Ik heb echt al jaren last van een plotseling opstekende zeer scherpe, kloppende hoofdpijn op mijn slaap (links danwel rechts, verschilt). Ik voel de aderen op mijn slaap heel hard kloppen, en mijn oog aan de kant van de pijn gaat meetrillen en wil dicht. Ik krimp soms echt in elkaar van de scherpte.
Ik kan hier maanden geen last van hebben en dan ineens is het er. Kort, heftig, hevig, een paar minuten en dan zakt het langzaam weg. Als het ineens weer de kop opduikt dan blijf ik er de dagen erna af en toe ineens last van houden, tot het stopt en weer maanden weg is.
Ik heb hier al eens met een arts over gesproken, lang geleden maar dat ben ik weer vergeten. Ja suf ja.
En omdat ik er zo verschrikkelijk onregelmatig last van heb vergeet ik het ook gewoon steeds weer. Tot nu, vanavond had ik het weer, na maanden en nu vroeg ik het me ineens weer af.
Kent iemand deze hoofdpijn????
Nah Maareuh, je bent naar de dokter gegaan... Heeft hij je niet verteld wat het is dan ?
quote:Ja dat denk ik ook
Op dinsdag 20 januari 2004 23:35 schreef Juniorz het volgende:
Ik denk dat je doodgaat :/Nah
Maareuh, je bent naar de dokter gegaan... Heeft hij je niet verteld wat het is dan ?
jawel heeft hij wel verteld, vermoeden van clusterhoofdpijn. maar dat is volgens de omschrijvingen die ik nu vind echt erger.. dus lijkt me niet.
Was nu gewoon nieuwsgierig om iemand die hoofdpijn kent/heeft.
Zal in 't begin een beetje lastig zijn, maar hey... Alles went
Misschien heb je er wat aan
Clusterhoofdpijn is een betrekkelijk zeldzame hoofdpijn die meer voorkomt bij mannen dan bij vrouwen. Je hebt dan een borend, heftige pijn aan 1 oog. Ook heb je vaak een tranend en rood oog.
Migraine, Trigemniusneuralgie en een Hoofdpijn na een trauma heb je ook. Maar een hoofdpijn waar ik meer aan denk is een Arteriitis temporalis (kben geen docter ofzow, maar toevallig heb ik deze onderwerpen gehad in een tentamen vandaag). Deze hoofdpijn heb je vooral op je temporalis (zijkant van je kop) en het kan rood en gezwollen zijn (dat gedeelte).
Je zei al dat je naar de dokter ging .. misschien kan je wat inbrengen van de info . Khoop dat ik je wat heb kunnen helpen.
Succes ermee
quote:geen dokter??? je studeert cker medicijnen dan... kweet alleen wat migraine is omdat ik t jammer genoeg ook weleens heb... verder zie ik zoveel latijnse namen...
Op dinsdag 20 januari 2004 23:44 schreef Speedski het volgende:
Je hebt heel veel verschillende hoofdpijnen.Clusterhoofdpijn is een betrekkelijk zeldzame hoofdpijn die meer voorkomt bij mannen dan bij vrouwen. Je hebt dan een borend, heftige pijn aan 1 oog. Ook heb je vaak een tranend en rood oog.
Migraine, Trigemniusneuralgie en een Hoofdpijn na een trauma heb je ook. Maar een hoofdpijn waar ik meer aan denk is een Arteriitis temporalis (kben geen docter ofzow, maar toevallig heb ik deze onderwerpen gehad in een tentamen vandaag). Deze hoofdpijn heb je vooral op je temporalis (zijkant van je kop) en het kan rood en gezwollen zijn (dat gedeelte).
Je zei al dat je naar de dokter ging .. misschien kan je wat inbrengen van de info
. Khoop dat ik je wat heb kunnen helpen.
Succes ermee
Heb geen waas voor mijn ogen, geen tranende ogen, geen tand problemen of kaak problemen....
ben toch benieuwd wat het is/niet is
quote:als ik eraan denk, ik ga niet morgen bellen voor een date met hem hoor
Op dinsdag 20 januari 2004 23:50 schreef Speedski het volgende:
Als je bij de huisarts bent geweest ... meldt je dan ff wat zijn uitspraak was ???
mezelf kennende duurt dat nog even, heb dan zo'n zeurend gevoel dat ik nog iets moet doen maar aangezien het niet in mijn hoofd springt negeer ik het tot het ineens tot me doordringt wat het wel was...
quote:Wij denken er wel aan voor je...
Op dinsdag 20 januari 2004 23:52 schreef -Artemis- het volgende:[..]
als ik eraan denk, ik ga niet morgen bellen voor een date met hem hoor
Zeer pijnlijk, net alsof mijn aders gaan ontploffen daar.
Ik heb dit ook al jaren, nooit nagevraagd eigenlijk wat het is.
Meestal vergeet ik het omdat er soms zo'n lange tijd tussen zit.
Misschien toch eens navragen als ik toch bij de huisarts moet zijn een keer.
(Als ik het niet weer vergeet).
Heb soms hetzelfde, ineens een steek in m'n kop, effe flinke pijn, en dan ebt 't weer weg. En 't blijft dan ook maanden weg. Conclusie:
quote:Het lijkt echt volkomen willekeur te zijn, daar heb ik namelijk al wel eens opgelet.
Op woensdag 21 januari 2004 19:45 schreef _Lynne_ het volgende:
Voedselallergie kan soms ook heftige pijnen teweeg brengen...
Heb je er al eens op gelet of je iets specifieks gegeten of mss wel gedaan hebt voor de pijn begon?
Ten tijde van stress is het niet meer, als de stress afzakt komt het niet vaker voor dan anders en in rustige tijden kan ik er ook geen peil op trekken,
en eten, geen idee of dat iets is. want het is niet alleen na het eten of enkele uren na het eten, het kan ook 's nachts komen of 's ochtends...lekker vaag dus... sorry.
Maar wat -Nikita- zegt klopt, ik zou soms haast denken dat mijn aders gaan ontploffen zo goed voel ik ze en zo hard kloppen ze dan.
(Sinds gisteren, en daarvoor dus enkele maanden geen last) heb ik al 14 keer zo'n gevoel gehad. Nu al enkele uren niet meer trouwens).
quote:Het klinkt behoorlijk heftig, lijkt me ook een enge gewaarwording
Op woensdag 21 januari 2004 19:57 schreef -Artemis- het volgende:[..]
Het lijkt echt volkomen willekeur te zijn, daar heb ik namelijk al wel eens opgelet.
Ten tijde van stress is het niet meer, als de stress afzakt komt het niet vaker voor dan anders en in rustige tijden kan ik er ook geen peil op trekken,
en eten, geen idee of dat iets is. want het is niet alleen na het eten of enkele uren na het eten, het kan ook 's nachts komen of 's ochtends...lekker vaag dus... sorry.
Maar wat -Nikita- zegt klopt, ik zou soms haast denken dat mijn aders gaan ontploffen zo goed voel ik ze en zo hard kloppen ze dan.
(Sinds gisteren, en daarvoor dus enkele maanden geen last) heb ik al 14 keer zo'n gevoel gehad. Nu al enkele uren niet meer trouwens).
Toch maar mee naar de dokter gaan hoor.
Sterkte.
clusterhoofdpijn, lijkt me ook niet, komt vrijwel nooit aan 2 kanten voor
misschien toch spanningshoofdpijn? of gewoon een dilatie van de temporale vaten?
geen idee, wel na laten kijken, ben benieuwd wat het is namelijk
hoewel dat dichtgaan van dat oog toch wel een trigeminusneuralgie van de n. ophthalmicus zou kunnen zijn, tenminste dat kan ik me voorstellen
[Dit bericht is gewijzigd door Jzz op 21-01-2004 20:28]
quote:Thenks.
Op woensdag 21 januari 2004 20:16 schreef _Lynne_ het volgende:[..]
Het klinkt behoorlijk heftig, lijkt me ook een enge gewaarwording
Toch maar mee naar de dokter gaan hoor.
Sterkte.
quote:Jawel hoor.
Op woensdag 21 januari 2004 20:25 schreef Hepyro het volgende:
ik ben al naar de huisarts geweest en hij kon het probleem niet identificeren dus het is gewoon een soort 'spanningspijn' waar je helaasgewijs niet veel tegen kunt doen imho
iig heb ik er nu al enkele dagen geen last meer van. heb helaas wel flink wat " scheuten" gehad en daardoor blijf ik altijd gevoeliger voor licht een paar dagen( alleen aan het oog trouwens dat steeds dicht wil tijdens de hoofdpijn), heb ook sneller hoofdpijn dan maar ja... dat zakt vanzelf weer af dus dat is mooi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |