Khadgar | woensdag 21 januari 2004 @ 09:07 |
quote:Bron: Nintendo Benelux. Onverkort persbericht. DS zal dus Dual Screen betekenen. 1 Gbit ram is 256 Megabyte. Twee onwijs grote TFT schermen. Ben benieuwd. Er zijn nog geen plaatjes beschikbaar. [Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 21-01-2004 09:21] | |
FelixDaHouseCat | woensdag 21 januari 2004 @ 09:08 |
Weer een nieuwe gameboy ![]() | |
apengek | woensdag 21 januari 2004 @ 09:08 |
klinkt leuk ![]() | |
trekdrop | woensdag 21 januari 2004 @ 09:10 |
Dáárom komen er bijna alleen maar van die waardeloze poorts op de GBA! Steleltje ratten ![]() | |
Strolie75 | woensdag 21 januari 2004 @ 09:11 |
Zelfde persbericht op Reuters:quote: | |
Khadgar | woensdag 21 januari 2004 @ 09:13 |
quote:Nee, anders had ik ze gehad. | |
leejow | woensdag 21 januari 2004 @ 09:17 |
hmm tja ze moeten orgineel blijven, maar als ik het zo lees niet super orgineel. Dan maar wachten op de E3, zullen we meer zien. | |
B03S | woensdag 21 januari 2004 @ 09:21 |
quote: ![]() | |
Khadgar | woensdag 21 januari 2004 @ 09:23 |
quote:Nee. De reden dat ze Gbits gebruiken is dat het geen 8 bit console is. Dus 1 gbit ram op een 16 bit console is 128 megawords, en op een 32 bit console slechts 64 mega-long words. | |
Strolie75 | woensdag 21 januari 2004 @ 09:26 |
Ik vraag me af of dit slim is van Nintendo om nog een console op de markt te introduceren. Overigens zou het me niks verbazen als de volgende echte console wordt gecanceled en ze zich (wat hardware betreft) volledig gaan richten op de handheld markt. | |
Fathom | woensdag 21 januari 2004 @ 09:34 |
quote:Ik denk als ze dat gaan doen dat het snel afgelopen is met Nintendo. | |
Khadgar | woensdag 21 januari 2004 @ 09:36 |
quote:Nintendo heeft nog best wel veel macht in handen hoor. Zo snel pest je ze niet weg. De SNES zou ook verliezen van de Sega Megadrive, hadden veel mensen voorspeld. En de NES werd gelanceerd tijdens de video game crash in Amerika! | |
Fathom | woensdag 21 januari 2004 @ 09:40 |
quote:Nintendo verliest per jaar echt super veel. Ze zijn dom geweest en hebben te lang gewacht met een opvolger voor de SNES. Daarna bleven ze eigenwijs doorgaan met cartridges. En nu komen ze weer met een GameCube waar ze lang verlies op hebben geleden. En of ze nog uit die kosten komen is de vraag. De Advance is een succes omdat veel mensen die een snes hebben gehad deze willen door de oude game sdie terug komen. Als Nintendo doorgaat met domme fouten komen redden ze het niet tegen Sony & Microsoft die op dit moment gewoon meer geld hebben. | |
pfaf | woensdag 21 januari 2004 @ 09:42 |
quote:Volgens mij onderschat jij de GBA nogal ![]() | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 10:13 |
quote:Nintendo heeft nog geen enkel jaar verlies gedraait. Nu de gamecube 99 eurie is draaien ze een beetje verlies op dat ding. Maar dankzij de software staan ze vet in de plus. Sony & M$ kunnen nu wel meer geld hebben, Nintendo heeft nog een buffer van 330 miljoen dollar. Ze kunnen echt wel wat experimenteren zonder dat ze failliet gaan. Ik kijk enorm uit naar de Nintendo DS. Het is echt te vet als je bvb een shooter speelt, waar je op het ene scherm bvb het security camera beeld ziet, en in het andere scherm het gewone spel. | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 10:23 |
![]() ![]() ![]() ![]() hahahaha ![]() ![]() | |
Strolie75 | woensdag 21 januari 2004 @ 10:30 |
![]() | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 10:31 |
quote:yep yep. Dit kan echt heel vetjes worden. Ookal is het alleen geschikt voor een klein publiek( zoals iwata al zei). | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 10:34 |
![]() | |
Strolie75 | woensdag 21 januari 2004 @ 10:35 |
Zoals met elke console zal het succes van de DS afhangen van de software (de games!). Nu is de vraag of die 2 schermen echt een onderdeel van het spel worden of gewoon een leuk gimmick (zoals de GBA-GC link) waar je voor de rest geen ruk aan hebt. | |
odebeijer | woensdag 21 januari 2004 @ 10:39 |
Wtf, zijn die gasten gek geworden daaro. Weer een handheld, net of ik daar op zit te wachten. Doe mij gewoon een fatsoenlijke console. Maar zoals ik het hier zie is nintendo gewoon bang voor de PSP van sony. Helaas nintendo jullie kunnen je beter maar gaan richten op software, want de hardware is ook niet meer wat het geweest is. Dit is geen flamen oid, heb zelf ook de nintendo consoles. Maar vind het gewoon zonde van de mogelijkheden die ze hebben, om ze dan op deze manier te verklooten.... | |
Strolie75 | woensdag 21 januari 2004 @ 10:44 |
Even een reactie van een ander forum copy/paste waar ik me wel in kan vinden.quote: | |
twi | woensdag 21 januari 2004 @ 10:44 |
quote:Het idee is misschien nieuw, maar kom op hey. Alsof je voor de meeste games 2 schermen nodig hebt. Leuk dat je even naar links kunt kijken naar een map, maar hoe vaak doe je dat nu uiteindelijk met handheld games? Ik zou het een flinke domper vinden als ik Nintendo-fanboy zou zijn. En dan hebben ze de prijs nog niet eens laten weten.... | |
twi | woensdag 21 januari 2004 @ 10:46 |
Wireless connectivity? Nintendo? Haha, ik dacht het niet.... | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 10:49 |
we kunnen nu allemaal wel gaan speculeren of het wat word of niet, maar dat heeft geen enkele zin. W8 gewoon tot mei en oordeel dan pas. | |
Khadgar | woensdag 21 januari 2004 @ 10:54 |
Het ligt misschien aan mij, maar ik heb er vertrouwen in. Elk spelconcept, elke console van Nintendo is altijd goed doordacht geweest. | |
Lexie | woensdag 21 januari 2004 @ 10:56 |
quote:Tijdelijk slotje dan maar? ![]() | |
Strolie75 | woensdag 21 januari 2004 @ 10:57 |
quote:Daar heb je wel gelijk in, alleen is Nintendo op het gebied van marketing om te huilen. Ik heb in elk geval het idee of ik al naar een 2 jaar durend auto-ongeluk aan het kijken ben. | |
Bastard | woensdag 21 januari 2004 @ 10:57 |
quote:Ja voor de Japanse markt misschien maar ik heb er helemaal geen plezier aan gehad. Onding van een gaycube had ik nooit moeten aanschaffen. NINTENDO ZUIGT! | |
Odin83 | woensdag 21 januari 2004 @ 10:59 |
twee schermen. ![]() Alsof je op beiden tegelijkertijd kan kijken.. maak daar dan liever één groot scherm van! Ik kan geen spel bedenken waarbij dit systeem noodzakelijk zou moeten zijn...Nintendo noemde als voorbeeld een voetbalspel, maar een overzicht van het hele veld kun je net zo goed onderin het scherm plaatsen zoals bij iss. De psp vind ik nog steeds wel de meest veelbelovende next gen handheld! | |
PBateman1978 | woensdag 21 januari 2004 @ 10:59 |
quote:Fanboy ![]() Ik vind het maar een vreemde aankondiging, het zou toch iets revolutionairs worden ? Nou, 2 schermpjes vind ik allang niet meer revolutionair..... | |
Khadgar | woensdag 21 januari 2004 @ 10:59 |
quote:Ja, ze hullen zichzelf altijd in stilte. Bizarre tactiek, zal wel iets Japans zijn... quote:Sorry B, maar die vergelijking klopt niet. Dat de Cube niet jouw soort games draagt is jammer, maar het toont niet aan dat Nintendo zuigt. Ikzelf ben uiterst tevreden met m'n cube en de games er op. | |
Khadgar | woensdag 21 januari 2004 @ 11:00 |
quote:Hoeveel consoles met 2 schermen ken jij dan? En kom niet aan met die Game&Watch troep, daar diende het een heel ander doel. | |
Bastard | woensdag 21 januari 2004 @ 11:03 |
quote:Nou misschien wil jij eens 5 coole games opnoemen op dat ding. Ik zou niet verder komen dan Zelda the WW om zn celshaded looks, en dan mario party, leuk als je met een stel vrienden een krat bier op hebt en de concert dvd's hebt gezien. Rest boeit echt niet, of is op een andere console wel beter. (Ik noem een Xbox | |
Strolie75 | woensdag 21 januari 2004 @ 11:05 |
quote:Niet zo overdrijven, de Gamecube als machine heeft zeker een aantal goede pluspunten; zoals de fijnste controller en de enige huidige console die echt persoonlijkheid heeft. Verder zijn er toch een aantal zeer goede games als Resident Evil, Super Monkey Ball en Metroid Prime op verschenen. Nintendo SUCKED inderdaad, maar dan wel wat marketing betreft! Hun producten zijn gewoon goed. Ik hoop daarom nog steeds dat ze gaan samenwerken met Microsoft voor de XBox2. Samen moet het toch wel lukken om de macht van Sony te breken. | |
TAG-Speedy | woensdag 21 januari 2004 @ 11:07 |
quote:Zonder Nintendo geen Playstation is mijn mening, en mocht hij er zijn gekomen (kan me niet voorstellen) dan was hij zeker niet wat het geweest is. Zoveel vindingen van Nintendo zijn terug te vinden in de huidige consoles en aanverwanten. Die DS wordt dus een produkt voor een kleine markt, leuk voor in m'n verzameling al ben ik bang voor de prijs (zal wel tussen de SP en de PSP in gaan hangen, 200-250?). Maar we wachten geduldig af, Nintendo heeft mij in ieder geval nog nooit teleurgesteld kwa consoles, allemaal hadden ze wel iets wat ze boven de anderen deed uitstijgen imho. | |
Strolie75 | woensdag 21 januari 2004 @ 11:07 |
quote:1. Resident Evil 2. Resident Evil 0 3. Super Monkey Ball 4. Metroid Prime 5. Mario Kart | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 11:08 |
bah! Niveau-o-meter zakt | |
Bastard | woensdag 21 januari 2004 @ 11:08 |
quote:Subjectief BS, ik vind dat de Xbox controllert heerlijk in mn hand ligt en echt een eigen karakter heeft. quote:Toegegeven, RE ziet er waanzinnig uit, alleen de besturing is zo passe! SMB, irritant kut spelletje dat ik soortgelijk ook allemaal wel op internet gratis kan spelen. MP, grafisch geen hoogtepunt, ken zeker wel betere FPS, zitten originele dingen in. [/quote] quote:Strak plan. ![]() | |
Bastard | woensdag 21 januari 2004 @ 11:11 |
quote:Zwaar discutabel voor mij dus.. die laatste heb ik ook gespeeld. Kreeg er nou niet echt een natte plek van in mn broekje. Banen te kort, spel te kort, te simpel. En dan al die bliepjes in de spelletjes, om een zenuwinzinking van te krijgen. Maar goed, ieder zn games natuurlijk.. en het is duidelijk dat er hele volksstammen wel, een voor mij geheel onbekend, fijne tijd hebben op dat ding. | |
Strolie75 | woensdag 21 januari 2004 @ 11:12 |
quote:De klote besturing van RE draagt bij aan de sfeer, en MP is geen FPS-shooter! ![]() En ik moet zeggen dat de GC meer goede exclusieve titels heeft dan de XBox. | |
Bastard | woensdag 21 januari 2004 @ 11:14 |
quote:Ik ga ze niet eens tellen en vergelijk met elkaar, want ik zie er ook helemaal geen voordeel aanhangen als iets "Exclusief" zou zijn. Daarnaast, laat die exclusieve titels maar lekker op de GC, denk toch niet dat ik ooit een SMB op de xbox zou kopen bv? ![]() | |
Strolie75 | woensdag 21 januari 2004 @ 11:17 |
quote:Dan heb je het weer over de persoonlijke voorkeuren en smaak van mensen. ![]() | |
koei | woensdag 21 januari 2004 @ 11:17 |
Ik denk dat we dit apparaat niet in europa zullen zien (misschien in importshops). Ik denk dat niemand echt zit te wachten op een 2e handheld en echt heel erg veel meerwaarde hebben 2 schermpjes nou ook niet. Waarschijnlijk is die connectivity toch tever door geschoten (als je GBA-CUBE linkt heb je ook 2 schermpjes) Misschien komen er wel een paar leuke first party games op maar ik heb weinig vertrouwen in third party games. Als spel ontwikkelaar zou ik nou niet echt heel veel vertrouwen in het apparaat hebben en dan zou een gewone poort van het GBA spel of het GC spel niet meer genoeg zijn want er zit nu een extra scherm bij dat gevuld moet worden. (en wordt dat scherm niet gevuld, wat is dan de meerwaarde van het apparaat?) Dit zal net zoiets worden als de virtual boy of de nintendo 64dd: Alleen in Japan en leuk voor verzamelaars. Ik hoop natuurlijk dat ik het fout heb.. | |
twi | woensdag 21 januari 2004 @ 11:29 |
Wat pas echt innovatief EN functioneel zou zijn is dat je de schermen direct naast kan schuiven zodat je super-widescreen hebt. Nu zal voor 90% van de games het tweede scherm altijd een ondergeschoven kindje zijn. Ik heb pas 1 spel gezien in de console-historie waarbij echt goed uitgewerkt kan worden dat er van 2 schermen gebruikt zou kunnen worden gemaakt, en dat is een spelletje voor de PS2 waarbij je 2 mannetjes tegelijkertijd over een parcours met obstakels moet bewegen. En die game bestaat dus al | |
CecilBDemented | woensdag 21 januari 2004 @ 11:42 |
mogen nintendo is hel branden flikken ze elke keer weer dit als ze nou gewoon bekennen dat ze de hete adem van sony niet kunnen dragen. als je je met de advange een sterk product denkt te hebben ga je niet 2 jaar later met een nieuwe komen. alleen omdat sony ook komt met een handheld. sorry maar vind het dubbel triest van nintendo om zich zo snel gewonnen te geven | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 11:51 |
twi | woensdag 21 januari 2004 @ 12:04 |
quote:Fanboy ![]() | |
Smots | woensdag 21 januari 2004 @ 12:27 |
quote:Dan heb jij zeker nog nooit Rayman 3 gespeeld met de Cube-GBA link! (Dat is echt supercool) | |
Smots | woensdag 21 januari 2004 @ 12:34 |
quote:Goede lijst, maar ik persoonlijk zou zeggen: 1. Metroid Prime Magoed, ieder zijn meug. | |
Flexidexi | woensdag 21 januari 2004 @ 12:36 |
Er wordt hier teveel gezegt dat het gaat om een opvolger van GBA. Nou, dat is het niet. Nintendo komt in strijd met de PSP echt wel met iets anders. Tenminste, dat mag ik hopen. Iwata zegt niks voor niks dat dit product hun derde is NAAST de GameCube en de GBA. Mooie lijsten inderdaad. Maar een top 5 is te weinig voor de GameCube 01. Zelda WW [Dit bericht is gewijzigd door Flexidexi op 21-01-2004 12:41] | |
twi | woensdag 21 januari 2004 @ 13:03 |
quote:Dat een niet-exclusive als XIII de Top 10 haalt zegt al genoeg... | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 13:10 |
Het gaat niet om de Cube hier, ik hoef ook geen lijstjes te zien. Het gaat om wat je van de DS verwacht | |
Dr.Daggla | woensdag 21 januari 2004 @ 13:14 |
quote:Alleen jammer dat ze al sinds jaar en dag schijt hebben aan Europa. ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 21 januari 2004 @ 13:16 |
quote:Ik denk dat dat toch echt een persoonlijk iets is.. Ik persoonlijk vind de S een stuk fijner dan dat GC dingetje.. Dat me net iets te "plastic" aanvoelt.. ![]() | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 13:17 |
Maar goed dames en heren het ging over de Nintendo DS en niet over top 10 lijstjes, welke controller lekkerder in de hand ligt etc ![]() Persoonlijk zie ik het nut niet van 2 beeldschermen, aangezien je toch maar 1 controller hebt, en als er bv op een speler (voetbal) ingezoomed wordt die jij op dat moment niet bestuurd wat is het nut er dan van Daarnaast is hij natuurlijk weer mega slecht gepositioneerd in de markt, en zal ongetwijfeld een beroerde marketing meekrijgen maar dat is natuurlijk niks nieuws onder de zon | |
kareltje_de_grote | woensdag 21 januari 2004 @ 13:19 |
quote:Een tweede beeldschermpje lijkt mij juist erg geil. Bijvoorbeeld bij een FSP-shooter (voor zover dit mogelijk is op een handheld). Daarnaast heb ik altijd zo'n donkey-kong ding willen hebben waar ook twee beeldschermpjes opzaten. Een beetje van het ene naar de andere beeldscherm lopen ![]() | |
PBateman1978 | woensdag 21 januari 2004 @ 13:21 |
quote:pfffffffffff... ![]() | |
Oksel | woensdag 21 januari 2004 @ 13:21 |
Hmz. Tot nu toe zijn er weinig producten van Nintendo niet aangeslagen.. behalve dan de Virtual Boy. Dit zijn maar geruchten.. Ik blijf er wel vertrouwen in hebben! Ik hoop alleen dat ze met een nieuwe console eens wat revolutionairs gaan doen! En je moet goedkoop online kunnen..! Overigens heeft Nintendo verreweg de beste titels. Op de XBox lijken ze allemaal op elkaar! Alleen jammer dat de Mario op de GC niet zo geslaagd is.. ! 1) Viewtful Joe! | |
Oksel | woensdag 21 januari 2004 @ 13:23 |
En een nieuwe handheld..!? Lijkt me momenteel niet echt nuttig! Doe mij maar een knaller van een console! | |
kareltje_de_grote | woensdag 21 januari 2004 @ 13:24 |
quote:Jah, daar is markt voor ![]() | |
kulandra | woensdag 21 januari 2004 @ 13:29 |
Als de prijs bescheiden blijft, lijkt mij dit erg gaaf. Ik ben helemaal geen handheld game liefhebber, maar dit spreekt me wel aan | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 13:51 |
ff voor de duidelijkheid de 2 schermen staan VERTICAAL geplaatst. En de spellen worden waarschijnlijk geplaatst op 1gigbit grote semiconductor. Dus geen DVD's zoals de PSP gaat gebruiken. Das wel jammer. [Dit bericht is gewijzigd door BMH op 21-01-2004 13:54] | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 13:52 |
quote:Kei geil en " ![]() [Dit bericht is gewijzigd door febster op 21-01-2004 13:55] | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 13:54 |
Je hebt een punt Febster. Net als altijd ![]() Maar Nintendo is nou eenmaal altijd eigenwijs, en soms lijkt het erop alsof ze helemaal geen ambitie hebben om nummer 1 te worden in de bizz. | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 13:56 |
quote:Sorry dat ik af en toe beetje semi boos cq cynisch reageer, maar ik word me toch wel een partij moe van Nintendo hoor... Net alsof ze het leuk vinden om de consument te pesten met producten waar ze telkens net niet op zitten te wachten ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 13:57 |
quote:Feit blijft dat de consument niet ergens op wacht ![]() | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 13:59 |
Op ign hopen ze dat je het scherm kunt loskoppelen en dus draadloos beeld krijgen. Dan kun je dat scherpje op je N5 controller klikken en krijg je het zelfde idee als de Gamecube <->GBA link | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 13:59 |
quote:1 gigabit=dus 125 MB aan ruimte, dus even nadenkend, N64 kwaliteit?? Want ik meen dat Zelda OoT iets van 60 MB groot ofzo was/is (belachelijk weinig dus ![]() En natuurlijk geen DVD's want die zijn kopieerbaar, wat dat betreft doet Nintendo het altijd wel slim, spellen zijn razend moeilijk kopieerbaar | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 14:01 |
quote:volgens mij zijn N64 roms tussen de 10 en 25 mb. | |
Fathom | woensdag 21 januari 2004 @ 14:02 |
![]() Stel het word zoiets als dit dan zie ik hier totaal het nut niet van in. Doe dan maar 1 groot scerm en dan N64 kwaliteit of hoger. Maar een vreemd concept met 2 schermen | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 14:03 |
quote:Ik snap wat je zegt, maar om de "consument" nu als IQ loze massa af te schilderen gaat me ook weer iets te ver ![]() Als je een goed product hebt en je doet zoals Nintendo (EU wise) weinig aan marketing cq promotie van je product, dan kan het nog wel aanslaan als tenminste je doelgroep het een goed product vindt en dat gaat doorbriefen aan leefdtijd genoten cq hun eigen "marketing" begint | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 14:04 |
quote:Dat zou wel cool zijn. Zowieso zie ik nog steeds wel wat in die link, maar niet op de manier zoals die nu gebruikt word Daarom ben ik ook benieuwd naar Pacman VS, Zelda Four Swords en FF:CC. Sommige games hebben niets aan zo'n link up, maar (tactical) shooters en RPG's zouden het zeker goed kunnen gebruiken | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 14:04 |
![]() LOL nog 1 keer: De schermen zijn verticaal geplaatst. dus niet in breedbeeld. [Dit bericht is gewijzigd door BMH op 21-01-2004 14:06] | |
Hellrazor | woensdag 21 januari 2004 @ 14:05 |
Dit lijkt mij echt cool speel je MGS op je DS onder de radar boven de gameplay ![]() | |
Hellrazor | woensdag 21 januari 2004 @ 14:07 |
quote: ![]() | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 14:07 |
quote:Of met splinter cell je cameratje ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 14:07 |
Wat is je bron daarvan BMH? | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 14:08 |
quote:Dus minimaal N64 kwaliteit en misschien zelfs nog iets beter ![]() Maar 3D gaming op een klein tft schermpje, is dat wat? | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 14:09 |
quote: quote: quote:Ja dat kan goed. Op de GBA heb je ook wel FPS en die spelen ook lekker [Dit bericht is gewijzigd door BMH op 21-01-2004 14:11] | |
Fathom | woensdag 21 januari 2004 @ 14:11 |
quote:Dat zou beter verkopen dan een dubbel scherm ![]() | |
Mr.Noodle | woensdag 21 januari 2004 @ 14:11 |
![]() ![]() | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 14:13 |
quote:Als je even leest, zie je dat je en N64 kwaliteit (of nog beter?) krijgt+2 schermpjes ![]() | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 14:13 |
Gna gna! rechter scherm 3rd person camera & linker scherm bird view. | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 14:19 |
BMH: geen enkele bron zegt hetzelfde over de schermen, gewoon dat het er 2 worden. Zelfs Nintendo.nl zelf zegt niets over vertikaal of horizontaal | |
Fathom | woensdag 21 januari 2004 @ 14:19 |
quote:Ik heb liever 1 groot scherm. Maarja das persoonlijk ![]() | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 14:21 |
quote:Ik ook, want ik vind 3" schermpjes eigenlijk niet echt supergroot ![]() | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 14:22 |
quote:Dit werd ge-emailed door de Nintendo's Members Club: quote: | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 14:23 |
Ok ![]() Jammer | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 14:24 |
![]() | |
Fathom | woensdag 21 januari 2004 @ 14:25 |
quote:nee de huidige SP afmetingen Size (closed) : Approximately 3.3" height/3.23" width/0.96" depth | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 14:25 |
quote:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het 2 horizontale schermen zijn maar boven elkaar geplaatst (dus verticaal ). ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 14:26 |
quote: ![]() ![]() Wachten tot mei | |
Bastard | woensdag 21 januari 2004 @ 14:27 |
quote:Wat? Het internet?? | |
Pirate_Jim | woensdag 21 januari 2004 @ 14:33 |
quote:*kuch* Virtual Boy *kuch* | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 14:34 |
Het 2 schermen idee begint mij steeds cooler te lijken. Omdat je 2 schermen hebt heb je geen HUD meer in het ene beeld, alles zoals health info, de ma,p ammo enz staan allemaal op het andere scherm. Zo lijkt het scherm waar je op speelt veel groter omdat je niet die iritante extra info in beeld hebt. | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 14:35 |
quote:De virtual Boy was een goed idee, alleen was de hardware nog niet zo ver gekomen om het goed te laten werken. | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 14:36 |
quote:Dat was een mooi experiment hoor ![]() | |
C2000 | woensdag 21 januari 2004 @ 14:36 |
Ik ben bang dat het een flop wordt. Serieus. Er zijn op het ogenblik teveel Playstation gebruikers die ALS ze een portable willen naar de PSP gaan. Dan zijn er de GBA gebruikers. Het lijkt er NIET op dat de GBA/GBC en GB spellen gespeeld kunnen worden. De gebuikers van de Gameboy zijn het na de pocker, twee jaar colour en alweer twee versie van de GBA wel zat om te investeren in nieuwe portable hardware van Nintendo. Vergelijk het ns met de N-gage. Een nieuwe console, nieuwe manier van games, lack of 3rd party support = Draait voor geen meter. Trouwens dat Nintendo altijd alles eerst goed uitdenkt voordat ze iets releasen; no way. Het is flauw maar begin maar ns met de Virtual boy. Goede spellen: Super monkeyball (SEGA), Resident evil serie (Capcom), XIII (Argonaut geloof ik) F-Zero (door SEGA gedeveloped) etc. De Nintendo titels die uitkomen zijn goed maar er zijn zooooooooooveel Sorry maar dit riekt echt naar een Virtual boy 2. Success wise. Het heeft zin om een portable met twee schermen uit te geven als; (imo) Je het LAAT dit jaar of volgend jaar pas doet, backwards compatible Ik wens ze wel succes maar ik zie het zo nog niet gebeuren.. | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 14:37 |
Wat als het ene scherm semi-doorlaatbaar is en boven het andere scherm ligt. Dan zie je bijvoorbeeld mario lopen op het bovenste scherm, en de omgeving op het andere scherm. Omdat de schermen niet direct op elkaar liggen zie je het compleet in 3D. Dat moet er zooo ongelofelijk vet uit zien! | |
-R-Style | woensdag 21 januari 2004 @ 14:40 |
Let the Handheld Wars begin!!!!!!!!!!!!!!
| |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 14:40 |
nou ja, er kan op dit moment niet veel over gezegd worden denk ik. Het wachten is op de eerste beelden. Maar waarom iedereen WEL positief is over de PSP en niet over dit | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 14:40 |
quote:Nintendo probeert ook niet met dit ding de Handheld markt te veroveren hoor. Dat laat nintendo over aan de Nieuwe gameboy. Dit word weer een heel andere ervaring die je niet kunt vergelijken en daarom ook goed naast de andere spel machines kan bestaan. Er is namelijk geen regel dat je maar 1 handheld mag kopen. | |
C2000 | woensdag 21 januari 2004 @ 14:44 |
De meeste hardware die voor dat doel wordt uitgegeven is commercieel gewoon niet rendabel geweest. Ik zou gewoon de ideeen in de kast gooien en ze deels gebruiken voor de nieuwe Gameboy. Denk echt dat dat meer zin heeft. BTW Wat ik me net bedenk, meestal zijn de SCHERMEN van de portables het duurst om te maken. Betekent dus dat met 2 schermen dit wel ns een erg pittige prijs zou kunnen worden. Lijkt me ook niet aantrekkelijk voor de gemiddelde consument. | |
Tweek | woensdag 21 januari 2004 @ 14:46 |
Zeeslagje zoals het bedoeld is!!! Er zijn veel toepassing voor te bedenken, zo zou een rts ook prima kunnen werken, als je de complete hud op het ene scherm doet en het speelveld op het andere. Of een rpg waarbij je niet constant hoeft te switchen van beeld om iets anders te selecteren. Voor sport sims is het ook uitstekend, simpel en alleen al omdat je bijvoorbeeld meerder camera standpunten kan hebben en dus een beter overzicht hebt voor vrijlopende spelers. Daarbij denk ik dat het voetbal voorbeeld gewoon een simpel voorbeeldje is om te laten zien wat mogelijk is en dat de echte inovatieve ideeën pas in mei naar boven komen. | |
_Gonzo_ | woensdag 21 januari 2004 @ 15:44 |
Jezus, hebben ze met net helemaal lekker gemaakt met hun systeem dat de "gamewereld op zijn kop zal zetten bla bla" en dan blijkt het gewoon een spelcomputer tussen de camecube en gameboy in. Met 2 schermen, ow reuze inventief hoor, dit zal echt iedereen aan het gamen zetten. Daarbij lijkt het me ook nog eens erg onpractisch, wel portable maar dan toch een stuk groter dan een gameboy. Wat is de meerwaarde van dit ding, behalve een extra scherm? maarja, we zullen zien, misschien ben ik wel te sceptisch. | |
Fathom | woensdag 21 januari 2004 @ 15:46 |
quote:Daar heb je een punt... De GBA SP was 130 eurie nieuw toch? Dan zal die mss 200 eurie gaan kosten denk ik. | |
HomerJ | woensdag 21 januari 2004 @ 15:48 |
quote:Hier sluit ik me volledig bij aan ![]() | |
Fathom | woensdag 21 januari 2004 @ 16:12 |
quote:Tuurlijk proberen ze dat wel. Ze proberen met deze straks sony de kop in te drukken op deze makrt. | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 16:15 |
quote:eeumm nee. Sony's PSP word concurent van de Gameboy next. niet de Nintendo DS | |
Fathom | woensdag 21 januari 2004 @ 16:18 |
quote:Dat weet je niet. De PSP specs zijn nog neit officieel. Als het straks blijkt dat de sony specs beter zijn dan de Nintendo DS. Is hij dus een concurent voor beide. | |
chibibo | woensdag 21 januari 2004 @ 16:20 |
quote:Dan kun je ook zeggen dat de Xbox een concurrent is voor de Gameboy. ![]() | |
pkwarts | woensdag 21 januari 2004 @ 16:36 |
RPG's met onderin een 3d view van het lopen en vechten enzo, en het bovenste schermpje de menu'tjes voor het vechten. Het 2 schermen-idee lijkt me wel grappig, maar ik denk niet dat dit een hit gaat worden. | |
peristilius | woensdag 21 januari 2004 @ 16:50 |
Beetje ingewikkeld voor de gemiddelde nintendo gamer ![]() | |
Fathom | woensdag 21 januari 2004 @ 17:03 |
quote: ![]() Ik heb nog nooit iemand in de tram hier met een xbox zitten zien gamen. [Dit bericht is gewijzigd door Fathom op 21-01-2004 17:05] | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 17:04 |
quote:PSP" Specifications Platform name: PSPTM Display: Wide screen (16:9) TFT LCD with backlight (480 x 272 dots) Disc medium: "UMD" 60mm optical secured ROM disc with cartridge (1.8GB) Video CODEC: MPEG4 Graphics: 3D Polygon/NURBS Sound: PCM (built-in stereo speakers, stereo headphone output) I/O: USB 2.0, Memory StickTM slot Battery: Rechargeable (lithium-ion) dit is wel wat beter dan de Nintendo DS zal zijn | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 17:06 |
quote:ooh please zeg! alsof je voor Eyetoy een hoog IQ nodig hebt. jees lul niet zo dom uit je nek plz | |
Fathom | woensdag 21 januari 2004 @ 17:06 |
quote:Dan snap ik Nintendo echt niet. Maargoed we moeten maar effe geduld hebben tot mei ![]() | |
TC03 | woensdag 21 januari 2004 @ 17:06 |
Toppie apparaat hoor ![]() Twee schermen! Dat is toch wel even een partij revolutionairiteit van heb-ik-jou-daar! Typisch Nintendo weer, zucht. | |
Fathom | woensdag 21 januari 2004 @ 17:07 |
quote:Toch zeker een IQ van +5 ![]() | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 17:08 |
quote:Oordeel maar weer voordat je het product hebt gezien. quote:Dit word NIET de concurent van de PSP. de Gameboy next word de concurent van de PSP niet de Nintendo DS | |
TC03 | woensdag 21 januari 2004 @ 17:09 |
quote:En waarom? ![]() | |
Fathom | woensdag 21 januari 2004 @ 17:17 |
quote:Je bent het toch met me eens dat Nintendo niet meer in staat is om dit sorot dure grapjes uit te gaan halen. Het is een Handheld met grappige specs. En consumenten gaan het wel als het zelfde zien hoor. Als nintendo dit neit zo ziet dan zullen ze ook wel hele lage verkoop cijfers verwachten. Begrijp me neit fout hoor ik wacht ook met spanning af wat er komt en zal hem ook gewoon halen denk ik. Maar niet iedereen is in staat om meerdere dingen te kopen. | |
TC03 | woensdag 21 januari 2004 @ 17:18 |
Trouwens ook zo grappig, het zou geen opvolger zijn van de GBA. Maar het enige wat dit doet verschillen van de GBA, is het extra schermpje en de daarbij behorende CPU. Het is een nieuwe handheld van Nintendo, en dan kan je het volgens mij wel gewoon een opvolger noemen toch ![]() | |
chibibo | woensdag 21 januari 2004 @ 17:21 |
quote: ![]() quote:Wat ik bedoel, en wat anderen ook al hebben gezegd, is dat het product niet zal worden ingezet als concurrent van de PSP. De doelgroep zal daarom waarschijnlijk verschillen. | |
Fathom | woensdag 21 januari 2004 @ 17:24 |
quote:Maar dat is niet zo. Het is draagbaar. De grafix worden iets beter dan de N64. dus gaat het concureren met de PsP of ze dit nou willen of niet. | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 17:38 |
quote:tis gewoon een Handheld, het heeft nix met de GBA te maken. Hij is wel weer te linken met de GB next en de N5 | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 17:39 |
En mensen die commentaar hebben op het linken, Sony gaat dat ook doen met de PS2 en de PSP en de PS3 (en al hun andere apparaten, waarom denk je dat er USB poorten opzitten) ![]() Dat heeft het Sony mannetje op een persconferentie gezegd ten tijde van de Palmclub meeting in de Jaarbeurs | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 17:45 |
quote:idd. De psp heeft ook een USB 2.0 aansluiting. | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 17:47 |
quote: | |
TC03 | woensdag 21 januari 2004 @ 17:51 |
quote:Ja, als Nintendo het zegt dan is het zo! Kom op hé, het enige nieuwe is een extra schermpje, voor de rest is het gewoon een nieuwe handheld, en dus in principe een opvolger van de GBA. quote:Wow, een extra schermpje. Wat completely different zegt ![]() [Dit bericht is gewijzigd door TC03 op 21-01-2004 17:52] | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 17:52 |
quote:Een nieuwe GBA komt er ook aan ![]() | |
Brasco125 | woensdag 21 januari 2004 @ 17:52 |
De doelgroep die geschets wordt geeft al meteen aan wat voor een misslukking het wordt. Als je voor een kleine doelgroep iets maakt mag het niet veel kosten om zoiets te ontwikkelen en je moet het heel duur maken als je naar de aanschafprijs kijkt.. In andere woorden, de kosten kunnen nu al niet tegen de baten op. Als je iets ontwikkeld (zeker met de huidige financiele situatie van N) moet het een megamassa product zijn. 3rd party ondersteuning : vergeet het maar.. Ik denk dus dat dit de nieuwe virtua boy wordt (dus lekker zeldzaam verzamelding voor verzamelaar over 15 jaar) X32, Mega-CD.. enz. Sterker nog ik denk dat N het nog voor de release afblaast, het hele verhaal. [Dit bericht is gewijzigd door Brasco125 op 21-01-2004 17:53] | |
TC03 | woensdag 21 januari 2004 @ 17:53 |
quote:Dan hebben ze twee handhelds op de markt ![]() | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 17:54 |
nog een cool idee:quote: ![]() ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 17:54 |
quote:WAAROM? Nintendo heeft nog geldinkomsten genoeg En Nintendo WIL ook niet mainstream worden blijkbaar Mensen zijn soms zo tegenstrijdig... | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 17:55 |
quote:philips heeft ook wel meer dan 1 tv op de markt. | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 17:58 |
quote:precies! Het lijkt wel of mensen bang zijn voor veranderingen. De gewone consoles bestaan nu al meer dan 20 jaar en moet je kijken wat er tegenwoordig uitkomt! allemaal van het zelfde soort spellen, totaal geen inspiratie. Sony komt nu ook met een PSP, het is een gameboy, dvd speler en een agenda in 1. die dingen hebben we toch al! Dit idee is goed en vernieuwend. Eindelijk weer wat inspiratie voor game developers. | |
C2000 | woensdag 21 januari 2004 @ 18:01 |
quote:Inderdaad. Sega moest destijds ook zo nodig van allerlei 'leuke hardware met de laatste technische snufjes' uitgeven in het Megadrive tijdperk en helaas weten we dat met ze gedaan heeft. We (of Nintendo beter gezegt) leven niet meer in een tijdperk waar we dat soort dingen kunnen 'uitproberen' daar kost het gewoon teveel geld voor...of het moet voor iedereen wat worden of voor niemand. Ertussenin is leuk voor de freaks maar spekt de kas niet.. [Dit bericht is gewijzigd door C2000 op 21-01-2004 18:03] | |
chibibo | woensdag 21 januari 2004 @ 18:01 |
quote:Vergeet niet dat het 'extra' schermpje het enige is wat we tot nu toe weten van deze console. Wellicht heeft het systeem nog meer eigenschappen, die de benaming 'completely different' wel rechtvaardigen. | |
TC03 | woensdag 21 januari 2004 @ 18:08 |
quote:Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat er naast dat tweede schermpje nog meer eigenschappen zijn die de DS uniek maakt, dat zou Nintendo dan wel gezegd hebben denk ik. Je gaat niet met halve feiten lopen strooien in zo'n persbericht ![]() | |
chibibo | woensdag 21 januari 2004 @ 18:12 |
quote:Dan ken je Nintendo nog niet. ![]() | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 18:12 |
quote:ga je nog iets zinnigs melden of ben je hier alleen om te laten zien dat jij de perfecte games speelt? | |
RetepV | woensdag 21 januari 2004 @ 18:21 |
Ok, effe nu echt commentaar wat ergens op slaat ![]() Ik lees dat er voor het ene schermpje een ARM9 processor komt en voor het andere schermpje een ARM7 processor. Nou is de huidige GBA (en SP) gebaseerd op de ARM7 processor. Het ene schermpje kan dus wel eens heel goed een complete GBA zijn. Het tweede schermpje (of het eerste, hoe je het wil zien) heeft een ARM9 processor en die heeft minstens de dubbele performance van de ARM7. Daarbij heeft 'ie een 'harvard' architectuur, dus een gescheiden code en datapad, waardoor hij veel sneller data kan verschuiven (lees: goed is met bijvoorbeeld 3D). Een ARM7 op 40MHz haalt ongeveer 36 MIPS, een ARM9 kan op 150MHz lopen en haalt dan 165 MIPS. In principe kan de ARM9 dus 4.5 keer sneller zijn dan de ARM7. Nou loopt de ARM7 in de GBA op zo'n 16MHz, zo'n 14.5 MIPS, zeg maar. Als Nintendo de ARM9 dan op 150MHz laat draaien, dan is hij in feite 11 keer sneller dan de GBA. Dat klinkt dus toch echt wel als een soort 'opvolger' hoor Persoonlijk denk ik dat de kans dat Nintendo in het ene schermpje een volledige GBA heeft ingebouwd en in het andere schermpje een snellere variant heeft gestopt ERG groot is. Het zou me niets verbazen als het zelfs een soort 'VS' ('versus') systeem wordt, waarbij de schermpjes los van elkaar te halen zijn. Nintendo heeft iets met VS en samen spelen, hoewel ze dat in hun consoles nooit echt goed hebben uitgewerkt. Edit: Vergelijking van de diverse ARM chips De Intel StrongARM zit bijvoorbeeld in de oudere Compaq iPaq's en lopen daarin op 206MHz. [Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 21-01-2004 18:35] | |
merino | woensdag 21 januari 2004 @ 18:22 |
quote:Maar eigenlijk is de GBA gewoon wel mainstream. En iedereen die hier roept dat de PSP de GBA gaat vernietigen is toch echt een beetje naïef. Weet je hoe godvermogen veel mensen ooit een GB, GBC, GBA, GBASP hebben gekocht. Nintendo staat gewoon super stevig in de Handheld wereld. Ik verwacht ook helemaal geen game boy. Ik wacht wel tot meer officieel nieuws | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 18:28 |
quote:Ik vind de GBA op sommige punten echt niet mainstream. Check die SNES en NES remakes of poorts. Daz dikke hardcore shit! Ik denk niet dat de mainstream deze games gaat kopen. Welke mainstream gamer koopt nu alle Pokemon delen? Je bent echt wel hardcore als je bvb Ruby & sapphire koopt. En dat gebeurt heel vaak bij goede GBA bezitters. | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 18:31 |
quote:kan het tippen aan de N64 processor? Hopelijk zit er een 3d graphics card in :p | |
merino | woensdag 21 januari 2004 @ 18:31 |
quote:Zie toch genoeg vrienden die het ontzettend cool vinden om een SP te hebben. En games die ze spelen. Tja ik zie veel Tony Hawk enz. Niet iedereen hoeft al die Pokemon (en remakes ![]() | |
RetepV | woensdag 21 januari 2004 @ 18:32 |
quote:Natuurlijk wil Nintendo niet mainstream worden! Mainstream betekent dat je dingen kopieert van je concurrenten, en dat betekent dat de ontwikkelingen stil blijven staan. Kijk naar de PSP, dat is ook maar een (vet) opgevoerde Gameboy, niks nieuws of unieks aan (en al zeker niet meer tegen de tijd dat hij uit komt). Nintendo is aan het vernieuwen. Wat Nintendo doet is nou *echt* 'innoveren'. Innoveren is een woord waar Microsoft een andere betekenis aan heeft gegeven, namelijk 'dingen veranderen zonder enig risico te lopen'. Imo als je geen risico's neemt, dan kun je ook nooit met iets revolutionairs komen. Dat wil niet zeggen dat Nintendo hiermee gaat scoren, maar wel dat ALS Nintendo hiermee gaat scoren, de concurrentie kan uithuilen en opnieuw beginnen. Nintendo gaat trouwens echt niet scoren met de hardware hoor, Nintendo is eigenlijk helemaal geen hardware-company. Nintendo is een bedrijf dat zich met computergames bezig houdt. Ze zijn ooit met de NES uitgekomen omdat ze hun gameconcepten gewoon niet konden realiseren op de bestaande consoles (Atari 2600, Colecovision, Intellivision, Videopac). Als Nintendo destijds niet de NES had uitgebracht zaten we nu NOG Atari 2600 spelletjes te spelen Dus het doel van Nintendo is om met toegevoegde waarde te komen, niet een snellere variant van wat er al is. Een dual-screen is toegevoegde waarde, en Nintendo kennende zit er wel meer toegevoegde waarde aan dan dat dubbele schermpje. Ik schreef al iets over die ARM7 'secondary' processor, die in feite in de GBA de primary processor is. Het allergoedkoopste wat Nintendo kan doen is gewoon een GBA in het tweede schermpje te stoppen, zijn ze in één klap backwards compatible met de GBA. | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 18:37 |
quote:De Nintendo DS spellen staan niet meer op een cart, maar op een 1gigbit grote semiconductor memory (stick?). | |
hoe-die-nie | woensdag 21 januari 2004 @ 18:43 |
Ik begrijp echt niet waar Nintendo mee bezig is.. Ok, nieuwe ideeen zijn altijd leuk maar GBA, GBA SP en nu weer een nieuwe handheld in zo'n korte tijd. Het kost toch klauwen vol met geld om steeds weer een ander model uit te brengen voordat je amper alles uit het vorige model hebt gehaald. Daarbij vraag ik me af of ontwikkelaars hier wat in zien. Die branch verdiend toch vooral aan het multiplatform uitbrengen van games. Of gaan ze het zelf doen door ook voor deze handheld het geijkte rijtje af te gaan met een mario, metroid, zelda, starfox etc. versie. Begrijp me niet verkeerd ik vind die games ook erg gaaf maar ik heb toch het id dat Nintendo op deze manier steeds meer gamers verliest en alleen de old skool liefhebbers nog kan boeien. | |
RetepV | woensdag 21 januari 2004 @ 18:49 |
quote:Hier lees ik dat de processor van de N64 op 93.75MHz loopt en een performance van 125 MIPS zou hebben. Als de ARM9 op 150MHz loopt zal hij dus zo'n 1.3 keer sneller zijn. Maar dit is natuurlijk maar een hele grove schatting hoor, MIPS zeggen wel iets, maar lang niet alles (MIPS = Miljoen Instructies Per Seconde). Voor 3D heb je een floating point coprocessor of een graphics processor die floating point en alles doet. Voor 3D zal er dus een grafische coprocessor bij moeten komen. En daar hangt het dus een beetje om. Een grafische processor die 3D doet zal flink wat stroom verbruiken, en als Nintendo niet een goede batterijoplossing kan vinden zal dat altijd een probleem blijven. Overigens werkt Nintendo al sinds de N64 met ATI samen aan de grafische chips. En sinds deze maand is ATI flink aan de weg aan het timmeren met een nieuwe grafische 3D processor voor PDA's, de Imageon. Check hier[/url en [url=http://www.cpuplanet.com/news/article.php/3299241]hier. Als Nintendo en ATI echt zo goed samenwerken, dan zou het me echt helemaal niks verbazen als deze chip of een afgeleide ervan in de nieuwe GBA komt. De technologie is klaar, ligt direct onder handbereik van Nintendo, en het zou me echt sterk verbazen als Nintendo nu nog steeds met een 2D-only handheld uit gaat komen. Maar goed, dit is allemaal speculatie hé, begrijp dat goed | |
RetepV | woensdag 21 januari 2004 @ 18:56 |
quote:De GBA is van april 2001, dat ontwerp is dus al bijna 3 jaar oud hoor. 3 jaar is in feite de economische leeftijd voor computers. En het geld dat ze aan de ontwikkeling van de GBA kwijt waren hebben ze dubbel en dik terug verdiend. De GBA SP heeft ze ook weinig moeite gekost en ik durf wel te zeggen dat die een case-study is geweest van Nintendo. De GBA SP is nooit echt aangekondigd geweest, maar was er ineens. De engineers van Nintendo hebben dus zitten spelen met TFT display's en nieuwe batterijen en weet ik veel wat niet meer, zonder dat ze de druk voelden om ook nog eens het computersysteem zelf te moeten ontwerpen. De GBA SP is toch niets meer dan een GBA met een andere behuizing en een ander display? Een nieuw printplaatje ontwerpen doe je in een paar dagen, hooguit een paar weken. Nee, de ontwikkeling van de GBA SP heeft ze echt niet veel geld gekost hoor. De GBA SP heeft WEL des te meer opgeleverd. Briljante zet Voor de GBA SP was er geen handheld gameconsole markt voor 20 jaar en ouderen, na de GBA SP markt was dat wel anders Waar ik wel een beetje boos op Nintendo over ben is dat de prijs van de GBA en de GBA SP zo hoog gehouden zijn, want ik weet zeker dat die al lang verder omlaag had gekund. Maar alla, dat geld wat ze daarmee verdiend hebben stoppen ze in nieuwe ontwikkelingen, dus is het niet weggegooid quote:Ehm, waarom denk je dan dat ze met een nieuwe handheld uitkomen? Het is toch overduidelijk? Ze laten de oude GBA en GBA SP gewoon bestaan. Oldskool spelers kunnen die kopen als ze dat willen. Dacht je nu dat ze de verkoop van hun eigen GBA in de weg gaan zitten door NOG een oldskool handheld te gaan zitten produceren? Backwards compatibility, die kans is wel heel erg megagroot [Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 21-01-2004 19:02] | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 19:34 |
mmhh interresant! Nog iets leuks. ds is precies het omgedraaide van sp whahahaha | |
Kiff | woensdag 21 januari 2004 @ 19:36 |
Ha, als die Nintendo bs backward compatible is met m'n NES en SNES cartridges en er een zapper op aangesloten kan worden, dan koop ik hem! Superrelaxed als je op het ene scherm eenden kunt schieten terwijl het andere scherm d.m.v. een bovenaanzicht verklapt wat die hond nou eigenlijk in de struiken aan het doen is. | |
hoe-die-nie | woensdag 21 januari 2004 @ 19:50 |
quote:Euhh.. Nintendo doet bijna niks anders hoor.. NES, SNES, N64, GC allemaal drijven ze op old skool games dus ik geloof niet zo dat Nintendo ineens het roer omgooid. Als er 1 bedrijf halsstarrig is dan is het Nintendo wel (denk maar aan het hele cartridge verhaal). En zodra er een nieuwe console is dan laten ze de oude als een baksteen vallen. Kijk maar naar de SNES en vooral de N64 (waarbij bij de N64 het aanbod van nieuwe games al zelfs veel eerder stokte). En de hoeveelheid van andere supergames voor het Nintendo systemen is steeds minder geworden. Zo had de NES nog wel wat andere toppertjes maar dat is in de loop van de Nintendo console ontwikkeling steeds minder geworden en leunen de N64 en de GC vooral op nieuwe versies van old skool games zoals ik al eerder zei. Let maar op, straks krijg je een Mario game met gebruik van twee schermen, een Zelda game met gebruik van twee schermen een Metroid game met gebruik van twee schermen etc. | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 19:52 |
quote:En als Nintendo niet met een Mario een Zelda of een Metroid game komt is het ook weer janken geblazen ![]() Wat zijn we weer lekker consequent. | |
gamecube_master | woensdag 21 januari 2004 @ 19:53 |
quote:ik denk ook dat ze hier een 3d handheld van maken | |
hoe-die-nie | woensdag 21 januari 2004 @ 19:57 |
quote:Praat voor jezelf | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 19:59 |
quote:Heb je het commentaar niet gehoord toen er op de Cube een Luigi game kwam ipv een Mario game? MIJ hoorde je niet klagen hoor | |
hoe-die-nie | woensdag 21 januari 2004 @ 20:12 |
quote:Dat waren dan vast 'old skool' aanhangers ![]() Ik vind die nieuwe 'old skool' versies prima hoor, het zijn stuk voor stuk juweeltjes maar als er dan buiten die games weinig boeiends/vernieuwends uitkomt dan valt me dat gewoon tegen. Zeker als dit trucje keer op keer word herhaald. Maaruh.. er is toch Mario kart op de CG? Das ook old skool. | |
G1Ace | woensdag 21 januari 2004 @ 20:19 |
zelf heb ik een vaag idee fire emblem, op de ene scherm heb je de map, op de andere de gevecht zo verlies je niet wat er aan de hand is 2d, 3d, als ze goede cartridge weten te bouwen, is alles backwardscompatible | |
BMH | woensdag 21 januari 2004 @ 20:43 |
Wel jammer dat het dit is geworden. zelf hoopte ik natuurlijk op een werkende Holo orb maarja. Dit kan ook vet worden | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 20:50 |
quote:Ik hoopte eignelijk op zoiets als in de Matrix ![]() | |
TC03 | woensdag 21 januari 2004 @ 21:04 |
quote:Is ook een manier om mijn post af te wimpelen. Maar als jij wou zeggen dat Nintendo expres niks verteld over allerlei extra functies die de DS zou hebben, dan heb ik daar vrede mee hoor. Alleen is het wel een beetje zwak dat zulk soort argumenten erbij gehaald moeten worden, om mensen ervan te overtuigen dat het best wel een oké ding kan zijn. Maarja, ik ben het niet eens met jou, dus ik post niks zinnigs. Wat jij wil. | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 21:05 |
quote:En wat hebben ze bij de bekendmaking van de PSP allemaal wel niet onthuld dan. Zowhey ! Dat was een shit load aan info ![]() | |
RaymanNL | woensdag 21 januari 2004 @ 21:10 |
Ik vindt het een goeie zet van Nintendo .2 schermen daar kom je toch niet op .Dan komen er natuurlijk weer andere fabrikanten met nog meer schermen (^^) . Maar ik dnek dat het ene schermpje puur is voor 3d acties en het ander voor de wat slechtere graphics. En ik dnek dat dit wel een succes gaat worden want het is weer eens wat anders . Ik had eigenlijk we;l verwacht dat dit aangekondigde apparaat (toen het nog niet bekend was dat de nintendo DS zou komen) meer een multimedia console/handheld zou worden met films en zo. Maar nintendo zit niet zo in die industrie en staat ook volledig los van de PC. maar die 23 schermen,die zijn dus los maar waarom doen ze geen één scherm in splitscreen? En dit is echt orgineel maar is het bij elk spel nodig?Ik denk het niet. En dan weet ik ook nog niet of elke spelfabrikant wel zit te wachten op zo iets want ook hun moeten hun spellen daarvoor aanpassen. Het maakt natuurlijk wel weer een goeie reclame voor zo'n spel (en dan heb ik het over spellen die op meerdere handhelds/consoles uitkomen). want als mensen bijv. een psp hebbe en een NDS dan zou ik kiezen voor de versie van de Nintendo DS weant dat is overzichtelijker. Eerlijk gezegt denk ik niet dat het handig is om twee schermpjes te hebben het is lastig om tijdens het spel naar het ander scherm te kijken en ik hoop dat ze daar nog wat op bedenken Of ik hem ga kopen?Dat weet ik nog niet . Het zal wel weer in zo'n dure prijscatogorie van €200.- - €250.- zitte en de spellen zullen wel weer giganties duur zijn. | |
King_of_cubes | woensdag 21 januari 2004 @ 21:11 |
quote:dat van gta zou wel handig zijn | |
I.R.Baboon | woensdag 21 januari 2004 @ 21:11 |
Ik had eigenlijk gerekend op zo'n eXistenZ-achtige bioport, maar dit vind ik toch ook wel gaaf klinken. | |
RaymanNL | woensdag 21 januari 2004 @ 21:25 |
w8 ff (misschien domme vraag) maar is verticaal geplaatst nou onder elekaar of naast elkaar? | |
nikanoru | woensdag 21 januari 2004 @ 21:25 |
Handig iig bij spellen als Advance wars. And now for something completely different | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 21:27 |
quote:Is nog niet helemaal duidelijk ![]() ![]() | |
Brasco125 | woensdag 21 januari 2004 @ 21:35 |
Voor degene die nog in de waan zijn dat nintendo louter alleen voor zijn hardcore fans iets gaan ontwikkelen om vernieuwend te zijn.. vergeet het maar. Het gaat om Cash! Ze zijn gedwongen door de markt om een alternatief te ontwikkelen voor de PSP. En dit moeten ze zo goed doen dat ze niet de userbase van de GBA verliezen aan de PSP. tough job. GBA SP zijn pogingen om meer geld uit een verouderd platform te zuigen en het lukt ze ook nog. tot op zekere hoogte.. (leg ik dadelijk wel uit) Voor mensen die denken dat Nintendo geld over heeft, dat is ook een fabeltje. Hence de krampachtige manier hoe ze momenteel de GC in leven houden, units plaatsen, al is het gratis, om maar een userbase te creeren om spellen aan te verkopen. Want op de GC lopen ze in feite leeg. Hadden ze de GBA niet dan had het al over geweest. OP die manier is de PSP een serieuze bedrijging. Alles is er beter aan en Nintendo hoeft niet weer aan te komen met 4-voudig opvouwbare GBA als antwoord.. Als de verkopen van de GBA bijvoorbeeld 30% omlaag gaan is het infeite al te laat. Vandaar de release van dit product, dat misschien inovatief is maar waar niet iedereen op zit te wachten. PSP is ook een Japans Sony product dus de japanners zullen wat minder terughoudend zijn en dus zie ik de concurrentie we degelijk in. Buiten dat zo'n beetje de hele SNES catalogus wordt uitgebracht op de GBA.Sommige mensen beschouwen dat schijnbaar als hardcore, ik beschouw het als easy ports. Ik ben tot nu toe nog het warmst geworden van Wario Wares Inc... en arcade spelletje met mini games van 5 sec. En als meer mensen daar over denken (en die 130 miljoen gamers zijn niet allemaal hardcore gamers) en kiezen voor de PSP dan heeft nintendo een probleem. | |
gieling | woensdag 21 januari 2004 @ 21:36 |
zeker interresant bericht is dit! ![]() | |
RaymanNL | woensdag 21 januari 2004 @ 21:37 |
Op IGN zag ik een onofficieel logo staan van de NDS waar de D en de S onder elkaar staan diyt betekend denk ik dus dat de schermen onder elkaar staan.![]() | |
gieling | woensdag 21 januari 2004 @ 21:40 |
dit doet me denken aan dolby surround ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 21:40 |
quote: ![]() | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 21:42 |
quote:Maar verticaal geplaatst betekend onder elkaar dus ![]() Waar ik trouwens iemand over hoor is dat ze de 2x 3 inch schermpjes niet erg klein vinden? Ik bedoel als je daar 3D op wilt gaan doen zul je wel niet heel veel zien ben ik bang [Dit bericht is gewijzigd door febster op 21-01-2004 21:44] | |
gieling | woensdag 21 januari 2004 @ 21:43 |
quote:tenzij de games er speciaal voor gemaakt worden | |
Brasco125 | woensdag 21 januari 2004 @ 21:44 |
quote: ![]() | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 21:45 |
quote:Mwaah... ik bedoel, hoeveel is een inch ook alweer? 2,75 cm ofzo? Nou ja dus een diameter van ongeveer tussen de 8 en 9 cm, sorry maar daar word ik niet echt geil van ![]() ik ben dan ook TOTAAL niet de doelgroep maar dat terzijde | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 21:46 |
quote:Dat je uit je nek kletst ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 21:47 |
Ja Febster, 3 inch is wat klein (te klein misschien) Maar daarbij komt ook weer die Nintendo filosofie dat het ECHT draagbaar moet zijn | |
gieling | woensdag 21 januari 2004 @ 21:47 |
quote:ik zei al, ze doen niet voor niets 2 beeldjes, dus er zullen wel speciale games vooruit komen die goed te spelen zijn ![]() | |
Lamer_Deluxe | woensdag 21 januari 2004 @ 21:50 |
Hier wat ideeën: Het is dus een ARM9 en een ARM7 CPU. Misschien een volledige GBA gemerged met een krachtigere versie. Het zou interessant worden als je de twee units kon splitsen en wireless kon spelen tegen iemand anders. Nou is de ARM7 dus lang niet zo snel als de ARM9. Dit deed me denken aan een vreemd Nintendo patent dat laatst op het IGN forum langs kwam. Iets met sprites bewegen op een scherm via wireless ofzo. Het zou kunnen dat de ARM9 alle berekeningen voor het spel doet en dan wireless aan de ARM7 unit doorgeeft hoe het scherm getekend moet worden en welke geluiden er afgespeeld moeten worden. Nog interessanter zou het zijn als je de ARM9 unit aan het internet zou kunnen hangen, zodat je met de ARM7 unit wireless kan gamen tegen andere spelers via het internet. Servers zoeken en instelling kunnen op het ARM9 scherm worden gedaan bijvoorbeeld. Of er kan daar ook nog iemand op spelen eventueel. Ik denk ook dat het een dubbeklap systeem wordt zoals de Game&watch, voordeel ten opzichte van de PSP is dan dat hij opgeklapt kleiner is en de schermpjes beschermd zijn tegen krassen. | |
I.R.Baboon | woensdag 21 januari 2004 @ 21:51 |
Maar het lijkt me dat er hier maar een vrij kleine spellenmarkt voor is. Ik bedoel: het idee is heel leuk, maar hoe veel developers zullen daadwerkelijk de moeite nemen om iets te bedenken waarbij je echt profijt van die 2 schermen hebt? Denk dat het toch vooral van Nintendo af zal moeten komen. | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 21:51 |
quote:Tsjaa zit wat in ![]() ![]() Overigens, dit beloofd wel een leuke E3 te worden en dan heb ik het nog niet over de PSP, PS3, en XboxNext(2) | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 21:54 |
quote:Ja, of ze moeten de developpers kunnen overtuigen om het toch, in ieder geval, te PROBEREN ![]() Beetje originalteit mag wel tegenwoordig, want ook daar werd over geklaagd tegenwoordig quote:Ze hebben ook wat goed te maken. E3 2003 was minder ![]() | |
Brasco125 | woensdag 21 januari 2004 @ 21:57 |
quote:Goeie beargumentatie ![]() | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 21:57 |
quote:Ligt maar net aan hoe je daar als bedrijf mee omgaat ![]() Kijk bijvoorbeeld naar de PS2, die was ook in het begin erg moeilijk te programmeren (vooral op het grafisch vlak) maar als je als Sony destijds veel support verleent aan de third partys krijg je dat eindelijk wel recht getrokken denk ik Dus bv innoverende game concepten uitwerken (ruw) die geven aan bevriende third party bedrijven die het idee+game dan verder mogen uitwerken.. of zoals ze nu bv al bij F-Zero (en andere spellen) hebben gedaan, een spel laten maken door een ander bedrijf onder supervisie van Nintendo. [Dit bericht is gewijzigd door febster op 21-01-2004 22:02] | |
I.R.Baboon | woensdag 21 januari 2004 @ 22:01 |
quote:Ach, ik moet kiezen tussen een SNES-spel poorten of een spelsoort ontwikkelen waarmee je nog helemaal geen ervaring hebt dan wist ik het wel. Maar goed,ik vind het opzich wel creatief klinken, dus ik wacht wel tot ze in mei op de E3 met spellen komen voordat ik ga zeuren. | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 22:04 |
quote:Ja, ik snap die ports ook wel aan de ene kant ![]() ![]() quote:Dat moeten we zowieso wel ![]() | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 22:07 |
![]() Virtual Boy volume 2! d00m3d!!! Is dit het, werd dit zo gehyped??? | |
Brasco125 | woensdag 21 januari 2004 @ 22:08 |
quote:Schijnbaar lul ik dus uit mijn nek. Feit is dat ze een hoop risico nemen dus ze aan de ene kant moeten nemen maar aan de andere kant financieel niet kunnen nemen. | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 22:09 |
quote:Ik heb er in dit topic ook een beetje over gezeurd dat ik er niet helemaal tevreden over was, maar (althans dat vind ik) onderbouw die mening dan ook... Dus dingen als "d00m3d!!! | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 22:09 |
quote:Ja, dat is 'm de officiele concept art. Vet kick he? | |
I.R.Baboon | woensdag 21 januari 2004 @ 22:11 |
quote:Nou, de meeste mensen zeuren al voordat ze spellen hebben gezien hoor. | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 22:11 |
quote:Ooit de jaarverslagen van Nintendo gelezen? Bv gelezen dat Pokemon in 2002 voor Nintendo 3 miljard dollar heeft opgeleverd? Bv dat de productiekosten van de GC erg laag zijn zodat ze met een verkoopprijs van 99 dollar maar (erg) weinig verlies draaien en die meestal goedgemaakt wordt door de verkopen van first en second party titels? *zucht* | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 22:11 |
quote:Kijk, dit was niet uit je eerdere verhaal op te maken ![]() ![]() Nintendo heeft altijd al willen experimenteren, kijk naar Wario Ware, kijk naar Four Swords, kijk naar de GBA - Cube connectivity | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 22:14 |
quote:Ach ja de waarheid is hard he? Ik zie het nut van dit ding niet in Nintendo zou zich beter op de falende Cube kunnen richten dan met deze onzin te komen. En als Sony's PSP uitkomt komen ze vast weer met een nieuwe GBA... Die Game Boys beginnen net PC's te lijken steeds als je eentje koopt komt er kort daarna weer een nieuwe uit. | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 22:23 |
quote: ![]() Ten eerste heb ik volgens mij de Nintendo DS niet bepaald met " En dat Nintendo vaak een Game Boy releast slaat natuurlijk nergens op... De GameBoy zelf stamt als ik me niet vergis uit laat jaren 80, de GBA is al weer 3 jaar oud... en in de huidige technologische samenleving zou Nintendo nu best weer eens met een nieuwe GameBoy mogen komen imho | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 22:25 |
En zo falend is de Cube nou OOK weer niet hoor ![]() ![]() | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 22:30 |
Ben je nou een n00b of doe je alsof? Amerika is de grootste markt, gevolgt door Europa die steeds groter word en Japan die steeds kleiner word. | |
piet_pelle | woensdag 21 januari 2004 @ 22:38 |
Europa is toch echt 1 hoor. Eigenlijk moeten we een eigen spelcomputr maken ![]() Maareh Notoriuos---> Carnage toevallig ? | |
peristilius | woensdag 21 januari 2004 @ 22:42 |
quote:< Kom we gaan voor de philips gamebox ![]() | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 22:43 |
quote: ![]() En de Amerikaanse markt is dus echt groter dan de Europese hoor! Check the hardware sales. quote:*kuch* CD-I*kuch* It crashed and burned baby! | |
Brasco125 | woensdag 21 januari 2004 @ 22:49 |
quote:OKok meneer de boekhouder.. Nintendo kan wel ff teren op GBA licenses enzo heeft pokemon (voor hoelang nog? geen toekomstmuziek meer in) verkopen zijn goed van GC (maar nogsteeds draaien ze er geen winst op) €99 was echt laatste redmiddel(het ging ff heel erg slecht met Nintendo ze hebben er een hoop geld aan verloren afgelopen jaren) om er nog wat van te maken en het is nog gelukt ook. Mijn gedachten en angst is alleen dat nintendo niet het goeie moment is om een nieuwe niche virtua boy op te markt te gooien terwijl ze dadelijk met de mogelijke kaskraker PSP te maken krijgen.. | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 22:49 |
quote:Waarom? Marketing. Het ding was precies wat we tegenwoordig ook hebben in de vorm van Xbox / PS2. Alleen was de wereld er toen nog niet echt klaar voor. | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 22:52 |
quote:Pokemon heeft nu wel toekomst nu Coleseum komt, Pokemon in 3D, DáT is wat we altijd al gewild hebben ![]() En Nintendo heeft afgelopen jaar voor het eerst verlies geleden in zijn 100 jarige bestaan, en dat is rechtgetrokken met Kerst. En waarom is de PSP een mogelijke kaskraker? En de NDS niet? Leg me DAT eens uit dan. | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 22:54 |
quote:Waar blijven je onderbouwde feiten? Check de software sales in JP, en zie dat bv de nieuwe Pokemon op de GC weer rete goed verkocht.. PS2 en Xbox draaien met meer verlies dus wat dat betreft maakt het niet uit dat Ninty nu een beetje verlies draait want zoals al eerder gezegd halen dat ze dat wel weer terug met hun verkopen gan games... | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 22:54 |
quote:PS2 en XBOX zijn gewoon consoles. CD-I was iets apparts de nadruk lag niet echt op games bovendien was dat ding nog hartstikke duur ook. | |
piet_pelle | woensdag 21 januari 2004 @ 22:54 |
quote: ![]() Dus omdat het geen Nintendo 'games only' machines zijn zijn het meteen cd-i's ? Kom op zeg. | |
Khadgar | woensdag 21 januari 2004 @ 22:54 |
quote:Volgens mij was de PS/2 bij introductie duurder dan de CD-I, die ongeveer 900 a 1000 gulden kostte. | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 22:57 |
quote:PS2 en Xbox waren in het begin niet duur ![]() 1200 fucking gulden... En de PS2 en Xbox spelen DVD, Audio en Games, net als de CD-I | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 22:57 |
quote:Verschil is dat Sony en Microsoft veel groter en rijker dan Nintendo zijn. Bovendien was deze kerst alleen maar goed dankzij die 99 prijs. Amerikaanse hardware cijfers al gezien. Slechts een verschil 40.000 met de XBOX ondanks 99 en de shitty bundel van de XBOX zo goed gaat dat nou ook weer niet met Nintendo. En dan komen ze nu weer met iets vaags ze hadden zich beter kunnen richten op de Cube. | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 22:59 |
quote:PS2 had weinig concurentie. XBOX daalde snel in prijs. Was dat ook zo met CD-I??? Don't think so... | |
Khadgar | woensdag 21 januari 2004 @ 22:59 |
Kunnen we weer kappen met dom bashen tussen Xbox, PS/2 en Ninty fanboys? En laat de CD-I er buiten. Die console verdient beter. Nintendo heeft eigenhandig de wereld uit de video game crash van '84 getrokken. Is al ruim 27 jaar bezig met (arcade) games en consoles. Ze verdienen wat respect. Ik zeg niet dat ze altijd even slimme beslissingen maken, maar ze zijn wél altijd creatief bezig met een nieuwe manier van gamen en games beleven. Het was NINTENDO die de vierpuntsdruktoets uitvond. Het was Nintendo met de unieke en kwalitatief goede games. Het was Nintendo met de eerste betaalbare handheld spelcomputer. Elke keer weer uniek. Elke keer weer vernieuwend. Altijd speelbaar voor IEDEREEN. En gewoon ouderwets LEUK. Niet dat domme neerschieten van een FPS, maar gewoon een nieuw concept. | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 23:01 |
quote:Amen. Meer zeg ik er niet over tot er meer over bekend gemaakt wordt | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 23:02 |
quote:En het was ook Nintendo die zich in de jaren 80 als een echte monopolist gedroeg... Maar goed let's not go there. ![]() | |
piet_pelle | woensdag 21 januari 2004 @ 23:03 |
Haal de dvd en de multimedia shit weg en dan nog zouden de Ps2 en de X-box de cube outsellen. Tis echt niet reeel om de schuld van de tegenvallende Cube resultaten te geven aan het feit dat de andere meer doen dan alleen games afspelen. | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 23:04 |
quote:Wie zegt DAT nu weer? | |
Khadgar | woensdag 21 januari 2004 @ 23:04 |
quote:Nintendo heeft gewoon het recht om te kiezen wat er op het Nintendo systeem werkt. Daarvoor heb je dat mooie 'Nintendo Seal of Quality'. Daarmee had je als klein kind of groot kind ![]() | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 23:04 |
Veel Cube gamers negeren 3rd party games dat is het grootste probleem. | |
koei | woensdag 21 januari 2004 @ 23:05 |
quote:omdat de sony een veel grotere user database heeft. Deze mensen zullen niet allemaal een PSP kopen natuurlijk, maar ze zullen wel eerder een PSP kopen dan een NDS (of allebei, dat kan natuurlijk ook). De PSP heeft ook al direct een veel groter spel aanbod en dat moet de NDS eerst nog maar eens zien te bereiken. Zelfs met de cube duurde het heel erg lang voordat er een redelijk aantal spellen was uitgebracht en nogsteeds zijn het er heel veel minder dan voor de PS2 (de PS1 niet meegerekend). Plus dat de PSP zich richt op volwassen gamers die nou eenmaal meer geld te besteden hebben. Hierbij komt nog dat de NDS (ongewild?) gaat concurreren met de GBA of de opvolger daarvan. Vooral ouders/kinderen (die voornamelijk GBA's kopen)moeten kiezen voor 1 van de 2 apparaten omdat zij niet 2 verschillende handhelds kopen. De keuze zal dan waarschijnlijk uit gaan naar de GBA (+) omdat die goedkoper is en er veel meer spellen voor zijn dan voor de NDS (want die moeten allemaal nog ontwikkeld worden). | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 23:05 |
quote:Ik had het meer over Nintendo die moeilijk deed tegenover 3rd party developers als Namco die ook voor Sega wouden ontwikkelen. | |
Brasco125 | woensdag 21 januari 2004 @ 23:06 |
quote:1. PSP : VERMOEDELIJK.. in iedergeval een achterban waar je allicht rekening mee kan houden buiten dat het er naar uit ziet dat er wel overna gedacht is hoe je zo'n ding op bouwd. 2. SONY MICROSOFT : Ff iets andere orde van grote en omzet dan Nintendo, als ik me niet vergis. Mickeysoft kan het gewoon , financieel, maken om 1 genereratie gigantisch verlies leiden om een userbase te hebben voor de volgende. 3. Nieuwe nintendo ding : Sorry maar mij klinkt een apparaat dat twee schermpjes heeft voor een gameplay GIMMICK niet echt positief in de oren. Door een verrekijkertje kijken om een 3d-mario te zien tennissen ook niet, leuk voor de hardcore gamers en leuk om verlies op te draaien. Het is wat anders als er dadelijk diverse 3rd parties op te proppen komen, mp3-support, divx-support en connectivity worden belooft, maar dat is niet zo. Teminste tot op heden niet. | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 23:06 |
quote: ![]() ![]() ![]() Edit: Wmb mag er modtechnisch gezien wel even ingegrepen worden [Dit bericht is gewijzigd door febster op 21-01-2004 23:09] | |
piet_pelle | woensdag 21 januari 2004 @ 23:07 |
quote: quote: | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 23:08 |
OWNED! ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 23:08 |
quote:1) De NDS userbase zal voor een groot deel komen van GBA gamers, en er is nog geen usebase voor de PSP, want dit is Sony's eerste handheld 2) Een groter spelaanbod? Wat is je bron daarvan? 3) En weer dat argument dat Nintendo voor kinderen is | |
Brasco125 | woensdag 21 januari 2004 @ 23:08 |
quote:hmm.. dat komt bekend voor .. Oja! Sega vs. EA.. | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 23:09 |
quote:Prutser. Leer lezen ofzo. quote:Dat ging over de CD-I. Moeilijk he? LEZEN | |
febster | woensdag 21 januari 2004 @ 23:10 |
quote:Wmb mag er nu wel modtechnisch ingegrepen worden ![]() | |
piet_pelle | woensdag 21 januari 2004 @ 23:11 |
quote:De psx ( oh nee ps1) was ook sony's eerste console---->75 miljoen verkochte exemplaren door die userbase---->Ps2 op het moment ook ergens tussen de 60 en de 70 miljoen---->PSP, do the maths. | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 23:12 |
quote:Come again??? Jij begon met CD-I/XBOX/PS2 vergelijkingen... | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 23:13 |
quote:Ik zeg ook niet dat het niet KAN. Maar jullie zeggen dat de NDS dat allemaal NIET kan? Is dat niet een ontzettend kromme redenatie? | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 23:14 |
quote:Ja. Dus? Die zijn ook te vergelijken. Zelfde opties (games, audio, films). | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 23:16 |
quote:Verschil is dat DVD films bij het grote publiek populair zijn i.t.t dat gedoe van die CD-I | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 23:17 |
quote:En de mensen er toen nog niet klaar voor waren enzo. Maar dat had ik al gezegd, en dat is nu niet relevant. | |
Khadgar | woensdag 21 januari 2004 @ 23:25 |
quote:Toen had je Video CD's. DVD's bestonden nog niet eens. | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 23:34 |
quote:DUH!!! En die Video CD dingen waren niet populair. | |
Khadgar | woensdag 21 januari 2004 @ 23:35 |
quote:Ga jij eens als de gesmeerde bliksem je mond spoelen! Jij wil niet weten hoe gruwelijk veel VCD's er momenteel nog steeds geproduceert worden! | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 23:45 |
Maar toch is het niet zo populair als DVD!!! De DVD staat op het punt op om de Video te vervangen iets wat je van die VCD zooi niet kan zeggen! | |
Khadgar | woensdag 21 januari 2004 @ 23:49 |
quote:Dat heeft VCD allang gedaan. En als je kijkt hoe gruwelijk veel (vooral aziatisch) er gemaakt word op goedkope VCDs, dan denk ik dat die het nog wel winnen. Maar VCD zal uiteindelijk | |
Brasco125 | woensdag 21 januari 2004 @ 23:49 |
quote:In Azie inderdaad... hmm.. waar gaat dit eigenlijk heen ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 21 januari 2004 @ 23:49 |
Genoeg daarover nu. Laatste waarschuwing. Ontopic blijven | |
Khadgar | woensdag 21 januari 2004 @ 23:51 |
Gave console, die DS dus. | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 23:52 |
Het word toch een handheld en geen console? | |
Pong | woensdag 21 januari 2004 @ 23:53 |
quote:Console, Handheld, Whatever. | |
Khadgar | woensdag 21 januari 2004 @ 23:54 |
quote:Het word weliswaar een portable, maar ik noem een portable ook gewoon een console. | |
Notorious | woensdag 21 januari 2004 @ 23:56 |
Offtopic [Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 21-01-2004 23:58] | |
Notorious | donderdag 22 januari 2004 @ 00:03 |
Hoezo offtopic het ging er toch om of dat nieuwe ding van Nintendo een console of een handheld was! ![]() | |
Notorious_Roy | donderdag 22 januari 2004 @ 00:04 |
Nintendo zegt zelf dat het geen van beide is, tis iets nieuws. Dus. | |
Khadgar | donderdag 22 januari 2004 @ 00:05 |
Ach joh, dit topic is toch zo dicht. Ik maak deel 2 aan! | |
Pong | donderdag 22 januari 2004 @ 00:05 |
Tik | |
Pong | donderdag 22 januari 2004 @ 00:05 |
Tak |