klopt dit belachelijke iets?
quote:ik heb gehoord dat dat in rotterdam op de blaak wel zo is.. ik weet het niet zeker maar het zou zo maar kunnen..
Op maandag 19 januari 2004 16:32 schreef McKillem het volgende:
Dit heb ik mij wijs laten maken door een agent die bezig was met een alcoholcontrole langs de hengelose straat te enschede.klopt dit belachelijke iets?
quote:das waar.
Op maandag 19 januari 2004 16:36 schreef nicomart het volgende:[..]
ik heb gehoord dat dat in rotterdam op de blaak wel zo is.. ik weet het niet zeker maar het zou zo maar kunnen..
Maar ja net zo belachelijk als niet mogelijk roken op stations.. In de buitenlucht!!
Peuken wegdonderen geeft een enorme zooi! kijk maar eens op utrecht centraal op het spoor voor het perron. verder maken mensen vaak hun peuk niet uit, hierdoor onstaat meerook gevaar en brand gevaar.
beter gezegd, terecht zo een boete!
FF een rijtje:
Zwerfafval : E 50 (46 toch?)
Door rood rijden: E 90
Winkeldiefstal: E 100
quote:
Op maandag 19 januari 2004 16:45 schreef bramos-elvis het volgende:
Voor een big Mac menu krijg je ook een boete.Peuken wegdonderen geeft een enorme zooi! kijk maar eens op utrecht centraal op het spoor voor het perron. verder maken mensen vaak hun peuk niet uit, hierdoor onstaat meerook gevaar en brand gevaar.
quote:Zow die kende ik nog niet
Op woensdag 21 januari 2004 15:34 schreef Danny het volgende:
Het is heel simpel, als je je peuk in een vuilnisbak gooit buiten en er ontstaat brand dan is de boete daarvoor maar 13 euro.
Ik weet iig waar IK mijn peuken voortaan neergooi.
Vraag: Maar draai je ook niet op voor de uitrukkende brandweer?
antwoord : nee want ook die hebben recht op een rookvrije werkplek
Dan moet je je peuk maar op de grond pleuren als de politie niet in de buurt is .
quote:
Het is heel simpel, als je je peuk in een vuilnisbak gooit buiten en er ontstaat brand dan is de boete daarvoor maar 13 euro.
Dat krijg je als je net zoals Amerika van alles gaat verbieden; er komen gewoon meer mazen in de wet!
quote:Een cigaretten filter word niet opgenomen door de natuur.
Op maandag 19 januari 2004 16:40 schreef McKillem het volgende:[..]
das waar.
maar 50 euro voor een peuk, en die word nog opgenomen door de natuur ook. (helemaal als je shag rookt)
Dr zijn mensen die gooien gehele BigMac menu's uit het raam van hun auto.
En dan willen ze ons beboeten voor een sigaretje.
quote:De meest mensen zouden er op komen om de sigaret eerst uit te maken voordat je hem weggooit in de vuilnisbak, hoef je helemaal niks te vrezen
quote:Da's lastig als je midden op straat loopt, dan moet je bukken. Kijk, loop je nou toevallig langs een muur valt het allemaal wel mee, hoewel het lastig is een peuk goed uit te drukken terwijl je loopt. In een vuilnisbak kiepen is dan een stuk makkelijker.
Op donderdag 22 januari 2004 00:10 schreef Refragmental het volgende:[..]
De meest mensen zouden er op komen om de sigaret eerst uit te maken voordat je hem weggooit in de vuilnisbak, hoef je helemaal niks te vrezen
quote:Precies, daar kun je prima je brandende peuk neergooien. VEEL beter dan op straat. Daar wordt 't ook véél te makkelijk weer weggeveegd.
Op donderdag 22 januari 2004 00:19 schreef No-Li-Ta het volgende:
en terecht hier in nederland stan om de 5 meter prullenbakken of in ieder geval struiken..
quote:Goh. Meerook gevaar nog wel. Er zullen vast spontaan kankergezwellen uit je oren gaan groeien..
Op maandag 19 januari 2004 16:45 schreef bramos-elvis het volgende:
Voor een big Mac menu krijg je ook een boete.Peuken wegdonderen geeft een enorme zooi! kijk maar eens op utrecht centraal op het spoor voor het perron. verder maken mensen vaak hun peuk niet uit, hierdoor onstaat meerook gevaar en brand gevaar.
quote:Ooooh, dus het risico dat er iets in de fik vliegt omdat jij toevallig niet wilt bukken vindt jij wel aanvaardbaar?
Op donderdag 22 januari 2004 00:18 schreef Danny het volgende:[..]
Da's lastig als je midden op straat loopt, dan moet je bukken. Kijk, loop je nou toevallig langs een muur valt het allemaal wel mee, hoewel het lastig is een peuk goed uit te drukken terwijl je loopt. In een vuilnisbak kiepen is dan een stuk makkelijker.
Oh, en om een peuk in een hoop stront of kauwgom te mikken onder het lopen (want ik neem aan uit je reactie dat je altijd loopt als je een peuk weggooit) moet je wel hele goede mik-skills hebben.
quote:Mijn mik skills zijn wel aardig moet ik zeggen. In het voorbijlopen piek ik m'n peuk van een meter of 3 afstand doorgaans in één poging in zo'n afzichtelijk groene prullenbak.
Op donderdag 22 januari 2004 01:13 schreef Refragmental het volgende:[..]
Ooooh, dus het risico dat er iets in de fik vliegt omdat jij toevallig niet wilt bukken vindt jij wel aanvaardbaar?
Die boete van 13 euro vind ik eigenlijk nog te laag.Oh, en om een peuk in een hoop stront of kauwgom te mikken onder het lopen (want ik neem aan uit je reactie dat je altijd loopt als je een peuk weggooit) moet je wel hele goede mik-skills hebben.
De boete is vanaf 46 euro verkrijgbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |