Nu het probleem. Ik heb geen tremolo. Dus ik kan de toonhoogte niet omhoogtrekken. Nu moet hij in de eerste solo 2 hele tonen (4 fretten) opgedrukt worden en dat doet best wel erg veel pijn.
Mijn vraag is dus hoe krijg ik zo snel mogelijk en zo pijnloos mogelijk eelt op mijn handen?
Dan kan ik weer door, want als ik nu blijf proberen dan gaat het bloeden.
quote:Veel oefenen!
Op dinsdag 20 januari 2004 15:52 schreef gijsbert2002 het volgende:
Ik ben nu bezig om op mijn Les Paul dubble cutaway nummers van Steve Vai te leren spelen. Zodoende kwam ik op het nummer the crying machine.Nu het probleem. Ik heb geen tremolo.
Dus ik kan de toonhoogte niet omhoogtrekken. Nu moet hij in de eerste solo 2 hele tonen (4 fretten) opgedrukt worden en dat doet best wel erg veel pijn.
Mijn vraag is dus hoe krijg ik zo snel mogelijk en zo pijnloos mogelijk eelt op mijn handen?
Dan kan ik weer door, want als ik nu blijf proberen dan gaat het bloeden.
Dit is toch geen serieuze vraag hé ??? Hoe lang speel je al gitaar ??? Als je al vrij kort speelt dan heb je al eelt, gewoon iedere dag spelen, spelen, spelen, spelen en nog 's spelen.
Als je veelt tijd hebt : de hele dag
anders 2 uurtjes per dag.
Doe ik tenminste.
Je zou voor dit soort werk natuurlijk ook een gitaar met tremolo kunnen zoeken.
hebben jullie ooit op de twaalfde fret van de hoogste e-snaar 4 fretten opgedrukt? Want dat valt tegen hoor.
Bedamnkt voor de tip NRK, dat ga ik in elk geval proberen. harsen ga ik in ieder geval niet riskeren. Strax kan ik helemaal niet meer spelen.
quote:En je vingers er op een gegeven moment vanaf vallen.
Op woensdag 21 januari 2004 22:27 schreef LenL het volgende:
net zolang spelen zodat je zenuwen afsterven en je door alle bloedkorsten op j e vingers er geen fuck meer van voelt.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:19 schreef mups het volgende:
wat dacht je van GEEN gitaar spelen???
quote:'s niet geheel pijnloos, hoor.
Op woensdag 21 januari 2004 22:21 schreef Fixxxer het volgende:
watvoor fornuis heb je? electrisch? ik heb gehoord over iemand die gewoon z'n vingertoppen daar steeds kort op drukte.
En 't geeft nogal misselijkmakende geur...
'k denk dat het vooral een kwestie van oefenen is... Maar zelfs met een flinke laag eelt is zo'n zware bend geen pretje...
quote:4 fretten? das wel erg veel, weet je zeker dat je niet gewoon een ander liedje kan gaan spelen, schilt een hoop moeite. Nou ja gewoon veel oefenen, gewoon wat sliden en benden op de B en e snaar.
Op dinsdag 20 januari 2004 17:33 schreef gijsbert2002 het volgende:
hebben jullie ooit op de twaalfde fret van de hoogste e-snaar 4 fretten opgedrukt? Want dat valt tegen hoor.
quote:Je zou bijvoorbeeld ook gewoon op de 14e fret 1 toon omhoog kunnen benden.....het is niet helemaal de bedoeling datje zonder tremelo een noot 2 tonen omhoog bendt (hoe schrijf je dat in correct nederlands:D) . ik heb het ff geprobeert en mij lukt het iig niet om dat lekker te laten klinken. Als je hem meer dan 1 toon naar boven bendt begint hij, doordat de hals bol is, al te trillen tegen de andere frets (fretbuzz...ook wel kletterende snaren in de volksmond
Op dinsdag 20 januari 2004 17:33 schreef gijsbert2002 het volgende:hebben jullie ooit op de twaalfde fret van de hoogste e-snaar 4 fretten opgedrukt? Want dat valt tegen hoor.
En tja...eelt krijg ja zoals eerder gezegd door op een setje lekkere nieuwe dikke snaren een beetje powerchords te spelen op de lage E (zoveel mogelijk sliden), het liefst op een akoestische natuurlijk.
[edit] ik moet leren spellen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |