Mijn eigen vraag:
Ik gebruik momenteel zelf Xtreme Pro Whey.
Dit gebruik ik al een tijdje en ben in principe er tevreden mee. Voor de personen die Xtreme Pro Whey niet kennen, het zijn eiwitten om eiwitshakes te maken.
Zelf dacht ik om eens een tijd HMB te gaan gebruiken.
HMB is een anti katabole stof. Dit houdt in dat je lichaam geen spiereiwitten afbreekt door trainig en/of andere zware belasting, maar dat je lichaam anabool werkt. Dit bevordert een snellere toename van spiermassa.
Is dit verstandig of kan ik beter bij Xtreme Pro Whey blijven? Of een ander merk Eitwitten?
quote:Okay. Wat zijn supplementen?
Op maandag 19 januari 2004 21:26 schreef D-MIXXX het volgende:
Vraag hier alles over supplementen...
Verder zou ik niet aan hmb beginnen. Theoretisch werkt dit alleen goed bij een beginnende sporter die niet gewent is aan trainen.
quote:Ik denk dat je er vooral armer van wordt. Nouja, je verrijkt je lichaam wel met spieren natuurlijk.
Op maandag 19 januari 2004 21:31 schreef bigwig het volgende:
Ook misschien wel handig om erbij te vermelden, Wat wil je ermee berijken?
en creatine werkt beter dan HMB. Probeer nu zelf ook een kuurtje HMB maar merk er veel minder van dan de creatine.
1.Wat is creatine?
Halverwege de jaren negentig kwam er een sportvoedingssupplement op de markt, dat alle vorige supplementen met stukken sloeg: creatine. Het enige echte sportvoedingssupplement dat ook daadwerkelijk deed wat het beloofde en niet op de IOC-dopinglijst staat. Het duurde dan ook niet lang of topsporters konden niet meer zonder. Over hoe je 'creatief met creatine' kunt zijn, met een paar kanttekeningen in de zijlijn.
Creatine is een lichaamseigen stof, die uit verschillende aminozuren (arginine, lysine en methionine) in de lever en de nieren kan worden opgebouwd (dagelijks ongeveer 1 gram) of met de voeding (vooral vlees en vis) kan worden opgenomen (dagelijks ongeveer 1 gram). Het lichaam bevat totaal gemiddeld 120 gram creatine. Daarvan bevindt zich zo'n 95% in de spieren. Per dag wordt gemiddeld 2 gram creatine verbruikt. Met voldoende aanmaak en aanvoer worden de creatinefosfaatspiegels in de spieren aangevuld en op peil gehouden.
Die Whey die je noemt gebruik ik zelf over. Goede kwaliteit voor niet al te hoge prijs.
Greets
FYI
Alles begint en eindigt bij een goede voeding. Supplementen zijn geen wondermiddelen. Alleen bij creatine heb ik een tijdelijk gevoel van krachtstoename waardoor ik zwaarder kan trainen. Echter na het stoppen met crea neemt die extra kracht weer af.
Ook anabolen zijn niet de wondermiddelen zoals veel mensen denken. Ik spuit ff wat zooi in me bil en ik wordt megagroot. Zo werkt het niet. Ook met anabolen bereik je pas goed resultaat als alles, zoals voedsel (denk aan 5000 calorieen) training en rust optimaal is. Anders ben je na je kuur alles weer kwijt.
Groet,
Wes
Eiwit die ik gebruik:
2721 gram Xtreme Pro Whey, kost ¤. 54.00
Ik denk dat ik dus maar bij eiwiten blijf...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |