Vrienden.
Ik heb een treurige mededeling.
Afgelopen nacht is mijn beste vriend en metgezel Curry overleden, na een ziektebed van drie dagen.
Curry. Vele fijne momenten hebben wij samen beleefd... mooie momenten, maar soms ook minder fijne momenten...lief en leed hebben wij gedeeld. En nu is hij niet meer. Nu sta ik hier, alleen op deze wereld, mijn trouwe vriend niet langer aan mijn zijde...het levenspad bewandel ik voortaan in mijn eentje, want Curry's wandeltocht bereikte vannacht zijn eindbestemming.
Negen jaar geleden, op vakantie in Griekenland. Jij en ik.
Curry. Vriend. Ik leerde je kennen, precies tien jaar geleden...
Wat waren we jong, onbezonnen, vol dromen en illusies...samen zouden wij de wereld veroveren, samen zouden wij iedereen inpalmen met onze tomeloze creativiteit, onze humor en vooral onze liefde.
Het leven is hard, Curry... daar kwamen we gaandeweg achter. Van onze droom is nu, een decennium later, weinig meer over. En jij, jij bent er nu ook niet meer. Ik sta er nu alleen voor. Maar ik beloof je, Curry...ik beloof je dat ik niet zal rusten voordat ik die droom heb waargemaakt. Ik zweer het je.
Curry. Een paar dagen geleden kocht ik een zakje pinda's voor je. Omdat het merk pinda's dat je normaal eet uitverkocht was, kocht ik een zakje van het Albert Heijn Huismerk. Dat had ik dus niet moeten doen. Je maagje raakte van streek. Drie dagen lang heb je op bed gelegen. Tot die ene nacht. De nacht dat je het aardse rijk verruilde voor een mooi comfortabel plekje in de hemel.
Je lag daar, opgerold in je mandje...levenloos, bleek.. ik gaf je een laatste kus op je bolletje en sloeg mijn grootmoeder's bedsprei over je heen. Het ga je goed, Curry. Ooit zien we elkaar weer terug. Dag Cur.
Vaarwel.
Je slurf niet langer om mijn schouder.
Nee, niet langer een luist'rend oor.
Curry, rust in vrede vriend.
We zien elkaar weer spoedig, hoor.
Johannes Nathan Egbert Curry Hugo Twelvinchalami zal in besloten kring begraven worden. Op dinsdag 20 januari zal er een herdenkingsdienst plaatsvinden in rouwcentrum "Den laatschten aadem" te Ruurlo. Curry hield van witte bloemen en pinda's. Maar niet die van het Albert Heijn Huismerk.
quote:Ja.
Op zondag 18 januari 2004 15:12 schreef Virus.NL het volgende:
Is er al een condoleanceregister geopend?
die Albert Heijn Huismerk pinda's dan.
waarom?
Rust Zacht Curry, dat de hemelen je mogen opnemen in al hun eeuw'ge liefde.
waarom?
quote:Ok, gecondoleerd met dit zware verlies.
Op zondag 18 januari 2004 15:13 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:[..]
Ja.
Dit topic.
quote:Weet u nog?
Op zondag 18 januari 2004 15:11 schreef PrivateRyan het volgende:
Hij was okay..
Curry wist wat lol maken was.
quote:Ja! Dat waren nog eens tijden! En de adorabele angst voor muizen.
Op zondag 18 januari 2004 15:22 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:[..]
Weet u nog?
Die ene keer, met die tros bananen en Curry in het bubbelbad in Gran Dorado? Wat hebben we toen toch gelachen met z'n allen, hè PR?Curry wist wat lol maken was.
Jij grijze, grote Indiaan
zo verzot op de noot
Je stierf toch nog als Afrikaan
je oren alsnog zó groot
Sorry... Ik kan me even niet beheersen, ik ga even in een hoekje kruipen om hartverscheurend te schreien.
quote:Kom in mijn armen lieveling,
Op zondag 18 januari 2004 15:17 schreef Tokay het volgende:
Met oprechte deelneming, Swami.
Ik zal een kaarsje branden voor Curry.
Ik moet er gewoon van huilen.
En ik koop nooit, echt nooit meer Albert Heijn huismerk pinda's.
(Ook niet die van Euro Shopper.)
Curry zou het zo gewild hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |