abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16390806
er was al een tv serie (ook op dvd trouwens) maar men schijnt al enige tijd bezig te zijn aan een bioscoopfilm. en daar ben ik erg benieuwd naar.
quote:
Prototype Hitchhikers Guide kostuum
Geplaatst op 17-01-2004 om 12:45 door FOTV

Een prototype van een kostuum voor The Hitchhikers Guide to the Galaxy is uitgelekt op het internet. Het gaat om het kostuum voor Marvin The Paranoid Android, een rol die gespeeld zal worden door Warwick Davis. De afbeelding werd door een fan ontdekt, de betreffende site bleek producer Nick Goldsmith's weblog te zijn.

Het was de bedoeling dat de afbeelding niet openbaar te zien zou zijn, en toen de fout was ontdekt werd deze dan ook verwijderd.

link: http://www.filmsoptv.com/module.php?section=news_details&id=2410
pi_16390893
Ik heb het boek gelezen en vond dat toen erg gaaf. Ik wist niet dat ze er een film van wilden maken.
Toch eens ff info over zoeken .. thx voor de tip
  maandag 19 januari 2004 @ 12:08:02 #3
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_16390942
ik ben iig benieuwd....

maar ik vraag me af of ze de humor van de boeken kunnen benaderen

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_16390971
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:08 schreef Abbadon het volgende:
"I see," said Arthur.. who didn't.

Nee, dat lijkt me toch zeer onmogelijk

pi_16391004
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:08 schreef Abbadon het volgende:
De miniserie deed dat wat mij betreft in ieder geval niet .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 19 januari 2004 @ 12:11:08 #6
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_16391011
Nou maar hopen dat de stemmen in de film een beetje overeenkomen met het hoorspel...
De tv serie is leuk, maar zeer lowbudget en dan nog wat goedkoper..

Anyway.. Het wachten is op de film
Volgens mij is het het meest succesvolle hoorspel ooit..

Thunderlizards rule
pi_16391107
Ik heb enkele dagen geleden The Ultimate Hitchhikers Guide To The Galaxy gekocht (verzameling van de boeken + een kortverhaal) en ik kan hem aan iedereen aanraden ! Zalig boek.

Ontopic : Ik vrees een beetje dat veel van de grappen en woordspelingen verloren zullen gaan in de film, maar ik hoop het tegendeel

maandag 19 januari 2004 @ 12:23:01 #8
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_16391286
Het zal waarschijnlijk niet te doen zijn vrees ik, de film zal wel een bepaalde vaart moeten houden en dan knippen ze er teveel uit.
Toch denk ik dat ik 'm wel ga zien als die in de bioscoop komt (vergeet je handdoek niet )
pi_16391381
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:23 schreef Jongen1977 het volgende:
(vergeet je handdoek niet )
Ik weet zeker dat een hele hoop mensen er een mee naar de bioscoop zullen nemen.

Als ze alleen het eerste deel van de serie (ik heb die grote (goedkope)bundel nemen moet de boekgetrouwheid toch redelijk lukken zonder al te veel te snijden.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_16391426
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:23 schreef Jongen1977 het volgende:
Het zal waarschijnlijk niet te doen zijn vrees ik, de film zal wel een bepaalde vaart moeten houden en dan knippen ze er teveel uit.
Vooral omdat veel kijkers (en dus veel filmmakers) vaart associëren met actie ipv dialoog. Nou ja, we hopen er het beste maar van .

* Don't panic. Be extremely frightened *

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 19 januari 2004 @ 12:29:50 #11
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_16391441
Zou de film net zo lang duren als het hoorspel? (25 minuten * 12 aflevering/ 60 minuten per uur= 5 uur... )
Zoals Arthur al zei... I'm game... We'll see who rusts first.
Er zal echt veel verloren gaan ben ben ik bang... Ah well
Zekers gaan kijken...
Thunderlizards rule
  maandag 19 januari 2004 @ 12:33:28 #12
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_16391523
Mooi model van dat robotje. Komt wel aardig overeen met het beeld dat ik van Marvin heb. Behalve dat hij naar mijn idee metaalkleurig is (wat dan weer niet bij het interieur van The heart of gold past) en grotere ogen heeft.

* Pan galactic gargle blaster: It's like being hit in the face by a gold brick with a slice of lemon wrapped around it *

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  maandag 19 januari 2004 @ 12:39:14 #13
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_16391652
ik vind by the by dat Marvin z'n kop een gewone maat moet hebben....
ogen zijn wel leuk gedaan.. alleen nog rood maken
Thunderlizards rule
  maandag 19 januari 2004 @ 12:42:55 #14
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_16391735
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:39 schreef McAppel het volgende:
ik vind by the by dat Marvin z'n kop een gewone maat moet hebben....
ogen zijn wel leuk gedaan.. alleen nog rood maken
Het deed me meteen denken aan "Brains the size of a planet". Ik vind het wel goed eigenlijk, moet reflecteren dat hij over-intelligent is. EDIT: En klein. EDIT2: Inderdaad rode driehoekige ogen.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
pi_16391812
er is her en der veel scepsis over deze film. ik neem aan dat de makers niks afraffelen. ze waren al bezig om geld los te krijgen voor deze film toen douglas adams nog in leven was, hij weet er dus van. iemand die the guide probeert te verfilmen zal proberen recht te doen aan de spitsvondige teksten, anders kan je net zo goed een ander sci-fi verhaal naar film proberen te vertalen. ik heb verder geen mening tot ik de film gezien heb.
  maandag 19 januari 2004 @ 13:16:13 #16
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_16392706
Er zou haast een vertelstem bij moeten zitten, ik vraag me af hoe dat over zou komen. Een beetje zoals bij Magnum, maar dan een niet Arthur's stem. Zou het alleen misschien een beetje sprookjesachtig maken. Bij Lord of the Rings had zoiets misschien goed kunnen werken.
pi_16392827
quote:
Op maandag 19 januari 2004 13:16 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Er zou haast een vertelstem bij moeten zitten, ik vraag me af hoe dat over zou komen. Een beetje zoals bij Magnum, maar dan een niet Arthur's stem. Zou het alleen misschien een beetje sprookjesachtig maken. Bij Lord of the Rings had zoiets misschien goed kunnen werken.
Een vertelstem werkt in comedy en fantasy niet. Eigenlijk is het enige genre waarbij het kan de film noir/detective en zelfs dan is het meestal gewoon een noodoplossing voor het brakke verhaal.

Ik kijk er naar vooruit met een mengsel van hoop en milde doodsangst.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  maandag 19 januari 2004 @ 13:55:06 #18
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_16393980
Moet je ff zoeken op www.dgs-online.nl, gebruik ff de zoekfunctie, ik heb er een tijdje geleden een bericht over gepost; staat denk ik wat meer info in.

(Zit op werk, kan zelf geen zoekfunctie gebruiken, mijn internet is beperkt hier)

Ik heb al een boek.
pi_16401703
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:33 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

* Pan galactic gargle blaster: It's like being hit in the face by a gold brick with a slice of lemon wrapped around it *

het is net andersom... having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped round a large gold brick.

ik vind het plaatje van Marvin wel veelbelovend. ik heb die BBC miniserie gezien

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  maandag 19 januari 2004 @ 17:51:04 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16401903
Heb de miniserie op DVD en de hoorspel serie, en de vijfdelige trilogie verslonden. Heb er Mijn medestudenten aan verslaafd gemaakt, en ben erg benieuw naar de Film.
Ik ben het er mee eens dat het boek erg leuk is, maar oorspronkelijk was het een hoorspel.
Vraag me af of een serie over Dirk Gentlys hollistische detective bureau niet leuker zou zijn, is veel beter geschikt om een tv serie van te maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 19 januari 2004 @ 20:24:15 #21
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_16406415
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:42 schreef MadScientist het volgende:
het is net andersom... having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped round a large gold brick.
Ja, ik onthoud ze altijd verkeerd. Net als "It wasn't half as much fun as a solid kick in the face" en "It was almost, but not totally, unlike tea".
pi_16409421
Ik ben in ieder geval zeeeer benieuwd! Marvin ziet er wel cool uit. maar ik ben inderdaad benieuwd of ze de humor kunnen vertalen naar het grote scherm...
pi_18538472
quote:
Malkovich in Hitchhiker's Guide

John Malkovich zal de rol spelen van Humma Kavula, een religieuze leider, in de verfilming van Douglas Adams' klassieke sicence-fiction boek The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Het personage komt niet in het oorspronkelijke verhaal voor, maar is speciaal voor deze film door Adams gecreëerd. De opnames zullen deze maand beginnen onder leiding van regisseur Garth Jennings.

http://www.filmtotaal.nl/(...)sDetails&newsID=2998
  maandag 19 april 2004 @ 16:28:42 #24
45206 Pietverdriet
pi_18538704
Oh dear dat beloofd niet veel goeds, amerikanen hebben het verhaal dus herschreven voor de film..
  maandag 19 april 2004 @ 16:29:59 #25
45206 Pietverdriet
pi_18538742
Credited cast:
Warwick Davis .... Marvin the Paranoid Android
Mos Def .... Ford Prefect
Zooey Deschanel .... Tricia McMillan ("Trillian")
Martin Freeman .... Arthur Dent
John Malkovich .... Humma Kavula
Bill Nighy .... Slartibartfast
Sam Rockwell .... Zaphod Beeblebrox
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')