Ontzettend handige site, vooral als je een gebruiker bent van vinyl. Je kan namelijk een profiel aanmaken en dan een database vullen met al je vinyl (ook CD's en andere media kunnen erin, maar ik gebruik vinyl).
Zo kun je ook een wishlist maken en kijken wie dat de platen uit jouw wishlist in bezit heeft.
quote:Het draait dus om vinyl met muziekstylen die niet echt op metal lijken (sorry Seborik). Hier kun je jammer genoeg je picture disc van Maiden of je underground bootleg Metallica vinyl niet op kwijt, maar als je een DJ bent die graag makkelijk bijhoudt welke platen die hij in bezit heeft dan is deze site ideaal.
What is Discogs?Discogs is a database of music information, specifically for "electronic music". All content is submitted by users making this a community-built effort. Discogs is not nearly complete (it will probably never be complete) but has been contantly growing since its beginning.
What types of music can go in Discogs?
Electronic Music and all its variations (house, techno, trance, drum n bass, ambient, trip hop, etc)
Where can I buy this CD or record?
Discogs is an information database and not a traditional online store. Try using the "shopping" links to find what you're looking for. Discogs also has a separate Marketplace section where people sell their own records.
Waarom kom ik hiermee? Hoe meer mensen staan ingeschreven, hoe completer de database wordt. Uiteindelijk dus toch weer uit eigenbelang. (Vooral gebruikers van DnB, Club en diepe eentonige ondergrondse Techno moeten zich inschrijven .)
Mijn profiel: http://www.discogs.com/~R1cksson
Iedereen met vinyl schrijft zich dus ff in en doet mij (en de rest van www.discogs.com) een plezier. Post dan ook even een linkje naar jouw profiel.
Bedankt voor uw aandacht.
[Dit bericht is gewijzigd door Jostie op 18-01-2004 00:00]
quote:handig is dat idd, ik krijg ook regelmatig mailtjes met aanbiedingen van platen uit m'n wishlist
Op zaterdag 17 januari 2004 14:55 schreef MarkzMan_X het volgende:
Leuke site! Dankzij discogs.com ben ik nu binnenkort in het bezit van Ayumi Hamasaki - Connected (Push + Ferry Remixes)
vind de verzendkosten vanuit de VS of Australie alleen iets te hoog voor 1 plaat.. dus nog niks gekocht tot nu toe
quote:Mijn post begint met een hele mooie regel. Evengoed bedankt.
Op zaterdag 17 januari 2004 16:14 schreef IrwanDeMan het volgende:
Discogs.com
MIJN TOPIC IS MOOIER!
quote:oja sorry dat had ik niet gelezen
Op zaterdag 17 januari 2004 17:17 schreef R2cksson het volgende:[..]
Mijn post begint met een hele mooie regel. Evengoed bedankt.
quote:das dan ook wel weer zo.. hoewel die ander ook erg mooi is
MIJN TOPIC IS MOOIER!
quote:En bedankt
Op zaterdag 17 januari 2004 23:24 schreef Seborik het volgende:
De andere is dicht.
Maar anyway!
Op wat pending dingen na staat mijn volledige collectie op
quote:Is er ook een mogelijkheid om je collectie niet in pagina's op te delen? Of moet dat met die pagina's?
Op zondag 18 januari 2004 13:44 schreef Jape het volgende:[..]
En bedankt
Mijn topic, wat doe jeMaar anyway!
Op wat pending dingen na staat mijn volledige collectie op
quote:Ik heb het iig niet ergens gezien.
Op zondag 18 januari 2004 14:17 schreef R2cksson het volgende:[..]
Is er ook een mogelijkheid om je collectie niet in pagina's op te delen? Of moet dat met die pagina's?
quote:2 Play Records
Op zondag 18 januari 2004 15:10 schreef DJ_Robbie het volgende:
Mijn acount: http://www.discogs.com/~DJ_Robbie
Moet nog heel wat platen toegevoegd worden, meer als de helft denk ik, ook nog een wishlist maken, en tja sommige platen(waarom ik ze heb, geen idee
)
-edit- En ook nog Digi White .
Ben jij stiekem een danssalonhomo? .
quote:In het weekend gaat mij string aan en cowboy hoed op
Op zondag 18 januari 2004 15:23 schreef R2cksson het volgende:[..]
2 Play Records
.
-edit- En ook nog Digi White
.
Ben jij stiekem een danssalonhomo?
.
quote:Kicks. De muziek uit die "kringen" (lekker dubbelzinnig) is uber. Nostalgie ten top.
Op zondag 18 januari 2004 15:30 schreef DJ_Robbie het volgende:[..]
In het weekend gaat mij string aan en cowboy hoed op
quote:Nee, volgens mij beslaat het altijd meerdere pagina's, zo is die site gewoon opgezet. Maar je kunt het wel naar een Excel file exporteren, en dan heb je het allemaal onder elkaar in 1 lijst staan natuurlijk he
Op zondag 18 januari 2004 14:17 schreef R2cksson het volgende:Is er ook een mogelijkheid om je collectie niet in pagina's op te delen? Of moet dat met die pagina's?
quote:Kun je ook de lijst van andere gebruikers exporteren dan? Ik meende alleen die van jezelf.
Op zondag 18 januari 2004 15:44 schreef Jape het volgende:[..]
Nee, volgens mij beslaat het altijd meerdere pagina's, zo is die site gewoon opgezet. Maar je kunt het wel naar een Excel file exporteren, en dan heb je het allemaal onder elkaar in 1 lijst staan natuurlijk he
quote:Volgens mij niet, maar als je moet hebben, just ask.
Op zondag 18 januari 2004 15:45 schreef R2cksson het volgende:[..]
Kun je ook de lijst van andere gebruikers exporteren dan? Ik meende alleen die van jezelf.
Zelf nu de database weer wat verder uitgebreid, bijna alles platen staan er nu op, zelf nu ook paar pendings staan, waaronder 1 white label, maar dat gaat denk ik nog wel ff duren aangezien er nog stuk of 230 andere pendings
quote:230 is bij Discogs niet al te gek veel. gaat ook vrij snel volgens mij
Op dinsdag 20 januari 2004 22:07 schreef DJ_Robbie het volgende:[..]
Volgens mij niet, maar als je moet hebben, just ask.
Zelf nu de database weer wat verder uitgebreid, bijna alles platen staan er nu op, zelf nu ook paar pendings staan, waaronder 1 white label, maar dat gaat denk ik nog wel ff duren aangezien er nog stuk of 230 andere pendings
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |