Eindelijk is het dan zover dat de garage omgebouwd is tot mijn nieuwe onderkomen!!!! Alleen de verwarming moet er nog in en dan kan ik aan de slag!
Het is de bedoeling dat ik er kan werken maar ook lekker relaxen/slapen. Tis niet zo groot dus ik maak een slaapbank. Hoe of wat weet ik nog niet precies.
Ik ben van plan het in de volgende style te gaan doen:
http://www.submove.nl/online/room_style.jpg
Ik wil nog wat meer ideetjes opdoen...kan alleen nergens een fatsoenlijke site vinden met goede foto's om eens wat te kunnen bekijken...dus vandaar mijn oproep aan jullie! Misschien zijn er hier ook mensen die wat ideeën kunnen geven over het kleur gebruik. Die groene kleur wil ik er zker in. Maar in combo met dat witte komt het redelijk koud over....
Verder zou ik aardekleuren gebruiken, dus roestbruin, donker staal en rood en geeltinten
Houd het rustig, met weinig frutsels, maar strakke kasten en planken.
Succes!!
quote:Het industriele zit hier vooral in het plafond...de vloer ook wel. Het gaat me eigenlijk meer om het geheel...weet anders niet hoe ik het moet noemen.
Op maandag 19 januari 2004 01:12 schreef Skull-splitter het volgende:
en wat exact is daar industrieel aan?Verder zou ik aardekleuren gebruiken, dus roestbruin, donker staal en rood en geeltinten
De lichte aarde kleuren zouden ook kunnen...maar dan moet ik denk ik van mn idee afstappen zoals daar op die foto staat...Het voordeel van die aardekleuren...ze geven wel wat meer "warmte" denk ik
Maar heb je toevallig ergens wat afbeeldingen...want deze afbeelding had ik toevallig bij een architect gevonden...kan zo niet echt mooie dingen vinden op inet
Dat ziet er wel industrieel uit denk ik
Dit is traanplaat, btw:
quote:lol..das een kledingzaak
Op maandag 19 januari 2004 22:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mooie kamer op die foto!
quote:Ja dat zeg ik
Op maandag 19 januari 2004 22:28 schreef submove het volgende:[..]
lol..das een kledingzaak
Maar spierwit kan icm rood!
Die kleur rood&groen zijn wel leuk
quote:Mjah, dat bedoel ik dus: das gewoon niet industrieel genoeg
Op maandag 19 januari 2004 17:11 schreef submove het volgende:[..]
Het industriele zit hier vooral in het plafond...de vloer ook wel. Het gaat me eigenlijk meer om het geheel...weet anders niet hoe ik het moet noemen.
De lichte aarde kleuren zouden ook kunnen...maar dan moet ik denk ik van mn idee afstappen zoals daar op die foto staat...Het voordeel van die aardekleuren...ze geven wel wat meer "warmte" denk ik
Maar heb je toevallig ergens wat afbeeldingen...want deze afbeelding had ik toevallig bij een architect gevonden...kan zo niet echt mooie dingen vinden op inet
Staal, roest, machine onderdelen, al dan niet geschilderd en denk zo maar door
Die limoengroen-kleur kan best, maar wil je dat je kamer wat warmte uitstraalt kleed het dan aan met strakke donker-noten houten meubelen, knalrode of dieppurper spullen( denk aan strakke grote vazen van rood of purper gekleurd glas, kussens), zorg dat er veel aluminium/rvs kleurige ornamenten terugkomen in je interieur.. bijvoorbeeld een tafel met aluminium kleurige poten en aluminium kleurige pootjes onder je kast(en). de verlichting industrieel houden, dus spotje aan zo'n koord boven het plafond of van boven naar beneden ...
De vloer van linoleum of marmeleum... (je weet wel zo'n ziekenhuis vloer)
daar moet het toch wel mee lukken
Wellicht kun je hier wat inspiratie op doen. Ook het blad Objekt kan je van dienst zijn.
heel veel mooie industriele dingen voor thuis zijn peperduur...
quote:Ach, beetje creativiteit kan geen kwaad.
Op vrijdag 23 januari 2004 17:47 schreef mabit het volgende:
houd er wel rekening mee dat industrieel = high tech = trendy = duurheel veel mooie industriele dingen voor thuis zijn peperduur...
quote:Ja maar ik zie op deze 2 plaatjes wel 2 stoelen staan die al gauw 500 - 1000 euro / stuk kosten bij een gemiddelde woonzaak
Op vrijdag 23 januari 2004 17:49 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
Ach, beetje creativiteit kan geen kwaad.
Pas op BBC gezien, je koopt zo'n smerige betonnen steen en maakt er met een boor gaten in, en je hebt al een kandelaar.
quote:Ach, kringloop en Ikea afzoeken, het hoeft voor hem denk ik geen design te zijn.
Op vrijdag 23 januari 2004 17:51 schreef mabit het volgende:[..]
Ja maar ik zie op deze 2 plaatjes wel 2 stoelen staan die al gauw 500 - 1000 euro / stuk kosten bij een gemiddelde woonzaak
quote:Het bedrijf waar ik werk heeft daar de binnenwanden voor ontworpen. Hebben ze nog de aluminiumprijs voor gewonnen.
Op vrijdag 23 januari 2004 13:29 schreef SjaakieV het volgende:
Kijk even op de volgende link. Die is van de Van Nelle Ontwerpfabriek.
Hier staat ook een foto, die zeer sprekend lijkt op hoe ik m'n loft heb ingericht. http://www.ontwerpfabriek.nl/index.asp?pageid=0853333af17c413c90fec6a81a28e193
[afbeelding]Deze dus.Wellicht kun je hier wat inspiratie op doen. Ook het blad Objekt kan je van dienst zijn.
quote:Design zou niet mis zijn natuurlijk. maar ben zker tevreden met iets wat niet zo duur is maar wel net mooi
Op vrijdag 23 januari 2004 17:54 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
Ach, kringloop en Ikea afzoeken, het hoeft voor hem denk ik geen design te zijn.
Ik heb er zelf nog nooit wat gekocht, dus ervaringen kan ik niet met je delen, maar ik hoor wel goede verhalen. Een andere tip. Kijk of er in de buurt grote ondernemingen zijn die gaan verhuizen. Zij dumpen vaak hun nog zeer mooie meubilair omdat het goedkoper is nieuw te kopen dan de hele mieterse boel te verhuizen. Een goede vriend van mij deed dat op een succesvolle manier.
Beste submove, zelf heb ik een abo op Objekt, maar voor zover ik weet is het blad verkrijgbaar bij AKO. Het is een dik blad ca. 2cm, met grote letters 'Objekt' op de cover.
Als je andere adressen wil waar ik m'n spullen heb gekocht moet je het maar vragen. Succes met je restyling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |