De auto van m'n buurman's vriendin was afgelopen nacht gestolen. Stomtoevallig zag die buurman net z'n auto door de straat rijden (vriendin woont in een aangrenzende wijk). Dus die buurman en m'n pa erachteraan, op veilige afstand. De 2 dieven die in de auto zitten schenen het door te hebben, en parkeerden de auto weer in mijn straat, na een blokje rond te hebben gereden.
Ondertussen was de politie al gebeld, wij dus wachten tot die zou komen. De dieven waren op zo'n 100m afstand van de gestolen auto op een bankje gaan zitten, op de uitkijk. Daarna stapte één van hun in een busje, waar een oudere man in zat. Even later kwam ie er weer uit, en gingen de 2 jongens en de man beiden een andere kant op, lopend. Dus heb ik het kenteken genoteerd van het busje.
Een moment later kwam de politie eraan en werden na kort zoeken de 2 jongens opgepakt. Uiteraard ontkenden ze alles. Gegevens werden genoteerd etc. De man van het busje was weer ingestapt en kwam voorbij rijden, hij zag duidelijk hoe de 2 jongens achterin het politie-busje zaten en je zag 'm balen, maar hij reed gewoon door, alsof er niks aan de hand was. Zegt dus al genoeg.
Anyway, gestolen auto is meegenomen voor sporenonderzoek, en de 2 jongens mee naar het bureau. Probleem is, die 2 jongens hebben ons duidelijk gezien, vooral toen het politiebusje langs reed. En ze wonen waarschijnlijk in de buurt, aangezien het busje van de oude man een parkeervergunning heeft voor deze sector. Hopen dat ik niet ineens een mes tussen m'n ribben heb ofzo. Want ze lopen toch vanmiddag of morgen weer vrij rond, in dit prachtig sociaal landje.
Voor diegenen die het nog niet wisten: Het waren Marokkanen, misschien 18-20 jaar oud.
edit:typfout
[Dit bericht is gewijzigd door vdo28 op 20-01-2004 13:33]
quote:Hoezo marrokanen?
Op dinsdag 20 januari 2004 13:32 schreef Scorp[AM] het volgende:
nicely done ! well
hopen dat ze niet zo dom zijn en jou terug gaan pakken ..
en typisch... weer marokkanen
Lieten die twee nog wat in de trend van: "Iek weet wor jou huis woon?"
Ik stond er trouwens niet van te kijken dat het Marokanen waren hoor, dat had je er niet bij hoeven te vermelden, daar ging ik (bevooroordeelde blanke kruisvaarder) toch al van uit....
quote:precies, misschien waren het wel Turken, of Koerden, of Irakies, of Iraniers, of Arabieren of Palestijnen, of whatever. Waaraan herken je een Marrokaan? Aan z'n petje of aan z'n gouden tanden ofzo?
Op dinsdag 20 januari 2004 13:34 schreef vdo28 het volgende:[..]
Hoezo marrokanen?
[Dit bericht is gewijzigd door Apie74 op 20-01-2004 13:43]
"Nerd"
Getypt door een Nederlander
Blegh
quote:Zij weten nu wie jij bent, en jij weet wie hun zijn! Pakken ze jou dan pak je ze toch gewoon terug!
Op dinsdag 20 januari 2004 13:44 schreef smash789 het volgende:
Ze zaten in het busje toen ze langs kwamen rijden. Eentje van hun zat wel volop na te kijken. En ik hield ze in eerste instantie in de gaten vanuit het raam, ik weet niet zeker of ze me gezien hadden, had makkelijk gekunt. Op dat moment dacht ik helemaal niet na over de eventueele consequenties van gezien worden.
Later stond ik dus buiten, met m'n pa en de buurman, bij de gestolen auto. zo'n 100m bij m'n huis vandaan. Toen konden die Marokkanen ons duidelijk zien, en keken ook veel, door het raam van het politie-busje die een stukje verder stond.Blegh
quote:Het waren toch Marokkanen.
Op dinsdag 20 januari 2004 13:43 schreef Tyb0r het volgende:
hoop dat ze je pakken.. met je het waren marokanen"Nerd"
quote:Doen ze toch ook in de krant en op het journaal. Misschien iets subtieler, maar ja Sascha de Boer is ook geen nerd.
hoop dat ze je pakken.. met je het waren marokanen
quote:Een beetje wereldbekende burger ziet écht het verschil wel tussen bijvoorbeeld een Turk en een Marokkaan hoor.
Op dinsdag 20 januari 2004 13:40 schreef Apie74 het volgende:[..]
precies, misschien waren het wel Turken, of Koerden, of Irakies, of Iraniers, of Arabieren of Palestijnen, of whatever. Waaraan herken je een Marrokaan? Aan z'n petje of aan z'n gouden tanden ofzo?
Maar inderdaad.... ik denk dat ze na verhoor weer heengezonden gaan worden vanmiddag of vanavond.
quote:Hoop dat jij een keer wordt gepakt!!
hoop dat ze je pakken.. met je het waren marokanen"Nerd"
Getypt door een ECHTE Nederlander.....!!
Dit soort topics KUNNEN gewoon niet meer tegenwoordig.
JAmmer, dicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |