abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16699572
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 22:09 schreef BVO het volgende:

Wat is die Claire een hoer zeg

Alsof jij er niet eens op wilde liggen!
Winnaar Jort Kelder Award 2004
  donderdag 29 januari 2004 @ 22:15:12 #227
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_16699629
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 22:13 schreef weet_ik_veel het volgende:

[..]

Alsof jij er niet eens op wilde liggen!

Daar heb ik niks over gezegd uiteraard
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_16699668
Ik ga maar weer eens een titel voor het vervolgtopic bedenken ...
pi_16700399
Zuster Angela is niet meer
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_16701327
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 22:36 schreef Svensational het volgende:
Zuster Angela is niet meer
Tja, als Maarten haar niet aan gort slaat, sterft ze aan kanker.
Ik hoop dat Dinand er goed doorheen komt. Het kind zal er in principe niet zoveel van merken, want als Dinand over een jaar of twee (bijvoorbeeld) een andere vrouw heeft, zal zij als de moeder van het kind doorgaan.....
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:11:34 #231
80173 Basic
Living large...
pi_16701820
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 22:59 schreef weet_ik_veel het volgende:

[..]

Ik hoop dat Dinand er goed doorheen komt. Het kind zal er in principe niet zoveel van merken, want als Dinand over een jaar of twee (bijvoorbeeld) een andere vrouw heeft, zal zij als de moeder van het kind doorgaan.....

Yep, that life...........:{:{:{:{
Live your life
pi_16702028
Morgen is de grote dag! De 2000e aflevering en als ik RTL Boulevard moet geloven, staat ons morgen heel wat te wachten!
pi_16703954
waarom geen dubbele aflevering
  vrijdag 30 januari 2004 @ 01:11:27 #234
80173 Basic
Living large...
pi_16705188
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:16 schreef weet_ik_veel het volgende:
Morgen is de grote dag! De 2000e aflevering en als ik RTL Boulevard moet geloven, staat ons morgen heel wat te wachten!
ben erg benieuwd
Live your life
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:19:55 #235
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_16715122
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 22:59 schreef weet_ik_veel het volgende:
kijk, en dit bedoel ik dus met KUTOPMERKINGEN!!!
pi_16715233
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:19 schreef babette21 het volgende:

[..]

Ik heb al niet eens meer de moeite genomen daarop te reageren. Echt te triest voor woorden.
pi_16715689
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:19 schreef babette21 het volgende:

Kun je ook ontopic reageren?
pi_16716030
Bijna de helft acteurs verlaat succesvolle soap dit jaar nog

Onderweg Naar Morgen loopt leeg
Door Mark Langeslag

Hoewel de kijkcijfers prima zijn, is de stemming bij Onderweg naar morgen deze dagen om te huilen. Bijna de helft van alle acteurs verlaat de jubilerende serie dit jaar - de meesten gedwongen - nu de soap drastisch wordt verbouwd. Frits Jansma, alias JP, mag tot zijn grote opluchting wél blijven.

Hilversum - Wat een feest op het eerste gezicht: vanavond is alweer de 2000ste aflevering van Onderweg naar morgen op tv, een hele prestatie voor de ziekenhuis-soap waarvan het voortbestaan meermalen - op z'n zachtst gezegd - aan een zijden draad hing.

De tien jaar oude serie, gemaakt door tv-producent Endemol, is vanwege het succes zelfs voor het eerst in haar bestaan in één klap voor twee jaar verkocht aan tv-zender Yorin. Voorheen bouwde de tv-zender altijd ontsnappingsclausules in om er elk half jaar mee te kunnen stoppen in geval van tegenvallende kijkcijfers.

Genoeg reden voor een ronduit extatische stemming op de set van Onderweg, zou je zeggen. Maar niets is minder waar, zegt Frits Jansma, die vanaf de allereerste aflevering in 1994 de goeïge barman JP in de serie speelt: ,,De sfeer is tot onder het vriespunt gedaald. Iedereen is in mineur.''

Wat is er aan de hand? Endemol en Yorin gaan drastisch sleutelen aan Onderweg. Gevolg: een hele trits leden van de 18-koppige vaste cast moet de soap verlaten, onder wie veteraan Hidde Maas. Het merendeel van de acteurs is vriendelijk bedankt voor bewezen diensten. Enkele anderen stappen uit zichzelf op.

,,Het kwam allemaal als donderslag bij heldere hemel'', zegt Jansma, die benadrukt dat hij goed begrijpt dat een soap zo nu en dan vers bloed nodig heeft. ,,Maar zulke dingen zijn voor de acteurs altijd ingrijpend. We schrokken ons kapot. Je werkt ook zo nauw samen. Maar iedereen weet: dit werk is keihard, iedereen is inwisselbaar. Dat geldt voor werknemers van een bank, maar ook bij de soap. Vooral Pauline, die al vanaf het prille begin Aafke Couwenberg speelt in de serie, zal ik erg gaan missen. Degenen die worden ontslagen, moeten maar zien hoe en of ze weer aan het werk komen. Dat is niet makkelijk, hoor. Ga maar na: de meeste acteurs die ooit uit Onderweg zijn vertrokken, heb je daarna nooit meer ergens teruggezien, uitzonderingen als Chris Zegers daargelaten. Ik wens ze het beste.''

Ook Willem Zijlstra, hoofd drama bij Endemol, beseft dat het succes van de serie een schaduwkant heeft voor de acteurs. ,,Het is jammer, maar wel gewoon de realiteit. Als je in een soap speelt, weet je dat er een dag komt waarop je te horen krijgt: bedankt voor je inzet, maar je verhaal is op, tijd voor iets nieuws. Zo werkt het nu eenmaal.''

Zijlstra omschrijft het jubileum van de 2000ste aflevering als 'een feestje met een zwarte rand'. ,,Het mooie van soap is continuïteit, dat mensen elke dag weer voor de tv kruipen om te zien hoe het verhaal verdergaat. Het gevaar is dat je daardoor nooit iets grondig durft te veranderen. Nu we voor het eerst zeker weten dat we een paar jaar door mogen met Onderweg, moeten we dit ogenblik aangrijpen om de bezem er door te halen, zonder de huidige kijkers van ons te vervreemden.''

Wat gaat er allemaal veranderen? Allereerst is het vanaf volgend seizoen over met de al tien jaar durende vete tussen de families Couwenberg en Rijtsema, die strijden om de macht van het Beatrix Ziekenhuis. Dat thema, eigenlijk altijd op de achtergrond aanwezig, was een erfenis van de Amerikaanse serie Ryans Hope, waar Onderweg in het begin op was gebasseerd. ,,Die hele familieruzie is achterhaald en niet herkenbaar'', oordeelt Zijlstra.

Vanaf september komt de nadruk meer te liggen op het generatieconflict: jonge artsen en verpleegkundigen met nog een wereld te winnen die in botsing komen met de gevestigde orde in het ziekenhuis, zeg maar de doktoren met dikke villa's die alles al 100 keer hebben gezien.

Kortom: lekker veel conflicten, geflirt, geroddel en geruzie op de werkvloer. Ook gaat de serie, die een snellere montage krijgt, zich nadrukkelijker dan nu in Amsterdam afspelen, om het geheel wat wereldser en dynamischer te maken. Doel van de veranderingen is een jonger publiek aan te spreken. Het zwaartepunt van de kijkers ligt nu rond de 50 jaar, waar Yorin met de serie eigenlijk de voor adverteerders interessante twintigers en dertigers wil trekken.

Frits Jansma, met zijn 52 jaar niet meer de jongste, was even bang dat zijn laatste uur had geslagen in soapland. ,,Ik heb hem flink zitten knijpen'', bekent hij. ,,Ik was er op een gegeven moment van overtuigd dat ze in plaats van mij een lekker jong wijf met grote tieten achter de bar in café De Engel zouden zetten'', lacht hij.

Waarom het personage JP toch mag blijven? ,,Geen idee, het voelt als willekeur'', zegt Jansma. ,,Het heeft in mijn voordeel gewerkt dat JP niet lid is van een van de twee families. En uit onderzoek is gebleken dat de kijkers vinden dat JP een hoog knuffelgehalte heeft. Het is iemand bij wie de jongeren graag hun hart komen uitstorten. Zo iemand heeft elke soap wel nodig, denk ik.''

Dat beaamt Zijlstra. ,,JP is de vaderfiguur, de goedzak, een anker. Dat is heel belangrijk voor de serie, zeker omdat we het heel belangrijk vinden om de huidige kijkers niet van ons te vervreemden. Daarbij komt dat we nog een hoop verhalen met hem kunnen vertellen, want zo veel heeft JP nog niet meegemaakt. De eerste jaren van de serie riep hij alleen maar: 'hoe is het ermee' en 'wil je wat drinken'. Nu gaan we echt me hem aan de slag.''

Tot opluchting van Jansma, die in tien jaar Onderweg pas twee vrouwen versleet. ,,Ik wil nog tot in lengte van jaren JP spelen. Heerlijk vind ik het. Hij past bij me. Ik zeg wel eens: Ik was al JP toen de rol nog moest worden bedacht. Maar ik weet: ook voor mij komt eens die dag dat ik te horen krijg dat het voorbij is. Zo werkt het in bij de soap.''

Onderweg naar morgen, aflevering 2000, vanavond, 19.30, Yorin

Bron: AD.

sig verwijderd door FA
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:49:05 #239
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_16716059
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:38 schreef weet_ik_veel het volgende:
Kun je ook ontopic reageren?
je kunt je topic in je reet douwen, ik ben wel een beetje klaar met jou... en ik heb zo'n vermoeden dat ik niet de enige ben...
pi_16716305
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:49 schreef babette21 het volgende:

je kunt je topic in je reet douwen, ik ben wel een beetje klaar met jou... en ik heb zo'n vermoeden dat ik niet de enige ben...

Je kunt altijd weggaan...
pi_16716462
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:56 schreef weet_ik_veel het volgende:

[..]

Je kunt altijd weggaan...

Ik heb 10 keer liever dat jij vertrekt
pi_16716505
quote:
Vooral Pauline, die al vanaf het prille begin Aafke Couwenberg speelt in de serie, zal ik erg gaan missen.
huh, Aafke ging toch niet uit de serie, of heb ik wat gemist?
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_16716610
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:02 schreef Svensational het volgende:

Stil maar. Jij mag het volgende topic openen. Ben ik nou braaf?

---

Ik had liever gezien dat Renée zou ophoepelen. Ik vind haar karakter kleurloos en vervelend. Zij houdt alles altijd op, vooral als het om de Couwenberg Stichting gaat. Renée heeft maar zelden een goede verhaallijn, behalve toen ze Serge ompafte.

pi_16716640
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:03 schreef ChatGirl het volgende:

Dat vind ik inderdaad ook jammer. Zou ze dan toch met de Engel naar een andere locatie verhuizen? Misschien gaat ze bij Margot en Maurice in Zuid - Africa wonen?
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:13:28 #245
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_16716731
quote:
ja wist ik ook niet... zo horen we nog 's wat. klote hoor, dat vertrek van al die vaste karakters. en waar slaat het trouwens op de de gemiddelde doelgroep uit 50+ers bestaat.... geloof ik echt geen reet van!!
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:02 schreef Svensational het volgende:
Dank u!!!
pi_16716888
quote:

[..]

Ze stapt vrijwillig uit de serie, net als Claire.
sig verwijderd door FA
pi_16716982
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:13 schreef babette21 het volgende:

Dank u!!!

Als of we jou hebben gemist toen je een tijdje in Spanje of waar dan ook zat.

-----

Ik geloof inderdaad ook niet dat het gemiddelde ONM-publiek 50+ is. De meeste fans die ik ken zijn tussen de 35 en 45 jaar jong.

vrijdag 30 januari 2004 @ 15:29:04 #248
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_16717087
heb vast nieuw topic gemaakt

ONM deel 16: 2000 keer en still going strong!!

vrijdag 30 januari 2004 @ 15:30:25 #249
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_16717124
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:09 schreef weet_ik_veel het volgende:

[..]

Dat vind ik inderdaad ook jammer. Zou ze dan toch met de Engel naar een andere locatie verhuizen? Misschien gaat ze bij Margot en Maurice in Zuid - Africa wonen?

Gelukkig dat die oude theemuts weggaat zeg.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:54:54 #250
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_16717791
misschien wordt Aafke wel koud gemaakt door de geest van Serge...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')