ik ben verliefd op Amelie
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 16:21 schreef rooieman het volgende:
ik heb de film met heel veel moeite afgekeken, maar ondanks dat ik alle aspecten van de film in acht neem, weet ik niet waarom mensen deze film goed vinden. ik begrijp bijvoorbeeld niet dat mensen zeggen dat ze de humor leuk vinden. Kan iemand een grappig moment beschrijven?
Zooo jammer dat veel mensen de humor van deze film niet zien of leuk vinden...
veel grappig momenten:
-het begin, de verteller die praat over allerlei gebeurtenissen en feitjes van dat moment...blabla....hectopascal..blabla.. een vlieg die met z\oveel km/ u vliegt
-als er over alle personages wordt vertelt waar ze van houden en waar ze niet van houden
- amelie die orgasmes telt
-het gezicht van amelie als ze aan het sexen is
- als ze in de trein zit en hardop leest, de conducteur zegt: wat zeg je? ze kijkt hem aan en herhaalt wat ze aan het lezen was
- om een reactie uit te lokken liegt amelie tegen haar vader dat ze aan de crack is en een abortus moest ondergaan
-amelie die als klein meisje foto's maakt, dat gezicht dat ze trekt, mooi gewoon
-de dingen die amelie uithaalt met de tuinkabouter van haar vader
-de jongen van de groenteboer die bij de man van glas zijn baas collignon uitscheld
en zo zijn er nog wel meer
Geweldige film, mijn nummer 1, alles is ook zo herkenbaar, de beelden van amelie als kind bijvoorbeeld, zo ontroerend en liev.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'