiegen en lopen. Ze werd dan sneller rustig dan als je zo met haar ging lopen. Ook gingen we haar dan ingebakerd wegleggen bv op een hoofdkussen in de box (eventueel met fopspeen) totdat we wisten dat ze zeker sliep. En dan brachten we haar naar boven. Maar ze was toen nog veel kleiner, paar weekjes dan Thomas en Job zijn dacht ik. Probeer ook niet te veel, da's ook weer zo onrusit. En wordt Job niet hyperdepieper van het beeldscherm Livelink. Dan hoor je toch wel een smet babies die tv kijken. Er valt nog niets te kijken voor ze en ze moeten veel moeite doen om de beelden te verwerken. Maar goed, iedere baby heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing meegekregen kom ik steeds meer achter, maar toch vind ik het soms fijn om te lezen hoe anderen het doen.
quote:Bedoel je wat ze dan moeten doen? Het staat hier achter op een papier van het Guppy-diploma. Maar da's alleen van het Guppy- en niet van het Puppyzwemmen............ ff over typen..
Op vrijdag 23 januari 2004 15:58 schreef Kittyme het volgende:Wat zijn de eisen eigenlijk voor die guppy-diploma's? (Ik geef wel zwemles, maar pas bij kinderen vanaf 5 jaar, babyzwemmen doen wij bij onze zwemclub niet. Maar ben dus wel geïnteresseerd).
*GROTE knip*
GUPPY 1
Te water
Onder water
Drijven
Voortbewegingsvormen
Survival
Draaien
Te water
Onder water
Drijven
Voortbewegingsvormen
Survival
Draaien
Te water
Onder water
Drijven
Voortbewegingsvormen
Survival
Draaien
Wat ik wel doe is veel met Chiara in bad en af toe onder de douche, dan speelt ze ook veel, springen, spetteren, drijven en ook kopjes onder. Bang voor water is ze echt niet, dus daarvoor hoef ik niet naar babyzwemmen te gaan.
quote:Wauw!
Op vrijdag 23 januari 2004 20:43 schreef melonovy het volgende:
Oh, helemaal vergeten te melden: tandje 3 is door!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |