abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16358173
Weinig mensen weten dat roken ook een goed effect heeft op je gezondheid. De overheid doet er alles aan om dit niet bekend te laten worden, maar het is zelfs bewezen dat roken sommige vormen van kanker tegengaat.

De ziektes en afwijkingen waar roken goed tegen is:

- Altzheimer
- Parkinson
- dementie
- darmkanker en omliggende gebieden
- spierziektes / algemene spierpijnen
- stress

"In February, the Australian Bureau of Statistics published national health survey taken in 1989-90. To much surprise, it revealed that, generally, the health of smokers is better than that of many former or non-smokers. Unsurprisingly, the worst sufferers from hypertension caused by stress were the ex-smokers (16.1 per cent) and the "never smoked" (13.4 per cent); the steady smokers registered 7.4 per cent.
It is well known that smoking, particularly at work, relieves stress, and to outlaw it increases demands on hospital beds. Even the US Surgeon General, in 1964, recognised that Parkinson's disease (a degenerative disorder ofthe nervous system) occurred at around half the rate among smokers. In the International Journal of Epidemiology, in 1991, a review of 11 studies showed that non-smokers suffered 50 per cent more Alzheimer's disease than smokers. And researchers at Erasmus University Medical School, Rotterdam, found that more non-smokers had early-onset dementia than smokers.

In The Times last September, Dr. James Le Fanu wrote: "Smokers have a 50 per cent reduced risk of developing Alzheimer's and the more smoked, the greater the protection." The New England Journal of Medicine.in 1985, reported that endometrial cancer of the womb occurs at around 50 per cent the rate among smokers as non-smokers. Colon cancer and ulcerative colitis also seem to be about 30 and 50 per cent respectively less frequent among smokers according to articles in the Journal of the American Medical Association and in the New England Journal of Medicine, in 1981 and 1983. The American government's first Health and Nutrition Examination Survey has found that osteoarthntis is five times less likely to occur among heavy smokers than non-smokers."

pi_16358192
tegen parkinson dat wist ik, maar de rest... goh, da's niet verkeerd
pi_16358217
quote:
Op zondag 18 januari 2004 02:29 schreef tvdleur het volgende:
Weinig mensen weten dat roken ook een goed effect heeft op je gezondheid. De overheid doet er alles aan om dit niet bekend te laten worden, maar het is zelfs bewezen dat roken sommige vormen van kanker tegengaat.

De ziektes en afwijkingen waar roken goed tegen is:

- Altzheimer
- Parkinson
- dementie
- darmkanker en omliggende gebieden
- spierziektes / algemene spierpijnen
- stress

"In February, the Australian Bureau of Statistics published national health survey taken in 1989-90. To much surprise, it revealed that, generally, the health of smokers is better than that of many former or non-smokers. Unsurprisingly, the worst sufferers from hypertension caused by stress were the ex-smokers (16.1 per cent) and the "never smoked" (13.4 per cent); the steady smokers registered 7.4 per cent.
It is well known that smoking, particularly at work, relieves stress, and to outlaw it increases demands on hospital beds. Even the US Surgeon General, in 1964, recognised that Parkinson's disease (a degenerative disorder ofthe nervous system) occurred at around half the rate among smokers. In the International Journal of Epidemiology, in 1991, a review of 11 studies showed that non-smokers suffered 50 per cent more Alzheimer's disease than smokers. And researchers at Erasmus University Medical School, Rotterdam, found that more non-smokers had early-onset dementia than smokers.

In The Times last September, Dr. James Le Fanu wrote: "Smokers have a 50 per cent reduced risk of developing Alzheimer's and the more smoked, the greater the protection." The New England Journal of Medicine.in 1985, reported that endometrial cancer of the womb occurs at around 50 per cent the rate among smokers as non-smokers. Colon cancer and ulcerative colitis also seem to be about 30 and 50 per cent respectively less frequent among smokers according to articles in the Journal of the American Medical Association and in the New England Journal of Medicine, in 1981 and 1983. The American government's first Health and Nutrition Examination Survey has found that osteoarthntis is five times less likely to occur among heavy smokers than non-smokers."

laten ze deze shit nou ook nog op de pakjes zetten dan.
pi_16358218
en blowen kan ook een positieve, op op zijn minst verzachtende uitwerking hebben op sommige van de bovenstaande ziektes
pi_16358323
Je vergeet te vermelden dat die voordelen niet opwegen tegen de nadelen.
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
pi_16358344
quote:
Op zondag 18 januari 2004 02:35 schreef Nexxennium het volgende:
Je bent niet zo bang voor long kanker als je rookt om de stress van je maag kanker te vergeten
pi_16358350
quote:
Door alle rook zien de rokers vaak hun oogkleppen niet meer
Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
pi_16358418
het is bewezen dat roken een positieve invloed heeft op colitits ulcerosa patienten (chronische dikke darm ontsteking). zij hebben baat bij het roken van een 3 tot 5 sigaretten per dag.

daarentegen heeft CU ook nog een broertje.. crohn.. ennu roken en crohn is geen beste combi..

over het algemeen zal roken weinig echte voordelen hebben op de gezondheid maar idd sommige ziektes hebben een positiever verloop als er gerookt wordt..

(en euhmzz ikke is een ex-roker.. als ik geen crohn had zou ik meteen weer beginnen met roken.. dus ik ben nie eens een tegenstander )

zondag 18 januari 2004 @ 02:43:34 #9
55086 Phenomenom
Met spelvout :{
pi_16358488
En dan heb je natuurlijk nog het voordeel, als het huis in de fikt staat. Ben jij, als dappere roker, veel beter tegen de rook bestand, dan de gezonde niet roker.

Met als voordeel dat de kans dat je het er levend afbrengt, groter is dan de niet roker.

Tadaaa

pi_16366110
Volgens mij hebben rokers minder kans om bovenstaande ziektes te krijgen, juist omdat ze eerder doodgaan. Altzheimer, Parkinson, dementie zijn aandoeningen die over het algemeen pas op latere leeftijd voorkomen. En daar komen de meeste rokers niet aan toe ......
  zondag 18 januari 2004 @ 14:40:03 #11
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16366166
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
En daar komen de meeste rokers niet aan toe ......
Wat een goede zaak is.
  zondag 18 januari 2004 @ 14:41:48 #12
79550 Ymke
your ghost
pi_16366214
Ik ben juist blij met rokers, ze maken dat ik me zo trots voel dat ik niet meer rook
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_16366476
Het is dat ik nooit gestopt ben, anders was ik meteen weer begonnen

Even serieus: Waar heb je al die mooie informatie vandaan? Het klinkt als muziek in mijn oren, nouja het leest he whatever.....heb je nog een linkje toevallig naar de bron?

zondag 18 januari 2004 @ 14:55:31 #14
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_16366615
quote:
Volgens mij hebben rokers minder kans om bovenstaande ziektes te krijgen, juist omdat ze eerder doodgaan. Altzheimer, Parkinson, dementie zijn aandoeningen die over het algemeen pas op latere leeftijd voorkomen. En daar komen de meeste rokers niet aan toe ......
op het moment dat je als niet roker 1 dezer ziekten krijgt. zou je het ziekte proces kunnen vertragen door te gaan roken
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_16367565
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:55 schreef kless het volgende:

[..]

op het moment dat je als niet roker 1 dezer ziekten krijgt. zou je het ziekte proces kunnen vertragen door te gaan roken

staat dat ergens in het onderzoek?
  zondag 18 januari 2004 @ 16:30:02 #16
37633 Wizard_of_life
His Infernal Majesty
pi_16369196
Dit soort studies worden door de overheid gescencureerd, maar ze zijn er zeker. Ook * Wizard_of_life is geinteresseerd in de bron
don't you know my tears will cause an inferno
pi_16369274
Dit ga ik tegen me moeder vertellen
  zondag 18 januari 2004 @ 16:32:42 #18
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_16369288
quote:
Op zondag 18 januari 2004 15:28 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

staat dat ergens in het onderzoek?

het gezodemieter met pos.effet. van nicotine op brein begint met.
Wise et.al. 1992
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  zondag 18 januari 2004 @ 16:42:17 #19
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16369589
quote:
Nee serieus niet. Er zijn wel degelijk aandoeningen die door roken verminderd worden, waarvan de bekendste Parkinson is.

Maar ja, helaas veroorzaakt het zelf weer een aantal kwalen.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 januari 2004 @ 16:43:10 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_16369610
Post van TS is dicutabel, echter kan roken wel de goedkeuring van de heer dragen

http://www.katholieknederland.nl/archief/actualiteit/piazza/index_archief_2003_17842.html

pi_16375271
quote:
Op zondag 18 januari 2004 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:

http://www.katholieknederland.nl/archief/actualiteit/piazza/index_archief_2003_17842.html

In zijn parochieblad Geestelijk Woord somt hij de maatschappelijke voordelen van het roken op: rokers zijn meer relaxed en hebben mindere stress; ze spekken de staatskas door de accijns op tabakswaren; ze gaan eerder dood en dat bespaart miljoenen AOW.

Dat is inderdaad een voordeel van roken
  zondag 18 januari 2004 @ 20:35:06 #22
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_16376382
quote:
Hevig kunne kwatsu is een gave
  zondag 18 januari 2004 @ 20:36:35 #23
78883 antipuntschoenen
De AntiPuntSchoen Beweging!
pi_16376428
Zelfs het roken van wiet kan bepaalde klachten bij ziektes als MS verminderen. Sommige artsen schrijven het zelfs voor.......
De AntiPuntSchoenen Beweging - http://www.antipuntschoenen.nl
  zondag 18 januari 2004 @ 20:45:39 #24
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_16376714
quote:
Op zondag 18 januari 2004 20:36 schreef antipuntschoenen het volgende:
Zelfs het roken van wiet kan bepaalde klachten bij ziektes als MS verminderen. Sommige artsen schrijven het zelfs voor.......
Als je aanleg hebt voor bepaalde angsten is wiet ook een perfect middel om in een inrichting te belanden.
Het kan net de trigger zijn voor een leven lang vol angst/paniek.
Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_16383642
quote:
Op zondag 18 januari 2004 16:30 schreef Wizard_of_life het volgende:
Dit soort studies worden door de overheid gescencureerd, maar ze zijn er zeker. Ook * Wizard_of_life is geinteresseerd in de bron
De bron... Ik had het ooit eens opgezocht en na lang zoeken kwam ik op 1 of andere webpagina. Dat stukje vond ik het interessantst omdat ik even wat moest bewijzen tegen een vriend. Dit stond dus nog op een .txt in mn documentenmapje

Probeer eens: http://www.google.nl/search?q=Beneficial+Effects+of+Nicotine&btnG=Google+zoeken&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')