abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 januari 2004 @ 02:46:52 #101
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_16478674
nou is het voor mij al een tijdje geleden dat ik over een dergelijk onderwerp heb nagedacht dus in mn gedachtegang zal best ergens een foutje insluipen . Maar als men gelooft in een theorie als de oerknaltheorie, die best wat argumenten voor zich heeft, dan is er een begin van alles geweest. Voor dit begin was er 'niets', geen tijd, geen ruimte.. toen begon het heelal... er kwam een scheur in het niets, niets werd iets. Het heelal ontstond. Toen was het echter nog zeer compact etc. Dit heelal begint uit te dijen. Dit doet het met een vaste snelheid, de lichtsnelheid. Absoluut niets kan sneller dan het licht, dus kan het heelal ook niet sneller uitdijen.

als je nu wilt weten wat er aan de andere kant is van de rand van het heelal.. vergeet het zou ik zeggen want aangezien niets zo snel kan gaan als de snelheid waarmee het heelal uitdijt zul je nooit de grens bereiken.. In alle richtingen lijkt het heelal dus oneindig groot

ehm jah

□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_16486256
quote:
Er is geen tijd en dus ook geen ruimte. imho
maar op de plaats waar dus geen ruimte is is dus niets, en waar dus niets is is niets... en dat niets is ook iets
nice fine girls for my gf wanted
pi_16494538
Heb een tijdje geleden ook eens nagedacht omtrend dit onderwerp.

Ik geloof dat er oneindig veel universums zijn zoals het onze, die allemaal uitzetten. Als een universum niet euhm 'sterk' genoeg is zal het terug langzaam inkrimpen door de enorme druk uitgeoefend door de andere universums, tot op een punt dat het echt niet meer kleiner kan en het met een enorme explosie van energie terug begint uit te zetten. En misschien is zelf veel meer mogelijk, universums die binden, ...
Ingewikkelde materie

pi_16499098
Hi, Stephan Hawking heft een leuk boek hierover geschreven: Het Heelal, hierin staat relatief simpel beschreven hoe er tegenaan werd en wordt gekeken.

Ons heelal: zie ruimte en tijd als een rubber vlies; stel je dan een ballon voor. Dat is het Universum. De totale oppervlakte is begrenst echter heeft het geen einde (net zoals de aarde begrenst is en toch oneindig).

Tijd: zoals wij die defineren in sec, min, uren, dagen etc bestaat echter als universel grootheid niet...

en voor de rest lees eens een boek...

"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:00:38 #105
68041 NeMe
Yho ass gots its own zipcode!
pi_16511320
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 21:22 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
Hi, Stephan Hawking heft een leuk boek hierover geschreven: Het Heelal, hierin staat relatief simpel beschreven hoe er tegenaan werd en wordt gekeken.

Ons heelal: zie ruimte en tijd als een rubber vlies; stel je dan een ballon voor. Dat is het Universum. De totale oppervlakte is begrenst echter heeft het geen einde (net zoals de aarde begrenst is en toch oneindig).

Tijd: zoals wij die defineren in sec, min, uren, dagen etc bestaat echter als universel grootheid niet...

en voor de rest lees eens een boek...

intressant...bestaat er geen film ofzoiets over?
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:25:32 #106
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_16511856
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:00 schreef NeMe het volgende:
intressant...bestaat er geen film ofzoiets over?
Zucht...

Brian Greene's Elegant Universe

'Nuff said
pi_16511872
zou het niet zo kunnen zijn dat alles aan elkaar vast zit, dus als we nu recht omhoog gaan dat we uiteidenlijk weer bij de onderkant van de aarde terecht komt. dat alle randen aan elkaar vast zijn gemaakt.

dus elke rand zit vast aan de rand aan de andere kant waardoor het een oneidig iets wordt.

Tolerantie is een onvolmaakte deugd, omdat één van de centrale kenmerken van tolerantie is het toelaten van iets dat je in feite afkeurt. Omdat hetgeen je afkeurt toch plaatsvindt, kan je over het resultaat niet erg enthousiast worden. Kees Schuit
  vrijdag 23 januari 2004 @ 12:03:11 #108
68041 NeMe
pi_16513008
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:25 schreef Doffy het volgende:

[..]

Zucht...

ja dat wist ik al
ik lees echt wel mijn eige topic hoor
maar ik vroeg me af of er nog wat anders was, of hetzij een soort documantaire die ze af en toe uit zenden op TV op bepaalde zenders en tijden.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 12:07:59 #109
27698 Doffy
pi_16513129
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 12:03 schreef NeMe het volgende:
ja dat wist ik al
Heb je 'm ook al gezien?
'Nuff said
  vrijdag 23 januari 2004 @ 12:28:51 #110
68041 NeMe
pi_16513667
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 12:07 schreef Doffy het volgende:

[..]

Heb je 'm ook al gezien?

nope om eerlijk te zijn nog niet, dat komt omdat ik op werk niet kan bekijken.

en mijn computer thuis is momenteel niet in orde...maar ik ga zeker wel ff binnekort checken want dit is en blijft een intressant onderwerp.

maandag 26 januari 2004 @ 10:16:48 #111
68041 NeMe
pi_16588968
yes ik heb nu bijna alles gezien, leuke internet docu.
(subtiele kick)
  maandag 26 januari 2004 @ 10:30:00 #112
27698 Doffy
pi_16589203
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:16 schreef NeMe het volgende:
yes ik heb nu bijna alles gezien, leuke internet docu.
(subtiele kick)
Ben je ook iets wijzer geworden?
'Nuff said
  maandag 26 januari 2004 @ 11:02:42 #113
68041 NeMe
pi_16589847
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:30 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ben je ook iets wijzer geworden?

zeker wel, ik vond het ook wel intressant, wel veel dingen kwamen me al bekend voor. alleen soms werd het erg moeilijk en dat in combinatie met engels werd me soms net ff wat te veel om te begrijpen.
pi_16591438
Die documentaire vond echt echt zo verhelderend, en inderdaad too elegant to be wrong.

De ruimte achter het heelal, ik denk dat wanneer je daarachter bent dat het dan onderdeel van het heelal is geworden.
Dus dat je er niet achter komt want zodra je dat probeert is het onderdeel van het heelal geworden.

Wat me nu opeens te binnen schiet, als hetgeen wat ik hierboven zeg waar is zullen we dus nooit sneller dan de snelheid van het licht kunnen teleporteren. Dan zou je je immers voorbij de grens van het heelal kunnen plaatsen en creeer je een stukje heelal wat nog geen onderdeel van het heelal is :S

pi_16595207
gister was een een documentaire op nationale geographic TV(spel je dat zo)

was echt flex =)
De ruimte is niet rond is er gebleken, iemand had het universum gewogen met een speciale telescoop..
en er was te weinig massa om een bol als heelal te hebben maar te weinig om plat te zijn..
Dus zijn ze tot de conclusie gekomen dat het heelal bijna plat is, zo goed als...
De sterrenstetsels drijven verder steeds verder uit elkaar..
door donkere energie, die het wint van zwaartekracht.....
alleen in de sterrensteltsels zelf is de donkere energie en zwaartekracht in balans en blijft dus bij elkaar...
dus over miljarden jaren zijn andere sterrensteltsels veel verder dan nu, want de sterrensteltsels gaan steeds SNELLER uit elkaar..

En een andere theorie die wat minder bij me aansloeg zeg ik ook maar...
buiten het heelal, als je daar komt stop je gewoon met leven..
en misschien zijn er ook nog multiversums, dus meerdere heelallen..
alleen daar zullen wij dus nooit kunnen komen omdat we dat stoppen met bestaan...
maar niet in ieder heelal kan leven zijn, why..
het ene heelal bestaat alleen maar ui energie of het andere alleen maar ui materie..
ons heelal is perfect voor leven omdat alles mooi in verhouding is...

maar ik vind deze zin onzin maar maybe is het zo...
Als je buiten het heelal komt stop je met leven...
Ik weet nog wel meer, maar kan ik niet zo effe uit mijn mouw schudden..

iedergeval, het heelal is niet bol..
gewoon meer plat..

Sj0erd666 :(
pi_16598863
je kunnen voorstellen dat er niets is gaat opzich nog wel, maar om je de grens van niets naar iets voor te stellen vind ik heel moeilijk...
Not that we needed all that for the trip, but once you get into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
pi_16601952
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:02 schreef Mighty_Mike het volgende:
je kunnen voorstellen dat er niets is gaat opzich nog wel, maar om je de grens van niets naar iets voor te stellen vind ik heel moeilijk...
toch zal die grens ooit ergens moeten zijn
I fuck you, you don't fuck me
pi_16606016
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:04 schreef Megumi het volgende:
Er zijn wetenschappers die beweren dat er achter die ruimte weer een heelal zit. Maar net wat je gelooft en wat je leest.
dan is er dus geen einde
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_16606316
quote:
Op maandag 19 januari 2004 13:58 schreef NeMe het volgende:
Het heelal dijt uit in zo ver wij weten een lege ruimte waar niets is.
Dus geen vaste stoffen, geen gassen, geen licht (en sommige zeggen geen tijd).

allereerst een plaatje:
[afbeelding]

nu vroeg ik mij het volgende af.

1 - waar brengt het pijltje met de vraag teken je naar toe? kom je dan gewoon weer aan de andere kant uit? of kan het zijn dat daar nog wat anders is? of is daar gewoon helemaal niets (en dus oneindig zoals wij dat niet kunnen bevatten)? Welke theorien zijn daarover?

2 - Wat ervaar je als je in een totaal lege ruimte bevindt? dus op de plaats van het pijltje? stel je hangt daar ergens in die ruimte met een astronauten pak.

Daar achter zit de hemel en de hel
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_16607161
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:39 schreef --Paradox-- het volgende:

[..]

Als je dus ver genoeg terug kijkt zie je de plek waar de aarde nu is, maar dan een x aantal lichtjaren terug in de tijd. Op dat moment bestond de aarde natuurlijk nog niet dus zie je een hele andere ruimte zonder aarde.

Moraal van het verhaal zolang je niet sneller kunt dan het licht is het heelal oneindig.

Eh je zal nooit als je ergens heen kijkt vanaf de aarde de aarde zien. Of het heelal moet een soort van bol zijn waarbij je nu rechtdoor vliegt waardoor je op een gegeven moment weer op hetzelfde punt uit komt.

Je kan welk kijken in de tijd doordat licht een bepaalde snelheid heeft. Maar dan dus wel naar gebieden die van de aarde af staan.

En zolang je niet sneller kan dan het licht dan is het heelal oneindig? Dat hangt ervan af of het heelal uitdijdt of niet.

pi_16608881
wat nou als je sneller dan het licht zou kunnen kijken?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  maandag 26 januari 2004 @ 21:50:12 #122
8369 speknek
Another day another slay
pi_16610189
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:25 schreef Doffy het volgende:
Dat is een van de mooiste docu's die ik ooit heb gezien. Dank je!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_16610353
Iemand "Contact" gezien met Jodie Foster en Matthew McConaughey?

Bleef ook met de vraag zitten... Wat is tijd en wat is ruimte? Hoe bewegen wij ons in tijd en hoe zal tijd bewegen in ruimte?

Het einde van de film laat ons zien dat we met ons heelal en datgene daarbuiten opgesloten zitten in iets groters dat niet meer is dan een speeltje van een ander wezen/bewustzijn, maar in wat voor ruimte zit dat wezen/bewustzijn dan... En zo kun je wel even doorgaan...

We zullen het wel nooit weten en misschien is dat maar beter ook

Toeval bestaat niet...
pi_16611473
quote:
Op maandag 26 januari 2004 21:54 schreef mozzy het volgende:
Iemand "Contact" gezien met Jodie Foster en Matthew McConaughey?

Bleef ook met de vraag zitten... Wat is tijd en wat is ruimte? Hoe bewegen wij ons in tijd en hoe zal tijd bewegen in ruimte?

Het einde van de film laat ons zien dat we met ons heelal en datgene daarbuiten opgesloten zitten in iets groters dat niet meer is dan een speeltje van een ander wezen/bewustzijn, maar in wat voor ruimte zit dat wezen/bewustzijn dan... En zo kun je wel even doorgaan...

We zullen het wel nooit weten en misschien is dat maar beter ook

Doet me denken aan de slotscène van Men In Black waar een stel wezens met heelallen zitten te knikkeren
  maandag 26 januari 2004 @ 23:18:38 #125
81729 The.Lizard.King
. . . . . . . . . . . . . . .
pi_16613072
quote:
Op maandag 26 januari 2004 21:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is een van de mooiste docu's die ik ooit heb gezien. Dank je!

Daar sluit ik me bij aan !! Erg goed en begrijpelijk uitgelegd.
I only go out to get me a fresh appetite for being alone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')