I wanna see a sea of hands out there.
Let me see a sea of hands.
I want everybody to kick up some noise.
I wanna hear some revolution out there, brothers.
I wanna hear a little revolution.
Brothers and sisters, the time has come
for each and every one of you to decide
whether you are gonna be the problem,
or whether you are gonna be the solution.
You must choose, brothers, you must choose.
It takes 5 seconds, 5 seconds of decision.
Five seconds to realize your purpose here on the planet.
It takes 5 seconds to realize that it's time to move.
It's time to get down with it.
Brothers, it's time to testify and I want to know,
Are you ready to testify?
Are you ready?
I give you a testimonial, ........the MC5!
(song Rambling Rose van het album: Kick Out The Jams)
Als je wilt weten waar At-The -Drive-In, The Mars Volta, The Hellacopters, Rage Against The Machine, Jeff Buckley en talloze andere rockbands hun inspiratie o.a. vandaan haalden, hierzo: The MC5
Als je wilt weten waarom ze zo speciaal zijn en ze het best bewaarde rockgeheim uit de pophistorie zijn, check dan deze site:
Voor belangrijke MC5 websites:
Belangrijke albums:
E = MC5 = Motorcity 5 = Detroit Rockcity !
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 20-01-2004 22:02]
Waar kan ik het best beginnen trouwens ??
quote:Wat ik zo goed vind aan hun is dat ze ik hen beschouw als één van de oerbands als het gaat om een vieze rocksound en podiumpresentatie. Ze zijn te vergelijken met the Stooges, allebei uit Detroit,maar ik vind de sound, de presentatie, de muziekfilosofie van de band beter en geweldig: Rock maken met de experimentdrift van jazzmuzikanten. Ze waren zelf dol op jazz en rock(de zanger Rob Tyner noemde zich naar de pianist McCoy Tyner) en experimenten op het podium en konden het niet nalaten om te improviseren en lange geluidsescapades uit te proberen om hun muziekstatements te verkondigen,iets wat je the Mars Volta ook hoort doen.
Op dinsdag 20 januari 2004 19:05 schreef Zander het volgende:
Als ik die cd hoor ("Kick out the jams"), dan vraag ik me meestal vooral af wat er zo bijzonder was aan deze band. Je zult er wel bij moeten zijn geweest, of zo... muzikaal is 't niet zo bijzonder (IMO), hoewel best te pruimen.
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 20-01-2004 21:37]
quote:Zie albums boven. Hun enige 3 officiële albums, don't miss it.
Op dinsdag 20 januari 2004 19:14 schreef fripper het volgende:
Waar kan ik het best beginnen trouwens ??
quote:Begin maar bij Kick out the jams. Dat is live opgenomen en daar hoor je de band op z'n rauwst.
Op dinsdag 20 januari 2004 19:51 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Zie albums boven. Hun enige 3 officiële albums, don't miss it.
quote:Het schijnt trouwens het eerste rockalbum te zijn dat live als debutalbum van een band is uitgebracht.
Op vrijdag 6 februari 2004 18:13 schreef ullie het volgende:[..]
Begin maar bij Kick out the jams. Dat is live opgenomen en daar hoor je de band op z'n rauwst.
En inderdad"rawer than raw, tougher than tough"dat album !
quote:Is het vinyl? Mmm, zal wel, sjeses ik wist niet dat het een echt collector's item was.
Op vrijdag 6 februari 2004 19:27 schreef dr_diablos het volgende:
De MC5 zijn zeker goed. M'n local record shop heeft Back in de USA staan voor een 40 euro, die wil ik altijd nog een keer kopen. Dirtbombs en Detroit Cobras zijn ook favoriete bands in het genre.
quote:Vinyl inderdaad, het verbaast mij ook vaak hoeveel je voor sommige oude platen moet betalen.
Op vrijdag 6 februari 2004 19:33 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Is het vinyl? Mmm, zal wel, sjeses ik wist niet dat het een echt collector's item was.
quote:Ik was vanaf mijn 15e t/m mijn 25e vinylfreak en behoorde tot de categorie muziekliefhebbers die grammofoonplaten warmer vond klinken. Ik vind een originele grammofoonplaat nog steeds heel erg mooi,maar als het nieuwe persingen (speciaal voor de vinylverslaafden) zijn en ze vragen er bv ¤ 40,- voor dan loop ik maar hoofdschuddend verder op een platenmarkt. Ik droom maar weer verder over kleine burgelijke rommelmarktjes waar je dozen vol platen ziet staan met discoclassics uit de jaren '70, "OP Volle Toeren-platen" of de plaatselijk harmonieuitgaves op vinyl en tussen al die zwarte schijven staat ineens "Kick Out The Jams"op vinyl.....
Op vrijdag 6 februari 2004 19:37 schreef dr_diablos het volgende:[..]
Vinyl inderdaad, het verbaast mij ook vaak hoeveel je voor sommige oude platen moet betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |