abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16439442
Ik moet een betoogje schrijven voor de stelling. Ik heb nog maar een paar argumenten, bijv dat de cd en merchandise verkopen waar artiesten echt aan verdienen door gratis verstrekking stijgen. Iemand die me aan nog wat argumenten voor kan helpen?

*woops sorry zie dat ik verkeerd heb gepost, moest bij muziek... hoe wijzig ik dit?*

Ik ben tegen zinloos wiskundeŽ
  Milf dinsdag 20 januari 2004 @ 20:43:54 #2
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_16439511
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_16439539
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 20:43 schreef nikky het volgende:

aah merci
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 januari 2004 @ 20:52:42 #4
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_16439794
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 20:41 schreef guine het volgende:
Ik moet een betoogje schrijven voor de stelling. Ik heb nog maar een paar argumenten, bijv dat de cd en merchandise verkopen waar artiesten echt aan verdienen door gratis verstrekking stijgen. Iemand die me aan nog wat argumenten voor kan helpen?
enkele mp3s op de site van een artiest vind ik een heel goed idee, dan krijg je meestal wel een redelijk beeld van het album. Hele albums hoeven voor mij niet gratis. De timmerman timmert toch ook niet gratis he.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_16439841
- mp3 is gratis te downloaden
- mp3 is volkomen legaal
- mp3 is nl slechts een encoding
- deze stelling suckt dus aan alle kanten
  dinsdag 20 januari 2004 @ 20:56:53 #6
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_16439916
Downen en errrrug goedkoop kopen....... (mbt de muziek dvd's)
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
pi_16439979
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 20:52 schreef Tokus het volgende:

[..]

enkele mp3s op de site van een artiest vind ik een heel goed idee, dan krijg je meestal wel een redelijk beeld van het album. Hele albums hoeven voor mij niet gratis. De timmerman timmert toch ook niet gratis he.

kun je niet echt met elkaar vegelijken he
pi_16440030
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 20:58 schreef pascalheister het volgende:
kun je niet echt met elkaar vegelijken he
Waarom niet? Muzikanten hebben vaak ook jaren geoefend of een opleiding gevolgd om te komen waar ze zijn, geld geinvesteerd in opnames, etc. etc. Muzikant is een beroep zoals ieder ander, en een vergoeding van degenen die gebruik maken van die diensten, dat lijkt me niet misplaatst.

Maar goed, de topicstarter wil alleen maar 'pro'-argumenten horen, dus laat maar..

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16440298
Ik hoor en lees regelmatig dat artiesten relatief weinig geld verdienen aan de verkoop van CD's. Het echte geld verdienen zij aan concerten en, inderdaad, merchandising. Daarnaast is een groot deel van hun inkomen uiteraard afhankelijk van sponsorcontracten, en het komt regelmatig voor dat een artiest meer verdient aan sponsoring dan aan het aan de man brengen van hun muziek. Dat ze het meeste verdienen aan CD-verkopen is dus blijkbaar onwaar.

Maar dat terzijde (enkel omdat je het in de openingspost vermeldt).

Eventuele aanvullende argumenten:

1. om een groter en diverser publiek te bereiken; ik kan me voorstellen dat in sommige landen mensen amper geld hebben om CD's te kopen, maar deze mensen kunnen mogelijk wel via computers op openbare plekken het internet op om muziek te beluisteren. Hetzelfde geldt voor mensen die een bepaalde artiest of muzieksoort nooit zullen leren kennen omdat ze geen geld zullen uitgeven aan CD's van die artiest of stijl om de muziek hen bevalt (je gaat niet op de gok > e.20,- uitgeven aan iemand die je niet kent). Door gratis muziek via het internet aan te bieden, kunnen deze mensen zonder eerst geld te moeten uitgeven naar muziek luisteren waarnaar ze anders nooit geluisterd zouden hebben. En ja, je kunt bij alle muziekzaken vragen of je naar de CD mag luisteren, maar veel van de CD's die ik heb vond ik in het begin minder leuk dan nadat ik ze een aantal malen beluisterd heb.

2. wanneer een artiest(e) of band zijn/haar/hun muziek gratis aanbiedt, is de kans groter dat een luisteraar de CD zal aanschaffen; klinkt tegenstrijdig, maar ik bedoel hiermee te zeggen dat je als artiest (zonder hiervoor een vergoeding te vragen) makkelijk je hele album op het internet kan zetten in MP3-formaat, om op die manier de verkopen te stimuleren. Dit moet dan natuurlijk gebeuren in een geluidskwaliteit die niet overeenkomt met de geluidskwaliteit van een CD, maar eerder een kwaliteit die vergelijkbaar is met die op radio of televisie. Wanneer je mensen uitgebreid de kans geeft om je muziek te beluisteren, zullen zij eerder geneigd zijn om de CD te kopen wanneer de nummers hen bevallen.

Verder... tja, gratis weet ik niet. Als het nu ging om de voordelen van het aanbieden van muziek via internet t.o.v. de traditionele verkopen via winkels, dan had ik nog 30 pagina's kunnen vullen.

Mir sind die Optimisten lieber; ein Mensch, der alles halb so schlimm und doppelt so gut findet.
pi_16473849
thx allemaal, hiermee moet het betoogje wel lukken hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')