quote:Dat zullen anderen van hun eigen post vast ook vinden en ik ga niet een partij plakken en knippen. Kan je zelf ook
Op dinsdag 03 juli 2001 12:35 schreef Gia het volgende:
Doc, kun je misschien die laatste posting voor mij nog effe hier neerzetten. Vond ik een hele goeie om op door te borduren.
De laatste post met inhoud was overigens die van Marky die ik nog niet zoveel hier heb zien posten (welkom Marky), dus als speciale eenmalige "intoductieservice" voor Marky...
quote:
Ook hier geldt dat alles waar "te" voor staat niet goed is. Alles wat fundamentalistisch is is niet goed. Dat een geloofsovertuiging aan de basis van een bep. soort van beschaving staat waarbij de daaraan gekoppelde normen en waarde worden naageleefd, is mooi. Dat is echter nog geen vrijbrief voor het halen van een gelijk. In alle geloven zal wel iets goeds zitten en de basis zal ook wel het zelfde zijn.
Misdragingen komen relatief veel voor bij marokkaanse jongens omdat die thuis door de ouders op handen worden gedragen. Zei zijn de voortzetter van de familie. Kortom een grote groep van die jongens is verwend. Komen ze bij ons in de samenleving dan merken ze al snel dat dit bij de nederlandse samenleving niet zo werkt. Dan komen er problemen. De waardering die ze thuis krijgen vinden ze niet op straat met als gevolg dat ze vervallen in crimineel gedrag.Oplossing van het probleem is integratie. Helaas voor het moslimgeloof houd dit in dat een deel van hun normen en waarden ingeleverd zal moeten worden.
Helaas overschaduwd de marokkaanse jongen het succes van het marokkaanse meisje. Dat gaat namelijk wel erg goed.
Wist alleen de naam van de poster niet meer, anders had ik er dat wel bijgezet.
quote:Ah, de laatste post VÓÓR jou post
Op dinsdag 03 juli 2001 12:39 schreef Gia het volgende:
Die bedoelde ik ook, was de laatste post voor mijn laatste post.
Had net besloten ook jouw post te quote voordat ik de beschuldiging krijg dat ik AN&M nieuwkomers voortrek
quote:Ik zou zeggen doe eens onderzoek bij het lokale zwembad, vraag aan welke voorwaarden voldaan moet worden om dezelfde voorzieningen te verkrijgen. Als je dan daadwerkelijk van mening dat je gediscrimneert wordt, ga naar het meldpunt discriminatie en of neem een advocaat in de arm en maak er een rechtszaak van.
Wat hier trouwens bedoeld word, is bijvoorbeeld zwemles. Als ik met een groep vrouwen op zwemles zou willen, dan moeten wij op de normale zwemles-uren. Ook al zou ik daar voor willen betalen.
Maar een groep Marokkaanse vrouwen krijgt het voor elkaar om te zwemmen met alleen hun eigen groepje.
Er wordt zelfs de hele dag een kleedkamer gereserveerd, terwijl wij met recreatief zwemmen in een hokje van 1 X 80 cm moeten.
quote:Is dat zo? (is niet cynisch bedoeld hoor, maar ik het was me nog niet opgevallen)
Helaas overschaduwd de marokkaanse jongen het succes van het marokkaanse meisje. Dat gaat namelijk wel erg goed.
quote:ka dat is zo. Maar als je niets anders mag als thuis zitten of op school dan is blokken de enige afleiding te zijn die ze hebben. En ze doen het dus zeker weten goed op school. Nou maar eens zien met wie ze straks trouwen??
Op dinsdag 03 juli 2001 12:46 schreef Halinalle het volgende:[..]
Is dat zo? (is niet cynisch bedoeld hoor, maar ik het was me nog niet opgevallen)
Of is het alleen dat ze minder in het nieuws zijn i.v.m. criminele activiteiten (wat niet zo verrassend is gezien het feit dat mannen vaker crimineel gedrag vertonen).
quote:Heb je er soms ergens cijfers van? Percentage hoger opgeleid etc.
Op dinsdag 03 juli 2001 12:49 schreef Party-pooper het volgende:[..]
ka dat is zo. Maar als je niets anders mag als thuis zitten of op school dan is blokken de enige afleiding te zijn die ze hebben. En ze doen het dus zeker weten goed op school. Nou maar eens zien met wie ze straks trouwen??
quote:Heb laatst een artikel gelezen erover, en daar werden dus wel cijfers genoemd. Het grootste deel is echter nog in opleiding zodat we de hausse de komende jaren kunnen waarnemen. Persoonlijk vind ik het wel een goede ontwikkeling hoewel ik hoop dat hun sociale ontwikkeling net zo groot is als hun theoretische.
Op dinsdag 03 juli 2001 12:56 schreef Halinalle het volgende:[..]
Heb je er soms ergens cijfers van? Percentage hoger opgeleid etc.
Anders zal ik vanavond eens gaan zoeken.
Ik zie bijvoorbeeld namelijk nog maar heel weinig Marokkaanse vrouwen in wat hogere functies, zeg op HBO niveau, in het bedrijfsleven .
quote:Absoluut! Die hoger opgeleide vrouwen zullen echt zelf wel gaan bepalen met wie ze omgaan en naar wie ze luisteren. (En als zo'n vrouw dan toch voor de Islam kiest: prima)
Op dinsdag 03 juli 2001 12:58 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Heb laatst een artikel gelezen erover, en daar werden dus wel cijfers genoemd. Het grootste deel is echter nog in opleiding zodat we de hausse de komende jaren kunnen waarnemen. Persoonlijk vind ik het wel een goede ontwikkeling hoewel ik hoop dat hun sociale ontwikkeling net zo groot is als hun theoretische.
eigenlijk had ik me voorgenomen niet meer met geloofsaanhangers in discussie te gaan, dat blijft namelijk een eeuwig welles niettes gesprek ...
Ik heb het topic doorgelezen en ik zou pagina's vol kunnen schrijven, dat doe ik niet maar ik heb wel een vraag:
in hoeverre respecteert de koran (en dan bedoel ik niet de volgers ervan) zelfkritiek.
Kijk het langzame proces van secularisatie begon mijns inziens op het moment dan bepaalde personen (Galilei, Copernicus, Darwin e.d) de algemene waarheden volgens de Bijbel gingen aanvechten en trachten te bewijzen dat dit geen waarheden op zichzelf waren, maar intepretaties die in een bepaalde context moesten worden gezien. Aldus begon de langzame periode naar tolerantie en vrijheid van meninguiting.
Ik zie je heel vaak refereren aan de absolute waarheid van de Koran, omdat het Allah's woord is, of dat wel of niet zo is interesseert me niet, die discussie wil ik vermijden, maar wat me opvalt is dat er zo weinig zelfkritiek vanuit de moslimgemeenschap komt en ik ben benieuwd of dit samenhangt met het blinde geloof in de koran, waarin je met de juiste interpretatie overal een excuus voor kunt vinden (dit geldt overigens ook voor andere geloofsschriften).
De echte waarde van een geloof begint voor mij pas wanneer het een persoonlijke waarde wordt die niet uitgedragen hoeft te worden en die ook niet vies is van een flinke dosis zelfkritiek!
quote:Jammer dat 80% zich daar niet naar gedraagt
Op dinsdag 03 juli 2001 13:24 schreef Schorpioen het volgende:
Ik wil iedereen aanraden die de Islam intolerant en vrouwonderdrukkend noemt, het coverartikel in AD Magazine van afgelopen zaterdag te lezen. Het zal je ogen openen.
quote:Ik heb geen AD Magazine van afgelopen zaterdag. Kun je het even overtypen? Alvast bedankt!
Op dinsdag 03 juli 2001 13:24 schreef Schorpioen het volgende:
Ik wil iedereen aanraden (...) het coverartikel in AD Magazine van afgelopen zaterdag te lezen.
quote:Maar bij veel volkeren staat het geloof aan de basis van de normen en waarde. Binnen de lijnen en regels die worden vermeld in de geschriften. Volgens rechtlijnige gelovigen is dit geschrift dan ook hun wetboek van normen en waarde. Het versoepelen van de regels is dan ook niet mogelijk omdat ze dan het wetboek zouden weizigen zonder instemming. (Die instemming moet dan natuurlijk van de desbetreffende god komen. En die komt nooit)
Op dinsdag 03 juli 2001 13:22 schreef Mr.stardust het volgende:De echte waarde van een geloof begint voor mij pas wanneer het een persoonlijke waarde wordt die niet uitgedragen hoeft te worden en die ook niet vies is van een flinke dosis zelfkritiek!
Een mogelijheid om van dit soort waanzin af te komen is strikte scheiding van kerk en staat.
quote:Yep
Op dinsdag 03 juli 2001 13:37 schreef marky het volgende:[..]
van dit soort waanzin af te komen is strikte scheiding van kerk en staat.
Even een klein beetje een vooroordeeltje uitgesproken....
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 03-07-2001 15:23]
quote:Ach, het CDA dacht ook op grond van hun Gristelijke achtergrond een monopolie te hebben op normen en waarden. Ook enge mannen en vrouwen.
Op dinsdag 03 juli 2001 13:42 schreef X-Ray het volgende:[..]
Yep
Helaas proberen enge mannen baarden dat proces weer zo snel mogelijk om te draaienEven een klein beetje een vooroordeeltje uitgesproken....
Ook een klein beetje een vooroordeeltje uitgesproken....
Er werd van alles gezegd over mij, dat ik een fundamentalist ben en tegen integratie ben enz... terwijl niemand in staat zal zijn om dat te bewijzen.
Ik reageerde op iemand die een Marokkaanse 'vriendin' had en zei tegen hem dat normaal gesproken zou een praktiserend moslimmeisje niet met je omgaan omdat je geen moslim bent, een ander reageerde aan de hand van die uitspraak van mij dat ik tegen integratie ben. Besef wel dat wanneer ik zulke uitspraken lees dat ik dan alleen maar zeker wordt van me zaak.
Wie zegt dat ik tegen integratie ben? Wat noem jij integratie??? Dat een moslimmeisje net als de rest ook van vriendjes gaat wisselen? Dat ze geen hoofddoek meer hoeft te dragen en dat ze naar disco's gaat en xtc pillen gebruikt en weet ik veel allemaal??? Als jij dat integratie noemt dan heb ik medelijden met je. Ik zelf woon 7 jaar in Nederland en ken de Nedelandse kultuur wellicht beter zelfs dan sommige Marokkaanse of Turkse jongeren die hier opgegroeid zijn. Ik hou me vast aan mijn religieuze plichten en bij mij staat de Koran boven alles en toch heeft dat mij nooit in de weg gestaan om mijn plaats in de Nederlandse samenleving te vinden. In tegendeel zelfs ik vind dat de standaard autochtone Nederlander meer gesloten is in zijn boeren hollandse gedachten en weet niets van de rest van de wereld. Jij als autochtoon en de rest Nederlands hebben de gastarbeiders hier ontvangen en er is niemand van *jullie* die ooit de lef heeft gehad om de buitenlanders te helpen met integratie. Men keek altijd tegen ze neer en vond ze uit de derde wereldlanden komen die hier alleen komen werken en de economie een beetje laten groeien en voor de rest werden ze aan hun lot overgelaten.
Ik ben zelf ervan overtuigd dat de islam in Nederland veel terrein zal winnen en dat alleen de islam de oplossing zal zijn voor de 'allochtone' jongeren die hier verdwaalt zijn. Het is tijdverspil als je denkt dat je anderen opdwingt met je eigen (wat vaak imperialistische) ideeen. Een praktiseerend moslim voelt zich meer modern en bescaafd en gelooft dat zijn ideeen waarin hij gelooft (van de islam) meer en betere oplossingen bieden voor de maatschappijen dan de beperkte ideeen die op dit moment aan de orde van de dag zijn.
Gelukkig steeds meer autochtone Nederlanders hebben de weg naar de Islam gevonden en dat is een goed teken dat er veel hoop is in de toekomst.
(Zie: http://www.overgave.nl/Mijn%20geloof/NieuweMoslims/nieuwemoslims.htm)
Wie de islam leert kennen zou het voor geen berg goud willen ruilen.
Je kunt je afvragen als de islam tegen integratie is zouden de bekeerde Nederlanders ook niet meer in de nederlandse maatschappij kunnen functioneren?
Mvg,
Fullmoon
(ik lees mijn teksten niet 2 keer vandaan dat er veel fouten er in kunnen staan. Zonde van de tijd om nog eens keer de tekst te gaan lezen)
quote:Wat bazel je? Mijn meisje is geen moslim, en die gebruikt geen XTC nee, en ja, we gaan stappen, ze mag de deur uit! Omdat ze ZELF in staat is om te weten wat ze doet
Op dinsdag 03 juli 2001 16:44 schreef Fullmoon het volgende:
Vrede zij met iedereen,Er werd van alles gezegd over mij, dat ik een fundamentalist ben en tegen integratie ben enz... terwijl niemand in staat zal zijn om dat te bewijzen.
Ik reageerde op iemand die een Marokkaanse 'vriendin' had en zei tegen hem dat normaal gesproken zou een praktiserend moslimmeisje niet met je omgaan omdat je geen moslim bent, een ander reageerde aan de hand van die uitspraak van mij dat ik tegen integratie ben. Besef wel dat wanneer ik zulke uitspraken lees dat ik dan alleen maar zeker wordt van me zaak.
Wie zegt dat ik tegen integratie ben? Wat noem jij integratie??? Dat een moslimmeisje net als de rest ook van vriendjes gaat wisselen? Dat ze geen hoofddoek meer hoeft te dragen en dat ze naar disco's gaat en xtc pillen gebruikt en weet ik veel allemaal??? Als jij dat integratie noemt dan heb ik medelijden met je.
In Nederland worden mensen tenminste niet geslagen omdat ze met elkaar dansen. En dan durf jij "vrede zij met iedereen" te blaten? Vertel dat maar aan je Talibanvrienden die iedereen afmaken en boedhabeelden opblazen
quote:FUCK YOU!
Ik zelf woon 7 jaar in Nederland en ken de Nedelandse kultuur wellicht beter zelfs dan sommige Marokkaanse of Turkse jongeren die hier opgegroeid zijn. Ik hou me vast aan mijn religieuze plichten en bij mij staat de Koran boven alles en toch heeft dat mij nooit in de weg gestaan om mijn plaats in de Nederlandse samenleving te vinden. In tegendeel zelfs ik vind dat de standaard autochtone Nederlander meer gesloten is in zijn boeren hollandse gedachten en weet niets van de rest van de wereld.
quote:Ga lekker klagen bij Frankrijk, wij hebben NOOIT moslimlanden gekoloniseerd. Leer eerst je geschiendenis
Jij als autochtoon en de rest Nederlands hebben de gastarbeiders hier ontvangen en er is niemand van *jullie* die ooit de lef heeft gehad om de buitenlanders te helpen met integratie. Men keek altijd tegen ze neer en vond ze uit de derde wereldlanden komen die hier alleen komen werken en de economie een beetje laten groeien en voor de rest werden ze aan hun lot overgelaten.
quote:Ja, vandaar dat je marrokaanse vrienden iedere week teringzooi schoppen
Ik ben zelf ervan overtuigd dat de islam in Nederland veel terrein zal winnen en dat alleen de islam de oplossing zal zijn voor de 'allochtone' jongeren die hier verdwaalt zijn. Het is tijdverspil als je denkt dat je anderen opdwingt met je eigen (wat vaak imperialistische) ideeen. Een praktiseerend moslim voelt zich meer modern en bescaafd en gelooft dat zijn ideeen waarin hij gelooft (van de islam) meer en betere oplossingen bieden voor de maatschappijen dan de beperkte ideeen die op dit moment aan de orde van de dag zijn.
quote:Gelul en bullshit!
Gelukkig steeds meer autochtone Nederlanders hebben de weg naar de Islam gevonden en dat is een goed teken dat er veel hoop is in de toekomst.
quote:Vandaar dat duizenden meisjes zich afkeren van de islam!
Wie de islam leert kennen zou het voor geen berg goud willen ruilen.
Je kunt je afvragen als de islam tegen integratie is zouden de bekeerde Nederlanders ook niet meer in de nederlandse maatschappij kunnen functioneren?
Ga lekker een fatwa uitspreken over een schrijver!
Ik zou je graag persoonlijk eens willen spreken, durf je het aan?
Gasten zoals JIJ zijn de reden dat mensen een hekel aan de vrouwenonderdrukkende, intolerante, aggresieve en middeleeuwse islam krijgen
Heel goed gedaan
Nu kan zelfs Links234 er niet meer omheen
quote:En om je argumenten. Het blijkt des te meer dat X-Ray eigenlijk alleen maar goed is in het afzeiken van andersdenkenden. Fullmoon verdedigt hier alleen zijn eigen geloof en oprechtheid en het enige dat zelfvoldane X-Ray kan doen, is de Taliban er bekschuimend bij halen, bij gebrek aan beter.
Op dinsdag 03 juli 2001 17:08 schreef R@b het volgende:
Denk om je hart X-ray
Herinnert mij er weer aan dat ik meneer X-Ray zonder problemen met een NSB'er mag vergelijken.:):)
quote:Daar gaat het niet goed mee, nee
Op dinsdag 03 juli 2001 17:08 schreef R@b het volgende:
Denk om je hart X-ray
Sorry hoor, maar dit soort geblaat maakt me echt link
100% alle vooroordelen bevestigend, uit de hoogte doend en denkend dat hun de waarheid voor de hele wereld hebben
Zelfs het stereotype over hoe hij over meisjes denkt wordt weer bevestigd: nee, moet ze net als een nederlandse dan maar van vriendjes wisselen, uitgaan etc.
Nee, een vrouw mag dat natuurlijk niet...maar de mannen neuken alles wat los en vast loopt. Dat mag wel van "allah"
Zo, nu eerst een Bavaria
Ben benieuwd wat onze linkse, progressieve vrienden op deze vriendelijke uiting van islamvrede te zeggen hebben
Het is duidelijk dat de islamieten in nederland 100% voor intregratie zijn en dat ze alleen maar niet begrepen worden door de gemene westerse, imperialistische hoerenzonen
quote:En het geluk zij met de onwetende
Vrede zij met iedereen,
quote:Ach het is wat je bewijzen noemt.
Er werd van alles gezegd over mij, dat ik een fundamentalist ben en tegen integratie ben enz... terwijl niemand in staat zal zijn om dat te bewijzen.
Jij bent wel degelijk tegen integratie vanuit de Islam gezien.
Zo vind jij het niet goed dat moslims zich afkeren van jouw geloof en zich mengen onder de Nederlandse bevolking met bijbehorende normen en waarden. Vanuit jouw geloof gezien vind je die immers minderwaardig.
quote:Ah, dus als ze geen hoofddoekje draagt gaat ze de slet uithangen en XTC pillen slikken.
Wie zegt dat ik tegen integratie ben? Wat noem jij integratie??? Dat een moslimmeisje net als de rest ook van vriendjes gaat wisselen? Dat ze geen hoofddoek meer hoeft te dragen en dat ze naar disco's gaat en xtc pillen gebruikt en weet ik veel allemaal???
Bedankt voor jouw degenirerende kijk op onze samenleving.
Het enige wat jij kan doen is teremen uit de Koran rondsmijten die me geen zier doen. Simpel genoeg omdat niet leef vanuit een oud geschiedenis boek vol fouten. En dat geldt ook voor de bijbel
quote:Boven de Nederlandse wet ook???
Als jij dat integratie noemt dan heb ik medelijden met je. Ik zelf woon 7 jaar in Nederland en ken de Nedelandse kultuur wellicht beter zelfs dan sommige Marokkaanse of Turkse jongeren die hier opgegroeid zijn. Ik hou me vast aan mijn religieuze plichten en bij mij staat de Koran boven alles
quote:Dat komt omdat de Nederlandse samenleving heel tolerant is en jouw met open armen heeft ontvangen.
en toch heeft dat mij nooit in de weg gestaan om mijn plaats in de Nederlandse samenleving te vinden.
quote:Wat een generaliserende, discriminerende, minachtende opmerking
In tegendeel zelfs ik vind dat de standaard autochtone Nederlander meer gesloten is in zijn boeren hollandse gedachten en weet niets van de rest van de wereld.
quote:Miljarden zijn er aan uitgegeven. Maar integreren moet je wel zelf willen en niet stiekum ondergronds een moslimstaat van Nederland willen proberen te maken
Jij als autochtoon en de rest Nederlands hebben de gastarbeiders hier ontvangen en er is niemand van *jullie* die ooit de lef heeft gehad om de buitenlanders te helpen met integratie.
quote:De oplossing is integratie, niet terugvallen op fundamentalistische moslim principes die in deze samenleving niet thuis horen
Ik ben zelf ervan overtuigd dat de islam in Nederland veel terrein zal winnen en dat alleen de islam de oplossing zal zijn voor de 'allochtone' jongeren die hier verdwaalt zijn.
quote:Het is inderdaad verspilling, wanneer fundamentalistische moslims de integratie traineren, en de overheid, gedreven door domheid dat nog stimuleert ook
Het is tijdverspil als je denkt dat je anderen opdwingt met je eigen (wat vaak imperialistische) ideeen. Een praktiseerend moslim voelt zich meer modern en bescaafd en gelooft dat zijn ideeen waarin hij gelooft (van de islam) meer en betere oplossingen bieden voor de maatschappijen dan de beperkte ideeen die op dit moment aan de orde van de dag zijn.
quote:Je bent en blijft een geloofsfanaat. Je draagt alleen maar oplossingen aan vanuit de Koran, voor de open Nederlandse samenleving hou jij je gesloten.
Gelukkig steeds meer autochtone Nederlanders hebben de weg naar de Islam gevonden en dat is een goed teken dat er veel hoop is in de toekomst.Wie de islam leert kennen zou het voor geen berg goud willen ruilen.
quote:Beste FullMoon,
Wie zegt dat ik tegen integratie ben? Wat noem jij integratie??? Dat een moslimmeisje net als de rest ook van vriendjes gaat wisselen? Dat ze geen hoofddoek meer hoeft te dragen en dat ze naar disco's gaat en xtc pillen gebruikt en weet ik veel allemaal??? Als jij dat integratie noemt dan heb ik medelijden met je.
Als jij dat anderen allemaal streng wil verbieden omdat JIJ toevallig in de Allah gelooft, dan noem ik jou een religie-fascist, netzoals ik dat zou zeggen van een gereformeerde christen.
Kan je mij vertellen wat daar zo zielig aan is aan het feit dat je ANDEREN de vrijheid laat te leven met HUN keuzen? Er zal geen kerk bepalen wat IK doe of laat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |