abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16326343
Tegen het eind van vorig jaar, toen duidelijk werd dat er een nieuwe rookwet zou komen die het roken op de werkplek verbiedt, heerste er grote consternatie in het rokerskamp. Men was falikant tegen, zoveel was duidelijk, men had het over discriminatie, demonisering van de rokers, het tot paria maken van de maatschappij, verdreven werden ze, als galeislaven gegeseld, en bijeen gedreven, zo leek het, voor onmiddellijke veroordeling aan de publieke schandpaal.

Er werd dan ook hevig geprotesteerd tegen deze mensonterende maatregelen. Men zou het wel laten voelen. Men had het over collectieve ontslagneming, stakingen, demonstraties in de trein, want ook de NS deed mee aan de Grote Nationale Verkettering van de Rokers. Men zou massaal stoppen, om de regering in de portemonnee te pakken, men opende fora op het internet, en er werd zelfs gerept over een politieke partij.

Maar wat ik me nu afvraag, het is nu half januari en ik moet zeggen dat ik erg weinig van dit alles heb meegekregen. Waar zijn ze nu, die brulapen? Hebben ze inderdaad collectief ontslag genomen, of zitten ze toch stuurs achter hun bureautjes en lopen ze enkele keren per dag mopperend richting de uitgang. En waar zijn de stakingen? Of kiest men in deze economisch zware tijden toch voor de zekerheid van hun baan?

Ik weet het niet. Wie wel?

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 januari 2004 @ 22:13:05 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_16326385
Ik rook net zo veel/frequent als voor die tijd.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 22:16:30 #3
49704 F-racing
de blauwe kever
pi_16326464
hoe ouder je bent, hoe jonger je denkt
masseur
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:24:35 #4
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_16332125
Alleen in Nazi Duitsland was in de geschiedenis het roken ook verboden. Men moest en zou een gezond lichaam hebben.

Ik rook nog steeds, ik moet erbij zeggen dat ik probeer te minderen/te stoppen. maar dat doe ik nietom de regels (overigens is er bij ons gewoon netjes een rookkamer op het werk.
Wanneer ik stop zal ik nooit anderen verbieden om dit wel te doen in mijn buurt! Ik weet zelf hoe je in het verdomhoekje wordt gestopt doot niet rokers.
Een niet-roker in de rookkamer (een van de vele, ons hok is inmiddelste klein...)zei van de week ook nog dat het tever is dorgeslagen. ieder kantoor kan een rookkamer hebben, geen enkele niet-roker hoeft daar te zijn. Dat is gewoon mensje treiteren!

Maar om terug te komen op je vraag: Ik rook niet in de trein of op straat (boete bij peuk op straat gooien - alhoewel het in de brievenbus gooien geloof ik nog niet verboden is...) omdat dat dus niet mag.
Denk jij dat een roker perse de wet wil overtreden? Rokers zijn iet zo vervelend, alleen maar verslaafd....
En stoppen met mijn baan als er geen rookkamer mer zou zijn? Ondersteun jij, als de persoon die heeft geholpen het zover te laten komen, mijn huishouden?

pi_16332636
Ik vind rokers op zich niet zo'n ramp ('k zeik eigenlijk alleen op rokers die zeiken op niet-rokers... omdat ik dat toevallig onwijs leuk vind)
'k heb jaren in de dampen van m'n ouders en collega's gehangen, dus ik doe niet zo moeilijk over die paar extra milligrammetjes teer in m'n longen... Maar ik word een beetje moe van de hypocrisie...

Mensen die ergens in de laatste paar jaar gestopt zijn, na járenlang gerookt te hebben (ook toen het algemeen bekend was dat 't slecht voor je is), en nu 'n beetje durven te zeiken dat de rokers de lucht vervuilen...

En dat je dat als èchte niet-roker, die jarenlang in hùn bevuilde lucht heeft geleefd, uit hun mond moet horen. De rookdampen zijn nog niet met goed fatsoen uit die mond opgetrokken, verdomme!
En dan kijken ze je ook nog raar aan als je ze zegt dat ze totaal geen recht van spreken hebben.

'k bedoel: rokers zijn niet goed wijs, maar bij zulke ex-rokers zit helemáál een steekje los...

Omdat het op mijn werk pas een paar maanden het geval is dat rokers per sé naar een apart kamertje moeten, begint het nogal op te vallen dat de rokers véél meer pauzes krijgen dan de niet-rokers.
Krom? Nja... 'k dacht 't wel, ja... En helemaal omdat er pas sinds kort in teams moet worden gewerkt, wat inhoudt dat al het binnenwerk gezamelijk gebeurt. Je bent dus verplicht om elkaar te helpen. Maar de rokers hebben al snel een halfuur per dag extra pauze, dus zijn de niet-rokers nog steeds de lul... Maar daar komen we samen wel uit...

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:52:53 #6
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_16332812
quote:
[b]

Maar daar komen we samen wel uit...

He, dat klinkt heerlijk!!!
pi_16338681
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:24 schreef Thorka het volgende:
Ondersteun jij, als de persoon die heeft geholpen het zover te laten komen, mijn huishouden?
Nee natuurlijk niet. Je bent zelf zo stom geweest om je die verslaving aan te meten, denk je dat ik daar ook maar een cent aan wil uitgeven. Overigens ben je vrij hoor om te roken, maar doe het lekker thuis. Ik val mijn werkgever en collega's ook niet lastig met mijn rare hobbies.
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2004 @ 13:00:09 #8
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_16338855
Wij hádden een rookhokje per afdeling, en die staan nu gewoon leeg omdat de directie het roken op het complete bedrijfsterrein heeft verboden.

Iedereen die een roker ziet wordt aangemoedigd om deze te verlinken bij zijn of haar baas. Ik vind het persoonlijk nog steeds Gestapo-praktijken, maar ga er ook geen ontslag voor nemen.

Ik wilde tóch al stoppen c.q. minderen, dus ik berust er maar in. En als het écht ff niet lukt, ga ik op het parkeerterrein in mijn auto zitten roken, hopende dat niemand me ziet vanuit een wachttoren.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_16339142
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 13:00 schreef Cynix ® het volgende:
Ik wilde tóch al stoppen c.q. minderen, dus ik berust er maar in. En als het écht ff niet lukt, ga ik op het parkeerterrein in mijn auto zitten roken, hopende dat niemand me ziet vanuit een wachttoren.
Mooi zo. Maar haal je die verloren tijd 's avonds wel weer in dan?
pi_16339261
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:45 schreef Jordy-B het volgende:
begint het nogal op te vallen dat de rokers véél meer pauzes krijgen dan de niet-rokers.
Nu rook ik zelf ook maar dat is toch te debiel voor woorden? Desalniettemin, hebben jullie nog een Karboenkel nodig?

Op werk rook ik gewoon een stuk sneller, na het naar binnenstouwen van de boterhammetjes. In de reguliere pauzes dus. Bespottelijk, extra pauzes om toe te geven aan een verslaving.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2004 @ 13:30:40 #11
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_16339557
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 13:10 schreef FragmasterFreddy het volgende:
Mooi zo. Maar haal je die verloren tijd 's avonds wel weer in dan?
Uiteraard, dat deed ik altijd al. Nog zoiets trouwens, dat zeggen ze nou nooit over mensen die een kwartiertje uittrekken voor een sinaasappel of die om het kwartier koffie halen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_16339762
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 13:30 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Uiteraard, dat deed ik altijd al. Nog zoiets trouwens, dat zeggen ze nou nooit over mensen die een kwartiertje uittrekken voor een sinaasappel of die om het kwartier koffie halen.

Ik denk als men dat stelselmatig zou doen, er ook wel wat van gezegd zou worden. Zo niet dan is dat onterecht. Maar dan heeft het helemaal niks meer te maken met roken, sinaasappels, of wat dan ook. Je dient je uren te maken klaar. Daar is geen excuus voor en roken ook niet.
pi_16339842
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 13:41 schreef FragmasterFreddy het volgende:

[..]

Je dient je uren te maken klaar.

Ik zou niet eens bij een bedrijf willen werken dat je als een loonslaaf behandelt en constant bijhoudt of je je uren wel voor de volledige 100% volmaakt
pi_16339959
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 13:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik zou niet eens bij een bedrijf willen werken dat je als een loonslaaf behandelt en constant bijhoudt of je je uren wel voor de volledige 100% volmaakt

Nee dat is ook weer overdreven, maar bijvoorbeeld bji het bedrijf waar ik afstudeerde waren 2 dames die (ik het het voor de gein een keer gemeten) 2 van de 8 uur buiten stonden te roken. Dat gaat veel te ver, en ik vind dat roken daarvoor geen excuus mag zijn. Iedereen dient die verantwoordelijkheid voor zichzelf te nemen, en dat geldt dus ook voor rokers.
pi_16340194
tis niet dat ik nu gelijk voor alle rokers of voor alle niet rokers ben...

ik rook zelf niet, mn ouders wel ...

mijn mening is dat ze gewoon verplicht moeten afkicken: 1 merk sigaretten in de winkels, samengesteld door de regering, en iedere maand de hoeveelheid teer en nicotine verlagen ...

net zo lang tot je op het nieuws hoort dat je al een maand geen nicotine meer binnen krijgt.....

das denk ik de enige oplossing om het roken de wereld uit te helpen, niet door het totaal te verbieden....

in de trein zat ik trouwes altijd in een rook wagon omdat die vaak rustiger waren

La derecha oprime, la izquierda libera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')