abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16420398
1:Interlude (Produced By Just Blaze)
2:December 4th (Produced By Just Blaze)
3:What More Can I Say (Produced By The Buchanans)
4:Encore (Produced By Kanye West)
5:Change Clothes (Produced By The Neptunes)
6:Dirt Off Your Shoulder (Produced By Timbaland)
7:Threat (Produced By 9th Wonder)
8:Moment Of Clarity (Produced By Eminem)
9:99 Problems (Produced By Rick Rubin)
10:Public Service Announcement (Interlude) (Produced By Just Blaze)
11:Justify My Thug (Produced By DJ Quik)
12:Lucifer (Produced By Kanye West)
13:Allure (Produced By The Neptunes)
14:My 1st Song (Produced By Aqua & Joe "3H" Weinberger)

Als we Jay-z moeten geloven is dit zijn laatste album, het perfecte voorbeeld van stoppen als je aan de top staat en een waardige afsluiter van zijn loopbaan.
Hij heeft het geschopt van straat jongen tot na mijn smaak de beste rapper allertijden en ook heeft hij nog zijn eigen zeer succesvolle kleding lijn (S.carter).

Heb het album al een aantal weken in mijn wagen zitten en ben tot de conclusie gekomen dat ik dit zijn beste werk vind, zeer lekkere flows en teksten die echt diep zijn.
mijn favoriete tracks van het album zijn:What More Can I Say/Dirt Off Your Shoulder/Moment Of Clarity/Public Service Announcement en My 1st Song.

(If i ain't better then BIG im the closest one)

laat me even weten wat je van het album vind.

pi_16420647
Hele vette cd, ben ik met je eens, maar om het nou te betitelen als best rapper ooit... hmmm... nee, sorry dat dan weer niet...

Maar denk ook niet dat hij gaat stoppen, misschien zal hij zelf niet meer een volledig album maken, maar produceren denk ik wel... Kan me niets anders voorstellen.

edit: Oh ja... en hij heeft een ongelooflijk lekkere chick

dinsdag 20 januari 2004 @ 10:17:53 #3
68041 NeMe
Yho ass gots its own zipcode!
pi_16420772
Goed album, en een goede rapper.
Maar niet zijn beste album. Wel leuk dat er veel neptunes beats op staan.

Maar hij gaat dus echt stoppen?

dinsdag 20 januari 2004 @ 10:53:03 #4
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_16421468
Inderdaad als je hem moet geloven zijn laatste album. Niet zijn beste album overigens, wel een heel goed album. Je hoort duidelijk de Neptunes beats er tussendoor zoals in het nummer Change Clothes waar trouwens ook een clip van is).

Tevens ben ik het niet eens met je woorden dat hij de beste rapper ooit is, dan doe je mensen als NAS, Dr. Dre en vele anderen tekort.

Echte topnummers op dit album zijn naar mijn mening:

Change clothes and go, Justify My Thug, Lucifer, My 1st song.

dinsdag 20 januari 2004 @ 11:29:31 #5
81022 HalfCrazy
GEWOON IK HOOR!
pi_16422260
ik vind het een wrede cd maar hij staat niet op mijn nummer 1..jay z kan zeker goed lyrics spitten maar 2pac blijft voor my The Realest

YoUR BuLLsh!t's iNsiGniFicaNt aNd iT dOnt heLp 2 Pay mY reNt, iTs PuRe NeGaTiviTy tHat yOu iMpOse On Me..
pi_16426243
Ik vind het een k*t album, ben nooit echt fan van Jay-Z geweest (behalve op da graveyard ) maar dit is toch wel een heel erg slecht.
pi_16426486
Z'n laatste album inderdaad, maar dat zal wel weer niet zo zijn. Vind het in ieder geval stukken beter dan de Blueprint 2.. van die twee CD's heb ik echt maar een paar nummers geluisterd. De rest vond ik zeer matig tot vrij slecht. Maar ja, ook dit album vind ik niet super. De eerste helft van het album is duidelijk het best, de tweede helft luister ik eigenlijk niet eens meer (vanaf Moment Of Clarity, weer zo'n standaard Eminem beat .. gast kan ook geen ander kunstje met z'n beats). Zeker niet z'n beste album.. *doet Reasonable Doubt nog maar een keer draaien*.
pi_16428100
zie zelf ben ik weer niet super fan van NAS. gewoon een kwestie van smaak. dr. dre is een super goede producer en als rapper wat minder. maar zelf ben ik ook meer een old skool fan als het om rap gaat.
pi_16437966
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 10:53 schreef Doezelhaar het volgende:
Tevens ben ik het niet eens met je woorden dat hij de beste rapper ooit is, dan doe je mensen als NAS, Dr. Dre en vele anderen tekort.

Maargoed, ik vind het geen bijzonder album zéker niet z'n beste, evenals DunnieCash zet ik zo RD nog maar 's op. Ik moet wel zeggen dat er een paar leuke nummers op staan idd.

I get physical, mystical, very artistical
pi_16454012
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 10:53 schreef Doezelhaar het volgende:
Inderdaad als je hem moet geloven zijn laatste album. Niet zijn beste album overigens, wel een heel goed album. Je hoort duidelijk de Neptunes beats er tussendoor zoals in het nummer Change Clothes waar trouwens ook een clip van is).

Echte topnummers op dit album zijn naar mijn mening:

Change clothes and go, Justify My Thug, Lucifer, My 1st song.

Dr. Dre is ook niet echt een rapper, wat hij zelf overigens ook zegt hij maakt de beats. (teksten maken mannen als Snoop en Eminem voor hem) zijn beats overigens hulde. indd. veel respect maar als rapper

Wat betreft Nas ben ik het ook met je oneens, dat is net zoiets als dat of je voor Ajax dan niet voor Feyenoord bent.
Verschillende stijlen en mijn smaak ligt toch echt bij Jay-z.

Als je nagaat dat Jay-z niet eens zijn teksten opschrijft en ze gewoon rechtstreeks staat uit te spugen dan heb ik daarvoor toch wel heel veel; respect, ook zijn concert was geweldig keurig verzorgt en op tijd iets wat je van Nas niet kon zeggen.

Destijds had Jay-z nas ook uitgedaagd voor een live battle in een boksring, Nas heeft bedankt maar dat is omdat Nas zijn teksten schrijft, bij Jay-z zitten ze in zijn hersenen.

pi_16454456
Het is jammer dat je een concept voor een album bedenkt en het dan niet uitvoert. Je laatste cd maken met nummers van allemaal verschillende producers en alleen topnummers op je cd laten komen.
En dan moet het voor de kerst uit. Krijg je met bepaalde producers het niet meer ingeroosterd. Heb je geen tijd meer voor de echte kwaliteit. En dan rolt dit eruit. Zeker een aardige cd, maar niet de top, niet de cd om met een klapper te stoppen met rappen. En zeker geen cd waarmee je een legende wordt.
pi_16454493
ik heb er al goede verhalen over gehoord...
Zal hem maar eens gaan downloaden...
  woensdag 21 januari 2004 @ 12:32:00 #13
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_16454544
heb t album van de week ook ff geluisterd en vond er maar weinig aan
heb t bij track 7 afgezet, want die stem van Jay-Z kon ik echt niet langer aanhoren...

Maar als je t wel leuk vind,

-edit- de beste rapper aller tijden

[Dit bericht is gewijzigd door Timo20 op 21-01-2004 12:55]

pi_16455160
zelf heb ik alleen de Simon Carter cd van Jay-z maar welke is/zijn de beste
pi_16455590
wie is simon?
Shawn Carter ken ik wel.
pi_16458255
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 13:13 schreef MIC1_ het volgende:
wie is simon?
Shawn Carter ken ik wel.
oops.
pi_16459788
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 12:57 schreef Chillmeister het volgende:
zelf heb ik alleen de Simon Carter cd van Jay-z maar welke is/zijn de beste
Reasonable Doubt is z'n beste album.
het beste nummer met hem vind ik Da Graveyard van Big L
pi_16459997
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 13:43 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik vind het een k*t album, ben nooit echt fan van Jay-Z geweest (behalve op da graveyard ) maar dit is toch wel een heel erg slecht.
pi_16472473
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 15:26 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Reasonable Doubt is z'n beste album.
het beste nummer met hem vind ik Da Graveyard van Big L

Dope nummer inderdaad, maar voor mij niet door Jigga...D'Evils doet het toch ook wel goed bij mij, en de rest van zijn primo-joints ook overigens
pi_16480948
quote:
Wel leuk dat er veel neptunes beats op staan
Say what?
Die 2 Neptunes-beats zijn meteen de 2 slechtste tracks van het hele album, 'Change Clothes' en 'Allure'. Als je een serieus hiphop album wil maken kan je de Neptunes er beter aflaten, zeker tegenwoordig.

Black Album is best een leuk album verder, geen classic zoals het doel van Jay-Z was, maar we zullen zien of het ook echt z'n laatste is, ik betwijfel het. 4th December en My First Song vind ik de beste tracks.

pi_16481884
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 09:38 schreef PortoPartito het volgende:

[..]

Say what?
Die 2 Neptunes-beats zijn meteen de 2 slechtste tracks van het hele album, 'Change Clothes' en 'Allure'. Als je een serieus hiphop album wil maken kan je de Neptunes er beter aflaten, zeker tegenwoordig.

Black Album is best een leuk album verder, geen classic zoals het doel van Jay-Z was, maar we zullen zien of het ook echt z'n laatste is, ik betwijfel het. 4th December en My First Song vind ik de beste tracks.

ik zelf vindt neptunes onwijs goed, maar zou het geen hiphop noemen. en ze worden heel vaak gebruikt nu net zoals darkchild een paar jaar geleden.

nerd. van hun is wel iets meer de hiphop kant maar dan weer met hun eigen stijl.

ik begin nu steeds vaker te merken dat ik gewoon old skool (dus voor gansta rap populair werd) weer ga luisteren.

pi_16482131
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:55 schreef MIC1_ het volgende:

[..]

Dope nummer inderdaad, maar voor mij niet door Jigga...D'Evils doet het toch ook wel goed bij mij, en de rest van zijn primo-joints ook overigens

D'evils is ook wel dope ja.
die beat van Can I Live is ook wel vet, alleen moet ik nu steeds aan Ashanti denken als ik het hoor
pi_16483916
D'Evils is inderdaad één van de z'n beste tracks ooit. Meet the Parents van BP2 vind ik ook goed en zo heb je ook nog tracks als Mama Loves Me, Can I Live, Heart of the City enz.
pi_16493965
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 13:51 schreef dunniecash het volgende:
(vanaf Moment Of Clarity, weer zo'n standaard Eminem beat .. gast kan ook geen ander kunstje met z'n beats).
Die skip ik inderdaad daardoor, net als 99 Problems (wat een kutbeat)
Ik vind Lucifer geweldig, en Encore en My 1st Song, Change Clothes, Allure... . Justify My Thug vind ik weer minder.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  vrijdag 23 januari 2004 @ 18:36:20 #25
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_16525100
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:11 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Die skip ik inderdaad daardoor, net als 99 Problems (wat een kutbeat)
Ik vind Lucifer geweldig, en Encore en My 1st Song, Change Clothes, Allure... . Justify My Thug vind ik weer minder.

Met jou kan ik praten.
Lucifer is zo dope.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')