Kan iemand mij een paar tips geven over artiesten die ongeveer dat soor muziek maken? Het is echt heel erg relaxend!!!
Wie kent er muziek wat lijkt op Norah Jones?
Norah Jones
Norah Jones - Feels Like Home
iets zweveriger en de teksten zijn iets minder verstaanbaar , maar tis verders wel
ik hoorde pas wat van een cd van trijntje oosterhuis met covers
van billie holiday - had wel wat van norah jones weg . ook van hetzelfde label trouwens ( blue note ofzo ) ...
quote:
Op zondag 18 januari 2004 19:00 schreef ot-m het volgende:
btw : op bluenote.com kan je muziekfragmenten van artiesten luisteren - is allemaal jazz , misschien zit er wat bij dat je aanspreekt ..
quote:norah (niet narah) jones maakt inderdaad jazz ... als je graag 'more than this' van haar hoort, moet ge zeker ook eens 'more than this' van 'roxy music' beluisteren ... das de originele versie en naar mijn bescheiden mening beter
Op zondag 18 januari 2004 18:45 schreef Dizer het volgende:
Ik heb net een cd gekregen van een vriendin van mij. De cd van Narah Jones en ik ben echt helemaal weg daarvan. Dit is een beetje Jazz achtig muziek mag ik aannemen?Kan iemand mij een paar tips geven over artiesten die ongeveer dat soor muziek maken? Het is echt heel erg relaxend!!!
als je meer over (smooth) jazz wilt leren, stel ik voor dat je eens naar de 'grote' namen uit de jazzgeschiedenis op zoek gaat hé:
billie holiday (oa 'my man' eens beluisteren)
ella fitzgerald (haar versie van 'fever' is prachtig)
nina simone
en verder ook heel goed (maar dikwijls anders soort jazz):
george benson
louis armstrong
kenny g (heeft een heel mooie versie van summertime)
dave brubeck (vooral z'n 'take five' eens beluisteren)
en nog zoveel meer
Enkele tips van deze cd:
- Keep On Backing Losers
- Two Sleepy People
- Be Still My Heart
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |