FF grasduinen in mijn cd- en mp3-collectie, en het gaat van 80's hair metal (skid row, poison), via Guns 'n Roses en Mother Love Bone en een grunge-omweggetje met Alice in Chains, Temple of the dog en natuurlijk Nirvana naar de dug out waar rockdinosaurussen als Aerosmith en de Stones hun pacemakers aan het opladen zijn. Ik hou van Dinosaur jr. net zoveel als van the Avalanches, van Frank Zappa net iets meer dan van Will Smith - maar in de disco rap ik wel Men in Black van a tot z mee. Zonet draaide ik nog Come to daddy van Aphex Twin, terwijl ik dit zit te typen luister ik naar Erykah Badu, en straks als ik ga slapen zal ik waarschijnlijk Prokofiev opzetten. Ik heb een paar uur aan Latijns Amerikaanse popmuziek, ben geregeld te vinden in een Haagse jazzclub, en krijg tranen in mijn ogen van Spinvis, Björk en Nick Drake.
Het verbaast me zo vaak hoe star mensen hier zijn in hun muzikale voorkeur. Arrenbiejers kankeren op metallers die housers afzeiken en de neo-folkers kotsen op zo'n beetje iedereen (hoi Elegy).
Er is in ieder genre zoveel moois te vinden, als je maar even verder kijkt dan de tot dunne poep verwaterde charts .
Muzikale omnivoren verzamelt u, en misschien kunnen we nog wat nieuws van elkaar ontdekken .
Daartussen zit overigens alles, inclusief de top40 zooi die je niet mooi hoort te vinden.
quote:* Bosbeetle is semi omnivoor ...de muziek met gitaaren overheerst
Op zaterdag 17 januari 2004 23:08 schreef Kwark het volgende:
knip
maar toch vrij afwisselend mijn mp3 lijst loopt van zorn via kraftwerk naar duitse neue welle naar nederhop en 80s wave en mambo kurt
mijn cd collectie is minder omnivoor maar toch everlast, electric six, björk, Qotsa, moloko, alice n chains, fnm, green velvet enz.
[Dit bericht is gewijzigd door Bosbeetle op 17-01-2004 23:17]
Wat luister ik allemaal, eeeehm, elektro/techno/progressive, maar ook de beste rock uit de 60's/70's/80's, klassiek, en ben ook nog steeds wild van death/black metal. Vooral dat laatste in combi met techno vinden veel mensen vaak nogal vreemd. Sinds een jaar ofzo ga ik ook weer naar metalconcerten/kroegen, maar nog steeds gaat er weinig boven een goed technofeest.
Als er geen internet was dan vrees ik dat ik nog steeds in het metalwereldje zat, maar er valt zoveel meer moois te ontdekken. En niet alleen door Napster/Audiogalaxy/Kazaa, maar vooral door de verschillende forums.
Volgens mij zijn we niet de enigen op Fok!
quote:Ik moet zeggen dat ik ook wel redelijk mainstream blijf. In de wat alternatievere gitaarmuziek ben ik nog het meeste thuis, verder zwabbert mijn muzikale kennis en smaak over de oppervlakte van zo'n beetje alle genres maar gaat nergens echt diep.
Op zaterdag 17 januari 2004 23:15 schreef blieblie het volgende:
Ik ben een mainstream muzikale omnivoor.
Het diepere metal, r&b, rap of hardcore hou ik niet van.
Niet dat ik er nou een wetenschap van wilde maken, dus ik kan er ook niet echt mee zitten .
Niet iedereen begrijpt dat
quote:Juist, dat heb ik ook, ik zit dan wat meer in de "trance/dance" richting, en voor de rest zwabbert het ook alle kanten op, maar dan wel oppervlakkig.
Op zaterdag 17 januari 2004 23:20 schreef Kwark het volgende:[..]
Ik moet zeggen dat ik ook wel redelijk mainstream blijf. In de wat alternatievere gitaarmuziek ben ik nog het meeste thuis, verder zwabbert mijn muzikale kennis en smaak over de oppervlakte van zo'n beetje alle genres maar gaat nergens echt diep.
Niet dat ik er nou een wetenschap van wilde maken, dus ik kan er ook niet echt mee zitten
.
Al heb ik wel af en toe dat mij een nummer wordt getipt wat niet onder "dance/trance" past, maar op dat moment ook niet echt populair is, maar wat ik wel erg okee vind.
Alleen ist dan wel een jaar of wat later stiekum opeens wel een hit .
quote:Klopt. Zomaar een paar artiesten en bands die ik dankzij fok heb leren kennen/waarderen: Nick Drake, Tonic, Slovo, John Mayer, Days of the New, Doves en Damien Rice, die ik in februari in Paradiso live ga bewonderen
Op zaterdag 17 januari 2004 23:15 schreef Kamphuys het volgende:Als er geen internet was dan vrees ik dat ik nog steeds in het metalwereldje zat, maar er valt zoveel meer moois te ontdekken. En niet alleen door Napster/Audiogalaxy/Kazaa, maar vooral door de verschillende forums.
Ik luister van ingewikkelde electronica tot zeer zware gitaren, van vrolijke onschuldige liedjes totaan diepe duistere een-en-al-treurnis muziek, van ongrijpbare soundscape achtige complexe muziekstukken van 20 minuten totaal simpele maar o zo doeltreffende couplet-refrein liedjes en heel erg veel daar tussenin. Ik vind zoveel dingen mooi en daar komt alleen nogmeer meer bij.
Nu luister ik Erik Satie - Trois Gymnopedie, die kent iedereen wel .
Edit: Metal en hardcore luister ik ook niet ...
quote:Oh ja?
Op zaterdag 17 januari 2004 23:39 schreef SpleeffY het volgende:Nu luister ik Erik Satie - Trois Gymnopedie, die kent iedereen wel
.
Of je dan wel of geen omnivoor ben weet ik niet.
[Dit bericht is gewijzigd door DaveM op 18-01-2004 00:05]
quote:idd daar kan ik ook niet zo heel veel mee
Op zaterdag 17 januari 2004 23:48 schreef DaveM het volgende:
disco,
Beethoven, Bach, Rachmaninoff, Arvo Part, John Coltrane, Charles Mingus, Ornette Coleman, Nick Drake, Sepultura, Red Hot Chilli Peppers, Machine Head, Earth Wind & Fire, Khaled, Beatles, Bob Dylan, Keith Jarret, Weather Report, Screaming Trees, the Prodigy, Jacques Brel, Blof, Funkadelic, Van Morrisson, Air, Guru, the Doors, Macy Gray, Queens of the Stone Age, the Beach Boys, Marvin Gaye, Urban Dance Squad, Radiohead, Beck.....
Ja, ik lust best veel. .
heb alleen wel een hekel aan R&B, daarnaast kan ik echt zeer veel hebben (met uitgaan is het echter een ander verhaal...)
[Dit bericht is gewijzigd door Willow18 op 18-01-2004 00:17]
Das pas heterogeen
Maar zo kan ik bijv. P.O.D. in 't ene genre wel waarderen en kots ik op Linkin' Park, dus andere muziek uit mijn favoriete genres suggesteren heeft bij mij meestal geen zin. Ik heb mijn voorkeuren puur op gevoel en als het niet lekker voelt, valt het af. Al heb ik wel altijd een hekel aan posers: mensen waar je bij ziet dat ze zich anders voordoen dan ze zijn en dat merk je dan in hun muziek. Dat heb ik heel sterk bij een band als The Offspring bijv. Soms kan ik vlak na een enorm hakkennummer een kalm ambientnummer aanzetten.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 18-01-2004 00:24]
quote:Pfff dat heb ik ook allemaal. (Nou ja, 'opgezwelle', what the fuck is dat?
Op zondag 18 januari 2004 00:15 schreef Sitethief het volgende:
Kort lijstje van mijn favs:
Within Temptation, Cat Stevens, Michael Jackson, Metallica, Jimmi Hendrix, Rammstein, Opgezwolle, Elton John, Nightwish, Eminem, U2, R.E.M., Era, Enya, ACDC, enz.enz.Das pas heterogeen
Ik mis een hoop hoor, techno, hardhouse, elektro, klassiek, extreme metal!!
Bekrompen figuur!!!
quote:Herkenbaar
Op zondag 18 januari 2004 00:22 schreef SEMTEX het volgende:
Maar zo kan ik bijv. P.O.D. in 't ene genre wel waarderen en kots ik op Linkin' Park, dus andere muziek uit mijn favoriete genres suggesteren heeft bij mij meestal geen zin. Ik heb mijn voorkeuren puur op gevoel en als het niet lekker voelt, valt het af. Soms kan ik vlak na een enorm hakkennummer een kalm ambientnummer aanzetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |