[Dit bericht is gewijzigd door iiyame op 17-01-2004 23:11]
quote:Tillen = benen en triceps, duwen/trekken = borst,biceps en rugspieren.
Op zaterdag 17 januari 2004 23:11 schreef CoReTeX het volgende:
Door in een fabriek zwaar tilwerk te verrichten.
quote:neehoor. Volgens mij niet, ik druk me elke dag minimaal 20 keer op en ik krijg echt geen bredere onderarmen
Op zaterdag 17 januari 2004 23:52 schreef De_Warme_bakker het volgende:
opdrukken train je alles mee
quote:idd, ook voornamelijk tricpes en lichtjes rug. Biceps ..
Op zaterdag 17 januari 2004 23:54 schreef MrAbagnale het volgende:[..]
neehoor. Volgens mij niet, ik druk me elke dag minimaal 20 keer op en ik krijg echt geen bredere onderarmen
ik weer niet hoe ik het anders moet formuleren. Ik heb een keer een boekie erover gehad... maar je merkt het verschil ook wel... Moet je maar eens proberen. Ik weet niet of je thuis een bad hebt, maar zo ja, dan moet je et eens proberen... je benen daarop leggen, en dan 10 keer opdrukken. dat voel je dan weer enorm bovenin je schouders,je borst, en ook je biceps.
wanneer je weer je opdrukt op een verhoging (hoeft echt maar een half metertje te zijn) dan voel je het weer in je onderbuik-spieren en je borst
probeer et een keer uit. Ik zoek die site nog ens op, waar ik het gelezen had! succes iig! en dat werkt wel!
quote:maar eens proberen dan. Ik doe het namelijk altijd gewoon horizontaal. En mijn onderarmen zijn nou niet echt supergespierd ofzo. Hier wil ik dus aan gaan werken. Iemand ook nog andere tips? Het liefste gewoon dingen die je thuis kan doen.
Op zondag 18 januari 2004 11:03 schreef De_Warme_bakker het volgende:
hangt er ook vanaf Hoe je opdrukt.
er zijn 3 manieren:
- horizontaal
- benen hoger dan de rest
- schouders hoger dan de rest
ik weer niet hoe ik het anders moet formuleren. Ik heb een keer een boekie erover gehad... maar je merkt het verschil ook wel... Moet je maar eens proberen. Ik weet niet of je thuis een bad hebt, maar zo ja, dan moet je et eens proberen... je benen daarop leggen, en dan 10 keer opdrukken. dat voel je dan weer enorm bovenin je schouders,je borst, en ook je biceps.wanneer je weer je opdrukt op een verhoging (hoeft echt maar een half metertje te zijn) dan voel je het weer in je onderbuik-spieren en je borst
probeer et een keer uit. Ik zoek die site nog ens op, waar ik het gelezen had! succes iig! en dat werkt wel!
quote:Idd
Op zondag 18 januari 2004 12:34 schreef drbob het volgende:
met dumbells aan de slag gaan, voor je biceps. Kan je ook weer je triceps mee trainen, zelfs je onderarmen. Dus je ontkomt er niet aan om in de sportschool te gaan trainen of dumbells te kopen.
quote:wat is een dumbell precies?
Op zondag 18 januari 2004 12:37 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Idd
, dat andere zal niet werken - verandert hoogstens de hoek waarop de spieren aangepakt worden. Maar het blijven de verkeerde spieren voor het verlangde resultaat.
Dumbell kopen: variabel tot minimaal 20 kilo.
(begin met 5 kilo en bouw dat langzaam op, van de zomer heb je zichtbaar resultaat)
deze man heeft er 1 in zijn hand
quote:Met een dumbell kan je het hele bovenlichaam doen zoals (wat nog niet genoemd is) borst, schouders en rug.
Op zondag 18 januari 2004 12:44 schreef Varr het volgende:
Ga fitnessen, maar niet alleen je armen gaan trainen want dan heb je dalijk super gespierde armen en ben je voor de rest helemaal niks.
quote:En een prima biceps oefening.
Op zondag 18 januari 2004 12:47 schreef drbob het volgende:
dumbell is een korte stang met aan beide kanten gewicht zittendeze man heeft er 1 in zijn hand
quote:Met dat klimrek erbij wordt het wel makkelijker.
Op zondag 18 januari 2004 12:47 schreef drbob het volgende:
dumbell is een korte stang met aan beide kanten gewicht zittendeze man heeft er 1 in zijn hand
Biceps -> de klassieke beweging, eerst staand proberen, daarna zittend op je bankje, je elleboog in je knieholte leggen, je arm helemaal uit strekken en dan langzaam omhoog doen. Die laatste oefening ga je echt voelen!
Triceps -> french press, je arm omhoog doen en je dumbell achterlangs laten zakken. Dit kan staand en zittend.
Binnenste borstspieren -> Dumbell Bankdrukken, op het bankje gaan liggen, liefst in een heel licht zittende houding (dus je bankje 1 standje omhoog doen) en je dumbells omhoog drukken en LANGZAAM!!! laten zakken. Als je ze snel laat zakken is er geen kunst aan!
Buitenste borstspieren -> beetje hetzelfde als je binnenste borstspieren, alleen nu je armen zo ver mogelijk naar links en rechts uitstrekken en dan naar elkaar brengen.
Het best is trouwens gewoon naar de sportschool gaan, hier train je alles tegelijk, daarop word je programma op af gestemd. Niet dat je met een gespierde borstkas rond loopt, terwijl je benen niks voor stellen. Een gespierde borstkas is trouwens nog lastig ook voor je rug, dus die moet ook nog een getrained zijn, het liefst gelijkmatig, zodat je er niet opeens als een geboggelde rond loopt.
Doe de bovenstaande oefeningen een keer of 2 in de week, eet gezond, slaap genoeg en je ziet het echt vooruit gaan!
quote:Een oefening op Fok! uitleggen is ook volstrekt nutteloos.
Op zondag 18 januari 2004 20:27 schreef Varr het volgende:
Binnen- buitenste borstspieren bestaan volgens mij niet...
Hij bedoelt de hoek van de borstspieren. Dan zeg je al snel binnenste/buitenste. Ik ook.
Ik zelf krijg er niet echt hele gespierde armen van, ik heb van nature dunnere armen. Maar ben er toch best sterker door geworden opzich.
Ik word snel onderschat, terwijl ik met armpje drukken vaak van mensen win die wel een schoudertje breder zijn of meer.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:11 schreef iiyame het volgende:
Anabole steroïden.
Ik gebruik ze al een tijd je wordt je super breed in een record tempo.
Wordt je een gigantische berg vet en vocht met lever- en hartklachten plus het feit dat je complete endocriene systeem verneukt is.
Gewoon trainen dus is het motto.
beetje met de stand van je handen rommelen: naar mekaar toe meer borst trainen, breder meer voor de rug, je voelt vanzelf wat er gaat branden
onderarmen verstevigen, druk je eens op op je vingertoppen, en het eerder genoemde tennisbalknijpen werkt prima
echt resultaat haal je alleen in de sportschool (vinik)
Als je dit een paar dagen in de week doet, zit je zo aan de 50 keer opdrukken zonder eens een keer goed spierpijn gehad te hebben. En spiergroei? nauwelijks, alleen op je rug merkbaar.
Werkt wel goed voor de spierconditie.
Sportschool is natuurlijk wel het beste maar kost ook het meest.
Dumbells heb je al voor een euro of 25... Maar hier heb je wat meer info voor nodig, als je gewoon aan de slag gaat met die dingen bij je waarschijnlijk onrendabel bezig, grotere kans op blessures, etc.
Dus bezoek de Bodybuild fora eens.
Moet het toch gratis zijn?
Mja dan maar variaties op opdrukken.
Maar onderarmen met opdrukken? Nauwelijks mogelijk, of je moet op 'klauwen' opdrukken, maw niet met je platte handen maar je vingers zo spannen dat je een klauw maakt en daarop opdrukken. Niet echt rendabel.
Voor de rest varieer der op los..
Handen ver uit elkaar en naar buiten gedraaid en dan heel langzaam omhoog en omlaag gaan. (borstspieren)
Handstand tegen de muur en ook weer langzaam omhoog en omlaag. (van alles )
Op je vuisten dicht langs je lichaam (ter hoogte van de onderkant van je borstkas) (biceps).
En je kan natuurlijk ook 15 kilo in je rugzak stouwen
Of gewoon onder boksen gaan
quote:Maat van me traint thuis, bankdruk apparaat + dumbells, en gaat sneller vooruit dan de meeste sportschool fanaten.
quote:Ben ik het niet mee eens. Je kunt ook thuis zonder apparaten trainen.
Op zondag 18 januari 2004 22:01 schreef Fronsertje het volgende:
quote:Dat klopt dus niet met elkaar.
Op zondag 18 januari 2004 22:16 schreef CEx het volgende:Maat van me traint thuis, bankdruk apparaat + dumbells, en gaat sneller vooruit dan de meeste sportschool fanaten.
Maar ja hij heeft er dan ook verstand van.
quote:Haha, ooit van kennis doorgeven gehoord? Denk je dat die gasten op de sportschool er mee geboren zijn en het allemaal 100% weten?
Op zondag 18 januari 2004 22:18 schreef Mr.J het volgende:[..]
Dat klopt dus niet met elkaar.
Je eigen sig is al een bron van informatie, hoewel ik http://forum.bodybuilding.com/ beter vind.
quote:Nope.
Op zondag 18 januari 2004 22:23 schreef CEx het volgende:[..]
Haha, ooit van kennis doorgeven gehoord? Denk je dat die gasten op de sportschool er mee geboren zijn en het allemaal 100% weten?
Je eigen sig is al een bron van informatie, hoewel ik http://forum.bodybuilding.com/ beter vind.
Maar als je er echt wat van af zou weten zou je inzien dat je onmogelijk je gehele lichaam goed thuis kan trainen.
True, je kan wel wat aanrommelen, maar ideaal is het niet, integendeel.
Maar laten we het weer terug brengen ontopic
Kan je nagaan hoe groot hij zou zijn als hij in een gym zou trainen!
Ontopic weer voor de TS:
Trainen dus. Goed eten, goed slapen komt het vanzelf wel.
quote:Hoe raad je het?
Op zondag 18 januari 2004 22:39 schreef Hanneke1983 het volgende:[..]
Blond?
quote:Als die met dat verstand van trainen nou in de sportschool gaat zitten, dan gaat het nog sneller!
Maat van me traint thuis, bankdruk apparaat + dumbells, en gaat sneller vooruit dan de meeste sportschool fanaten.
Maar ja hij heeft er dan ook verstand van.
quote:http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Fitnessapparaten&product%5Fid=32293&variant%5Fid=32293&category%5Fpath%5Fsegment=Fitness+%26+Sport&productlist%5Fpath%5Fsegment=HALTERSET&pathN0=Fitnessapparaten&pathV0=http%3A%2F%2Fwww%2Ekijkshop%2Enl%2Fonline%2FShop%2Fproduct%5Flist%2Easp%3Fcatalog%255Fname%3DMainCatalog%26category%255Fname%3DFitnessapparaten
Op zondag 18 januari 2004 12:34 schreef drbob het volgende:
met dumbells aan de slag gaan, voor je biceps. Kan je ook weer je triceps mee trainen, zelfs je onderarmen. Dus je ontkomt er niet aan om in de sportschool te gaan trainen of dumbells te kopen.
Zijn standaard dumbells die ik ook heb. Maar ik gebruik ze alleen om een beetje bij te trainen (de rest van de training doe ik in de sportschool).
Het is een beetje de vraag hoe ver je wilt gaan met trainen qua tijd en lichaam. Voor iets gespierdere armen zijn dumbells geboeg maar als je verder wilt moet je de sportschool in en misschien je eetpatroon aanpassen
quote:Indirect pak je ze dus mee. Doe je ook met een rug/schouders/borst etc.
Op maandag 19 januari 2004 12:21 schreef Neggal het volgende:
Als je met dumbels traint kan je je onderadmen meetrainen door terwijl je omhoog gaat voor de biceps oefening je dumbel te kantelen.. Je begint dus met de dumbel langs je lichaam onderaan en je eindigt met de dumbel evenwijdig aan je borstkas bovenaan.
Wil je goed trainen moet je ze toch echt direct aanspreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |