Als we Jay-z moeten geloven is dit zijn laatste album, het perfecte voorbeeld van stoppen als je aan de top staat en een waardige afsluiter van zijn loopbaan.
Hij heeft het geschopt van straat jongen tot na mijn smaak de beste rapper allertijden en ook heeft hij nog zijn eigen zeer succesvolle kleding lijn (S.carter).
Heb het album al een aantal weken in mijn wagen zitten en ben tot de conclusie gekomen dat ik dit zijn beste werk vind, zeer lekkere flows en teksten die echt diep zijn.
mijn favoriete tracks van het album zijn:What More Can I Say/Dirt Off Your Shoulder/Moment Of Clarity/Public Service Announcement en My 1st Song.
(If i ain't better then BIG im the closest one)
laat me even weten wat je van het album vind.
Maar denk ook niet dat hij gaat stoppen, misschien zal hij zelf niet meer een volledig album maken, maar produceren denk ik wel... Kan me niets anders voorstellen.
edit: Oh ja... en hij heeft een ongelooflijk lekkere chick
Maar hij gaat dus echt stoppen?
Tevens ben ik het niet eens met je woorden dat hij de beste rapper ooit is, dan doe je mensen als NAS, Dr. Dre en vele anderen tekort.
Echte topnummers op dit album zijn naar mijn mening:
Change clothes and go, Justify My Thug, Lucifer, My 1st song.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 10:53 schreef Doezelhaar het volgende:
Tevens ben ik het niet eens met je woorden dat hij de beste rapper ooit is, dan doe je mensen als NAS, Dr. Dre en vele anderen tekort.
Maargoed, ik vind het geen bijzonder album zéker niet z'n beste, evenals DunnieCash zet ik zo RD nog maar 's op. Ik moet wel zeggen dat er een paar leuke nummers op staan idd.
quote:Dr. Dre is ook niet echt een rapper, wat hij zelf overigens ook zegt hij maakt de beats. (teksten maken mannen als Snoop en Eminem voor hem) zijn beats overigens
Op dinsdag 20 januari 2004 10:53 schreef Doezelhaar het volgende:
Inderdaad als je hem moet geloven zijn laatste album. Niet zijn beste album overigens, wel een heel goed album. Je hoort duidelijk de Neptunes beats er tussendoor zoals in het nummer Change Clothes waar trouwens ook een clip van is).Tevens ben ik het niet eens met je woorden dat hij de beste rapper ooit is, dan doe je mensen als NAS, Dr. Dre en vele anderen tekort.
Echte topnummers op dit album zijn naar mijn mening:
Change clothes and go, Justify My Thug, Lucifer, My 1st song.
Wat betreft Nas ben ik het ook met je oneens, dat is net zoiets als dat of je voor Ajax dan niet voor Feyenoord bent.
Verschillende stijlen en mijn smaak ligt toch echt bij Jay-z.
Als je nagaat dat Jay-z niet eens zijn teksten opschrijft en ze gewoon rechtstreeks staat uit te spugen dan heb ik daarvoor toch wel heel veel; respect, ook zijn concert was geweldig keurig verzorgt en op tijd iets wat je van Nas niet kon zeggen.
Destijds had Jay-z nas ook uitgedaagd voor een live battle in een boksring, Nas heeft bedankt maar dat is omdat Nas zijn teksten schrijft, bij Jay-z zitten ze in zijn hersenen.
Maar als je t wel leuk vind,
-edit- de beste rapper aller tijden
[Dit bericht is gewijzigd door Timo20 op 21-01-2004 12:55]
quote:oops.
Op woensdag 21 januari 2004 13:13 schreef MIC1_ het volgende:
wie is simon?
Shawn Carter ken ik wel.
quote:Reasonable Doubt is z'n beste album.
Op woensdag 21 januari 2004 12:57 schreef Chillmeister het volgende:
zelf heb ik alleen de Simon Carter cd van Jay-z maar welke is/zijn de beste
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 13:43 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik vind het een k*t album, ben nooit echt fan van Jay-Z geweest (behalve op da graveyard) maar dit is toch wel een heel erg slecht.
quote:Dope nummer inderdaad, maar voor mij niet door Jigga...D'Evils doet het toch ook wel goed bij mij, en de rest van zijn primo-joints ook overigens
Op woensdag 21 januari 2004 15:26 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
Reasonable Doubt is z'n beste album.
het beste nummer met hem vind ik Da Graveyard van Big L
quote:Say what?
Wel leuk dat er veel neptunes beats op staan
Black Album is best een leuk album verder, geen classic zoals het doel van Jay-Z was, maar we zullen zien of het ook echt z'n laatste is, ik betwijfel het. 4th December en My First Song vind ik de beste tracks.
quote:ik zelf vindt neptunes onwijs goed, maar zou het geen hiphop noemen. en ze worden heel vaak gebruikt nu net zoals darkchild een paar jaar geleden.
Op donderdag 22 januari 2004 09:38 schreef PortoPartito het volgende:[..]
Say what?
Die 2 Neptunes-beats zijn meteen de 2 slechtste tracks van het hele album, 'Change Clothes' en 'Allure'. Als je een serieus hiphop album wil maken kan je de Neptunes er beter aflaten, zeker tegenwoordig.Black Album is best een leuk album verder, geen classic zoals het doel van Jay-Z was, maar we zullen zien of het ook echt z'n laatste is, ik betwijfel het. 4th December en My First Song vind ik de beste tracks.
nerd. van hun is wel iets meer de hiphop kant maar dan weer met hun eigen stijl.
ik begin nu steeds vaker te merken dat ik gewoon old skool (dus voor gansta rap populair werd) weer ga luisteren.
quote:D'evils is ook wel dope ja.
Op woensdag 21 januari 2004 21:55 schreef MIC1_ het volgende:[..]
Dope nummer inderdaad, maar voor mij niet door Jigga...D'Evils doet het toch ook wel goed bij mij, en de rest van zijn primo-joints ook overigens
quote:Die skip ik inderdaad daardoor, net als 99 Problems (wat een kutbeat)
Op dinsdag 20 januari 2004 13:51 schreef dunniecash het volgende:
(vanaf Moment Of Clarity, weer zo'n standaard Eminem beat .. gast kan ook geen ander kunstje met z'n beats).
quote:Met jou kan ik praten.
Op donderdag 22 januari 2004 18:11 schreef Scandalous het volgende:[..]
Die skip ik inderdaad daardoor, net als 99 Problems (wat een kutbeat)
Ik vind Lucifer geweldig, en Encore en My 1st Song, Change Clothes, Allure... . Justify My Thug vind ik weer minder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |