abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16339745
Ja hoi hoi

ik ben op zoek naar een leuke/goeie/mooie tekst voor mijn auditie van de kleinkunstacademie in a'dam

ik heb al teksten uit de Medea en Trojaanse vrouwen die wel mooi zijn, maar kennen jullie nog stukken tekst van ongeveer 30 regels (monoloog) die leuk/mooi/goed zijn om te doen?

het liefst een vrouw, maar een man mag ook

alvast bedankt

Doei.
pi_16339947
Jouw carriëre als artistiek persoon begint al goed. Succes en sterkte met je auditie!
pi_16340059
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 13:51 schreef barman het volgende:
Jouw carriëre als artistiek persoon begint al goed. Succes en sterkte met je auditie!
Yep, zeker van een artiest zou je verwachten iets zelf te kunnen bedenken. Deze wordt echt straks opgeleid voor een uitkering..... gefeliciteerd
pi_16340160
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 13:56 schreef bop het volgende:

[..]

Yep, zeker van een artiest zou je verwachten iets zelf te kunnen bedenken. Deze wordt echt straks opgeleid voor een uitkering..... gefeliciteerd

ik heb al teksten zeg ik toch net.. maar ik wil nog wat meer materiaal om uit te kiezen

doe niet zo moeilijk zeg...

Doei.
pi_16344826
De wáre kunst is een liedje van een popgroep te nemen en de tekst ervan zó op te dragen dat het klinkt als Shakespeare.
You don't seem to understand the deal.
I don't give two shits on how you feel.
pi_16344951
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 17:24 schreef Rex_Everything het volgende:
De wáre kunst is een liedje van een popgroep te nemen en de tekst ervan zó op te dragen dat het klinkt als Shakespeare.
Iets laten klinken als Shakespeare..

ik heb iig al uitgesloten dat ik iets VAN Shakespeare ga doen: geen getemde feeks, geen r&j etc.

allemaal zo afgezaagd...

Klassiek trekt me wel, vandaar ook de Medea en de Trojaanse vrouwen (rouwklacht van Andromache)

Doei.
pi_16344993
moet je da nie zelf bedenken dan
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_16345017
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 17:30 schreef littledrummergirl het volgende:
moet je da nie zelf bedenken dan
Kennelijk gaat het om je performance en hoef je dus niet zelf iets te bedenken, nee.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_16345120
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 17:28 schreef Faithy het volgende:
Iets laten klinken als Shakespeare..

ik heb iig al uitgesloten dat ik iets VAN Shakespeare ga doen: geen getemde feeks, geen r&j etc.

allemaal zo afgezaagd...

Dat bedoel ik net. Laat iets banaals klinken alsof het van een wereldberoemde schrijver komt, dan heb je meteen ook mooi tegen hun kunstzinnige schenen geschopt.
pi_16345622
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 17:31 schreef Angeles het volgende:

[..]

Kennelijk gaat het om je performance en hoef je dus niet zelf iets te bedenken, nee.

Je moet een bestaande tekt nemen... uit het nederlandse theater/toneel wereldje..

dit mag varieren van cabaret tot bijvoorbeeld klassieke stukken.. zolang het maar bekend en nederlands is

Doei.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 18:18:18 #11
81104 Rex_Everything
Caught in a Whirl
pi_16346132
Van den vos reynaerde bevat enkele mooie monologen, vooral van de vos zelf dan.
  FOK!fotograaf zaterdag 17 januari 2004 @ 18:24:29 #12
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16346317
altijd bij zoiets springt gelijk "gezellig" van Acda en de Munnik in mijn hoofd..

misschien de moeite waard.

Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')