abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 januari 2004 @ 11:42:18 #1
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_16337332
..mijn energiemaatschappij?

Achter elkaar krijg ik brieven van NUON. Ze bedelen om mijn handtekening om over te stappen op groene stroom.

Daar heeft men mijn handtekening toch helemaal niet voor nodig? Ik weiger tot nu toe te tekenen. Het maakt mij niet uit wat voor stroom ik krijg, als NUON mij groene stroom wil leveren, dan doen ze dat toch gewoon?

Ik vind al die brieven maar milieuvervuilend. Ik schat dat ze al zeker een halve kilo papier over groene stroom naar mij hebben toegestuurd...

Wat moet ik doen?

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_16337414
Ditzelfde bericht naar de Consumentenbond, Kassa en Kopspijkers sturen

En de reden dat ze je op groene stroom willen hebben is duidelijk.... Op het moment heb je geen echt contract met ze. Als de energiemarkt helemaal open gaat, kun jij op ieder moment kiezen van wie je stroom af wilt nemen.

Groene stroom gaat gepaard met een jaar contract, wat stilzwijgend verlengd wordt. In feite zit je dan dus vast aan je leverancier. Op zich niet zo'n probleem, tenzij je met Nuon van doen hebt, want daar kun je dus écht niet meer opzeggen (behalve door gewoon te stoppen met betalen....)

pi_16337509
Ze hebben blijkbaar je handtekening wel nodig om dat contract te verlengen ja, bel ze op en zeg dat ze met hun reclame op moeten rotten
  zaterdag 17 januari 2004 @ 11:54:22 #4
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_16337517
De reden dat Nuon je handtekening nodig heeft is dat anders de premie niet uitgekeerd kan worden.

Groene stroom is net zo duur als gewone (grijze) stroom omdat er via de belasting gecompenseerd wordt. Voor die compensatie heeft Nuon een handtekening nodig om aan de belastingdienst te laten zien dat ze een 'groene' klant hebben. Daarom kun je groene stroom (i.t.t. grijze stroom) niet zomaar over de telefoon aanvragen.

Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  zaterdag 17 januari 2004 @ 11:56:45 #5
8959 random
Terminal love baby
pi_16337553
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 11:54 schreef Dante_A het volgende:
De reden dat Nuon je handtekening nodig heeft is dat anders de premie niet uitgekeerd kan worden.

Groene stroom is net zo duur als gewone (grijze) stroom omdat er via de belasting gecompenseerd wordt. Voor die compensatie heeft Nuon een handtekening nodig om aan de belastingdienst te laten zien dat ze een 'groene' klant hebben. Daarom kun je groene stroom (i.t.t. grijze stroom) niet zomaar over de telefoon aanvragen.

Essent doet dit wel via de telefoon, weet je misschien waarom de handtekening daar niet van toepassing is?
I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes
  zaterdag 17 januari 2004 @ 12:00:48 #6
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_16337625
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 11:56 schreef random het volgende:

[..]

Essent doet dit wel via de telefoon, weet je misschien waarom de handtekening daar niet van toepassing is?

Nee..
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
pi_16337784
omdat daar de overeenkomst op band word opgenomen.
zo hebben ze dus een rechtsgeldige mondelinge overeenkomst
pi_16337826
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 12:09 schreef The_DarkAngel het volgende:
omdat daar de overeenkomst op band word opgenomen.
zo hebben ze dus een rechtsgeldige mondelinge overeenkomst
Dat mogen ze alleen als ze zeggen dat ze het opnemen. Doen ze dat?
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  zaterdag 17 januari 2004 @ 12:22:28 #9
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_16337988
Essent belde mij over een goedkoper tarief ,als ik de meterstand opgaf zouden ze uitrekenen of dat voor mij ook voordeliger zou zijn.Ik kreeg naderhand een brief dat het pas eind van 't jaar uitgerekend kon worden en o,ja ik was gelijk op groene stroom overgezet !!!!!! Ik gebeld met die luitjes,was kleine vergissing had bij meer mensen plaats gevonden ze gaan het weer recht zetten.Ik wil geen groene stroom tenzij ik er zelf om vraag. Iemand anders ook zo'n telefoontje gehad ? Even controleren ivm met groene stroom.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 17 januari 2004 @ 12:34:12 #10
8959 random
Terminal love baby
pi_16338241
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 12:12 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Dat mogen ze alleen als ze zeggen dat ze het opnemen. Doen ze dat?

Ik vraag het omdat ik als GS verkoper bij Essent gewerkt heb, en naar mijn weten werdt er niets opgenomen. Doordat er trucjes gebruikt werden waarbij klanten hun meterstand door moesten geven (onder het mom van "administratieve controle", etc. etc.) ben ik er weggegaan.., klotetoko daar. Stelletje oplichters
I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes
  zaterdag 17 januari 2004 @ 12:51:01 #11
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_16338616
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 12:34 schreef random het volgende:

[..]
Doordat er trucjes gebruikt werden waarbij klanten hun meterstand door moesten geven (onder het mom van "administratieve controle", etc. etc.) ben ik er weggegaan..,

Boeiend, wat was dan de werkelijke reden om mensen te vragen hun meterstand door te geven?
pi_16339060
WFL -> GC
Unox, the worst operating system.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 13:45:42 #13
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_16339838
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 11:54 schreef Dante_A het volgende:

Voor die compensatie heeft Nuon een handtekening nodig om aan de belastingdienst te laten zien dat ze een 'groene' klant hebben.

Oh.. dus door een of andere suffe belastingmaatregel waar alleen NUON zelf wat aan heeft moet ik een handtekening aan ze geven?

Ja daag. Als dat werkelijk zo is pakt de regering het wel heel erg dom aan. Subsidies op handtekeningen in plaats van subsidies op basis van opgewekte stroom? (manier van opwekken)

Als de overheid groene stroom wil stimuleren, hangt dat natuurlijk niet van mij af. Ik heb nu namelijk geen contract dat NUON mij 'bruinkoolstroom' of 'kernenergiestroom' moet leveren ofzo. Als NUON wil, kunnen ze mij best 'windenergiestroom' of 'waterenergiestroom' leveren. Daar hebben ze echt mijn handtekening niet voor nodig, hoewel ze dat wel zo doen voorkomen...

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zaterdag 17 januari 2004 @ 15:11:42 #14
8959 random
Terminal love baby
pi_16341549
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 12:51 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Boeiend, wat was dan de werkelijke reden om mensen te vragen hun meterstand door te geven?

Voor het overzetten op groene stroom. Durion (een andere GS leverancier) heeft ongeveer hetzelfde belbeleid gehanteerd, veel mensen die voor Essent belden hadden eerder ook voor Durion gebeld.

De overheid moet een deel de belasting op energie laten schieten als een energiebedrijf groene stroom levert aan haar klant(en). Het energiebedrijf is verplicht om dat gedeelte te investeren in groenprojecten (lees: groencertificaten), en op die manier kunnen zij natuurlijk weer hun werkgelegenheid vergroten. (wat volgens mij voor de energiebedrijven de enige reden is om GS op te wekken.

De reden dat ik daar niet meer wilde werken was dat de supervisors het geen probleem vonden als je klanten niet meldde dat ze er een jaar aan vast zaten. In juli komend jaar kan je zelf kiezen welke energieleverancier je wilt, en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om mensen met een bijstandsuitkering / WAO'tje aan het duurdere GScontract vast te zetten. Op hetmoment dat je ze vertelde dat ze er 1 jaar aan vastzaten, dan haakten veel mensen ook af (begrijpelijk)..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')