yup | zondag 18 januari 2004 @ 21:15 |
Hoi allemaal! Ik wil de prop van de uitlaat van mijn Peugeot Fox (is van +- 1996 en het is een 50cc, dus een bromfiets...) eruithalen, want hij is net niet snel genoeg voor mij. Maar ik weet niet precies hoe je dit doet Ik heb aan de onderkant van me Fox gekeken en daar kon ik zien dat de uitlaat met bouten is bevestigd aan het blok. Ik wil niets nog uitelkaar halen, want ik ben een uber-brommerleek Hier een foto van me Fox, zodat je kan zien wat soort uitlaat het is: Iemand die het weet? Ik heb gehoord dat je het eruit moet wrikken ofzo (de prop dan he En gaat me brommer er koppel van verliezen (minder tegendruk toch?), of zal het alleen maar sterker/sneller worden en meer koppel krijgen? | |
Leintjeuh | zondag 18 januari 2004 @ 21:20 |
en dan lekker hard rijden zonder helm zeker? ![]() | |
Flying_Vee | zondag 18 januari 2004 @ 21:21 |
Je gele plaat hangt los ![]() En je mag je brommerdt niet opvoeren (moraalridder modus) | |
manowar.be | zondag 18 januari 2004 @ 21:22 |
Edit: Je brommer verkopen doe je maar in V&A [Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 18-01-2004 22:57] | |
yup | zondag 18 januari 2004 @ 21:22 |
quote:Please, normale reacties, hoe jij reageert is absoluut niet normaal ![]() Hoe weet jij of ik zonder helm rij? Want ik rij namelijk ALTIJD met helm op, is veiliger. En ik wil hem alleen sneller hebben omdat ie een beetje te traag is voor me, ik hoef heus geen 100+ te gaan rijden. Dus vanaf nu aan normale reacties ajb. | |
yup | zondag 18 januari 2004 @ 21:23 |
quote:Als je iets te koop hebt moet je een nieuw topic maken in Vraag en aanbod ![]() | |
boeiend007 | zondag 18 januari 2004 @ 21:24 |
Je kan beter andere pijp kopen... promatje ofzo Horen ze je teminste aankomen,.. is ook veiliger | |
tha_dus | zondag 18 januari 2004 @ 21:27 |
mm bij me peugeot speedfight had ik ook de prop eruitgehaald...en het koppel wordt er beslist niet minder door..ook niet echt meer..scheelt +- 8km/h MAXIMAAL..maar de speedfight uitlaat had een soort van extra stuk op de uitlaat..is iets anders dan een prop :S suc6 ermee..enneh koop gewoon een NRX ![]() | |
Swolly | zondag 18 januari 2004 @ 21:27 |
Dat ouwe ding loopt toch al 70 km/u! Is dat nog niet snel genoeg quote:Als je die prop er uit haalt, zal er waarschijnlijk ook een grotere sproeier in de carburateur moeten. | |
bonke | zondag 18 januari 2004 @ 21:31 |
lekker met een lange boor in die uitlaat poeren wil ook wel es helpen | |
yup | zondag 18 januari 2004 @ 21:32 |
![]() [Dit bericht is gewijzigd door yup op 18-01-2004 22:13] | |
yup | zondag 18 januari 2004 @ 22:12 |
quote:Hij loopt alleen 70 als het niet waait, en hoeveel kost een grotere sproeier, en moet dat wel perse, zo een grotere sproeier ![]() quote:Hoe doe je dat en waar in de uitlaat? [Dit bericht is gewijzigd door yup op 18-01-2004 22:14] | |
Youp | zondag 18 januari 2004 @ 22:14 |
quote:dat zijn tegenwoordig stickers.... ![]() | |
yup | zondag 18 januari 2004 @ 22:15 |
quote:Yepz En BTW Youp, weet jij hoe de prop eraf moet? (jij bent scooter-kenner toch | |
chielechiel | zondag 18 januari 2004 @ 22:37 |
Ik weet wel hoe dat moet, maar dan moet je wel de uitlaat eraf halen. je haalt de uitlaat er af, en aan de kant waar die de cilinder ingaat, zit de prop. de prop is met 2 of 3 laspunten vastgemaakt in de uitlaat en is niet meer dan een soort "vergiet of versmalling". met een slijptol of andersoort gereedschap is de prop er in no-time uit, het stelt echt niks voor. de uitlaat eraf halen is ook niet lastig, zijn maar een paar bouten. succes | |
yup | zondag 18 januari 2004 @ 22:41 |
quote:THX ![]() Maar als de prop eruit is moet je dan niets eranders aan veranderen? Of kan je de uitlaat er terugzetten en dan gewoon gassen? Iemand zei bijv. grotere sproeier, maar dat lijkt me sterk, want het is toch gewoon alleen in de uitlaat begrenst? Toch? Word ie sneller in alle toeren (meer trekkracht)? En word ie zuiniger of juist minder zuinig? [Dit bericht is gewijzigd door yup op 18-01-2004 22:43] | |
tjolder | zondag 18 januari 2004 @ 23:11 |
Als je je brommer opfokt dan ben je ook niet meer verzekerd. Kijk maar eens in de kleine lettertjes van je polis. Dus als er iemand op jou knalt en je bent in je recht dan nog mag je alle kosten zelf betalen. Ik heb er onlangs nog een artikel over gelezen van een jongen met blijvend letsel die alle ziekenhuiskosten ZELF mag betalen. Fok jij maar lekker je brommer op | |
chielechiel | zondag 18 januari 2004 @ 23:26 |
quote:Pff, dat weet ik allemaal niet meer, je kunt ook gewoon een fatsoenlijke brommerzaak opbellen, of langsgaan, en je vraag voorleggen. Kan me vaag iets herinneren van grote sproeier, maar weet niet zeker. verbruik zal waarschijnlijk wat hoger gaan liggen (niet altijd), maar hij trekt wel harder op en rijdt een km of 65 per uur denk ik. | |
yup | zondag 18 januari 2004 @ 23:28 |
quote:Ja iemand anders zei ook een grotere sproeier... Maar dat is toch gewoon als je de prop eruit hebt gehaald, en je vind hem nog steeds niet hard genoeg rijden, dus ga je maar een grotere sproeier erop gooien, zodat ie nog harder kan gaan... daarvoor toch ![]() | |
chielechiel | maandag 19 januari 2004 @ 09:26 |
Nee, je doet er niet zomaar een grotere sproeier op, hij kan er ook van verzuipen. Als je er een grotere sproeier opzet, moet je vaak ook de cabarateur een beetje bijstellen, maar vraag het gewoon in de winkel, die geven advies voor nop | |
larshil | maandag 19 januari 2004 @ 12:07 |
Een grotere sproeier hoef je er alleen in te zetten als je de begrenzer uit het luchtfilter hebt gehaald. Linkerkap los, je zit een zwartbakje zitten die aangesloten zit op je carb. de zijkant van het luchtfilter schroef je open en dan zie je een wit buisje zitten. Deze haal je er uit, je moet dan een sproeier maat 74 of 76 nemen, afhankelijk van de kleur van de bougie (wel een nieuwe bougie erin doen en zo'n 50 km met de nieuwe sproeier rijden). | |
Spooky4u | maandag 19 januari 2004 @ 12:16 |
Ik verwacht niet dat je een prop aan zult treffen. Als deze zonder wind al 70km loopt dan is ie er denk ik al uit. Grotere sproeier is leuk, maar dat zal niet veel uitmaken. Wil je verschil merken, gooi er maar een 65 of 70 cc onder met een leuk polini of proma uitlaatje. Dan moet een 80+ zeker lukken. Anders kun je net zogoed ophouden. | |
Koen0s | maandag 19 januari 2004 @ 13:27 |
quote:Jup.. iemand met verstand ![]() | |
yup | maandag 19 januari 2004 @ 15:57 |
Thx voor de antwoorden... maar ik wil hem een beetje sneller hebben meer niet, ik ga niet tegen auto's racen ofzo ![]() Iemand die weet wat soort begrenzers er op een Peugeot Fox van ong 1996 zit? [Dit bericht is gewijzigd door yup op 19-01-2004 16:12] | |
Spooky4u | maandag 19 januari 2004 @ 16:32 |
een prop???????? ![]() | |
yup | maandag 19 januari 2004 @ 16:37 |
quote:Grappig hoor ![]() Ok behalve de prop, wat nog meer? Luchtfilter? Vario-begrenzing??? | |
Spooky4u | maandag 19 januari 2004 @ 16:55 |
Niets anders wat een snelheidwinst op kan leveren. tuurlijk een luchtfilter kan wel voor kracht zorgen. Maar ook gewoon een nieuwe echte race kopen dan. Je kunt er ook gaatje in boren. effect??? 0,0 Heb je de prop eruit dan kun je niet veel meer doen als dat ik in de vorige post in het topic heb gezegt. Suc6 | |
chielechiel | maandag 19 januari 2004 @ 23:43 |
ik bedenk me nog iets, Het "CDI kastje" ofzoiets, dat zat toen ook in mijn wallaroo, die zorgde er ook voor dat ie langzamer reed, maar dat kastje is ook in een handomdraai te vervangen door een andere. | |
t0n | dinsdag 20 januari 2004 @ 09:07 |
1. Kleuters ![]() 2. - Looptie kut, dan doe het volgende: - Starten, gassen. Looptie as de tierelier? | |
yup | dinsdag 20 januari 2004 @ 17:11 |
quote:Thx ![]() Maar eerst proberen het ding op te hangen in de box, de box is namelijk te klein om erin aan een bromfiets te werken... en buiten is het te koud | |
Swolly | dinsdag 20 januari 2004 @ 21:01 |
quote:Dat legal gaat niet lukken denk ik, het ding loopt na al 25 km/u harder dan wettelijk toegestaan is. ![]() |