abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37526982
Ik was 3 dagen geleden nog in lissabon. Leuke stad. veel te zien ontspannen sfeer.
Als je wilt shoppen moet je op het expo terrein zijn een immens winkelcentrum. Persoonlijk vond ik de moderne architectuur daar interessanter.
pi_37527482
Een bezoekje aan de kasteelruïne en het Mickey Mouse paleis in Sintra (op korte afstand van Lissabon) is zeker de moeite waard !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_37530117
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:20 schreef Pina_Colalalalalada het volgende:

Ohja: als je tijd hebt, breng dan een bezoek aan het dorpje Sintra, kost je een halve dag maar is de moeite waard.
Eens
En als je met de auto bent: doorrijden totdat je echt bij het kasteel bent Wij kwamen onderweg naar boven steeds mensen tegen die hun auto beneden/in de berm hadden geparkeerd en verder gingen lopen, maar dat is toch een heel eind. Boven is redelijk wat plaats
Als je niet van het brood/andere hapjes eet die ze op tafel zetten, betaal je ook niet. Dus alleen als je iets er van pakt.. Maar vragen of ze het weg halen kan natuurlijk nooit kwaad.
Probeer het touristentrammetje te pakken te krijgen, stap daar in en maak de hele rit af. Ik weet niet meer precies het nummer van de tram, het is op 1 van de drie "pleinen" die bij de winkels liggen (en dan degene het verste van de zee/rivier af). Tram gaat door kleine straatjes, etc, is erg leuk om een beetje een beeld van de stad te krijgen. Als ie vol zit, gewoon even uitstappen, even later komt er weer eentje en die kan ineens bijna leeg zijn. Aan het eindpunt moet iedereen uitstappen, als je dan even wacht kun je weer dezelfde route terug maken. Erg leuk om te doen

Ik vond Lissabon niet super spectaculair, maar op zich wel een leuke stad. Het Azulejos museum lijkt me ook de moeite waard, maar helaas ben ik daar zelf niet geweest, het was net die dag 's middags gesloten wegens hoog bezoek o.i.d. .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_37530543
Leuke tips allemaal. Ik weet niet of die dingen ook echt haalbaar zijn, maar het is zeker allemaal leuk. Keep em coming!
pi_37545124
Je moet tramlijn 28 hebben. De oude lift van de benedenstad naar de bovenstad(wijk Chiado) is ook de moeite waard.
pi_37553671
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:41 schreef habsudovafan het volgende:
Je moet tramlijn 28 hebben. De oude lift van de benedenstad naar de bovenstad(wijk Chiado) is ook de moeite waard.
28 Was het ja
Erg leuk, door stukjes waarvan je niet verwacht dat het ding er door kan
Ook een stel leuke foto's gemaakt vanuit de tram.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Moderator vrijdag 5 mei 2006 @ 09:13:39 #32
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_37567689
quote:
Tsssk. Dat je die vergeten bent.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_38103127
Aha! Hebbes! Nou, woensdag vertrek ik dus. Spannend!
pi_38357675
Net weer terug uit Lissabon... blijft wel een aardige stad. Wat dingen die opvielen:
- de benedenstad die na 19.00 uitgestorven lijkt op het ene winkelcentrum na
- de enorme winkelcentra die elke dat tot middernacht open zijn (Colombo en Vasco da Gama) en waar altijd veel mensen lijken rond te lopen.
- de foodcourts in dezelfde winkelcentra die veel gezond voedsel verkopen; light, vetvrij en veel soeprestaurants. En dat alles voor een prijs waarvoor je in Nederland nog geen droog broodje voor krijgt (een lunch bestond vrijwel elke dag uit soep van de Soppissima voor 1,50, een broodje van de Pans voor 3,50 en een Swirl van de Ola van 2,50).
- het verkeer is verschrikkelijk, in het spitsuur kun je beter niet buiten komen.
- ...
pi_43217271
Ik vertrek morgen voor 3 dagen naar Lissabon. Een klant van ons bedrijf die in Lissabon gevestigd is, heeft me al beloofd om me rond te leiden.
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
pi_43246350
Superstad!

Dingen die opvielen:

- zeer veilige propere en mooie metro, niks ongure figuren.
- enorme winkelcentra (Colombo), daar kan je dagen in winkelen...
- lekker eten voor weinig geld (Bitoque, Bacalhau,... pasteis)
- alleen de eerste dag bedelaars gehad daarna niet meer, ze spreken ook enkel de toeristen aan. De truc is die van juist 1 Euro tekort komen om bus- of treinkaartje te kopen. Doe gewoon alsof je Portugees bent (geen rugzak van Kipling, korte broek met witte benen en een sombrero) en je de buurt kent. Ik kan de taal wat dus dan denken ze direct dat je een local bent.
- verschillende gedeeltes in de stad zijn makkelijk te bereiken.
pi_43249544
Tassen van Kipling kun je sowieso beter vermijden.

Modjes; mag mijn verslagje in dit topic opgenomen worden in het lijstje?

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2006 00:48:14 ]
pi_43356776
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 22:36 schreef sjippen het volgende:
Superstad!

Dingen die opvielen:

- zeer veilige propere en mooie metro, niks ongure figuren.
- enorme winkelcentra (Colombo), daar kan je dagen in winkelen...
- lekker eten voor weinig geld (Bitoque, Bacalhau,... pasteis)
- alleen de eerste dag bedelaars gehad daarna niet meer, ze spreken ook enkel de toeristen aan. De truc is die van juist 1 Euro tekort komen om bus- of treinkaartje te kopen. Doe gewoon alsof je Portugees bent (geen rugzak van Kipling, korte broek met witte benen en een sombrero) en je de buurt kent. Ik kan de taal wat dus dan denken ze direct dat je een local bent.
- verschillende gedeeltes in de stad zijn makkelijk te bereiken.
Hier kan ik me wel in vinden. En verder:

- Ik vond het wel apart dat er dwars door Belém een trainrails loopt.
- Ben ook in Sintra geweest. Het Palácio da Pena is één van de apartste dingen die ik ooit heb gezien.
- Je hebt er inderdaad een aantal grote winkelcentra die allemaal tot 's avonds laat (22 of 23 uur) open zijn.
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
  Moderator woensdag 8 november 2006 @ 17:17:26 #39
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_43364153
quote:
Op zondag 5 november 2006 00:47 schreef k_man het volgende:
Modjes; mag mijn verslagje in dit topic opgenomen worden in het lijstje?
Doe ik!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_43391164
Dankje UIO_AMS, maar deze had ik natuurlijk zelf al gevonden

Ik ga dus 17 Nov. 2 daagjes naar Lissabon, tis maar heel kort maar ik wil wel wat dingetjes zien op zich en wat leuke tentjes om te eten en barretjes etc.
Tips zijn dus welkom!
Whatever you're about to discover we off that.
pi_43401155
De restaurantjes in mijn verslagje kan ik aanraden. Vooral die in Belém. Waar kun je nou stingray eten?
pi_43401360
En als je dan toch in Belem bent, meteen even langs de wereldberoemde bakker voor verse Pasteis de Belem
pi_43403399
Dat is wel héél toeristisch DT.

maar ook héél lekker...
pi_43719727
Jaa ik ben dus afgelopen weekend geweest
Ik verwachtte er eerlijk gezegd niet zoveel van, aangezien ik online weinig kon vinden waarvan ik dacht: ow leuk!
Maar het viel me 100% mee! Vrijdagavond kwam ik aan (ik was op bezoek bij iemand) en hebben we gegeten in een restaurantje met uitzicht over de Taag en Castelho de São Jorge, was erg mooi, maar helaas regende het heel hard wat het uitzicht toch enigzins vertroebelde.
Zaterdag het kasteel bezocht, geweldig uitzicht over de Taag en het centrum, tot ver daarbuiten.
Ik vond de trappetjes doodeng en glad, vanwege de regen de vorige dag... maar het was gelukkig die dag lekker warm en zelfs zonnig, heb zelfs nog even op een terrasje kunnen zitten
Met tramlijn 28 door de straatjes naar Praça do Comércio, vanaf daar zo'n cliché sight-seeing bus genomen, wat eik best leuk was Veel grappige wetenswaardigheden gehoord
's Avonds in een of ander wanna-be-hip-en-veel-te-duur restaurant gegeten, het eten was wel goed gelukkig
We zaten in het Sana Lisboa hotel, een 4-sterren hotel niet ver van het centrum met goed ontbijtbuffet, Turkse baden, sauna, jacuzzi, fitnesszaal etc. redelijk prijzig ook, maar ik heb het via HRS.com geboekt, en met flinke korting (aanrader dus)
Het sight-seeing-buskaartje was 24h geldig, dus we konden zondag nog onze tour afmaken, aangezien die best lang was en om 18:50 vertrok mn vliegtuig weer naar Amsterdam... helaas was ik er dus eigenlijk veel te kort en ik ga ook zeker nog een keer om alles wat uitgebreider te kunnen bekijken!
Whatever you're about to discover we off that.
  Moderator dinsdag 17 februari 2009 @ 11:43:17 #45
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_66153539
Gaat er binnenkort nog iemand naar Lissabon?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_66153673
Ik vlieg donderdag 5 maart naar Lissabon. Ben er tm zondag. Dus heb 2,5 dag om wat van de stad te zien.
Iemand tips en ideëen waar we goed kunnen eten?
Wordt voor ons de eerste keer dus zijn erg benieuwd!
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:00:56 #47
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_66182395
Ja! 13-15 maart heel snel even rondkijken. De hostels zien er echt fantastisch uit! Ik heb gehoord dat ze er ergens wereldberoemde cakejes hebben die we moeten proberen. Ook erg geinteresseert in Vasco da Gama. Heb nog niet helemaal een plan van aanpak dus als iemand een goed idee heeft om 2 dagen te vullen.

ons hostel (private room, naja 2 person mixed dorm )
reset
pi_66213086
Voor eten zou ik Chimarrao aanraden. Het is niet Portuguees, maar Braziliaans, onbeperkt eten 's avonds met geroosterd vlees van verschillende soorten dat ze vers komen brengen. Errug toppie. Het is een keten dus je kunt zo overal in LX vinden. Er is er onder andere eentje in Expo en Colombo o.a.

Verder kun je ook Frango de Churrasco eten bij heel wat plekken. Dat is geroosterde kip in een soort van BBQ waar ze daarna nog even boter opsmeren.... yummy yummy!

Gah.... waarom ben ik niet in LX?! (Ik heb er een jaartje gestudeerd)
pi_66214724
Klinkt goed Kahlie! Staat genoteerd, veel vlees altijd goed!
pi_66220958
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 00:00 schreef Individual het volgende:
Ja! 13-15 maart heel snel even rondkijken. De hostels zien er echt fantastisch uit! Ik heb gehoord dat ze er ergens wereldberoemde cakejes hebben die we moeten proberen. Ook erg geinteresseert in Vasco da Gama. Heb nog niet helemaal een plan van aanpak dus als iemand een goed idee heeft om 2 dagen te vullen.

ons hostel (private room, naja 2 person mixed dorm )
[ link | afbeelding ]
Absoluut!! Mijn beste hostel ooit was in Lissabon! Hij lijkt op die van jou (ook zo'n lounge gedeelte met zitzakken enzo)

Gewoon rondlopen is ook erg leuk.Hele gezellige stad; de kleine trammetjes,de vrouwen die de was ophangen in de kleine steegjes,ga voor de Fado in een leuk cafe!
Ga je erna gelijk weer terug of blijf je langer in Portugal?
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')