quote:Ja gelukkig wel, blijkbaar gewoon uit nijd de perfecte rit gereden want die grapjas van het CBR had er gewoonweg niks op aan te merken.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:00 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Toch nog een hele goede opsteker voor je gisteren.
Je zal wel niet blij zijn met die lekke banden ..Gaat die YZF-750 nog door ?
Of die FZR600 nog doorgaat weet ik nog niet, zit nog enorm in dubio. Heb vandaag ook weer even zitten kijken naar andere motoren en daar kwamen de volgende uit:
Thundercat:
CBR600F:
ZX6R:
Allemaal heel mooi enzo maar mijn verstand zegt toch dat ik voor iets goedkopere eerste motor moet gaan. Enige twijfels heb ik nog bij die FZR aangezien hij natuurlijk wel een heel stuk ouder is dan degenen hierboven. Ook had hij wat kleine roestplekjes op het frame, niks opzienbarends maar toch........
quote:FF in het kort .. ik heb er zelf 1 gehad voordat het blok doordemidden scheurde.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:10 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
vraagje: kan iemand mij iets vertellen over de Suzuki RGV 250? rijeigenschappen? voor- en nadelen? onderhoudsgevoelig? dat soort dingen. ik ben serieus aan het overwegen 1 te halen dus als jullie mij iets kunnen vertellen: graag!
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:14 schreef hollander172 het volgende:
Allemaal heel mooi enzo maar mijn verstand zegt toch dat ik voor iets goedkopere eerste motor moet gaan.
quote:Ik zou voor die Thundercat gaan. Vind ik nog steeds een ontzettend mooie motor en mocht ik besluiten van SuperSport terug te stappen naar SportTour dan is dat de motor waar ik voor zou kiezen.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:14 schreef hollander172 het volgende:<knip>
Heb voordat ik ben gaan kopen een Thundercat gehuurd en dat reed lekker, mooie motor met een goede wegligging en rij-eigenschappen
quote:doormidden? beetje teveel van het goede gedaan?
Op dinsdag 20 januari 2004 18:15 schreef Patrick281 het volgende:[..]
FF in het kort .. ik heb er zelf 1 gehad voordat het blok doordemidden scheurde.
quote:dat klinkt goed!
Rijeigenschappen: bovengemiddeld.
Voordelen: licht in gewicht dus handelbaar. Mooi uiterlijk. Laag in aanschaf. Spectaculaire vermogenopbouw motorblok bij accerelatie - hoog snelheids/kick gevoel.
quote:hoe bedoel je 'lastig te benutten motorkarakter'? dat je flink moet werken op die motor? als dat zo is, dat is toch alleen maar leuk?
Nadelen: 2 'takt dus hoge slijtage zuigers. Hoog verbruik. Ruig blok met ruw /lastig te benutten motorkarakter.
quote:normaal hoeft dat pas bij een hogere kmstand neem ik aan?
Onderhoudsgevoelig: bij normaal gebruik iedere 6-10.000 kilomter ontkolen cylinderkop en iedere 20-30.000 kilometer nieuwe zuigers.
quote:wat is dat eigenlijk, ontkolen? en kun je dat zelf doen? wat kost dat als je het laat doen?
Op dinsdag 20 januari 2004 18:25 schreef Rietvaerder het volgende:
4 takt hoef je nooit te ontkolen
Dat steek je gewoon in de fik dmv benzine ofzo
quote:o da ken ik wel!
Op dinsdag 20 januari 2004 18:27 schreef Rietvaerder het volgende:
Gewoon, alle ''roet'', dus aanslag van de uitlaatgassen, verwijderen.Dat steek je gewoon in de fik dmv benzine ofzo
hoe bedoel je 'lastig te benutten motorkarakter'? dat je flink moet werken op die motor? als dat zo is, dat is toch alleen maar leuk?
Toerenteller boven de 7.000 toeren houden is niet iedereen gegeven.
Het is lastiger dan het lijkt. Kwestie van leren/ervaring. Onder de 5.000 toeren is er gewoon geen vermogen en val je door zo'n schakelfoutje zoveel snelheid terug dat je 2 keer terug moet schakelen om er weer gang in te krijgen.
Even inhalen op de snelweg is ook al 2-3 keer terugschakelen en gaan.
Optrekken bij het stoplicht moet d.m.v. het toerentaal hoog houden en de koppeling even vast te houden - net genoeg - net niet te weinig.
(dan weet je gelijk waarom die GP coureurs wel/niet een goede start hebben soms .. zitten ze er net naast )
Hoe het blok in karakter oploopt/verandert tijdens het optrekken is echt heel spectaculair.
normaal hoeft dat pas bij een hogere kmstand neem ik aan?
Faktor 4x-7x minder ja.
quote:dus een RGV is onderhoudsgevoeliger maar wel een lekker scheurijzer als je em maar weet te besturen. is het wel iets voor een beginnende rijder zoals ik?
Op dinsdag 20 januari 2004 18:31 schreef Patrick281 het volgende:
doormidden? beetje teveel van het goede gedaan?
Door een beurtje bij Safe Te weinig olie in het tankje .. en dan gaan battlen op de snelweg tegen mijn zwager zijn 440 turbo .. (ik won al kwam hij na 5 minuten omkijkend voorbij)
hoe bedoel je 'lastig te benutten motorkarakter'? dat je flink moet werken op die motor? als dat zo is, dat is toch alleen maar leuk?
Toerenteller boven de 7.000 toeren houden is niet iedereen gegeven.
Het is lastiger dan het lijkt. Kwestie van leren/ervaring.
Even inhalen op de snelweg is 2-3 keer terugschakelen en gaan.
Optrekken bij het stoplicht moet d.m.v. het toerentaal hoog houden en de koppeling even vast te houden - net genoeg - net niet te weinig.
(dan weet je gelijk waarom die GP coureurs wel/niet een goede start hebben soms .. zitten ze er net naast)
Hoe het blok in karakter oploopt/verandert tijdens het optrekken is echt heel spectaculair.normaal hoeft dat pas bij een hogere kmstand neem ik aan?
Faktor 4x-7x minder ja.
quote:Vergeet demontage van de cylinderkop en zuigers niet.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:28 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
o da ken ik wel!
quote:nee dat snap ik. en dat kan ik weer niet, maar dat komt goed.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:35 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Vergeet demontage van de cylinderkop en zuigers niet.
quote:mar hoelang rijd jij al motor? ik neem aan dat je al reed voordat je je rbw had? anders is je ervaring niet meer dan 3 mnd en dan krijg ik steeds meer zin in om een RGV te halen (volgende week al!)
Op dinsdag 20 januari 2004 18:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik vond hem niet zo lastig te berijden hoor
quote:dat bedoel ik
Op dinsdag 20 januari 2004 18:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik begon met circuit rijden toen ik 15 was.
quote:Het was mijn tweede motor en ik had in het begin grote moeite om er op de weg sportief mee te rijden.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dus een RGV is onderhoudsgevoeliger maar wel een lekker scheurijzer als je em maar weet te besturen. is het wel iets voor een beginnende rijder zoals ik?
Ik ging dus op een gegeven moment verplicht iedere dag even 190 km/u rijden om de bougie's op zeker schoon te branden.
(en ook zo leuk: met filerijden liep de koeltemperatuur altijd te hoog op omdat je te langzaam reed .. onder de 5.000 toeren had ik niet genoeg koeling in de tweede versnelling )
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 20-01-2004 18:57]
quote:En wij maar denken 'een puber was die net uit zijn scooter tijdperk aan het groeien is met zijn Blade'
Op dinsdag 20 januari 2004 18:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
dat bedoel ik
ik begon met brommerrijden (wel ff iets anders) toen ik 13 was en motorrijden toen ik 26 was...
quote:Hoor wat Patrick zegt, begin met een Chopper
Op dinsdag 20 januari 2004 18:57 schreef PatrickM het volgende:[..]
En wij maar denken 'een puber was die net uit zijn scooter tijdperk aan het groeien is met zijn Blade'
en dan nog blijft het onverstandig om op een blade te beginnen
quote:En probeer daarna zo snel mogelijk een YZF750R te kopen
Op dinsdag 20 januari 2004 18:59 schreef generalist het volgende:[..]
Hoor wat Patrick zegt, begin met een Chopper
quote:Daar kan dus nog wat af..
: Te koop: in goede staat verkerende Suzuki RG 250 Gamma Walter Wolf Special, 2 takt, 50 pk, loopt goed, 26000 kilometer.
Vraagprijs ¤ 1300,-
quote:ben bang van wel ja
Op dinsdag 20 januari 2004 18:53 schreef Rietvaerder het volgende:
Tering, ben je al zo oud?![]()
ik ben idd geen puber meer die net zijn rbw heeft gehaald, ik zei t al eerder; ik heb al heel wat kms erop zitten (auto)
ik ga em toch wel halen denk ik, klinkt wat mij betreft als een heerlijke motor! leren erop rijden komt wel goed, daar ben ik niet bang voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |