abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 januari 2013 @ 19:34:39 #151
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_121814197
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 23:12 schreef Maria2.0 het volgende:
Dat is ook wel zo prettig ja. Nog tips qua hotel? Beetje goed centraal en niet al te duur?
die ik al eerder in dit topic aangaf ligt in het centrum, is vrij comfortabel en heeft een zwembad met prachtig uitzicht op het dak ^O^

ik weet alleen niet wat je budget is, voor wat je krijgt is hij niet duur, maar er zijn zeker wel goedkopere te vinden.
  zondag 20 januari 2013 @ 22:14:52 #152
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_121823539
well...Ik heb mijn verstand op 0 gezet en geboekt. ik ga naar hotel AvenidA Parque, voor 4 nachtjes. Ik vind het eng whahahaha, maar via couchsurfing al een local die me op sleeptouw wil nemen.
L'Enfer, c'est les autres.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 15:44:49 #153
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_122072984
Overmorgen vertrek ik. Ben heel erg benieuwd. Idee is om bij aankomst even in te checken en dan wat te gaan eten bij O Cacho Dourado, wat in de buurt van mijn hotel is. Dan is de dag alweer voorbij eigenlijk.
Dinsdag wilde ik richting Chiado/Bairro, woensdag naar Alfama en donderdag in de ochtend het park vlakbij bekijken en de kassen en daarna wil ik de metro pakken naar het Oceanarium.
En vrijdagochtend vertrek ik alweer.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:41:18 #154
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_122077027
Jezus, ik zoek me suf naar een overzicht van de metrotijden. Hoe vaak gaan die dingen?
pi_122077353
Lissabon is een leuke stad, helaas hadden wij niet zulk mooi weer toen we er waren. De meeste aanraders zijn al wel zo'n beetje genoemd. De wijk Belem moet je sowieso naartoe, veel te zien en te doen daar.

Als je tijd over hebt is Sintra ook een aanrader. Is een plaats een stukje ten westen van Lissabon. Staat onder andere een geweldig mooi kasteel, Castelo dos Mouros. Moet je dan wel van houden uiteraard.
pi_122079023
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:41 schreef Maria2.0 het volgende:
Jezus, ik zoek me suf naar een overzicht van de metrotijden. Hoe vaak gaan die dingen?
vaak genoeg :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_122079062
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:44 schreef Maria2.0 het volgende:
Overmorgen vertrek ik. Ben heel erg benieuwd. Idee is om bij aankomst even in te checken en dan wat te gaan eten bij O Cacho Dourado, wat in de buurt van mijn hotel is. Dan is de dag alweer voorbij eigenlijk.
Dinsdag wilde ik richting Chiado/Bairro, woensdag naar Alfama en donderdag in de ochtend het park vlakbij bekijken en de kassen en daarna wil ik de metro pakken naar het Oceanarium.
En vrijdagochtend vertrek ik alweer.
het aquarium O+ de otters en pinguins O+ prachtig ding en toffe omgeving!
pi_122251679
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef Shispeed het volgende:

[..]

in het oude centrum, bijvoorbeeld deze

ik weet niet precies wat je zoekt, ik was hier, dit is een prima hotel met een heel mooi uitzicht vanaf het dak (vooral 's avonds) een zeer goede locatie en niet al te duur.

je zit hier vlakbij restaurants en winkels, maar dit is wel een beetje het toeristische deel van Lissabon. het stuk tussen het hotel en de zee (waar de winkels en restaurants zitten) is vlak. echter voor een hoop bezienswaardigheden zul je wel de heuvels op moeten. je kunt ook met de historische trams eventueel omhoog, dat is wel een aanrader om een keer te doen maar ook redelijk duur.

voor verderaf gelegen bezienswaardigheden. bijvoorbeeld Sintra, het klooster in Belem etc. kun je het beste de trein en/of de metro gebruiken. er is een treinstation ongeveer 200 meter van het hotel en een metrostation voor de deur. het OV in Lissabon is prima geregeld en helemaal niet duur.

als je nog wat wilt weten dan zeg het maar! ;)
Hey in dat VIP EDEN hotel ben ik ook geweest een jaar of 1,5 geleden.
Vond het eerlijk gezegd qua hotel erg tegenvallen, locatie was super.
Wij hadden een appartement zonder airco, volgens mij was deze er ook niet. Kamer vond ik erg klein voor de prijs, zwembadbar was dicht en het zwembadwater was ijs en ijskoud.
U MAD?
  zondag 3 februari 2013 @ 10:45:07 #159
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_122410091
Ik vond Avenida Parque Residence helemaal prima. Goedkoop (99 euro voor 4 nachten), ideaal gelegen, verder basic maar prima en inclusief ontbijtje.
Lissabon is geweldig en ik ga er zéker een keertje naar terug.
  maandag 4 maart 2013 @ 20:50:31 #160
73386 Fazz
onderweg
pi_123633500
Hallo :W
Volgende week ga ik weer naar Lissabon! Ik probeer nu iets uit te zoeken over de metro/bussen.
Die visit lisboa card vind ik vrij prijzig, ¤39 voor 3 dagen. Dan krijg je ook toegang toe musea enzo maar ik verwacht niet dat we die veel gaan bezoeken.

Iemand enig idee hoe dat precies werkt met die 'Viva Viagem' kaart? :?
pi_123634157
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:50 schreef Fazzoletti het volgende:

Ideaal die kaart waarmee je onbeperkt kan reizen met metro/bus/tram. Als je veel in Lissabon wilt reizen/zien haal je het er makkelijk uit is mijn ervaring. Die papieren Viva Viagem kaart kan je gewoon opladen bij een automaat.
  maandag 4 maart 2013 @ 21:01:01 #162
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_123634209
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:50 schreef Fazzoletti het volgende:
Hallo :W
Volgende week ga ik weer naar Lissabon! Ik probeer nu iets uit te zoeken over de metro/bussen.
Die visit lisboa card vind ik vrij prijzig, ¤39 voor 3 dagen. Dan krijg je ook toegang toe musea enzo maar ik verwacht niet dat we die veel gaan bezoeken.

dat zijn volgens mij gewoon die wegwerp ovchipkaarten die ze daar hebben :) werkt gewoon zoals in nederland. Je koopt gewoon een kaart voor een uur/dag/week oid, en die betaal je in een automaat. En die gebruik je dan om in en uit te checken.
pi_123634592
quote:
99s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat zijn volgens mij gewoon die wegwerp ovchipkaarten die ze daar hebben :) werkt gewoon zoals in nederland. Je koopt gewoon een kaart voor een uur/dag/week oid, en die betaal je in een automaat. En die gebruik je dan om in en uit te checken.
Alleen om in te checken dan, want op dat moment gaat het tarief eraf. Als je bij het uitstappen nogmaals je kaartje voor de lezer houdt betaal je dus 2x :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 4 maart 2013 @ 21:15:44 #164
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_123635166
quote:
99s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:07 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Alleen om in te checken dan, want op dat moment gaat het tarief eraf. Als je bij het uitstappen nogmaals je kaartje voor de lezer houdt betaal je dus 2x :P
ja klopt :) die uitgangpoortjes gaan uit zichzelf open geloof ik he?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 19:50:53 #165
73386 Fazz
onderweg
pi_123672373
Oke dus zo werkt dat :) Even bekijken wat dan handiger is; laden voor single tickets of toch dagkaarten...

Dank voor de tips! Hebben jullie ook nog iets aan te raden om 's avonds te eten in Bairro Alto? We komen begin van de avond daar aan in ons appartement, iets in de buurt om te eten is dan wel zo makkelijk :P
pi_124196819
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 19:50 schreef Fazzoletti het volgende:
Oke dus zo werkt dat :) Even bekijken wat dan handiger is; laden voor single tickets of toch dagkaarten...

Dank voor de tips! Hebben jullie ook nog iets aan te raden om 's avonds te eten in Bairro Alto? We komen begin van de avond daar aan in ons appartement, iets in de buurt om te eten is dan wel zo makkelijk :P
Jij toevallig nog gekeken wat handiger is voor de metro? Ik zit over 3 weken in Lissabon voor een lang weekend. :)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:04:26 #167
73386 Fazz
onderweg
pi_124253951
quote:
Jij toevallig nog gekeken wat handiger is voor de metro? Ik zit over 3 weken in Lissabon voor een lang weekend. :)
Ja! Ik heb die Via Viagem gekocht bij een automaat in een metro station. Hier een aantal ritten op geladen, werkt prima :)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:56:14 #168
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_124270558
Topic even doorgelezen (gaat idd niet erg snel, maar wel grappig) en wij gaan dit jaar voor het eerst naar Portugal.
Lissabon is niet onze hoofdbestemming, maar we gaan er zeker een paar dagen zitten.
Planning is om in juni (iets minder heet, maar wel lekker weer) een roadtrip te maken langs zuid- west Frankrijk, noord Spanje, Porto, Portugese kust, Lissabon, Madrid en dan weer rustig aan richting huis.
Wordt dus meer een soort Zuid-West Europa reis :P

Zin in *O* maar ze spreken er dus weinig engels begrijp ik? -O-
En spaans? Of wordt je dan uitgescholden? :P
En is het handig om een hotel in het centrum te nemen met een auto erbij?
Lijkt me wel leuker dan in een buitenwijk, maar als we de auto niet kwijt kunnen...
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_124282779
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:56 schreef Rebbedebje het volgende:
Topic even doorgelezen (gaat idd niet erg snel, maar wel grappig) en wij gaan dit jaar voor het eerst naar Portugal.
Lissabon is niet onze hoofdbestemming, maar we gaan er zeker een paar dagen zitten.
Planning is om in juni (iets minder heet, maar wel lekker weer) een roadtrip te maken langs zuid- west Frankrijk, noord Spanje, Porto, Portugese kust, Lissabon, Madrid en dan weer rustig aan richting huis.
Wordt dus meer een soort Zuid-West Europa reis :P

Zin in *O* maar ze spreken er dus weinig engels begrijp ik? -O-
En spaans? Of wordt je dan uitgescholden? :P
En is het handig om een hotel in het centrum te nemen met een auto erbij?
Lijkt me wel leuker dan in een buitenwijk, maar als we de auto niet kwijt kunnen...
Je kan wel Spaans spreken, maar daar zijn ze niet zo blij mee. Zeg maar het Nederlands/Duits idee, alleen hebben zij meer oorlogen gehad. Als je met de auto bent, zou ik juist (als het binnen het budget past) Cascais pakken. Lekker aan het strand en dan de metro Lissabon in pakken. Het is volgens mij een uurtje ofzo, maar weet niet meer zeker. Ik woonde in Lissabon en wij zijn naar Cascais gereden met de auto.

Sommige wijken kun je prima parkeren, andere wijken (oud-Lissabon) is een crime en aan de weg in smalle straatjes.
  woensdag 20 maart 2013 @ 20:10:50 #170
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_124306926
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:29 schreef kahlie het volgende:
Je kan wel Spaans spreken, maar daar zijn ze niet zo blij mee. Zeg maar het Nederlands/Duits idee, alleen hebben zij meer oorlogen gehad. Als je met de auto bent, zou ik juist (als het binnen het budget past) Cascais pakken. Lekker aan het strand en dan de metro Lissabon in pakken. Het is volgens mij een uurtje ofzo, maar weet niet meer zeker. Ik woonde in Lissabon en wij zijn naar Cascais gereden met de auto.

Sommige wijken kun je prima parkeren, andere wijken (oud-Lissabon) is een crime en aan de weg in smalle straatjes.
En Frans?
Besefte het me pas nadat ik al gepost had, maar dat spreek ik sowieso beter dan spaans :P
Had al zo'n idee ;) (nl/duits)
Cascais komt misschien ook nog aan bod, weet ik nog niet, maar willen wel echt even 4 daagjes in Lissabon zitten.
Dan wil ik niet elke dag een uur met de metro.
Oke, dus niet in het oude gedeelte.
Oh nee obrigada ;)
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
pi_124324540
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:10 schreef Rebbedebje het volgende:

[..]

En Frans?
Besefte het me pas nadat ik al gepost had, maar dat spreek ik sowieso beter dan spaans :P
Had al zo'n idee ;) (nl/duits)
Cascais komt misschien ook nog aan bod, weet ik nog niet, maar willen wel echt even 4 daagjes in Lissabon zitten.
Dan wil ik niet elke dag een uur met de metro.
Oke, dus niet in het oude gedeelte.
Oh nee obrigada ;)
Frans weet ik niet. Ik sprak Portuguees. Ze doen wel hun best om je te verstaan hoor, als ze merken dat je een buitenlander bent. Ze denken vaak dat ik van de eilanden af kom, aangezien ik dus een accent heb. Grappig als ze dan merken dat ik Nederlands ben.

Als je echt *in* Lissabon wil zitten, dan zou ik een hotel zoeken met een parkeergarage. Dat is het makkelijkst. Over wijken is al eerder gesproken, dus dat ff teruglezen. Wil je vooral uit (bars e.d.), kies dan iets met de groene lijn of blauwe lijn dichtbij je hotel, zodat je makkelijk naar Barrio Alto kan.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:31:41 #172
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_124326537
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 08:49 schreef kahlie het volgende:

Frans weet ik niet. Ik sprak Portuguees. Ze doen wel hun best om je te verstaan hoor, als ze merken dat je een buitenlander bent. Ze denken vaak dat ik van de eilanden af kom, aangezien ik dus een accent heb. Grappig als ze dan merken dat ik Nederlands ben.

Als je echt *in* Lissabon wil zitten, dan zou ik een hotel zoeken met een parkeergarage. Dat is het makkelijkst. Over wijken is al eerder gesproken, dus dat ff teruglezen. Wil je vooral uit (bars e.d.), kies dan iets met de groene lijn of blauwe lijn dichtbij je hotel, zodat je makkelijk naar Barrio Alto kan.
Ik ben redelijk goed in talen, maar kan niet eventjes portugees leren in 3 maanden :P
Bij ons zullen ze wel merken dat we buitenlands zijn :')

Ja dat had ik gezien van die wijken, moet me er alleen nog even in verdiepen.
Thanks again :)
pi_124331806
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:31 schreef Rebbedebje het volgende:

[..]

Ik ben redelijk goed in talen, maar kan niet eventjes portugees leren in 3 maanden :P
Bij ons zullen ze wel merken dat we buitenlands zijn :')

Ja dat had ik gezien van die wijken, moet me er alleen nog even in verdiepen.
Thanks again :)
Geen probleem. Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik het wel.
Veel plezier

Kahlie
pi_130514891
*Kick*

Over een weekje ga ik naar Lissabon, om precies te zijn kom ik ergens in de buurt van Parque das Nacões terecht. Zijn er hier nog mensen met tips wat er in die omgeving zoal te doen is? En hoe kom ik vanaf daar het makkelijkste naar Estoríl/Cascaís? Alle tips wat betreft de omgeving/Lissabon zijn welkom.
pi_130516405
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:24 schreef Toto69 het volgende:
*Kick*

Over een weekje ga ik naar Lissabon, om precies te zijn kom ik ergens in de buurt van Parque das Nacões terecht. Zijn er hier nog mensen met tips wat er in die omgeving zoal te doen is? En hoe kom ik vanaf daar het makkelijkste naar Estoríl/Cascaís? Alle tips wat betreft de omgeving/Lissabon zijn welkom.
Estoril/Cascais is rode lijn tot Alameda, overstappen op de groene lijn en uitstappen bij Cais de Sodre, daar ligt een lijn waar je naar Cascais kan, is een vorm van metro/trein dacht ik, langs de kust. Is al tijdje geleden en laatste keer ging ik met de auto, dus weet niet precies welke het is, maar wel dat je zo kan.

Op de rode lijn bij Oriente ligt ook een treinstation, maar dat is volgens mij vooral als je de rest van Portugal wil zien, dus ik weet niet zeker of je daar de trein naar Estoril kan nemen. Daarnaast ligt aan de groene lijn bij Rossio een treinstation (5 mins lopen) en daar kan je de trein nemen naar Sintra.

Er is qua cultuur, eten, musea etc. van alles te zien, zie topic, staat al helemaal vol met tips.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')