abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16346897
Het is me opgevallen dat er een heleboel topic zijn over dit onderwerp, het leek me handiger om gewoon 1 groot topic te hebben waar iedereen zijn reacties kwijt kan over de boeken, de fims en de computerspelletjes.

Ik heb eigenlijk 3 vragen in welke volgorde hebben de meeste Dune fans Dune leren kennen, eerst het boek, toen de film en toen het spel of precies anderom (zoals ik).

Weet iemand inmiddels of de Dune Encyclopedie ergens te bemachtigen is.

Beschouwen de diehard Dune fans, de prequels van zoon en co als volwaardige Dune-boeken?

Een heer met stijl
  zaterdag 17 januari 2004 @ 18:54:22 #2
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_16347057
ben er niet zo in thuis, ik ken de film enzo, maar daar houdt het ver mee op...

Viel me trouwens wel op dat the chronicals of Riddick (vin diesel filmpje) erg veel op Dune leek...

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_16347060
Al die topics centraliseren lijkt me geen goed plan... laat het maar zoals het is. .
Maar je kunt natuurlijk wel deze vraag hier stellen.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_16347174
1. Eerst de spellen Dune en Dune 2. Toen was ik ook nog wel te jong voor de boeken. Toen ik eenmaal fantasy en sf ging lezen heb ik dune al gauw verslonden . De film en de twee miniseries heb ik als laatste gezien. De boeken lees ik ook nog wel eens.

2. Weet niet welke encyclopedie je bedoeld.

3. De prequels zijn wel cool vind ik. Het kan niet tippen aan de echte shit natuurlijk maar ik beschouw het wel als een deel van de serie hoor. Prima leesvoer i.i.g..

"Yeah, when I think of Maureen, I think of two things... asphalt ... and trouble."
pi_16347213
Zoals u wilt, leek mij wel een handig aangezien het vaak gigantisch irritant zoeken is om bij het juiste topic te komen,

waarom heb jij eigenlijk liever van niet?

Een heer met stijl
pi_16347254
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:58 schreef Nazzgul het volgende:
1. Eerst de spellen Dune en Dune 2. Toen was ik ook nog wel te jong voor de boeken. Toen ik eenmaal fantasy en sf ging lezen heb ik dune al gauw verslonden . De film en de twee miniseries heb ik als laatste gezien. De boeken lees ik ook nog wel eens.

2. Weet niet welke encyclopedie je bedoeld.

3. De prequels zijn wel cool vind ik. Het kan niet tippen aan de echte shit natuurlijk maar ik beschouw het wel als een deel van de serie hoor. Prima leesvoer i.i.g..

De Dune Encyclopedia geschreven door Dr Willis Nelly, even kijken of ik een link kan vinden

edit: http://home.golden.net/~csp/cd/reviews/duneencycl.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 17-01-2004 19:07]

Een heer met stijl
  zaterdag 17 januari 2004 @ 19:44:49 #8
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_16348345
* wijsneus == hardcore

Ik ben begonnen met deeltje 1 tm 6 toen ik een jaartje of 13 was. Het nieuwe spul heb ik nog niet gelezen en hoeft voor mij ook niet zo. Kan alleen maar een teleurstelling zijn na de briljante schrijfstijl van Frank Herbert.

Dune 1 en 2 gespeeld (dune 2 - eerste echte rts ooit!) en heb de film hier op vhs (ook al is het een beetje een rommelig ding en kan het nooit op tegen de briljantie van de boeken)

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_16348579
Million Miles is natuurlijk een WERELDnummer

Los daarvan heb ik ook eens een literatuurscriptie mogen schrijven over eolische geomorfologie (waaronder diverse vormen van Duinen).

Maar waar gaat dit over?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_16348784
Over Dune!
Het beroemde boek van Frank Herbert later verfilmd en nog later bewerkt tot een beroemd computerspel, en Dune 2 was inderdaad de eerste rts game, Dune 1 had ook wel een leuk mystiek sfeertje maar je moest er geduld voor hebben.

Trouwens de film David Lynch, daar bestaat een niet-ingekorte versie van, weet iemand of die nog te koop is of heeft iemand hem ergens liggen?

Een heer met stijl
pi_16348880
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Over Dune!
Het beroemde boek van Frank Herbert later verfilmd en nog later bewerkt tot een beroemd computerspel, en Dune 2 was inderdaad de eerste rts game, Dune 1 had ook wel een leuk mystiek sfeertje maar je moest er geduld voor hebben.
yeah!
quote:
Whoever controls the spice controls dune!
Uit de intro van dune1
pi_16348933
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:06 schreef Slasher het volgende:

[..]

yeah!
[..]

Uit de intro van dune1

Was toch uit Dune 2: "the spice controls the empire, whoever controls the spice controls" en dan "the emperor has proposed a challenge to each of the houses" enz
Een heer met stijl
pi_16349060
De Dune boeken serie is gewoon super. Ook de boeken van zijn zo'n zijn een aardige vertelling van die prachtige wereld.

Van de games krijgt Dune 1 gewoon een speciaal plekje in mijn favo lijstje, super game.

pi_16349093
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:08 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Was toch uit Dune 2: "the spice controls the empire, whoever controls the spice controls" en dan "the emperor has proposed a challenge to each of the houses" enz

ik weet het niet meer maar die quote die ik gaf zo ging hij wel ongeveer
pi_16349962
Wie is jullie favoriete Dune personage?

Ik denk dat de mijne Duke Leto Atreides is, zeker na alles wat hij in de prequels heeft meegemaakt.

Op de tweede plaats komt Baron Vladimir Harkonnen, een tegenstelling op het eerste gezicht, echt een door en door slecht persoon met een verduiveld slimme geest wat hem zo gevaarlijk maakt.
In de film van Lynch is het een losgeslagen gek, in het boek minder daar weet hij toch wel dat nadenken en sluwheid ook belangrijk is.

Een heer met stijl
  zaterdag 17 januari 2004 @ 20:56:35 #16
14283 shift
New & Improved
pi_16350025
Eerst de boeken, toen het spel (1&2) en toen de film.
Ik heb ook een exemplaar van de Dune Encyclopedia! Ooit eens tweedehands gekocht in Engeland.
In girum imus nocte et consumimur igni
  zaterdag 17 januari 2004 @ 20:56:56 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_16350038
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Over Dune!
Het beroemde boek van Frank Herbert later verfilmd en nog later bewerkt tot een beroemd computerspel, en Dune 2 was inderdaad de eerste rts game,
Warcraft I is net iets ouder, Dune II is beter.
quote:
Trouwens de film David Lynch, daar bestaat een niet-ingekorte versie van, weet iemand of die nog te koop is of heeft iemand hem ergens liggen?
Probeer het eens op www.play.com.

De prequels vind ik eigenlijk geen zak aan, ze missen de diepere lagen van de originele serie en zijn eigenlijk niets meer dan middelmatige SF boeken terend op een goede naam.

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_16350235
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:56 schreef shift het volgende:
Eerst de boeken, toen het spel (1&2) en toen de film.
Ik heb ook een exemplaar van de Dune Encyclopedia! Ooit eens tweedehands gekocht in Engeland.
Zijn de prequels echt zo in strijd met de encyclopedia?
Wat zie jij als het echte de prequels of de encyclopedie?

Zou je als ik je alles vergoed dat boek niet voor me kunnen kopieren?

Een heer met stijl
pi_16350362
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Million Miles is natuurlijk een WERELDnummer

Los daarvan heb ik ook eens een literatuurscriptie mogen schrijven over eolische geomorfologie (waaronder diverse vormen van Duinen).

Maar waar gaat dit over?

Ben ik dan ZO zwaar off-topic?
  zaterdag 17 januari 2004 @ 21:12:36 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_16350410
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben ik dan ZO zwaar off-topic?

Ja.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_16350450
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 21:12 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja.

Sowwy
pi_16350513
Geeft niks als we nu dan maar allemaal ontopic verder gaan

Nog een vraag, ik heb gehoord dat Brian Herbert en Kevin Anderson nog een serie gaan uitbrengen dat de tijd na de laatste prequel en het eerste Dune boek moet omvatten, een soort 'apocrieve boek' zeg maar, weet iemand of dit waar is?

Een heer met stijl
  zaterdag 17 januari 2004 @ 21:17:51 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_16350523
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sowwy

Boek (in totaal een stuk of 11 nu) gelezen? Spel (één van de 4) gespeeld? Film gezien? Mini-serie gezien?

ontopic:
Ik moet zeggen dat ik Kyle mcLachlan erg ongeloofwaardig vond in de film van Lynch.

pi_16350698
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 21:17 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Boek (in totaal een stuk of 11 nu) gelezen? Spel (één van de 4) gespeeld? Film gezien? Mini-serie gezien?

ontopic:
Ik moet zeggen dat ik Kyle mcLachlan erg ongeloofwaardig vond in de film van Lynch.

Hij speelde Paul Atreides toch?
Een heer met stijl
  zaterdag 17 januari 2004 @ 21:27:14 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_16350726
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 21:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Hij speelde Paul Atreides toch?

Ja, diegene die in het boek 15 is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')