abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16352479
Ik ben op zoek naar een goede stage-piano voor een redelijke prijs (liefst niet meer dan ~500 euri). Dus moet ik een tweedehandstype kopen. Het doel is er zelf piano op spelen (klassiek/licht) en mee te nemen naar repetities voor mijn band. Ik vind het belangrijk dat er een goed klavier in zit.

Ik kwam de welbekende Yamaha P-80 tegen, voor iets van 700 euro, maar dit vind toch best wel veel geld...

Daarnaast werd ook een Viscount FK1000 (plaatje) aangeboden voor 425 euro, incl. flightcase (!). Ik kon alleen geen info erover op internet vinden... Dit stond in de advertentie:

quote:
Digitale piano, Viscount FK1000 in stevige flightcase. 88 gewogen toetsen. Klanken: 3x piano, 2x elektr.piano, strings, vibes, jazzorgan, elektr.bas,accoust.bas,4x nagalm, transposer, aanslaggevoeligheidregelen, midi in/out/through. stereo/monouitgang. Effecten: chorus,tremolo,rotary.Hoofdtelefoon/pedaalaansluiting. In goede/nette staat.Handl.aanwezig
Heeft iemand van jullie ervaring met de Viscount? En wat vinden jullie ervan? Of hebben jullie nog alternatieven?
pi_16359194
Ik heb zelf een Roland RD-150. Hij was (tweedehands) inclusief flightcase nog geen 700 euro. Ik ben er zeer tevreden over. Ik maak voornamelijk gebruik van de Grand Piano en Stage Rhodes, die erg lekker klinken. De Strings klinken ook schitterend, maar gebruik ze niet zo vaak.
pi_16423286
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:30 schreef Citroentje het volgende:
Ik heb zelf een Roland RD-150. Hij was (tweedehands) inclusief flightcase nog geen 700 euro. Ik ben er zeer tevreden over. Ik maak voornamelijk gebruik van de Grand Piano en Stage Rhodes, die erg lekker klinken. De Strings klinken ook schitterend, maar gebruik ze niet zo vaak.
En hoe speelt-ie? Ik bedoel, voelt het redelijk natuurgetrouw wat betreft de weerstand die je voelt als je een toets indrukt? En is hij een beetje handig mee te nemen (qua gewicht)?
  dinsdag 20 januari 2004 @ 17:06:09 #4
71333 BUG80
Stop making sense
pi_16433053
Ik heb twee stagepiano's: de Roland RD-100 en de Viscount FK1000 die je noemt in je post.

De Roland heeft een wat zware aanslag, wat na enige gewenning heel lekker speelt, en een hele goede pianoklank.

De Viscount heeft een wat lichtere aanslag en is daarom handig voor optredens, je krijgt minder snel vermoeide polsen. De pianoklank is redelijk, maar niet vergelijkbaar met Roland en Yamaha piano's. Daarom sluit ik hem aan op een Roland module die wel een geschikte pianoklank heeft (voor live-gebruik althans).

De aanslag gaf bij mij eigenlijk de doorslag bij de Viscount. Die is erg prettig. Een nadeel is wel dat hij behoorlijk zwaar & groot is, met koffer en al kun je hem eigenlijk net tillen in je eentje.

pi_16433373
Ik speel al jaren op een yamaha clavinova p-100 en ben nog geen beter geluid tegengekomen. Hij is wel zwaar (40 Kg). Ik weet dat ze de P-100 niet meer maken... De P-150 is de opvolger geweest, daarna heb ik het niet meer gevolgd...
  donderdag 22 januari 2004 @ 11:41:02 #6
71333 BUG80
Stop making sense
pi_16483309
h-drik, laat maar even weten of je nog vragen hebt over de Viscount.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')