quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:26 schreef search64 het volgende:
ssst.... Kazaalite
it is I bosbeetle, kutban
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 19:11 schreef Seborik het volgende:
Bans worden niet op het forum besproken, zelfs niet in Muziek.
De nieuwe hoes.
Overigens, kennen jullie deze site?
waar worden bans dan wel besproken want ik zou wel willen weten wat er erg genoeg is om geband te worden....
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 27-09-2003 13:23]
quote:nee die site ken ik niet
Op zaterdag 27 september 2003 12:28 schreef search64 het volgende:De nieuwe hoes.
Overigens, kennen jullie deze site?
waar worden bans dan wel besproken want ik zou wel willen weten wat er erg genoeg is om geband te worden....
ik heb in een FB topic de post "is dit het nieuwe biertopic? "gepost en ben daarvoor ongv een uur geband geweest
dat meneer patton een druk baasje was wisten we maar nu gaat hij ook nog een circus directeur in een film spelen
Firecracker, starring Mike Patton :?
* Bosbeetle is benieuwd
Ook Pranzo Oltranzista is gaaf.
quote:Pranzo Oltranzista heb ik al liggen, die andere nog niet.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:34 schreef search64 het volgende:
Natuurlijk, vet he!Ook Pranzo Oltranzista is gaaf.
Las dat'ie alleen voor stemmen was.
quote:nope ik heb hem nog niet gehoord, maar de release datum is naar achteren verschoven
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:12 schreef Summoner het volgende:
Iemand de nieuwe Fantomas al gehoord? Ik heb er een aantal zeer negatieve reviews over gelezen...
het wordt nu misschien wel januari
quote:Dat is niet zo mooi.
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
het wordt nu misschien wel januari
quote:En dat alleen maar vanwege een 'fancy' hoesje
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:03 schreef Summoner het volgende:[..]
Dat is niet zo mooi.
maarja een mooi hoesje is ook wel mooi, maar niet om maanden op te wachten
quote:Nou ja, dat hangt er een beetje van af hoe mooi 'ie wordt.
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:
maarja een mooi hoesje is ook wel mooi, maar niet om maanden op te wachten
quote:Ipecac maakt altijd wel werk van hun hoesjes
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:07 schreef Summoner het volgende:[..]
Nou ja, dat hangt er een beetje van af hoe mooi 'ie wordt.
quote:Waar dan?
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:12 schreef Summoner het volgende:
Iemand de nieuwe Fantomas al gehoord? Ik heb er een aantal zeer negatieve reviews over gelezen...
quote:Deze valt nog wel mee:
Dit is geen muziek, dit is de soundtrack van een nachtmerrie. Het derde Fantomas-album is een zeventig minuten durende willekeurige aaneenschakeling van bizarre en chaotische geluiden. Zelfs Zappa zou hier geen touw aan vast hebben kunnen knopen. Je bent gewaarschuwd.
quote:En ik vond ook nog een positieve:
Wow! Wat krijgen we nou? Fantomas, zoals de echte kenners weten, is het geesteskind van zanger Mike Patton (ex-Faith No More, Mr.Bungle). Bijgestaan door drummer Dave Lombardo (Slayer, Grip Inc.), gitarist Buzz "King Buzzo" "El Hombre" Osborne (Melvins) en bassist Trevor Dunn (o.a. Mr. Bungle en John Zorn), komt Mike met de opvolger van Directors Cut (2001) op de proppen, getiteld Delirium Cordia (Ipecac). Hoewel de albumtitel redelijk interessant klinkt, laat Fantomas hiermee echter geen moment de indruk achter dat de luisteraar iets leuks, moois, ontroerends of onvergetelijks heeft gehoord. Nou, onvergetelijks wél, namelijk de nachtmerries. Eerlijk gezegd zegt de cd mij eigenlijk niet echt veel. De muziek is chaotisch en is naar mijn idee ontstaan door jammen. Sterker nog, volgens mij wordt de basis van het hele album tijdens jammen opgenomen waarna andere geluidjes worden toegevoegd. Het kan gewoon niets anders. Dit album bevat maar 1 (ja, je leest het goed) nummer met de lengte van ruim 70 minuten. Muzikaal lijkt het meer op de soundtrack voor films als The Lord Of The Rings en Sleepy Hollow. Het is niet raar, gezien zijn vorige album een collectie van coverversies van verschillende filmsoundtracks is. Om dit album te kunnen beluisteren en begrijpen, moet je dus je ogen dichtdoen en je fantasie loslaten. Dit is naar mijn mening de enige manier. Als je iemand bent die van melodie houdt, kun je deze cd beter mijden.
quote:Nu staan er wat meer reviews online, en blijkt gelukkig dat het overwegend positieve zijn.
When we first picked up 'DELIRIVM CORDIA' by Fantomas we had a feeling it was going be an absolute bugger to review. First up its one track. Called 'DELIRIVM CORDIA'. There are no songs to speak of: its a collection of noise, static, terrifying shrills, monks chanting, wind howling, white noise, clocks, needle-on-groove crackles, gongs-a-crashing, maracas-a-shuddering, and bongos-a-bongoing, suspended with moments of eerie silence, atonal strings, discordant plinking, and BURSTS OF GUITAR CRUNCHING MAYHEM that scare the LIVING SHIT OUT OF YOU if youve allowed yourself to get carried along with the more atmospheric moments. Its like a very long and peculiar old Ealing horror movie directed by Chris Morris. Or Mr Bungle vs the sound department of the BBC.Mike Patton has steered clear of convention since his days with Faith No More, terrorising, sabotaging and holding music to ransom, and this Fantomas outing is the most sonically challenging and downright bizarre thing hes done to date. From a man who enjoys pouring out people's piss on his own head, and shitting in hairdryers in hotels so guests who book into the same room will get hot faeces in their barnets. The big, funny bastard.
On initially finding out this isnt a conformist rock record, fans may feel a little short changed, but this is actually a hugely entertaining and refreshing album once you get past the concept, or lack of one. Its not the sort of thing youd put in your stereo when getting ready for a night out, but wed definitely advise you to put it through your headphones when strolling down a deserted lane late at night.
'DELIRIVM CORDIA' is hardly the kind of record that will be everyones bag, but there is so much variety and so much imagination packed into it that we find ourselves recommending it despite ourselves. Its twisted, clever, funny, and like nothing youve ever heard. Mike Patton is a genius and that is something you should never forget, despite the fact he may have inadvertently invented nu-metal. Perhaps this is his way of saying sorry.
quote:Ja ik ook
Op woensdag 29 oktober 2003 18:45 schreef Seborik het volgende:
Klinkt als iets dat ik moet hebben.
quote:
Mike Patton is a genius and that is something you should never forget, despite the fact he may have inadvertently invented nu-metal. Perhaps this is his way of saying sorry.
Ja het duurde weer eens 24 uur voor ie klaar was, maar hijs vetjes!
quote:bah waarom heb ik nou zo'n vervloekte 56k modem
Op donderdag 30 oktober 2003 14:34 schreef search64 het volgende:
Ik heb em.Ja het duurde weer eens 24 uur voor ie klaar was, maar hijs vetjes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |