Gunbound kan men het best vergelijken met een lekker potje online Worms. Om beurten krijgt men de kans om via een welgemikt schot de tegenstander wat dichter bij het eeuwige leven te brengen. Hiervoor heeft men verschillende wapens ter beschikking. Het vechten zelf gebeurt op een van de vele maps, die net als in Worms compleet vernielbaar zijn. Een verschil met Worms is dat je slechts één lid van je team ter beschikking hebt. De rest van je team zijn andere spelers van vlees en bloed.
Het grootste verschil echter is dat men niet zomaar op het slachtveld gezonden wordt. Voor de match begint, moet men een van de dertien verschillende "tanks" kiezen. Naargelang de keuze van je tank, heb je drie verschillende wapens ter beschikking, twee normale aanvallen en een speciale aanval. Iedere aanval is meer of minder effectief tegen een bepaald type tank, dus is het van belang dat je voor de match een goede keuze maakt. Maar dit is niet alles. Naargelang het type tank je koos, zul je bijvoorbeeld per beurt je iets verder kunnen voortbewegen, of heb je betere bescherming, of je hebt een grotere aanvalshoek, ...
Wil je niet moeten kiezen, dan kun je een willekeurige tank laten kiezen door de computer. Dit heeft dus als nadeel dat je minder effectieve wapens kunt toegewezen krijgen om de tegenstand een kopje kleiner te maken. Maar er is ook een groot voordeel verbonden aan deze keuze. Wie willekeurig een tank laat kiezen, heeft de kans om een van de twee "special tanks" toegewezen te krijgen. Enerzijds heb je "Dragon", een draak met krachtige vuuraanvallen. Anderzijds is er de "Knight" met zijn allesvernietigende zwaardaanvallen.
De meeste aanvallen worden beïnvloed door de windrichting en windkracht, de ene aanval al wat meer dan de andere... Wanneer je een tegenstander raakt, zal deze niet doorheen het level geslingerd worden zoals in Worms. Hij blijft mooi ter plaatste staan. Zo kan je makkelijk je volgende schot plannen. Dit lijkt misschien makkelijk, maar hou er rekening mee dat een schot van je tegenstander je aanvalshoek kan veranderen wanneer je geraakt wordt.
Om het om zeep helpen van de tegenstander te vergemakkelijken, kan je voor de match enkele items kiezen. Deze items hebben elk een verschillende uitwerking. Er zijn items die een deel van je health herstellen, andere items geven je aanval meer vuurkracht, weer andere items laten je een dubbele aanval uitvoeren,...
Voor wie echter denkt om altijd die items te kiezen die bijvoorbeeld meer vuurkracht toevoegen aan je aanval, komen misschien bedrogen uit. Ieder item heeft een bepaalde delay. Dit wil zeggen dat naargelang het item je gebruikt tijdens een beurt, je iets langer zult moeten wachten op je volgende beurt. Het is dus ook van belang goed te kiezen wanneer je welk item zult gebruiken, want het zou wel eens slechter kunnen uitdraaien dan je verwachtte.
De gevechten zelf vinden plaats op een van de verschillende locaties in het spel. Zoals eerder gezegd zijn deze werelden compleet vernietigbaar. Je kan dus letterlijk de vloer van onder iemands voeten wegschieten. Het is echter niet mogelijk om de tegenstander letterlijk weg te schieten.
Per wereld zijn er ook zogenaamde "Moondiscs" te vinden. Er zijn in totaal acht verschillende Moondiscs die elk een andere uitwerking hebben. Zo is er de "Hurricane Satellite" die een kleine wervelwind veroorzaakt die je aanvallen laat afwijken. Een andere Moondisc is "Thors Hammer". Wanneer deze actief is, zal een satelliet een krachtige energiestraal afschieten op de plaats waar je schot geland is.
Er zijn 4 verschillende gametypes waarin je elkaar het leven zuur kunt maken:
Solo
In deze gamemode heb je 1 leven. Sterf je, dan blijf je in het spel en een jackpot-systeem begint te lopen. Via de jackpot kan je goud winnen, dynamiet om op de tegenstander te gooien, items voor je teamgenoten,... Sterven betekent dus niet het einde van de match.
Score
Hier heb je een aantal levens beschikbaar voor je hele team. Iedere speler start met 1 leven, en wanneer je sterft, kan je na 4 beurten terug in het spel komen door een van je teamlevens te gebruiken. Het team dat als eerste alle teamlevens opbegruikt heeft, verliest.
Tag
Voor de match mag je twee tanks kiezen. De 2e tank echter start met slechts 50% health. Tijdens het spel kan je vrij wisselen tussen je twee tanks.
Jewel
Hier is het niet de bedoeling elkaar om zeep te helpen. Je moet zo snel mogelijk een bepaald puntenbedrag halen door juwelen te vernietigen. Ieder juweel is een aantal punten waard, en hoe hoger het aantal punten, hoe langer het duurt om het juweel te vernielen.
Een leuke feature in Gunbound, is dat je goud en punten verdient tijdens het spelen. Met dit goud kan je dan weer dingen kopen om je avatar (je personage in het spel) aan te passen. Je kan je avatar dus compleet uniek maken naar je eigen smaak. De punten dienen vooral om in de online rangschikking te stijgen.
Goud verdienen kan op verschillende manieren. De makkelijkste manier is dus het winnen van een match. Ook mooi uitgevoerde aanvallen geven je een bepaald bedrag in goud. Met je verzamelde goud kan je dan kledij en dergelijke kopen om je avatar aan te passen. Er is keuze uit meer dan 300 verschillende items, dus er zijn genoeg combinaties om je avatar zo uniek mogelijk te maken. De items die je koopt hebben naast een esthetische functie ook een ander voordeel. Naargelang de dingen die je koopt zal bijvoorbeeld je aanval verbeteren, zal je een betere bescherming hebben tegen aanvallen, zal je je verder kunnen voortbewegen per beurt,... Net als in de andere aspecten van het spel, is het dus belangrijk ook hier een goede keuze te maken.
Gunbound mag dan wel hoofdzakelijk een 2D-game zijn, de special effects die op je scherm getoverd worden zijn pure eye candy. De achtergronden in het game zijn mooie geanimeerde 3D-beelden, die per wereld een verschillend thema hebben. De "slagvelden" zelf zijn 2D-beelden, die zoals in de Worms-serie compleet vernietigbaar zijn. De effecten van de wapens zijn ook zeer mooi afgewerkt. Ieder wapen heeft een eigen uitzicht en de ontploffingen zijn een genot voor het oog.
(bron : Telenet)
screens :
download :
patch : http://211.33.122.178/gunbound_gis_fetch_263.exe
full game : http://211.33.122.178/gunbound_gis_252.exe
2 mirrors:
ftp://web1.joyon.feelamint.com/gunbound/gunbound_gis_252.exe (snel)
http://www.icebone.dynu.com/lamy/gunbound_gis_252.exe
official site :
[Dit bericht is gewijzigd door bartjeuh op 17-01-2004 13:27]
alleen de download gaat zo langzaam...
dus tnx voor het posten van de link
quote:vertel.
Op zaterdag 17 januari 2004 13:33 schreef tjarie het volgende:
stom spel
Lijkt me een vet spel. Downloaden is bijna klaar.
"can't connect to auto-download server. please retry after a moment."
en dan crasht ie.
quote:moet je handmatig updaten..
Op zaterdag 17 januari 2004 15:03 schreef BMH het volgende:
Ik krijg nu een error :S als ik em opstart zoekt ie naar updates, en krijg ik een pop-up:"can't connect to auto-download server. please retry after a moment."
en dan crasht ie.
geen 1 link, wel jammer
maar wachten is waard denk ik ?
quote:ja hoor
Op zaterdag 17 januari 2004 17:20 schreef Metal_drums het volgende:
aan het downloaden, hij gaat niet hoger dan 30 kb/sgeen 1 link, wel jammer
maar wachten is waard denk ik ?
alleen ik weet niet hoe je verschillende aanvallen doet
quote:tab is wisselen tussen wapens.
Op zaterdag 17 januari 2004 23:16 schreef Metal_drums het volgende:
nu al een paar keer gespeeldalleen ik weet niet hoe je verschillende aanvallen doet
quote:wat bedoel je met bot?... als in computer tegenspeler?.... zo ja... hoe dan? want ik speel dit spel al een tijdje maar een bot ken ik nie
Op zaterdag 17 januari 2004 23:29 schreef Bloodmoon het volgende:[..]
o.. en als je een goeie bot wil.. J.D(ook wel cake genoemd) is op dit moment de beste. soms zelfs te sterk.
quote:
Op zondag 18 januari 2004 11:53 schreef Metal_drums het volgende:
hij bedoelt denk ik zo'n tank waar je op zit
sinds vandaag ben ik een golden axe.. yee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |