abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 januari 2004 @ 14:08:47 #1
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_16340318
Goed, de search ligt eruit, dat probleem heb ik dus bij deze al getackled.

Ontzettend handige site, vooral als je een gebruiker bent van vinyl. Je kan namelijk een profiel aanmaken en dan een database vullen met al je vinyl (ook CD's en andere media kunnen erin, maar ik gebruik vinyl).

Zo kun je ook een wishlist maken en kijken wie dat de platen uit jouw wishlist in bezit heeft.

quote:
What is Discogs?

Discogs is a database of music information, specifically for "electronic music". All content is submitted by users making this a community-built effort. Discogs is not nearly complete (it will probably never be complete) but has been contantly growing since its beginning.

What types of music can go in Discogs?

Electronic Music and all its variations (house, techno, trance, drum n bass, ambient, trip hop, etc)

Where can I buy this CD or record?

Discogs is an information database and not a traditional online store. Try using the "shopping" links to find what you're looking for. Discogs also has a separate Marketplace section where people sell their own records.

Het draait dus om vinyl met muziekstylen die niet echt op metal lijken (sorry Seborik). Hier kun je jammer genoeg je picture disc van Maiden of je underground bootleg Metallica vinyl niet op kwijt, maar als je een DJ bent die graag makkelijk bijhoudt welke platen die hij in bezit heeft dan is deze site ideaal.

Waarom kom ik hiermee? Hoe meer mensen staan ingeschreven, hoe completer de database wordt. Uiteindelijk dus toch weer uit eigenbelang. (Vooral gebruikers van DnB, Club en diepe eentonige ondergrondse Techno moeten zich inschrijven .)

Mijn profiel: http://www.discogs.com/~R1cksson

Iedereen met vinyl schrijft zich dus ff in en doet mij (en de rest van www.discogs.com) een plezier. Post dan ook even een linkje naar jouw profiel.

Bedankt voor uw aandacht.

http://www.discogs.com

Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  zaterdag 17 januari 2004 @ 14:42:45 #2
79385 Jostie
Houwe zooooo!
pi_16340970
(stond hierboven eerst geen ander berichtje? ) Ik gebruik die site altijd om informatie op te zoeken over Electro.

[Dit bericht is gewijzigd door Jostie op 18-01-2004 00:00]

Jostie zegt: Tijd voor een nieuw Portishead album
pi_16341041
Ik gebruik Discogs vooral als aanvulling op allmusic.com, prima site voor elektro-info.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 14:49:24 #4
39510 R2cksson
pi_16341096
Prima site voor info, maar als je nu eens gewoon een accountje aanmaakt en al je vinyl invoert, dan is het meer dan info.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_16341193
Leuke site! Dankzij discogs.com ben ik nu binnenkort in het bezit van Ayumi Hamasaki - Connected (Push + Ferry Remixes)
pi_16341380
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:55 schreef MarkzMan_X het volgende:
Leuke site! Dankzij discogs.com ben ik nu binnenkort in het bezit van Ayumi Hamasaki - Connected (Push + Ferry Remixes)
handig is dat idd, ik krijg ook regelmatig mailtjes met aanbiedingen van platen uit m'n wishlist

vind de verzendkosten vanuit de VS of Australie alleen iets te hoog voor 1 plaat.. dus nog niks gekocht tot nu toe

pi_16341714
maar voor de jungle/dnb kun je beter tarzan.spoox.org gebruiken
  zaterdag 17 januari 2004 @ 16:01:42 #8
39510 R2cksson
pi_16342716
Jullie mogen ook je username hier posten hoor...
pi_16342999
Discogs.com roeleert grote tijd, heel erg handig als je wat wil opzoeken qua artiesten, releases, en aliassen.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 17:17:50 #11
39510 R2cksson
pi_16344640
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 16:14 schreef IrwanDeMan het volgende:
Discogs.com

Mijn post begint met een hele mooie regel. Evengoed bedankt.

MIJN TOPIC IS MOOIER!

pi_16346112
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 17:17 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Mijn post begint met een hele mooie regel. Evengoed bedankt.

oja sorry dat had ik niet gelezen
maar ik kon me herinneren dat ik al eerder ergens mijn discogs account had gezet, had m zo gevonden dus
www.discogs.com/~DjIrwan
quote:
MIJN TOPIC IS MOOIER!
das dan ook wel weer zo.. hoewel die ander ook erg mooi is
pi_16354033
De andere is dicht.
pi_16364885
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:24 schreef Seborik het volgende:
De andere is dicht.
En bedankt
Mijn topic, wat doe je

Maar anyway!

Op wat pending dingen na staat mijn volledige collectie op

http://www.discogs.com/~jape

zondag 18 januari 2004 @ 14:17:13 #15
39510 R2cksson
pi_16365650
quote:
Op zondag 18 januari 2004 13:44 schreef Jape het volgende:

[..]

En bedankt
Mijn topic, wat doe je

Maar anyway!

Op wat pending dingen na staat mijn volledige collectie op

http://www.discogs.com/~jape

Is er ook een mogelijkheid om je collectie niet in pagina's op te delen? Of moet dat met die pagina's?
  zondag 18 januari 2004 @ 14:46:11 #16
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_16366337
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:17 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Is er ook een mogelijkheid om je collectie niet in pagina's op te delen? Of moet dat met die pagina's?

Ik heb het iig niet ergens gezien.

www.discogs.com/~eraser127

pi_16367050
Mijn acount: http://www.discogs.com/~DJ_Robbie
Moet nog heel wat platen toegevoegd worden, meer als de helft denk ik, ook nog een wishlist maken, en tja sommige platen (waarom ik ze heb, geen idee )
  zondag 18 januari 2004 @ 15:23:38 #18
39510 R2cksson
pi_16367435
quote:
Op zondag 18 januari 2004 15:10 schreef DJ_Robbie het volgende:
Mijn acount: http://www.discogs.com/~DJ_Robbie
Moet nog heel wat platen toegevoegd worden, meer als de helft denk ik, ook nog een wishlist maken, en tja sommige platen (waarom ik ze heb, geen idee )

2 Play Records .

-edit- En ook nog Digi White .

Ben jij stiekem een danssalonhomo? .

pi_16367618
quote:
Op zondag 18 januari 2004 15:23 schreef R2cksson het volgende:

[..]

2 Play Records .

-edit- En ook nog Digi White .

Ben jij stiekem een danssalonhomo? .

In het weekend gaat mij string aan en cowboy hoed op
  zondag 18 januari 2004 @ 15:40:06 #20
39510 R2cksson
pi_16367861
quote:
Op zondag 18 januari 2004 15:30 schreef DJ_Robbie het volgende:

[..]

In het weekend gaat mij string aan en cowboy hoed op

Kicks. De muziek uit die "kringen" (lekker dubbelzinnig) is uber. Nostalgie ten top.
pi_16367987
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:17 schreef R2cksson het volgende:

Nee, volgens mij beslaat het altijd meerdere pagina's, zo is die site gewoon opgezet. Maar je kunt het wel naar een Excel file exporteren, en dan heb je het allemaal onder elkaar in 1 lijst staan natuurlijk he
  zondag 18 januari 2004 @ 15:45:44 #22
39510 R2cksson
pi_16368017
quote:
Op zondag 18 januari 2004 15:44 schreef Jape het volgende:

[..]

Nee, volgens mij beslaat het altijd meerdere pagina's, zo is die site gewoon opgezet. Maar je kunt het wel naar een Excel file exporteren, en dan heb je het allemaal onder elkaar in 1 lijst staan natuurlijk he

Kun je ook de lijst van andere gebruikers exporteren dan? Ik meende alleen die van jezelf.
pi_16442084
quote:
Op zondag 18 januari 2004 15:45 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Kun je ook de lijst van andere gebruikers exporteren dan? Ik meende alleen die van jezelf.

Volgens mij niet, maar als je moet hebben, just ask.

Zelf nu de database weer wat verder uitgebreid, bijna alles platen staan er nu op, zelf nu ook paar pendings staan, waaronder 1 white label, maar dat gaat denk ik nog wel ff duren aangezien er nog stuk of 230 andere pendings

pi_16450790
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 22:07 schreef DJ_Robbie het volgende:

[..]

Volgens mij niet, maar als je moet hebben, just ask.

Zelf nu de database weer wat verder uitgebreid, bijna alles platen staan er nu op, zelf nu ook paar pendings staan, waaronder 1 white label, maar dat gaat denk ik nog wel ff duren aangezien er nog stuk of 230 andere pendings

230 is bij Discogs niet al te gek veel. gaat ook vrij snel volgens mij
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_16661470
Ik ben momenteel bezig met het bouwen van zijn eigen database (zie signature) maar het gaat nog even duren voordat ik klaar ben want ik moet zo'n 400 cd's aanklikken
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')