Beeldvorming over allochtonen nog negatiever/
Beeldvorming over allochtonen nog negatiever
De beeldvorming over allochtonen is veel negatiever geworden sinds de moord op de docent Hans van Wieren in Den Haag door de Turkse jongen Murat. Dat stelt directeur Gertjan Ankoné van het Bureau Discriminatiezaken vanavond in het BNN-programma BNN United.
Hij vertelt in het interview dat deze trend al is ingezet sinds de aanslagen in Amerika. Volgens hem zullen segregatie en discriminatie verder toenemen door het schietincident. Dit kan als gevolg hebben dat allochtonen jongeren op scholen gepest worden en dat de positie van allochtonen op de arbeidsmarkt verslechtert. Bovendien zullen ze nog meer moeite hebben een discotheek binnen te komen.
hier verder.
quote:denk ik ook niet zijn dingen die gebeurt zijn en hun vertellen het alleen
Op zaterdag 17 januari 2004 01:27 schreef Kindred_Spirits het volgende:
ik denk niet dat het de schuld van de media is (zoals in deel1 gezegd werd)
quote:ben er vorig jaar geweest en ik geef je 100% gelijk.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:28 schreef autochtoontje het volgende:
ik heb zelf jaren in rdam west gewoond geloof me iedereen die zeg dat het wel meevalt moet daar is doorheen lopen een dagje en dan wil ik wel is horen wat dan je mening is
quote:Ik denk dat het deels de schuld is van de media, deels van de allochtonen zelf, deels een gevolg van kortzichtigheid, arrogantie en eigenwijsheid onder de allochtonen en autochtonen
quote:Maar ze kiezen wel 1 bericht uit 100 anderen, hierdoor kunnen ze welke etnicitiet dan ook in een kwaad daglicht zetten.
denk ik ook niet zijn dingen die gebeurt zijn en hun vertellen het alleen
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 01:30]
quote:Ik geloof zo wel dat het in een achterbuurt niet lekker wonen is, of er nou alleen blanken of allochtonen rondlopen.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:28 schreef autochtoontje het volgende:
ik heb zelf jaren in rdam west gewoond geloof me iedereen die zeg dat het wel meevalt moet daar is doorheen lopen een dagje en dan wil ik wel is horen wat dan je mening is
Misschien dat daar je vertekende wereldbeeld vandaan komt.
quote:nee ik ook niet. ik denk dat de media een doorgeefluik is van de samenleving ik denk dat al die gepamperde criminelen maar eens de gevangenis in marakesh moeten gaan proberen, scheelt nederland geld en wekt aanzien.
quote:zijn of jou vertekend beeld..
Op zaterdag 17 januari 2004 01:30 schreef gelly het volgende:[..]
Ik geloof zo wel dat het in een achterbuurt niet lekker wonen is, of er nou alleen blanken of allochtonen rondlopen.
quote:te veel gedronken, ga eens slapen ?
Ik geloof zo wel dat het in een achterbuurt niet lekker wonen is, of er nou alleen blanken of allochtonen rondlopen.
quote:als iemand iets doet en de media vertellen dat dan kan je hun toch niet de schuld geven die hebben er toch niks mee te maken als dat persoon dat niet gedaan had was hij of zij toch niet in de media verschenen
Op zaterdag 17 januari 2004 01:29 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ik denk dat het deels de schuld is van de media, deels van de allochtonen zelf, deels een gevolg van kortzichtigheid, arrogantie en eigenwijsheid onder de allochtonen en autochtonen
quote:nee daar zit nou de fout in toen er nog niet zoveel allochtonen woonden was het lang zo erg niet
quote:Media geven feiten weer, maar ze kiezen wel 1 bericht uit 100 anderen, hierdoor kunnen ze welke etnicitiet dan ook in een kwaad daglicht zetten.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:31 schreef autochtoontje het volgende:
als iemand iets doet en de media vertellen dat dan kan je hun toch niet de schuld geven die hebben er toch niks mee te maken als dat persoon dat niet gedaan had was hij of zij toch niet in de media verschenen
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 01:34]
quote:inderdaad... de politie houdt opzettelijk misdaden door allochtonen uit het nieuws.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:31 schreef autochtoontje het volgende:[..]
als iemand iets doet en de media vertellen dat dan kan je hun toch niet de schuld geven die hebben er toch niks mee te maken als dat persoon dat niet gedaan had was hij of zij toch niet in de media verschenen
quote:en neem dat van mijn aan ik heb het met eigen ogen zien verslechteren
Op zaterdag 17 januari 2004 01:32 schreef autochtoontje het volgende:[..]
nee daar zit nou de fout in toen er nog niet zoveel allochtonen woonden was het lang zo erg niet
quote:maar een leraar doodschieten was sowiezo in het nieuws gekomen, allochtoon of niet.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:32 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Media geven feiten weer, maar ze kiezen wel 1 bericht uit 100 anderen, hierdoor kunnen ze welke etnicitiet dan ook in een kwaad daglicht zetten.
[Dit bericht is gewijzigd door Kindred_Spirits op 17-01-2004 01:34]
quote:Is er vast wel weer 1 die zegt dat het de schuld van de autochtonen is.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:33 schreef autochtoontje het volgende:[..]
en neem dat van mijn aan ik heb het met eigen ogen zien verslechteren
quote:ze zenden het ernstigste uit
Op zaterdag 17 januari 2004 01:29 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ik denk dat het deels de schuld is van de media, deels van de allochtonen zelf, deels een gevolg van kortzichtigheid, arrogantie en eigenwijsheid onder de allochtonen en autochtonen
[..]Maar ze kiezen wel 1 bericht uit 100 anderen, hierdoor kunnen ze welke etnicitiet dan ook in een kwaad daglicht zetten.
quote:Klopt. Daarom leg ik ook niet alle schuld bij de media neer, maar ze kUnnen zeer zeker wel een mede veroorzaker zijn.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:34 schreef Kindred_Spirits het volgende:
maar een leraar doodschieten was sowiezo in het nieuws gekomen, allochtoon of niet.
quote:Wat ik zeg, naïviteit of kortzichtigheid.
maar ik begrijp wel dat het moeilijk is tot een oplossing te komen omdat sommige mensen het probleem niet willen inzien.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 01:36]
quote:nee maar die mensen wonen denk ik in een dorpje met een aantal allochtonen van 0,0 %
Op zaterdag 17 januari 2004 01:35 schreef Kindred_Spirits het volgende:
maar ik begrijp wel dat het moeilijk is tot een oplossing te komen omdat sommige mensen het probleem niet willen inzien.
quote:Jep, morgen.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:25 schreef Kindred_Spirits het volgende:hier verder.
Ik heb genoeg troep in deel 1 gezien om het even te sluiten. Morgen gaat het wel weer open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |