Als ik naar school ga, moet ik een half uur bussen, en daarna ff metro'en of trammen. En s'ochtends, als de bus lekker vol is .. dan is het altijd weer raak hoor. Werkelijk een comedy ! Wie staat er op voor wie?? Echt grappig (kom ik later op terug).
Ik, als "ervaren" busser, weet dat ik altijd helemaal achterin moet zitten om hier niet aan mee te doen, want 9 van de 10 keer zie altijd een twee-deling:
- Voorin: de grijze-copagnie + buschauffeur
- Achterin + staant in het midden: de jeugd
Kijk, begrijp me niet verkeerd, ik sta graag op voor iemand die er niet-mobiel genoeg uit ziet. En trouwens, waar trek je die grens? Wanneer sta je voor iemand op en wanneer niet? Soms denk ik van: die mevrouw laat ik zitten op mijn plek want die ziet er niet mobiel genoeg uit, en dan zegt die mevrouw: Nee, ik sta wel .. ik hoef toch maar 2 haltes. Vind ik altijd wel leuk als iemand dan eerlijk tegen je is.
Maar vandaag joh, het was weer es raak!! Geweldig !!
[Situatie]
Ik stap in de bus, alle plekken waren bezet dus ik stond als een van de eersten in het midden. Na een paar haltes stapt er een bejaard-kwartet in (in mijn ogen nog mobiel) en het werd al wat drukker in het midden.
En je zag die ouderen kijken van: wie ga ik es benaderen om te zeggen dat ik daar moet zitten. En inderdaad !!! 2 van de 4 (toevallig de bejaarde dames) die zeiden tegen 2 meisjes die voor mij zaten. Staan jullie eens op, jij hebt nog jonge benen, en ik kan bijna niet meer staan (onzin, want ze liepen echt niet moeilijk hoor). Nou, het is jammer dat ik die gezichten van die 2 jonge meisjes niet helemaal kon zien, maar ik denk dat dat er geweldig uit zag van de verbazing !! Goed, de bus ging weer rijden ... meisjes staan op ... laten de ouderen zitten (de echtgenoten bleven heel stoer staan) en ik zie 1 van die echtgenoten al op het knopje drukken !!! En jawel hoor .. die 2 dames zaten nog niet eens 15 SECONDEN op hun kont en ze gingen weer opstaan want ze hoefden maar 1 halte (opstaan ging trouwens binnen de seconde) !!! (250 meter verderop is een supermarkt en dat kunnen ze niet lopen hoor .. nee ... ze kunnen wel in totaal 250 meter in de supermarkt zelf lopen, maar heen-en-terug is absoluut niet mogelijk).
Het bejaarde kwartet stapt uit, en je hoort die meisjes van: ***** zeg, ze hoefden maar 1 halte !!!
Tja, ik heb het dan wel vaker gezien en ik zie de grap er wel van in, maar hebben jullie daar ook ervaring mee? Van mensen die perse iets willen wat eigenlijk overbodig is?
Goed, laat ik niet beginnen over kinderwagens, die altijd precies in het midden van het gangpad van winkels moeten worden voortbewogen .
Khoop btw niet dat ik iemand beledigd heb
[Dit bericht is gewijzigd door Speedski op 20-01-2004 21:28]
waar anders dan door het midden van het gangpad wil jij kinderwagens verplaatsen? over de stoelen ?
quote:Ow, heh .. foutje .. k bedoelde meer van de gangpaden in bijvoorbeeld winkels
Op dinsdag 20 januari 2004 21:26 schreef Neo_TGP het volgende:
een paar opmerkingen, wij hebben hier een andere indeling in de bus, buitenlanders en irritante hangjeugd achterin, normale mensen voor in, maar dat terzijde..
waar anders dan door het midden van het gangpad wil jij kinderwagens verplaatsen? over de stoelen ?
Voorbeeld 1: Ik zit in een totaal lege bus op zo'n 4 zits (je weet wel, 2 banken tegenover mekaar). Stapt er een bejaarde echtpaar in die niet meer zo mobiel waren, maar ik lette er niet op, ik zat tenslotte in een totaal lege bus. En wat denk je wat mevrouw zeg: Meisje wil je even weggaan, wij willen daar zitten! Ja hallo, dan breekt toch effe mn welbekende klomp hoor! Die hele bus was verdorie leeg! Ik ben toch ook niet opgestaan hoor, ik ben niet helemaal achterlijk.
Voorbeeld 2: Dit is me wel vaker gebeurd. Ik sta natuurlijk weer op voor de wat minder mobiele medemens. Moet kunnen toch? Maar wat me vaak is opgevallen is dat die oudere dames, die al in de bus zitten als je instapt, 2 plaatsen in beslag nemen. En dan wel één voor hunzelf... En één voor hun miniscule handtasje! En mooi niet dat ze dat wegpakken zodat jij daar kunt zitten he! NEEM DAT DING DAN OP SCHOOT! Dat deed ik ook met mn schooltas!
En dan heb je natuurlijk nog het feit dat als je mensen met een kinderwagen of dergelijk helpt, er niet eens een bedankje afkan
Tot zover mijn Bus Frustraties!
quote:Je hebt me weer helpen herinneren waarom ik toch zo'n hekel heb aan bussen en trams... (treinen vind ik minder erg, maar komt eerlijk gezegd ook omdat als ik er in zit, het nooit in de spits is)...
Op dinsdag 20 januari 2004 21:30 schreef The_Voice_Within het volgende:
Ge-wel-dig
Ik snap je volkomen, mij is ook een paar keer zoiets belachelijks overkomenVoorbeeld 1: Ik zit in een totaal lege bus op zo'n 4 zits (je weet wel, 2 banken tegenover mekaar). Stapt er een bejaarde echtpaar in die niet meer zo mobiel waren, maar ik lette er niet op, ik zat tenslotte in een totaal lege bus. En wat denk je wat mevrouw zeg: Meisje wil je even weggaan, wij willen daar zitten! Ja hallo, dan breekt toch effe mn welbekende klomp hoor! Die hele bus was verdorie leeg! Ik ben toch ook niet opgestaan hoor, ik ben niet helemaal achterlijk.
Voorbeeld 2: Dit is me wel vaker gebeurd. Ik sta natuurlijk weer op voor de wat minder mobiele medemens. Moet kunnen toch? Maar wat me vaak is opgevallen is dat die oudere dames, die al in de bus zitten als je instapt, 2 plaatsen in beslag nemen. En dan wel één voor hunzelf... En één voor hun miniscule handtasje! En mooi niet dat ze dat wegpakken zodat jij daar kunt zitten he! NEEM DAT DING DAN OP SCHOOT! Dat deed ik ook met mn schooltas!
En dan heb je natuurlijk nog het feit dat als je mensen met een kinderwagen of dergelijk helpt, er niet eens een bedankje afkan
Tot zover mijn Bus Frustraties!
Ga overigens tegenwoordig op mijn stalen ros (lees motor ) overal naartoe... klote openbaar vervoer
(op NS na)
quote:En wat was dan de reden dat je niet bent opgestaan om ergens anders te gaan zitten (desnoods op de plek achter hen, om te laten zien dat je het een 'vreemd' verzoek vond)?
Ik ben toch ook niet opgestaan hoor, ik ben niet helemaal achterlijk.
Nu wond jij je op over hun verzoek, en zelf ben je er ook niets mee opgeschoten door niet ergens anders te gaan zitten. Je had het ook heel laconiek kunnen oplossen, door iets te zeggen in de trant van: "Natuurlijk, mevrouw. Dat doe ik graag om ervoor te zorgen dat u zich niet langer zorgen hoeft te maken over het vinden van een geschikte zitplaats. Vindt u het erg als ik direct achter u plaats neem?"
Toch?
wist ik veel dat dat kut ding zo slap was ben maar snel weer gaan zitten en zei tabee
Maar idd, ik kan me soms wel ergeren aan de ouderen die, zoals in jullie posts ook voorkomen ja.
Een jaar geleden ofzo zat ik ook in zo'n 4zitsplaats tegen het raam aan en tegenover mij zat een meisje en naast mij haar vriendin. Toen kwam er een oudere mevrouw tegenover haar zitten en dus schuin tegenover mij. En die zei tegen dat meisje dat ze haar tas even weg moest doen die voor dat meisjes' voeten stond zodat ze daar kon gaan zitten. En ze vroeg het dus niet, ze commandeerde dat meisje. Dus dat meisje, zoals ik ook had gedaan was ik het geweest, zei dus mooi dat ze dat eerst maar eens netjes moest gaan vragen. Nou, dat weigerde mevrouw dus en ze ging daar wel zitten en duwde met haar tas zo ongeveer die tas van dat meisje weg. Dus dat meisje echt zo van: "ja wat krijgen we nou dan!?"..en die oude vrouw die deed vervolgens alsof er niets aan de hand was, zelfs niet toen iedereen zich er beetje mee ging bemoeien en grapjes om haar heen begon te maken. Dat was toch wel een leuk busmoment.
De jeugd van tegenwoordig, wat wil je, met zo'n voorbeeld?
quote:Hmja, d'r stond vanmiddag een vrouw met een kinderwagen te martelen, dus ik denk, kom laat ik eens sociaal wezen en ff mee helpen tillen...
Keek dat mens me toch kwaad aan!
quote:Inderdaad !!
Op dinsdag 20 januari 2004 21:49 schreef beerten het volgende:
En wat mij altijd opviel, is dat altijd de jongeren opstonden. Mannen/vrouwen, vitaal en gezond van boven de 40oen deden het eigenlijk nooit.De jeugd van tegenwoordig, wat wil je, met zo'n voorbeeld?
Heb je wel es een "ouder" iemand voor een NOG-ouder iemand op zien staan ?? Misschien heel toevallig es, maar het zijn idd altijd de jongeren die opstaan
quote:haha
Op dinsdag 20 januari 2004 21:41 schreef aa_koch het volgende:[..]
En wat was dan de reden dat je niet bent opgestaan om ergens anders te gaan zitten (desnoods op de plek achter hen, om te laten zien dat je het een 'vreemd' verzoek vond)?
Nu wond jij je op over hun verzoek, en zelf ben je er ook niets mee opgeschoten door niet ergens anders te gaan zitten. Je had het ook heel laconiek kunnen oplossen, door iets te zeggen in de trant van: "Natuurlijk, mevrouw. Dat doe ik graag om ervoor te zorgen dat u zich niet langer zorgen hoeft te maken over het vinden van een geschikte zitplaats. Vindt u het erg als ik direct achter u plaats neem?"
Toch?
Trouwens, ik herinner me nu plots iets van wat eens gebeurde op zo'n groot busplein hier. De achterdeur ging open..en zoals normaal stappen er dan mensen uit. En er was zo'n oud vrouwtje wat ook uit wou stappen en zij had wel een grote tas bij zich met boodschappen. Dus er stapt zo'n jongen die gewoon zat te wachten op een andere bus van het bankje dat voor die deuren stond om haar te helpen met uitstappen en die tas te dragen. Die tas stond dus boven aan het uitstaptrapje. Dus die jongen stapt beetje gebukt achter in die bus in om die tas te pakken en die mevrouw vond dat dus heel aardig. Alleen het leuke was de buschauffeur. Die dacht dat die jongen stieken achter in wou stappen en was me aan het schelden tegen die gast van achter zijn stuur
ff ter duidelijkheid, het was lijn 3 vinkhuizen
quote:Hehe ... das wel matig zeg
Op dinsdag 20 januari 2004 21:52 schreef Smeich het volgende: Trouwens, ik herinner me nu plots iets van wat eens gebeurde op zo'n groot busplein hier. De achterdeur ging open..en zoals normaal stappen er dan mensen uit. En er was zo'n oud vrouwtje wat ook uit wou stappen en zij had wel een grote tas bij zich met boodschappen. Dus er stapt zo'n jongen die gewoon zat te wachten op een andere bus van het bankje dat voor die deuren stond om haar te helpen met uitstappen en die tas te dragen. Die tas stond dus boven aan het uitstaptrapje. Dus die jongen stapt beetje gebukt achter in die bus in om die tas te pakken en die mevrouw vond dat dus heel aardig. Alleen het leuke was de buschauffeur. Die dacht dat die jongen stieken achter in wou stappen en was me aan het schelden tegen die gast van achter zijn stuur
Nee, wat ik wel es heb gezien, is dat jongen een moeder helpt met de kinderwagen en dat die jongen toen buitengesloten werd !!! Gelukkig voor hem gingen de deuren wel weer gelijk voor hem open
* Moeders met kindertjes en veel boodschappen
* Mensen met ondraaglijk veel tassen
* Omaatjes en opaatjes met het wandeltempo van een wandelende tak
* Blinde of op andere manier gehandicapte mensen.
Pfoe, behoorlijk wat.
Maar als ze echt gaan vrágen of ze mogen zitten en er meteen weer uitgaan, dan zeg ik er wel wat van. Tjezus. Nog nooit gehad trouwens, maar goed.
Nee! Ik sta niet op voor bejaarden, en....
ik sta niet op voor bejaarden (deel 2)
Sta jij op voor bejaarden??
Bejaarden in het openbaar vervoer
(Sommige) oude mensen in de bus....
Oude mensen en de trein
quote:Wow, heb jij ff research gedaan
Op dinsdag 20 januari 2004 22:44 schreef Swolly het volgende:
Ouderen en OV zijn een bron van ergernis zo te zien:Nee! Ik sta niet op voor bejaarden, en....
ik sta niet op voor bejaarden (deel 2)
Sta jij op voor bejaarden??
Bejaarden in het openbaar vervoer
(Sommige) oude mensen in de bus....
Oude mensen en de trein
"zeg sta jij eens op!"
"Zou ik misschien even mogen zitten".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |