Jaa ik ben dus afgelopen weekend geweest
![]()
Ik verwachtte er eerlijk gezegd niet zoveel van, aangezien ik online weinig kon vinden waarvan ik dacht: ow leuk!
Maar het viel me 100% mee! Vrijdagavond kwam ik aan (ik was op bezoek bij iemand) en hebben we gegeten in een restaurantje met uitzicht over de Taag en Castelho de São Jorge, was erg mooi, maar helaas regende het heel hard wat het uitzicht toch enigzins vertroebelde.
Zaterdag het kasteel bezocht, geweldig uitzicht over de Taag en het centrum, tot ver daarbuiten.
Ik vond de trappetjes doodeng en glad, vanwege de regen de vorige dag... maar het was gelukkig die dag lekker warm en zelfs zonnig, heb zelfs nog even op een terrasje kunnen zitten
![]()
Met tramlijn 28 door de straatjes naar Praça do Comércio, vanaf daar zo'n cliché sight-seeing bus genomen, wat eik best leuk was
![]()
Veel grappige wetenswaardigheden gehoord
![]()
's Avonds in een of ander wanna-be-hip-en-veel-te-duur restaurant gegeten, het eten was wel goed gelukkig
![]()
We zaten in het Sana Lisboa hotel, een 4-sterren hotel niet ver van het centrum met goed ontbijtbuffet, Turkse baden, sauna, jacuzzi, fitnesszaal etc. redelijk prijzig ook, maar ik heb het via HRS.com geboekt, en met flinke korting
![]()
(aanrader dus)
Het sight-seeing-buskaartje was 24h geldig, dus we konden zondag nog onze tour afmaken, aangezien die best lang was en om 18:50 vertrok mn vliegtuig weer naar Amsterdam... helaas was ik er dus eigenlijk veel te kort en ik ga ook zeker nog een keer om alles wat uitgebreider te kunnen bekijken!