Album met zang: 6
Album zonder zang: 9
quote:Speciaal voor TS
Op maandag 19 januari 2004 12:47 schreef TheShadow het volgende:
Claudia op 3fm draait weer eens een nummer van spinvis.WAT EEN KUTMUZIEK MAKEN DIE GASTEN !!!!
bah.
Kan me niet voorstellen dat iemand dat mooi vind.
Bij zijn muziek past echt geen klassiek geschoolde, loepzuivere stem.
quote:Ik ken zelfs een TRV mod die fan is.
Op maandag 19 januari 2004 12:52 schreef QyRoZ het volgende:
Oeh, pas maar op, je zit in een gevaarlijke zone met een KLB-mod die een groot Spinvis-fan is.
quote:Nee maar als die nou de dames van Lais ook andere nummers had laten zingen, want dat was nl. wel weer goed.
Op maandag 19 januari 2004 14:05 schreef Kwark het volgende:
nee, echt niet mee eens. De gammele zang van spinvis draagt juist heel veel bij aan het geluid, en de sfeer.Bij zijn muziek past echt geen klassiek geschoolde, loepzuivere stem.
quote:Nouja, kunnen voor mijn part dood gaan.
Op maandag 19 januari 2004 12:56 schreef Jarno het volgende:[..]
Mensen die Spinvis kut vinden moeten dood.
Nee, maar Spinvis is gewoon geweldig. Het zijn trouwens niet mensen, maar maar een man die die muziek maakt. Of het moet live-muziek zijn geweest, dan speelt hij wel met een ensemble.
Ik kan dus niet echt een mening over de artiest hebben. Het liedje daarentegen vind ik bagger. Muzikaal gezien gaat het wel maar is het van ietwat mindere kwaliteit (IMO), maar dat gezing van die gast is niet om aan te horen.
Hopelijk is het overige materiaal beter.
quote:owoooo ... maak je borst maar nat voor doodverwensingen
Op maandag 19 januari 2004 14:18 schreef uniekje het volgende:
Ik ken eigenlijk niks anders van hem dan dat nummer dat wel eens op 3fm voorbij drijft... "Voor ik vergeet" ofzo?Ik kan dus niet echt een mening over de artiest hebben. Het liedje daarentegen vind ik bagger. Muzikaal gezien gaat het wel maar is het van ietwat mindere kwaliteit (IMO), maar dat gezing van die gast is niet om aan te horen.
Hopelijk is het overige materiaal beter.
quote:Goed voorbeeld van de hype die voor de muziek uitloopt, zeg maar.
Op maandag 19 januari 2004 15:24 schreef MuadDib het volgende:
Ik vind er eigenlijk ook niet zoveel aan...
quote:In de OOR/VPRO-achtige media wel, maar die neem ik al met een behoorlijke korrel zout sinds Bloem de Ligny en Eboman.
Op maandag 19 januari 2004 15:25 schreef Jarno het volgende:
Vind je Spinvis echt gehyped?
En wat is het voor onzin om als de TS een artiest belachelijk slecht vindt (en TERECHT), vervolgens te proberen artiesten die hij goed vindt af te kraken. Nogal kinderachtig, naar wij dachten.
quote:het predikaat "pretentieus" is vlgns mij bij deze muziek bij uitstek NIET van toepassing, aangezien de muziek volkomen zonder enige pretentie gemaakt is. Spinvis is nl. gewoon een hobbyist die op z'n zolderkamertje met eenvoudige apparatuur een cd in elkaar geflanst heeft. En niet onverdienstelijk ook: mooie teksten en mooie melodieën.
Op maandag 19 januari 2004 15:57 schreef Hephaistos het volgende:
Spinvis kan absoluut NIET zingen, en combineert dit ook nog eens met valse melodieen (vals, zul je denken. Ja VALS ja). Absolute pretentieuse BAGGER.
quote:Maar dat maakt nog niet dat het dan opeens wel goed is.
Op maandag 19 januari 2004 16:10 schreef Jarno het volgende:
Het is ook niet gemaakt uit commercieel oogpunt, het is een knutseltje van iemand die nooit verwacht had dat het op CD uit zou komen.
quote:Ik vind het wel aardig trouwens.
Op maandag 19 januari 2004 16:13 schreef Forumschorem het volgende:[..]
Maar dat maakt nog niet dat het dan opeens wel goed is.
quote:Nee, zeker niet. Maar dat het slechte stukjes muziek zijn? Mwoch, volgens mij zijn er maar weinig stukken Nederlandstalig te vinden die zo bewerkelijk zijn als de Spinvis composities. Live is het jazz all over, de man is retemuzikaal (heeft zichzelf even vibrafoonschrift aangeleerd voor de live concerten), etc. En hoe de nummers ook gewijzigd en gemangeld worden, het blijft staan en herkenbaar.
Op maandag 19 januari 2004 16:13 schreef Forumschorem het volgende:[..]
Maar dat maakt nog niet dat het dan opeens wel goed is.
Ik denk (nee, ik weet het zeker) dat Spinvis 1 van de meest muzikale Nederlandse acts is. Plus dat een keer wat anders als alle Blofs/Borsatos/Volumias ook wel aardig is, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |