quote:Op maandag 22 maart 2004 10:24 schreef ook_gek het volgende:
ik zie net een stukje over D en T.
Laat dat bij mij nou 1 van de ergste dingen zijn. Ik maak daar zo veel fouten mee.
Maar ook met EI of IJ. En gewoon letters omdraaien. Denk aan Ue IPS EU.
Maar het is meer dan alleen taal. En er zijn heel veel verschillende vormen van dislecy.
precies.... en als de boodschap duidelijk is waarom dan zeuren over een d of t'tjequote:Op maandag 22 maart 2004 10:32 schreef godard_k het volgende:
Het enige wat ik weer van die 'taalpuristen' hier op fok!, is dat ze maar lopen te zeiken op je grammatica omdat ze nix beters te zeggen hebben.. het gaat om de boodschap wankers
En nouja, verder nix van aan trekken, doe ik ook niet, en ik ben gewoon een luie typer![]()
![]()
zet het allemaal maar neerquote:Op maandag 22 maart 2004 12:50 schreef ook_gek het volgende:
als er intresse is wil ik best wel eens een grotere uitleg geven over dyslexie met wat er nog meer bij komt kijken dan alleen spelling.
quote:Op maandag 22 maart 2004 12:59 schreef ook_gek het volgende:
En voor je spellings freaks. Ja er gaat netjes een spellings controle over heen.
Lang leven F7 in word
Daarnaast kan je het niet zien op een forum of iemand het heeft. Dus laat dat gezeik idd maar ophouden.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:37 schreef ToT het volgende:
Als iemand dyslectisch is, heb ik er absoluut alle begrip voor en moet men er niet over zeiken!
Als je nog hulp nodig hebt, je weet me te vinden...quote:Op maandag 22 maart 2004 12:59 schreef ook_gek het volgende:
Zal deze week eens kijken of ik er iets leuks van kan maken.
zo dat mensen weten wat dyslexie is. En dat het zich niet beperkt tot gramatica.
En voor je spellings freaks. Ja er gaat netjes een spellings controle over heen.
Lang leven F7 in word
Jammer dat ik sneller ben dan dat jij hoopte en ik je eerste reactie nog wel hebt gezien... Dat vind ik dus nergens op slaan dat je daar over valt... Voor degenen die die reactie niet hebben gezien: hij viel over de n die teveel na leven stond...quote:Op maandag 22 maart 2004 17:08 schreef superbam het volgende:
[nevermind
Dyslectici gonna rule the world!!!quote:Op maandag 22 maart 2004 17:54 schreef ElPatrico2002 het volgende:
Ik had gister zelf ruzie op het forum over dat verbeter-gedoe altijd. Ik vind ook dat dislectie veel te moeilijk is voor mensen die het niet hebben.
Ik kan gewoon lezen. Ik heb een goede woordenschat. Alleen net piepkleine dingentjes die ik weer over het hoofd zie.
Mensen vallen daar gewoon over, en dat vind ik weer flauw. Iedereen maakt eens een foutje. Bewust of onbewust.
Dislectici trekken ten strijden tegen die-hard taalpuristen.
Dat hardop lezen dat ken ik... Je moet mij echt niet vragen om iets spontaan hardop te lezen... Ik maak dan echt ontzettend veel fouten... Ik heb daarentegen geen moeite met links en rechts...quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:12 schreef Wolfjesfan het volgende:
[..]
Vanaf de vierde klas lagere school bijle,voortgezet onderwijs ook bijles.
Ik moest thuis ook hardop lezen en als mijn moeder er niet naast zat dacht zei ook dat ik er maar `n potje van maakte, maar als ze dan keek wat ik grlrzen had was het een heel ander verhaal.
Later bij ons in het dorp nog eens geprobeert om nederlandse les te volgen.
Verder weet ik het verschil niet tussen links en rechts. Ik kan een boek lezen en als ik het zelfde boek `n jaar later nog eens pak is het lijkt het net of ik het niet gelezen heb. Het verhaal lijkt heel anders.
Daar in tegen ben ik weer heel goed in rekenen. Ga dus een curcus boekhouden doen.
En net zo vaak worden taal fouten gebruikt als argument om iemand in een discusie niet serieus te nemen .quote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:40 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Dyslectie wordt te vaak als smoes gebruikt en vaak wordt simpele onwil en (sorry maar het is zo) domheid verbloemd met de woorden 'ik heb dyslectie'.
Zou je niet eens gewoon een cursus NLs gaan volgen?
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 22:00 schreef dop het volgende:
[..]
En net zo vaak worden taal fouten gebruikt als argument om iemand in een discusie niet serieus te nemen .
Je kunt je afvragen wat nu zwakker en dommer is
Ik ben zeer benieuet hoeveel vormen er zijn. Ik kan me redelijk redden tot nu toe.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:50 schreef ook_gek het volgende:
als er intresse is wil ik best wel eens een grotere uitleg geven over dyslexie met wat er nog meer bij komt kijken dan alleen spelling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |