als je nu wilt weten wat er aan de andere kant is van de rand van het heelal.. vergeet het zou ik zeggen want aangezien niets zo snel kan gaan als de snelheid waarmee het heelal uitdijt zul je nooit de grens bereiken.. In alle richtingen lijkt het heelal dus oneindig groot ![]()
ehm jah
quote:maar op de plaats waar dus geen ruimte is is dus niets, en waar dus niets is is niets... en dat niets is ook iets
Er is geen tijd en dus ook geen ruimte. imho
Ik geloof dat er oneindig veel universums zijn zoals het onze, die allemaal uitzetten. Als een universum niet euhm 'sterk' genoeg is zal het terug langzaam inkrimpen door de enorme druk uitgeoefend door de andere universums, tot op een punt dat het echt niet meer kleiner kan en het met een enorme explosie van energie terug begint uit te zetten. En misschien is zelf veel meer mogelijk, universums die binden, ...
Ingewikkelde materie
Ons heelal: zie ruimte en tijd als een rubber vlies; stel je dan een ballon voor. Dat is het Universum. De totale oppervlakte is begrenst echter heeft het geen einde (net zoals de aarde begrenst is en toch oneindig).
Tijd: zoals wij die defineren in sec, min, uren, dagen etc bestaat echter als universel grootheid niet...
en voor de rest lees eens een boek...
quote:intressant...bestaat er geen film ofzoiets over?
Op donderdag 22 januari 2004 21:22 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
Hi, Stephan Hawking heft een leuk boek hierover geschreven: Het Heelal, hierin staat relatief simpel beschreven hoe er tegenaan werd en wordt gekeken.Ons heelal: zie ruimte en tijd als een rubber vlies; stel je dan een ballon voor. Dat is het Universum. De totale oppervlakte is begrenst echter heeft het geen einde (net zoals de aarde begrenst is en toch oneindig).
Tijd: zoals wij die defineren in sec, min, uren, dagen etc bestaat echter als universel grootheid niet...
en voor de rest lees eens een boek...
quote:Zucht...
Op vrijdag 23 januari 2004 11:00 schreef NeMe het volgende:
intressant...bestaat er geen film ofzoiets over?
dus elke rand zit vast aan de rand aan de andere kant waardoor het een oneidig iets wordt.
quote:ja dat wist ik al
Op vrijdag 23 januari 2004 11:25 schreef Doffy het volgende:[..]
Zucht...
Brian Greene's Elegant Universe
quote:Heb je 'm ook al gezien?
Op vrijdag 23 januari 2004 12:03 schreef NeMe het volgende:
ja dat wist ik al
quote:nope om eerlijk te zijn nog niet, dat komt omdat ik op werk niet kan bekijken.
Op vrijdag 23 januari 2004 12:07 schreef Doffy het volgende:[..]
Heb je 'm ook al gezien?
en mijn computer thuis is momenteel niet in orde...maar ik ga zeker wel ff binnekort checken want dit is en blijft een intressant onderwerp.
quote:Ben je ook iets wijzer geworden?
Op maandag 26 januari 2004 10:16 schreef NeMe het volgende:
yes ik heb nu bijna alles gezien, leuke internet docu.
(subtiele kick)
quote:zeker wel, ik vond het ook wel intressant, wel veel dingen kwamen me al bekend voor. alleen soms werd het erg moeilijk en dat in combinatie met engels werd me soms net ff wat te veel om te begrijpen.
Op maandag 26 januari 2004 10:30 schreef Doffy het volgende:[..]
Ben je ook iets wijzer geworden?
De ruimte achter het heelal, ik denk dat wanneer je daarachter bent dat het dan onderdeel van het heelal is geworden.
Dus dat je er niet achter komt want zodra je dat probeert is het onderdeel van het heelal geworden.
Wat me nu opeens te binnen schiet, als hetgeen wat ik hierboven zeg waar is zullen we dus nooit sneller dan de snelheid van het licht kunnen teleporteren. Dan zou je je immers voorbij de grens van het heelal kunnen plaatsen en creeer je een stukje heelal wat nog geen onderdeel van het heelal is :S
was echt flex =)
De ruimte is niet rond is er gebleken, iemand had het universum gewogen met een speciale telescoop..
en er was te weinig massa om een bol als heelal te hebben maar te weinig om plat te zijn..
Dus zijn ze tot de conclusie gekomen dat het heelal bijna plat is, zo goed als...
De sterrenstetsels drijven verder steeds verder uit elkaar..
door donkere energie, die het wint van zwaartekracht.....
alleen in de sterrensteltsels zelf is de donkere energie en zwaartekracht in balans en blijft dus bij elkaar...
dus over miljarden jaren zijn andere sterrensteltsels veel verder dan nu, want de sterrensteltsels gaan steeds SNELLER uit elkaar..
En een andere theorie die wat minder bij me aansloeg zeg ik ook maar...
buiten het heelal, als je daar komt stop je gewoon met leven..
en misschien zijn er ook nog multiversums, dus meerdere heelallen..
alleen daar zullen wij dus nooit kunnen komen omdat we dat stoppen met bestaan...
maar niet in ieder heelal kan leven zijn, why..
het ene heelal bestaat alleen maar ui energie of het andere alleen maar ui materie..
ons heelal is perfect voor leven omdat alles mooi in verhouding is...
maar ik vind deze zin onzin maar maybe is het zo...
Als je buiten het heelal komt stop je met leven...
Ik weet nog wel meer, maar kan ik niet zo effe uit mijn mouw schudden..
iedergeval, het heelal is niet bol..
gewoon meer plat..
quote:toch zal die grens ooit ergens moeten zijn
Op maandag 26 januari 2004 16:02 schreef Mighty_Mike het volgende:
je kunnen voorstellen dat er niets is gaat opzich nog wel, maar om je de grens van niets naar iets voor te stellen vind ik heel moeilijk...
quote:dan is er dus geen einde
Op maandag 19 januari 2004 14:04 schreef Megumi het volgende:
Er zijn wetenschappers die beweren dat er achter die ruimte weer een heelal zit. Maar net wat je gelooft en wat je leest.
quote:Daar achter zit de hemel en de hel
Op maandag 19 januari 2004 13:58 schreef NeMe het volgende:
Het heelal dijt uit in zo ver wij weten een lege ruimte waar niets is.
Dus geen vaste stoffen, geen gassen, geen licht (en sommige zeggen geen tijd).allereerst een plaatje:
[afbeelding]nu vroeg ik mij het volgende af.
1 - waar brengt het pijltje met de vraag teken je naar toe? kom je dan gewoon weer aan de andere kant uit? of kan het zijn dat daar nog wat anders is? of is daar gewoon helemaal niets (en dus oneindig zoals wij dat niet kunnen bevatten)? Welke theorien zijn daarover?
2 - Wat ervaar je als je in een totaal lege ruimte bevindt? dus op de plaats van het pijltje? stel je hangt daar ergens in die ruimte met een astronauten pak.
quote:Eh je zal nooit als je ergens heen kijkt vanaf de aarde de aarde zien. Of het heelal moet een soort van bol zijn waarbij je nu rechtdoor vliegt waardoor je op een gegeven moment weer op hetzelfde punt uit komt.
Op woensdag 21 januari 2004 23:39 schreef --Paradox-- het volgende:[..]
Als je dus ver genoeg terug kijkt zie je de plek waar de aarde nu is, maar dan een x aantal lichtjaren terug in de tijd. Op dat moment bestond de aarde natuurlijk nog niet dus zie je een hele andere ruimte zonder aarde.
Moraal van het verhaal zolang je niet sneller kunt dan het licht is het heelal oneindig.
Je kan welk kijken in de tijd doordat licht een bepaalde snelheid heeft. Maar dan dus wel naar gebieden die van de aarde af staan.
En zolang je niet sneller kan dan het licht dan is het heelal oneindig? Dat hangt ervan af of het heelal uitdijdt of niet.
quote:Dat is een van de mooiste docu's die ik ooit heb gezien. Dank je!
Op vrijdag 23 januari 2004 11:25 schreef Doffy het volgende:
Brian Greene's Elegant Universe
Bleef ook met de vraag zitten... Wat is tijd en wat is ruimte? Hoe bewegen wij ons in tijd en hoe zal tijd bewegen in ruimte?
Het einde van de film laat ons zien dat we met ons heelal en datgene daarbuiten opgesloten zitten in iets groters dat niet meer is dan een speeltje van een ander wezen/bewustzijn, maar in wat voor ruimte zit dat wezen/bewustzijn dan... En zo kun je wel even doorgaan...
We zullen het wel nooit weten en misschien is dat maar beter ook
quote:Doet me denken aan de slotscène van Men In Black waar een stel wezens met heelallen zitten te knikkeren
Op maandag 26 januari 2004 21:54 schreef mozzy het volgende:
Iemand "Contact" gezien met Jodie Foster en Matthew McConaughey?Bleef ook met de vraag zitten... Wat is tijd en wat is ruimte? Hoe bewegen wij ons in tijd en hoe zal tijd bewegen in ruimte?
Het einde van de film laat ons zien dat we met ons heelal en datgene daarbuiten opgesloten zitten in iets groters dat niet meer is dan een speeltje van een ander wezen/bewustzijn, maar in wat voor ruimte zit dat wezen/bewustzijn dan... En zo kun je wel even doorgaan...
We zullen het wel nooit weten en misschien is dat maar beter ook
quote:Daar sluit ik me bij aan !! Erg goed en begrijpelijk uitgelegd.
Op maandag 26 januari 2004 21:50 schreef speknek het volgende:[..]
Dat is een van de mooiste docu's die ik ooit heb gezien. Dank je!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |