Wie heeft er een oplossing?
Dat kan best komen door die Windows-update. Misschien is je videodriver ge-update ofzo. Je kunt gelukkig zelf de frequenties van je monitor instellen ipv het automatisch te laten doen. Dat kan op 2 manieren:
- klik op start, ga naar "run"
- tiep in: dxdiag
- druk op enter
Er verschijnt een ding. Misschien vraagt 'ie eerst nog offie wat moet checken, maar dat wil je niet, je wil het ding.
Dit is het ding
In het ding klik je op het laatste tabblad ("More Help"). Daar heb je een knop "Override...". Daar druk je op en vervolgens stel je bij het "value"-vakje de waarde "60" in.
Klik op OK om het ding af te sluiten en start CivIII. Met een beetje geluk doet 'ie het nu.
- Klik rechts op je desktop en kies "properties"
- Ga naar het laatste tabblad (Settings) en klik op de knop "Advanced"
- Ga naar het tabblad van je monitor drivers (meestal staat hier een logootje voor van de fabrikant van je videokaart) en zoek daar naar iets waar je frequentie-waarden kunt instellen.
Bij de drivers van nVidia (GeForce-kaarten enzo) kan dat per resolutie. Volgens mij draait CivIII op een resolutie van 1024*768. Je hoeft dan dus alleen voor deze waarde een nieuwe frequentiewaarde in te vullen. Ook hier is deze frequentie 60 Hz (net als bij de quick-n-dirty® manier).
Als je dat invult, kun je overal op OK drukken om de venstertjes te sluiten en zou CivIII het weer moeten doen.
Mocht het niet werken, dan hoor ik het wel
quote:En wat kun je daar aan doen?
Op zondag 18 januari 2004 04:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
Misschien staat je refreshrate ingame te hoog?
quote:Nee, dat is het niet, dat is alleen van toepassing op je Windows-desktop. Spellen hebben hun eigen instellingen. Dus dit kun je gewoon weer hoog zetten.
Op zondag 18 januari 2004 04:34 schreef Seborik het volgende:
Ik kon alleen de Monitor-Frequentie vinden en toen die op 60 Hz stond, was ik spontaan scheel, maar werkte het ook nog eens niet.
quote:Kijken of je het spel in safe mode op kan starten, of dat er ergens een .exe bestandje in je directory staat waar je je videokaartsettings kan veranderen.
Op zondag 18 januari 2004 04:35 schreef Seborik het volgende:[..]
En wat kun je daar aan doen?
quote:Ja, dat had ik al gedaan, want het is behoorlijk irritant.
Op zondag 18 januari 2004 04:36 schreef Tijn het volgende:[..]
Nee, dat is het niet, dat is alleen van toepassing op je Windows-desktop. Spellen hebben hun eigen instellingen. Dus dit kun je gewoon weer hoog zetten.
De editor doet het overigens wel en het filmpje aan het begin ook. Bij het opstarten geeft'ie die fout. Dan speelt het filmpje en daarna komt die fout permanent waarbij de computer in zijn geheel niks meer wil.
Sowieso zou ik hatemail sturen naar Bill Gates en Sid Meijer. En dit topic omhoog blijven kicken in de hoop dat er iemand anders langskomt die _wel_ een oplossing weet.
Civ al opnieuw geïnstalleerd, maar toen was nog niet alle windowstroep eraf.
DirectX ook en drivers een beetje.
quote:Je hoort nog wel geluid?
Op zondag 18 januari 2004 04:43 schreef Seborik het volgende:
Nou, niet dat ik kan vinden, Daggla.De editor doet het overigens wel en het filmpje aan het begin ook. Bij het opstarten geeft'ie die fout. Dan speelt het filmpje en daarna komt die fout permanent waarbij de computer in zijn geheel niks meer wil.
quote:Wow, das best een goeie Daggla!
Op zondag 18 januari 2004 04:50 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
system restore zet alles zo weer terug zoals het was.. Of heb je geen WinXP?
Als nieuwe videodrivers (niet vergeten om eerst de oude te de-installeren) en een nieuwe DirextX niet helpen lijkt mij de beste manier om met system restore een stapje terug te doen, als je dit aan heb staan tenminste.
Let op !!! dit kan een paardemiddel zijn en heeft bij mij nog wel eens problemen opgelevert met windows-update daarna.
Ik zou dit alleen gebruiken als je niet bang bent voor een compleet verse windows installatie als het mislukt !!!!!!!
quote:Start > Programs > Accessoires > System Tools > System Restore.
Op zondag 18 januari 2004 05:06 schreef Seborik het volgende:
Waar zit system restore?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |