abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16353599
Ikke wel .

FF grasduinen in mijn cd- en mp3-collectie, en het gaat van 80's hair metal (skid row, poison), via Guns 'n Roses en Mother Love Bone en een grunge-omweggetje met Alice in Chains, Temple of the dog en natuurlijk Nirvana naar de dug out waar rockdinosaurussen als Aerosmith en de Stones hun pacemakers aan het opladen zijn. Ik hou van Dinosaur jr. net zoveel als van the Avalanches, van Frank Zappa net iets meer dan van Will Smith - maar in de disco rap ik wel Men in Black van a tot z mee. Zonet draaide ik nog Come to daddy van Aphex Twin, terwijl ik dit zit te typen luister ik naar Erykah Badu, en straks als ik ga slapen zal ik waarschijnlijk Prokofiev opzetten. Ik heb een paar uur aan Latijns Amerikaanse popmuziek, ben geregeld te vinden in een Haagse jazzclub, en krijg tranen in mijn ogen van Spinvis, Björk en Nick Drake.

Het verbaast me zo vaak hoe star mensen hier zijn in hun muzikale voorkeur. Arrenbiejers kankeren op metallers die housers afzeiken en de neo-folkers kotsen op zo'n beetje iedereen (hoi Elegy).

Er is in ieder genre zoveel moois te vinden, als je maar even verder kijkt dan de tot dunne poep verwaterde charts .

Muzikale omnivoren verzamelt u, en misschien kunnen we nog wat nieuws van elkaar ontdekken .

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16353714
jaja daar zijn ze dan, dacht dat ik vreemd was als ik thuis een ceedee van Slayer of Sodom opzette en dan in de auto radio 2 opzoek omdat ik de rest herrie vind...
...inhoud van de ten dezen betekende titel te voldoen en mitsdien aan mij blablabla bij niet voldoening aan dit bevel de rekwitant(e) zal doen overgaan tot tenuitvoerlegging van de ten deze betekende titel door alle middelen rechtens...blablabla
pi_16353802
Ik ben een mainstream muzikale omnivoor.
Het diepere metal, r&b, rap of hardcore hou ik niet van. Maar voor de rest luister ik van gouwe ouwe like Boudewijn de Groot, Supertramp naar nieuwere muziek van Gabriel & Dresden, Junkie XL en Dave Matthews Band.

Daartussen zit overigens alles, inclusief de top40 zooi die je niet mooi hoort te vinden.

Moderator zaterdag 17 januari 2004 @ 23:15:12 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_16353803
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:08 schreef Kwark het volgende:
knip
* Bosbeetle is semi omnivoor ...de muziek met gitaaren overheerst

maar toch vrij afwisselend mijn mp3 lijst loopt van zorn via kraftwerk naar duitse neue welle naar nederhop en 80s wave en mambo kurt

mijn cd collectie is minder omnivoor maar toch everlast, electric six, björk, Qotsa, moloko, alice n chains, fnm, green velvet enz.

lijstje

[Dit bericht is gewijzigd door Bosbeetle op 17-01-2004 23:17]

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_16353808
Ik ben absoluut een muzikale omnivoor (leuk gevonden trouwens)

Wat luister ik allemaal, eeeehm, elektro/techno/progressive, maar ook de beste rock uit de 60's/70's/80's, klassiek, en ben ook nog steeds wild van death/black metal. Vooral dat laatste in combi met techno vinden veel mensen vaak nogal vreemd. Sinds een jaar ofzo ga ik ook weer naar metalconcerten/kroegen, maar nog steeds gaat er weinig boven een goed technofeest.

Als er geen internet was dan vrees ik dat ik nog steeds in het metalwereldje zat, maar er valt zoveel meer moois te ontdekken. En niet alleen door Napster/Audiogalaxy/Kazaa, maar vooral door de verschillende forums.

Volgens mij zijn we niet de enigen op Fok!

Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_16353931
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:15 schreef blieblie het volgende:
Ik ben een mainstream muzikale omnivoor.
Het diepere metal, r&b, rap of hardcore hou ik niet van.
Ik moet zeggen dat ik ook wel redelijk mainstream blijf. In de wat alternatievere gitaarmuziek ben ik nog het meeste thuis, verder zwabbert mijn muzikale kennis en smaak over de oppervlakte van zo'n beetje alle genres maar gaat nergens echt diep.

Niet dat ik er nou een wetenschap van wilde maken, dus ik kan er ook niet echt mee zitten .

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16353953
Ikke wel.
pi_16353958
In mijn cd kast zowel the Carpenters, Anathema, Gavin Friday, Marilyn Manson, Justin Timberlake als ook Aphex Twin en wat daar zo ongeveer tussenin zit.

Niet iedereen begrijpt dat

Never try to outstubborn a cat.
pi_16354008
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:20 schreef Kwark het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik ook wel redelijk mainstream blijf. In de wat alternatievere gitaarmuziek ben ik nog het meeste thuis, verder zwabbert mijn muzikale kennis en smaak over de oppervlakte van zo'n beetje alle genres maar gaat nergens echt diep.

Niet dat ik er nou een wetenschap van wilde maken, dus ik kan er ook niet echt mee zitten .

Juist, dat heb ik ook, ik zit dan wat meer in de "trance/dance" richting, en voor de rest zwabbert het ook alle kanten op, maar dan wel oppervlakkig.

Al heb ik wel af en toe dat mij een nummer wordt getipt wat niet onder "dance/trance" past, maar op dat moment ook niet echt populair is, maar wat ik wel erg okee vind.

Alleen ist dan wel een jaar of wat later stiekum opeens wel een hit .

zaterdag 17 januari 2004 @ 23:26:02 #10
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16354073
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:15 schreef Kamphuys het volgende:

Als er geen internet was dan vrees ik dat ik nog steeds in het metalwereldje zat, maar er valt zoveel meer moois te ontdekken. En niet alleen door Napster/Audiogalaxy/Kazaa, maar vooral door de verschillende forums.

Klopt. Zomaar een paar artiesten en bands die ik dankzij fok heb leren kennen/waarderen: Nick Drake, Tonic, Slovo, John Mayer, Days of the New, Doves en Damien Rice, die ik in februari in Paradiso live ga bewonderen .
  zaterdag 17 januari 2004 @ 23:30:59 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_16354181
Ik ben best een muzikale omnivoor. natuurlijk zijn er ook dingen die ik niet luister. De meeste hardcore vormen, pure jazz, klassiek en vele commerciele werken. Maar dat is nog slechts een klein deel van het totale muzikale aanbod op deze wereld en een te klein deel om dan geen muzikale omnivoor genoemd te kunnen worden.

Ik luister van ingewikkelde electronica tot zeer zware gitaren, van vrolijke onschuldige liedjes totaan diepe duistere een-en-al-treurnis muziek, van ongrijpbare soundscape achtige complexe muziekstukken van 20 minuten totaal simpele maar o zo doeltreffende couplet-refrein liedjes en heel erg veel daar tussenin. Ik vind zoveel dingen mooi en daar komt alleen nogmeer meer bij.

zaterdag 17 januari 2004 @ 23:38:33 #12
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_16354353
Metal is eigenlijk het enige bord waarop ik zo snel niet iets zie liggen dat er echt smakelijk uit ziet.
Verder lust ik van ( bijna ) elk bordje wel iets.
...dass wir fliegen.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 23:39:30 #13
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_16354374
De mainstream gaat bij mij van Enya naar Linkin Park met een tussenstop bij The New Cool Collective en Outkast .

Nu luister ik Erik Satie - Trois Gymnopedie, die kent iedereen wel .

Edit: Metal en hardcore luister ik ook niet ...

zaterdag 17 januari 2004 @ 23:42:21 #14
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16354437
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:39 schreef SpleeffY het volgende:

Nu luister ik Erik Satie - Trois Gymnopedie, die kent iedereen wel .

Oh ja?
pi_16354572
Ik hou van de meeste stijlen, maar heb een pestpleurishekel aan: hiphop, r&b, jazz en smartlap. En hou ook niet zo van klassiek en 70's disco, funk.

Of je dan wel of geen omnivoor ben weet ik niet.

[Dit bericht is gewijzigd door DaveM op 18-01-2004 00:05]

Moderator zaterdag 17 januari 2004 @ 23:56:12 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_16354759
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:48 schreef DaveM het volgende:
disco,
idd daar kan ik ook niet zo heel veel mee
  zondag 18 januari 2004 @ 00:04:35 #17
27648 Weakling
available in strong mint
pi_16354938
Yep. Omnivoor met een voorkeur voor een bepaald genre. Oftewel: ik heb van nagenoeg alle muziekstromingen wel iets op CD, maar zeker 80% is van het genre waar ik het liefst naar luister.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_16354995
*Kijkt in platenkast*

Beethoven, Bach, Rachmaninoff, Arvo Part, John Coltrane, Charles Mingus, Ornette Coleman, Nick Drake, Sepultura, Red Hot Chilli Peppers, Machine Head, Earth Wind & Fire, Khaled, Beatles, Bob Dylan, Keith Jarret, Weather Report, Screaming Trees, the Prodigy, Jacques Brel, Blof, Funkadelic, Van Morrisson, Air, Guru, the Doors, Macy Gray, Queens of the Stone Age, the Beach Boys, Marvin Gaye, Urban Dance Squad, Radiohead, Beck.....

Ja, ik lust best veel. .

Unox, the worst operating system.
  zondag 18 januari 2004 @ 00:11:15 #19
44906 merino
World of Sleepers
pi_16355065
*meldt

heb alleen wel een hekel aan R&B, daarnaast kan ik echt zeer veel hebben (met uitgaan is het echter een ander verhaal...)

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_16355119
Ik luister bijna alles, behalve trance, hardcore, en schreeuwmetal (zoals meer mensen hier zo te lezen )
Van de beatles tot spinvis, tot candy dulfer, linkin park, incubus, slagerij van kampen en ga zo maar door.

[Dit bericht is gewijzigd door Willow18 op 18-01-2004 00:17]

And that's kicking your ass!!
  zondag 18 januari 2004 @ 00:15:23 #21
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_16355137
Kort lijstje van mijn favs:
Within Temptation, Cat Stevens, Michael Jackson, Metallica, Jimmi Hendrix, Rammstein, Opgezwolle, Elton John, Nightwish, Eminem, U2, R.E.M., Era, Enya, ACDC, enz.enz.

Das pas heterogeen

Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  zondag 18 januari 2004 @ 00:22:49 #22
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_16355274
Ja.
Check fotoboek of cu2.
Ik ben opgevoed met van alles, heb in allerlei vreemde scenes doorgebracht, heb een broer met een brede muzieksmaak en heb overal wat vandaan geplukt.
Zo zul je op mijn harde schijf en CD-rek van alels tegenkomen: death metal, ambient, dance, eighties, electro, punk, soundtracks, hip hop, trip hop. ouwe soul.

Maar zo kan ik bijv. P.O.D. in 't ene genre wel waarderen en kots ik op Linkin' Park, dus andere muziek uit mijn favoriete genres suggesteren heeft bij mij meestal geen zin. Ik heb mijn voorkeuren puur op gevoel en als het niet lekker voelt, valt het af. Al heb ik wel altijd een hekel aan posers: mensen waar je bij ziet dat ze zich anders voordoen dan ze zijn en dat merk je dan in hun muziek. Dat heb ik heel sterk bij een band als The Offspring bijv. Soms kan ik vlak na een enorm hakkennummer een kalm ambientnummer aanzetten.

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 18-01-2004 00:24]

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 18 januari 2004 @ 00:23:52 #23
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_16355301
quote:
Op zondag 18 januari 2004 00:15 schreef Sitethief het volgende:
Kort lijstje van mijn favs:
Within Temptation, Cat Stevens, Michael Jackson, Metallica, Jimmi Hendrix, Rammstein, Opgezwolle, Elton John, Nightwish, Eminem, U2, R.E.M., Era, Enya, ACDC, enz.enz.

Das pas heterogeen

Pfff dat heb ik ook allemaal. (Nou ja, 'opgezwelle', what the fuck is dat? ')

Ik mis een hoop hoor, techno, hardhouse, elektro, klassiek, extreme metal!!

Bekrompen figuur!!!

Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  Moderator zondag 18 januari 2004 @ 00:24:22 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_16355311
als ik alle reactie hier zo lees ben ik een muzikale herbivoor
  zondag 18 januari 2004 @ 00:27:03 #25
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16355363
quote:
Op zondag 18 januari 2004 00:22 schreef SEMTEX het volgende:
Maar zo kan ik bijv. P.O.D. in 't ene genre wel waarderen en kots ik op Linkin' Park, dus andere muziek uit mijn favoriete genres suggesteren heeft bij mij meestal geen zin. Ik heb mijn voorkeuren puur op gevoel en als het niet lekker voelt, valt het af. Soms kan ik vlak na een enorm hakkennummer een kalm ambientnummer aanzetten.
Herkenbaar . Het gaat gewoon om de songs, het geluid, de stem. Onder welke noemer het valt zegt weinig over of ik het wel of niet goed ga vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')