abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:14:59 #176
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_16435082
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:00 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Toch nog een hele goede opsteker voor je gisteren.
Je zal wel niet blij zijn met die lekke banden .. Gaat die YZF-750 nog door ?


Ja gelukkig wel, blijkbaar gewoon uit nijd de perfecte rit gereden want die grapjas van het CBR had er gewoonweg niks op aan te merken.

Of die FZR600 nog doorgaat weet ik nog niet, zit nog enorm in dubio. Heb vandaag ook weer even zitten kijken naar andere motoren en daar kwamen de volgende uit:

Thundercat:


CBR600F:


ZX6R:


Allemaal heel mooi enzo maar mijn verstand zegt toch dat ik voor iets goedkopere eerste motor moet gaan. Enige twijfels heb ik nog bij die FZR aangezien hij natuurlijk wel een heel stuk ouder is dan degenen hierboven. Ook had hij wat kleine roestplekjes op het frame, niks opzienbarends maar toch........

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:15:02 #177
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16435085
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:10 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
vraagje: kan iemand mij iets vertellen over de Suzuki RGV 250? rijeigenschappen? voor- en nadelen? onderhoudsgevoelig? dat soort dingen. ik ben serieus aan het overwegen 1 te halen dus als jullie mij iets kunnen vertellen: graag !
FF in het kort .. ik heb er zelf 1 gehad voordat het blok doordemidden scheurde.
Rijeigenschappen: bovengemiddeld.
Voordelen: licht in gewicht dus handelbaar. Mooi uiterlijk. Laag in aanschaf. Spectaculaire vermogenopbouw motorblok bij accerelatie - hoog snelheids/kick gevoel.
Nadelen: 2 'takt dus hoge slijtage zuigers. Hoog verbruik. Ruig blok met ruw /lastig te benutten motorkarakter.
Onderhoudsgevoelig: bij normaal gebruik iedere 6-10.000 kilomter ontkolen cylinderkop en iedere 20-30.000 kilometer nieuwe zuigers.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:18:32 #178
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16435171
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:14 schreef hollander172 het volgende:
Allemaal heel mooi enzo maar mijn verstand zegt toch dat ik voor iets goedkopere eerste motor moet gaan.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:20:46 #179
20741 generalist
Watch me do it!
pi_16435226
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:14 schreef hollander172 het volgende:

<knip>


Ik zou voor die Thundercat gaan. Vind ik nog steeds een ontzettend mooie motor en mocht ik besluiten van SuperSport terug te stappen naar SportTour dan is dat de motor waar ik voor zou kiezen.

Heb voordat ik ben gaan kopen een Thundercat gehuurd en dat reed lekker, mooie motor met een goede wegligging en rij-eigenschappen

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_16435304
thx!
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:15 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

FF in het kort .. ik heb er zelf 1 gehad voordat het blok doordemidden scheurde.


doormidden? beetje teveel van het goede gedaan?
quote:
Rijeigenschappen: bovengemiddeld.
Voordelen: licht in gewicht dus handelbaar. Mooi uiterlijk. Laag in aanschaf. Spectaculaire vermogenopbouw motorblok bij accerelatie - hoog snelheids/kick gevoel.
dat klinkt goed!
quote:
Nadelen: 2 'takt dus hoge slijtage zuigers. Hoog verbruik. Ruig blok met ruw /lastig te benutten motorkarakter.
hoe bedoel je 'lastig te benutten motorkarakter'? dat je flink moet werken op die motor? als dat zo is, dat is toch alleen maar leuk?
quote:
Onderhoudsgevoelig: bij normaal gebruik iedere 6-10.000 kilomter ontkolen cylinderkop en iedere 20-30.000 kilometer nieuwe zuigers.
normaal hoeft dat pas bij een hogere kmstand neem ik aan?
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:25:56 #181
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16435367
4 takt hoef je nooit te ontkolen
pi_16435392
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:25 schreef Rietvaerder het volgende:
4 takt hoef je nooit te ontkolen
wat is dat eigenlijk, ontkolen? en kun je dat zelf doen? wat kost dat als je het laat doen?
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:27:40 #183
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16435419
Gewoon, alle ''roet'', dus aanslag van de uitlaatgassen, verwijderen.

Dat steek je gewoon in de fik dmv benzine ofzo

pi_16435448
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:27 schreef Rietvaerder het volgende:
Gewoon, alle ''roet'', dus aanslag van de uitlaatgassen, verwijderen.

Dat steek je gewoon in de fik dmv benzine ofzo


o da ken ik wel!
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:30:38 #185
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16435505
Mooi!
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:31:32 #186
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16435534
doormidden? beetje teveel van het goede gedaan?
Door een beurtje bij Safe Te weinig olie in het tankje .. en dan gaan battlen op de snelweg tegen mijn zwager zijn 440 turbo .. (ik won al kwam hij na 5 minuten omkijkend voorbij )

hoe bedoel je 'lastig te benutten motorkarakter'? dat je flink moet werken op die motor? als dat zo is, dat is toch alleen maar leuk?
Toerenteller boven de 7.000 toeren houden is niet iedereen gegeven.
Het is lastiger dan het lijkt. Kwestie van leren/ervaring. Onder de 5.000 toeren is er gewoon geen vermogen en val je door zo'n schakelfoutje zoveel snelheid terug dat je 2 keer terug moet schakelen om er weer gang in te krijgen.
Even inhalen op de snelweg is ook al 2-3 keer terugschakelen en gaan.
Optrekken bij het stoplicht moet d.m.v. het toerentaal hoog houden en de koppeling even vast te houden - net genoeg - net niet te weinig.
(dan weet je gelijk waarom die GP coureurs wel/niet een goede start hebben soms .. zitten ze er net naast )
Hoe het blok in karakter oploopt/verandert tijdens het optrekken is echt heel spectaculair.

normaal hoeft dat pas bij een hogere kmstand neem ik aan?
Faktor 4x-7x minder ja.

pi_16435639
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:31 schreef Patrick281 het volgende:
doormidden? beetje teveel van het goede gedaan?
Door een beurtje bij Safe Te weinig olie in het tankje .. en dan gaan battlen op de snelweg tegen mijn zwager zijn 440 turbo .. (ik won al kwam hij na 5 minuten omkijkend voorbij )

hoe bedoel je 'lastig te benutten motorkarakter'? dat je flink moet werken op die motor? als dat zo is, dat is toch alleen maar leuk?
Toerenteller boven de 7.000 toeren houden is niet iedereen gegeven.
Het is lastiger dan het lijkt. Kwestie van leren/ervaring.
Even inhalen op de snelweg is 2-3 keer terugschakelen en gaan.
Optrekken bij het stoplicht moet d.m.v. het toerentaal hoog houden en de koppeling even vast te houden - net genoeg - net niet te weinig.
(dan weet je gelijk waarom die GP coureurs wel/niet een goede start hebben soms .. zitten ze er net naast )
Hoe het blok in karakter oploopt/verandert tijdens het optrekken is echt heel spectaculair.

normaal hoeft dat pas bij een hogere kmstand neem ik aan?
Faktor 4x-7x minder ja.


dus een RGV is onderhoudsgevoeliger maar wel een lekker scheurijzer als je em maar weet te besturen. is het wel iets voor een beginnende rijder zoals ik?
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:35:38 #188
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16435652
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:28 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

o da ken ik wel!


Vergeet demontage van de cylinderkop en zuigers niet.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:36:06 #189
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16435665
Ik vond hem niet zo lastig te berijden hoor
pi_16435683
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:35 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Vergeet demontage van de cylinderkop en zuigers niet.


nee dat snap ik. en dat kan ik weer niet, maar dat komt goed.
pi_16435718
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik vond hem niet zo lastig te berijden hoor
mar hoelang rijd jij al motor? ik neem aan dat je al reed voordat je je rbw had? anders is je ervaring niet meer dan 3 mnd en dan krijg ik steeds meer zin in om een RGV te halen (volgende week al!)
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:38:52 #192
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16435746
Ik begon met circuit rijden toen ik 15 was.
pi_16435774
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik begon met circuit rijden toen ik 15 was.
dat bedoel ik ik begon met brommerrijden (wel ff iets anders) toen ik 13 was en motorrijden toen ik 26 was...
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:53:18 #194
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16436156
Tering, ben je al zo oud?
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:55:44 #195
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16436228
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dus een RGV is onderhoudsgevoeliger maar wel een lekker scheurijzer als je em maar weet te besturen. is het wel iets voor een beginnende rijder zoals ik?
Het was mijn tweede motor en ik had in het begin grote moeite om er op de weg sportief mee te rijden.
Zodra het toerental boven de 7.000 kwam veranderde het karakter zodanig dat ik het idee had dat de motor er met mij vandoor ging.
Als je te langzaam reed met de RGV (en vooral bijvoorbeeld veel gas gaf bij een te laag toerental zodat de motor ging bokken of slecht liep) dan riskeerde je stil komen te staan door vette bougie's.
(ik weet nog dat ik vermoeid na werktijd na huis ging, wegreed en bij een veel te laag toerental -en zonder koppeling vol gas gaf .. en dacht .. shit dat doe ik niet goed .. 100 meter verderop stond ik stil.. Moest 10 kilometer naar de benzinepomp lopen voor nieuwe bougies)

Ik ging dus op een gegeven moment verplicht iedere dag even 190 km/u rijden om de bougie's op zeker schoon te branden.
(en ook zo leuk: met filerijden liep de koeltemperatuur altijd te hoog op omdat je te langzaam reed .. onder de 5.000 toeren had ik niet genoeg koeling in de tweede versnelling )

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 20-01-2004 18:57]

pi_16436284
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

dat bedoel ik ik begon met brommerrijden (wel ff iets anders) toen ik 13 was en motorrijden toen ik 26 was...


En wij maar denken 'een puber was die net uit zijn scooter tijdperk aan het groeien is met zijn Blade'
en dan nog blijft het onverstandig om op een blade te beginnen
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:59:23 #197
20741 generalist
Watch me do it!
pi_16436347
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:57 schreef PatrickM het volgende:

[..]

En wij maar denken 'een puber was die net uit zijn scooter tijdperk aan het groeien is met zijn Blade'
en dan nog blijft het onverstandig om op een blade te beginnen


Hoor wat Patrick zegt, begin met een Chopper
Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_16436374
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:59 schreef generalist het volgende:

[..]

Hoor wat Patrick zegt, begin met een Chopper


En probeer daarna zo snel mogelijk een YZF750R te kopen
  dinsdag 20 januari 2004 @ 19:03:14 #199
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16436449
Jammer dat deze in Bergen staat, is voor jou net even te ver ..
quote:
: Te koop: in goede staat verkerende Suzuki RG 250 Gamma Walter Wolf Special, 2 takt, 50 pk, loopt goed, 26000 kilometer.
Vraagprijs ¤ 1300,-
Daar kan dus nog wat af..
pi_16436568
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:53 schreef Rietvaerder het volgende:
Tering, ben je al zo oud?
ben bang van wel ja

ik ben idd geen puber meer die net zijn rbw heeft gehaald, ik zei t al eerder; ik heb al heel wat kms erop zitten (auto)

ik ga em toch wel halen denk ik, klinkt wat mij betreft als een heerlijke motor! leren erop rijden komt wel goed, daar ben ik niet bang voor

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')