oooooooooooooooooooooiii nu ik 'mijn postbank' heb hoef je toch niet meer voor girotel te betalen ??
[Dit bericht is gewijzigd door bbstreams op 04-02-2004 21:55]
quote:Ze hebben hun zaakjes weer eens goed op orde zie ik
Op woensdag 4 februari 2004 21:53 schreef bbstreams het volgende:
04-02-2004 GIROTEL/GIRONET ABONNEMENTSGELD
MAAND: FEBRUARI
POSTBANK N.V. GIROTEL
DV Af EUR 1,82
Bij mij is er overigens -nog- niets afgeschreven...
dit noemt postbank modern bankieren ![]()
- thuischipper verdween
- gratis pinpas binnen 2jaar naar ruim 19 gulden Per/Jaar
- nu 2kaarten (1pinpas + 1chipkaart)
- iban betalingen nog steeds niet mogelijk via mijnpostbank online
- geen export/import voorziening voor adreslijsten en openstaande ordes
- klant moet niet vergeten om zelf de oude girotel handmatig opzeggen anders lopen de kosten gewoon door
.... gaat lekker ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door bbstreams op 04-02-2004 22:15]
quote:wel lezen he... mijnPostbank.nl is gratis, het gebruik van Girotel (nog) niet. Als je mijnPostbank.nl wilt gaan gebruiken in plaats van Girotel moet je dat laatste even opzeggen. Er zijn nog zat mensen die zweren bij Girotel Offline.
Op woensdag 4 februari 2004 21:53 schreef bbstreams het volgende:
04-02-2004 GIROTEL/GIRONET ABONNEMENTSGELD
MAAND: FEBRUARI
POSTBANK N.V. GIROTEL
DV Af EUR 1,82
quote:Ja, dat belooft gezellig te worden.
Op woensdag 4 februari 2004 22:27 schreef bbstreams het volgende:
mijnPostbank.nl heb ik al, ik was daardoor in de veronderstelling dat girotel automatisch zou komen te vervallen. mijn fout dus; maar er zullen in maart wel meer mensen zijn die (net zo wakker als ik) merken dat die 1,82 gewoon door loopt.
quote:Ja tegen deze twee dingen hik ik inmiddels ook aan. Wat vervelend zeg. Hoe moelijk is dit nou voor de Postbank om dit even mee te nemen.
*knip*- geen export/import voorziening voor adreslijsten en openstaande ordes
- klant moet niet vergeten om zelf de oude girotel handmatig opzeggen anders lopen de kosten gewoon door
Oh en het kan aan mij liggen, maar ik weet van het bestaan van dit nieuwe samengetrokken product via Fok en dus niet via een officieel bericht via de bank zelf. Misschien heb ik het gemist maar ik vind dit hoe dan ook erg gebrekkig gecommuniceerd.
[Dit bericht is gewijzigd door Aventura op 05-02-2004 10:27]
edit: en weer een minpunt: je moet voor betalen naar derden opnieuw deze functie aanvragen! Je kunt je oude TAN-codes niet eens gebruiken. Oeh wat knullig.
quote:Had je overgemaakt naar een bankrekening of gewoon naar een andere girorekening? Bij overmaken naar girorekeningen was deze functie al aanwezig in girotel. Ik vulde altijd alleen het rekeningnummer in en in het bevestigingsscherm kreeg je dan vanzelf de naam van de begunstigde te zien. Zou wel handig zijn als deze extra controle nu ook voor bankrekeningnummers zou werken
Op donderdag 5 februari 2004 10:39 schreef Aventura het volgende:
Pluspuntje van dit nieuwe systeem: toen ik daarnet iets overboekte, kreeg ik in rode dikke letters de melding: dit rekeningnummer behoort toe aan [naam] te [plaats]. Wilt u doorgaan? (of iets van die strekking). Het systeem checkt dus ter plekke het rekeningnummer met de naam. Handig, dit helpt zeker om te voorkomen dat je het geld per ongeluk naar de verkeerde rekening overmaakt!
Alleen jammer dat ik vorig jaar een Pb Royaalpakket voor 54 euro heb afgesloten, mede omdat het gebruik van girotel dan "gratis" was. Vorige week weer 54 euro voor het komende jaar betaald en dan komen ze nu met mijn Postbank.nl waarbij "girotellen" dus gratis is. Heb ik dus voor de kat z'n k*t dat dure royaalpakket en dat loopt dus nog een heel jaar door. Ben ik de enige met deze "ik-voel-me-genaaid-streek?
U kunt de frequentie wel wijzigen naar tweewekelijk.
Netjes toch, bij de RaboBank is het bij internetbankieren ook één maal in de maand, en deze kan je niet wijzigen naar tweewekelijks.
quote:Het wordt op dit moment ook nog niet direct gecommuniceerd en wordt over het algemeen ook niet actief aangeboden, alleen na klantsignaal.
Op donderdag 5 februari 2004 10:18 schreef Aventura het volgende:
Oh en het kan aan mij liggen, maar ik weet van het bestaan van dit nieuwe samengetrokken product via Fok en dus niet via een officieel bericht via de bank zelf. Misschien heb ik het gemist maar ik vind dit hoe dan ook erg gebrekkig gecommuniceerd.
quote:Met een basispas hoort het wel gewoon te werken.
Op donderdag 5 februari 2004 10:38 schreef LowJoe het volgende:
Plus natuurlijk dat het kennelijk alleen werkt met een uitgebreide giropas!Een basispas nummer wordt geweigert!
quote:Dit principe bestond ook al voor girotel.
Op donderdag 5 februari 2004 10:39 schreef Aventura het volgende:
Pluspuntje van dit nieuwe systeem: toen ik daarnet iets overboekte, kreeg ik in rode dikke letters de melding: dit rekeningnummer behoort toe aan [naam] te [plaats]. Wilt u doorgaan? (of iets van die strekking). Het systeem checkt dus ter plekke het rekeningnummer met de naam. Handig, dit helpt zeker om te voorkomen dat je het geld per ongeluk naar de verkeerde rekening overmaakt!
quote:Als compensatie kan je korting krijgen op een Blue Travel Polis.
Op donderdag 5 februari 2004 12:31 schreef Uche-uche-hoe-hoe-ho het volgende:
Heb ik dus voor de kat z'n k*t dat dure royaalpakket en dat loopt dus nog een heel jaar door. Ben ik de enige met deze "ik-voel-me-genaaid-streek?
quote:Of eenmalig E 7,50 terug
Op donderdag 5 februari 2004 23:40 schreef 700MB het volgende:[..]
Als compensatie kan je korting krijgen op een Blue Travel Polis.
quote:Ja, is erg populair he?
Op maandag 9 februari 2004 17:54 schreef Huilie het volgende:
Tjeeezus is die Postbank.nl bij jullie ook zo onbereikbaar??
Ik ben juist BLIJ dat ze alles een beetje centraliseren op één en dezelfde site. Eindelijk van al die verschillende codes af.
Ennehm, gelukkig laten ze klanten zelf de keuze om Girotel op te zeggen of niet, want wat als Postbank nu zelf had besloten als iedereen nu over zou MOETEN gaan naar Mijn Postbank, door Girotel af te sluiten? Niet iedereen heeft Internet... M.a.w. het is ook nooit goed in de ogen van sommige klanten. Denk in het geheel.
Tot nu toe nog geen problemen gehad om e.e.a. af te handelen. Het werkt perfect via die website. En... eindelijk gratis.
quote:Waar zie jij dat staan? Dat wil ik helemaal niet!
Op donderdag 5 februari 2004 22:30 schreef marsdieker het volgende:
De verzendfrequentie van uw Giro-afrekeningen wordt automatisch omgezet naar maandelijks wanneer u Mijn Postbank.nl aanvraagt.
quote:Waar haal je deze wijsheid vandaan, mogelijk is het mij ontgaan.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:41 schreef LowJoe het volgende:
Niet helemaal!Je moet n.l een uitgebreide pinpas hebben om deel te mogen nemen en die is duurder........
.
.
quote:Deze mail kreeg ik van de postbank. Bovendien vanmorgen een schriftelijke mailing op mijn huisadres.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:59 schreef Javabean het volgende:[..]
Waar zie jij dat staan? Dat wil ik helemaal niet!
.
De verzendfrequentie van uw Giro-afrekeningen wordt automatisch omgezet naar maandelijks wanneer u Mijn Postbank.nl aanvraagt.
U kunt de frequentie wel wijzigen naar tweewekelijk. Hiervoor verstuurt u een schriftelijk, door u ondertekend verzoek naar:
Postbank N.V.
Afd Operations Girorekening
Antwoordnummer 40520
8900 SN Leeuwarden
Een postzegel is niet nodig.
quote:Inderdaad want ik heb net geld overgemaakt naar de verkeerde
Op donderdag 5 februari 2004 11:33 schreef Javabean het volgende:[..]
Had je overgemaakt naar een bankrekening of gewoon naar een andere girorekening? Bij overmaken naar girorekeningen was deze functie al aanwezig in girotel. Ik vulde altijd alleen het rekeningnummer in en in het bevestigingsscherm kreeg je dan vanzelf de naam van de begunstigde te zien. Zou wel handig zijn als deze extra controle nu ook voor bankrekeningnummers zou werken
quote:Omdat ik een basispas heb en het niet werkt met deze pas.Opgebeld en kreeg als antwoord dat ik een uitgebreide pas moest hebben om deel te nemen!
Op dinsdag 10 februari 2004 13:02 schreef marsdieker het volgende:[..]
Waar haal je deze wijsheid vandaan, mogelijk is het mij ontgaan.
.
.
quote:Ook ik heb alleen maar basispassen bij de Postbank hoor, maar het internetbankieren inclusief het beheer ( betalen ) van/met mijn girorekeningen gaat perfect. De laatste tijd had ik niet zo'n hoge pet meer op van de Postbank, maar ze hebben nu weer wat goed gemaakt. Ook het kunnen storneren is een verbetering.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:07 schreef LowJoe het volgende:[..]
Omdat ik een basispas heb en het niet werkt met deze pas.Opgebeld en kreeg als antwoord dat ik een uitgebreide pas moest hebben om deel te nemen!
quote:Bij ons is ook bekend gemaakt dat passoort geen verschil maakt. Ik werk op afdeling Giropassen / backoffice
Op dinsdag 10 februari 2004 17:51 schreef LowJoe het volgende:
Nou,als ik mijn nummer van die pas invoer krijg ik een foutmelding en dat zou aan die basispas liggen.Dus jij beweert dat ze me maar een beetje voor liegen??
Tot nu toe ook geen klachten gehad of brieven met het verzoek voor vervanging van die pas met die specifieke reden.
Je weet zeker dat je 3 cijfers, een letter en wederom 3 cijfers als pasnummer hebt ingevoerd ? Tja, de ervaring leert dat dat toch vaak fout gaat
.
quote:Ja.
Op dinsdag 10 februari 2004 17:51 schreef LowJoe het volgende:
Nou,als ik mijn nummer van die pas invoer krijg ik een foutmelding en dat zou aan die basispas liggen.Dus jij beweert dat ze me maar een beetje voor liegen??
.
quote:Ja,meerdere keren geprobeert!Gewoon het nummer van de pas en niet mijn girorekeningnummer b.v.al moet ik die natuurlijk wel ergens invullen....En ik heb er over gebeld,dus mischien een collega van jou hier over aan de telefoon gehad!
Op dinsdag 10 februari 2004 18:04 schreef Miss_Nexhil het volgende:[..]
Bij ons is ook bekend gemaakt dat passoort geen verschil maakt. Ik werk op afdeling Giropassen / backoffice
Tot nu toe ook geen klachten gehad of brieven met het verzoek voor vervanging van die pas met die specifieke reden.
Je weet zeker dat je 3 cijfers, een letter en wederom 3 cijfers als pasnummer hebt ingevoerd ? Tja, de ervaring leert dat dat toch vaak fout gaat
.
quote:Browser/config/etc-probleempje? Ik kan bijvoorbeeld niet inloggen op Mijn Postbank.nl als ik bij m'n vader thuis ben terwijl die toch gewoon Win98/IE6.0 draait.. Ik krijg dan steeds te horen dat m'n login/password-combinatie niet klopt
Op woensdag 11 februari 2004 00:56 schreef LowJoe het volgende:
[..]
En wat zou het dan als oorzaak kunnen zijn???
Kan bij jou dus ook best een fout in het Postbank systeem zijn waardoor bepaalde configuraties niet werken. Programmeren blijft tenslotte een mensenklus en waar mensen werken worden fouten gemaakt
quote:Bij mij pikte de aanvraagprocedure mijn pasnummer pas toen ik een hoofdletter gebruikte voor de enige letter die erin voorkomt.
Op woensdag 11 februari 2004 00:56 schreef LowJoe het volgende:
Ja,meerdere keren geprobeert!Gewoon het nummer van de pas en niet mijn girorekeningnummer
quote:De voorlopige planning is dat girotel nog 3 maanden doorgaat maar daarna verdwijnt. (Maar dat kan nog veranderen natuurlijk.)
Op dinsdag 10 februari 2004 09:56 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Ennehm, gelukkig laten ze klanten zelf de keuze om Girotel op te zeggen of niet, want wat als Postbank nu zelf had besloten als iedereen nu over zou MOETEN gaan naar Mijn Postbank, door Girotel af te sluiten? Niet iedereen heeft Internet... M.a.w. het is ook nooit goed in de ogen van sommige klanten. Denk in het geheel.
quote:Ik moet zeggen dat ik tot nu toe alleen maar niet werkende pasnummers ben tegengekomen die bij een basispas hoorden. Maar er zijn ook basispasnummers die wel werken dus het pastype kan het probleem niet zijn.
Op dinsdag 10 februari 2004 18:04 schreef Miss_Nexhil het volgende:
Je weet zeker dat je 3 cijfers, een letter en wederom 3 cijfers als pasnummer hebt ingevoerd ? Tja, de ervaring leert dat dat toch vaak fout gaat.
quote:Ik vergat nog bij te schrijven dat het ook echt aan de basispas ligt!
Op woensdag 11 februari 2004 14:29 schreef LowJoe het volgende:
Nou dat hielp dus ook niet!Dus maar telefonisch gedaan en wat blijkt,ze hebben een verkeerde geboortedatum staan!Daarom werkte het dus niet!
De storneerfunctie is ook cool.
Maar het grootste voordeel is dat je nu je TAN code gratis kunt laten sms-en! Dat is handig als je die lijst met codes niet bij de hand hebt.
Hoe kom je erbij.quote:Op woensdag 25 februari 2004 06:49 schreef bbstreams het volgende:
is er een storing bij de postbank (geweest)?
Dit zou dus betekenen, dat het geen enkele zin heeft om telefonisch de nieuwe voorwaarden aan te vragen.quote:Op dinsdag 24 februari 2004 00:32 schreef 700MB het volgende:
Bij nader bestuderen van die nieuwe Girofoonvoorwaarden blijkt dat er maar liefst 2 keer het woordje 'de' is verwijderd en verder helemaal niets.
Niet echt, nee.quote:Op woensdag 25 februari 2004 22:00 schreef marsdieker het volgende:
[..]
Dit zou dus betekenen, dat het geen enkele zin heeft om telefonisch de nieuwe voorwaarden aan te vragen.
.
ach zomaar, tis nu trouwens weer raak, online ligt weer platquote:Op woensdag 25 februari 2004 10:12 schreef 700MB het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |