abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2001 @ 00:55:06 #1
10090 waspman
life is sweet
pi_1138728
uit spits:

Kamer hoeft Brinkhorst niet terug 03.07 21:16

DEN HAAG (ANP) - Minister Brinkhorst moet niet terugkeren in een volgend kabinet als hij de boeren zo weinig toekomst blijft bieden als nu. Dat heeft PvdA-Kamerlid Waalkens dinsdag gezegd. Het CDA, de SP, SGP en de ChristenUnie zijn het met de PvdA eens.

,,Brinkhorst laat wel veel nota's over de toekomst verschijnen, maar ik zie bij hem te weinig daadkracht om ze ook uit te voeren'', vindt PvdA'er Waalkens. De landbouwminister komt volgens hem niet verder dan het saneren van de landbouwsector. ,,Hij wordt nog enigszins geëxcuseerd door de crises zoals de MKZ, want als crisismanager trad hij wel goed op.''

Het CDA deelt de mening van de PvdA dat Brinkhorst niet door moet gaan. Kamerlid Meijer vindt sommige van zijn besluiten wel oké, maar heeft moeite met de manier waarop hij handelt. ,,Hij voelt niet aan hoe de sector in elkaar zit. Hij had meer steun kunnen krijgen door zich anders op te stellen.''

De SGP vindt dat D66 in geen geval opnieuw een bewindspersoon mag leveren voor het landbouwministerie, als de partij volgend jaar groot genoeg wordt voor een 'derde rondje paars'. ,,Het gaat mij niet om de persoon, maar om het politieke profiel van D66. Daar zitten boeren niet op te wachten'', aldus SGP-fractievoorzitter Van der Vlies.

De VVD wil ook niet over de persoon-Brinkhorst spreken. Maar VVD-Kamerlid Oplaat vindt wel dat Brinkhorst meer naar de toekomst moet kijken. ,,Hij heeft veel nota's uitgebracht. Laat hij die eerst maar eens uitvoeren.''

SP-Kamerlid Poppe wil wel af van Brinkhorst en eigenlijk van het hele paarse kabinet. ,,Die man op die post is een groot risico voor het platteland, omdat hij roept dat de landbouw duurzamer moet, maar ondertussen de boeren overlaat aan globalisering en commercie'', aldus Poppe. ,,Hij rijdt als het ware in een auto zonder spiegels en spreekt met dubbele tong.''

De ChristenUnie zit ook niet te wachten op een tweede termijn voor deze minister. ,,We zijn nu toe aan een minister die de landbouw tussen z'n oren heeft zitten', aldus Kamerlid Stellingwerf van de ChristenUnie. ,,Hij regeert te veel top-down, te weinig vanuit de visie dat de landbouw onmisbaar is voor het Nederlandse platteland.''

Brinkhorst

Brinkhorst zegt zelf dat hij een vernieuwend beleid voert, gericht op de toekomst. ,,Maar wie vooruit rijdt zonder in de achteruitkijkspiegel te kijken, maakt brokken'', aldus de minister.

Hij verwerpt ook de PvdA-kritiek dat hij te weinig rekening houdt met emoties. ,,Dat ik onvoldoende begrip zou hebben, wekt de suggestie dat ik een ander beleid moet voeren. Dat begrijp ik niet van Waalkens, die ik zo erkentelijk ben voor de steun bij moeilijke keuzes.'' Brinkhorst gaat niet in op een eventuele terugkeer in een volgend kabinet. Hij vindt het nog wat vroeg om op de formatie vooruit te lopen.

van mij hoeft de hele d'66 niet meer terug...

woensdag 4 juli 2001 @ 01:20:01 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1138841
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 00:55 schreef waspman het volgende:
uit spits:
[i]
Kamer hoeft Brinkhorst niet terug 03.07 21:16
-knip-

van mij hoeft de hele d'66 niet meer terug...

vraagje?
(en crosspost):

Lidmaatschap politieke (jongeren)partij

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 4 juli 2001 @ 01:23:01 #3
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1138853
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 01:20 schreef golfer het volgende:

[..]

vraagje?
(en crosspost):

Lidmaatschap politieke (jongeren)partij

Snap je niet (ligt aan het tijdstip?).
Of doel je op het uitoefenen van invloed?
Als je D'66 niet terug wil hoef je geen lid te zijn van een jongeren politieke club.
Gewoon niemand meer op stemmen
wat moet ik hier nu neerzetten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')