Voor die correctiertabel: Welke vergroter/kleurkop heb je ?quote:Op donderdag 4 maart 2004 19:56 schreef plasma_tv het volgende:
[..]
hmm, waar kan ik zo'n correcie tabel van mijn vergoter vinden?
en verder gaat er CPRA-Pro van Fhuji-hunt in die machine(ontwikkelaar)
heb je enig idee waar dat te krijgen is ?
Ik heb een Durst M305 (color(uiteraard))quote:Op donderdag 4 maart 2004 20:12 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Voor die correctiertabel: Welke vergroter/kleurkop heb je ?
Fuji Hunt levert volgens mij niet aan particulieren.
Eventueel kun je chemie inkopen bij de uitbater van het plaatselijke minilab, die is specaal voor kleinere roltransportmachines.
Ook chemie van Kodak, Tetenal en natuurlijk Agfa kunnen ook in die machien. Vergeet in dat kader ons vaderlandse Amaloco ook niet. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de ene RA-4 meer teeraanslag geeft dan de andere. Kan soms hele avonden rollenpoetsen schelen.
Hoe heb je die Agfa Pro op je waterleiding aangesloten ? Ik heb het ook wel eens overwogen, alleen is momenteel de hoeveelheid loodgieterswerk om de machine van spoelwater te voorzien duurder dan de machine zelf, die wordt vrijwel weggegeven (bij introduktie kostte de Pro50 een bedraq waarvoor je een heel aardig otootje kocht)
Het beste begin je met zwartwit omdat dat het meest interessant is om zelf te doen en omdat je daar heel veel mogelijkheden voor controle, verbetering en opitmalisatie hebt.quote:Op donderdag 4 maart 2004 10:34 schreef Fixers het volgende:
Over het zelf ontwikkellen van films, hoe makkelijk gaat dat zelf voor de verschillende typen (z/w, kleur, dia)? Is het proces in handelingen hetzelfde en gebruikt men andere chemicalien? Of is er meer verschil, en waar kan je dan het beste mee beginnen?
Ik breng m'n filmpjes voorlopig nog wel lekker weg dus. Mischien als ik mettertijd meer tijd ga hebben om wat foto's te maken dat ik dan een tankje enzo ga aanschaffen. Volgens mij zag ik laatst een startset voor rond de ¤ 25 dus dat zijn de kosten niet.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 23:25 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
--knip--
Je kunt gewoon vragen om het alleen te laten ontwikkelen en niet te laten afdrukken.quote:Op woensdag 10 maart 2004 14:07 schreef metallicattim het volgende:
Owjah is het ook mogelijk om alleen de negatieven van je filmpje te krijgen, dus geen foto's bij een fotoboer ofzo?
Want aangezien het scannen van negatieven betere resultaten geeft dan de foto's zelf, lijkt me dat wel een perfecte oplossing
Want ik neem aan dat dat goedkoper is
Vetquote:Op woensdag 10 maart 2004 15:25 schreef Tedda het volgende:
[..]
Je kunt gewoon vragen om het alleen te laten ontwikkelen en niet te laten afdrukken.
Je kunt de negatieven zelfs op de rol laten zodat je zelf de negatieven kunt knippen.
Ik denk dat Ouwesok even is ingedutquote:Op woensdag 10 maart 2004 12:42 schreef metallicattim het volgende:
OK, dat zelf onwikkellen hoe moet dat nu?
* Wat heb je nodig
* wat gaat het ongeveer kosten
Vast materiaal ( containers? )
Incidenteel materiaal ( vloeistof? )
* Zal het resultaat anders/beter/slechter worden dan bv kruidvat/hema/fotoboer
* is het voor iedereen weggelegd om te doen?
* Andere opmerkingen?
Bij voorbaat dank
Het is wel goedkoper dan de foto's ook laten afdrukken maar ik weet niet hoeveel goedkoper. Je betaald normaal gesproken namelijk de ontwikkelkosten en dan nog de afdrukkosten per foto. Dat laatste hoef je nu niet te betalen. Of het ook goedkoper is om de negatieven op de rol te laten weet ik niet.quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:12 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Vet
Enig idee of en hoeveel het dan goedkoper word?
Thanks voor de tip kermit77quote:Op vrijdag 12 maart 2004 10:21 schreef Kermit77 het volgende:
@novastar:
Loop eens bij een schildersbedrijf of autogarage naar binnen. Die zijn meestal wel blij als je vaatjes voor hun opruimt. (en je niet laten verleiden om een 50 liter drum te nemen want dat kost je je rug... tja ervaring?!?)
www.calumetphoto.nlquote:Op donderdag 11 maart 2004 18:40 schreef Fixers het volgende:
Hey er zit in a'dam bij de arena een grote fotozaak/merkdealer/importeur/groothandel/materiaalverhuur hadden ook een flinke site, maar ben het adres kwijt, is vast wel hier bekend...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |