abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16319960
Mijn kat heeft vanmorgen 2 kippenbotjes opgegeten. Ik heb op advies van iemand die altijd katten heeft gehad, veel eten gegeven en vers water. (dan worden die botjes als t ware een beetje ingepakt door het voedsel)

Ik merk nu niks aan haar, tot nu toe gaat het dus goed...

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

[Dit bericht is gewijzigd door Petracev op 17-01-2004 11:42]

pi_16320063
Tjongejonge wat een gezeik, daar kan zo'n beest echt wel tegen hoor... Of is die van jou alleen whiskas gewend
  vrijdag 16 januari 2004 @ 17:59:06 #3
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16320064
mmm .. volgens mij gaat dat wel meevallen allemaal.
Gaat het niet dan weet je de dierenarts meteen te vertellen wat er scheelt he'
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_16320088
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 17:59 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Tjongejonge wat een gezeik, daar kan zo'n beest echt wel tegen hoor... Of is die van jou alleen whiskas gewend
Breek jij eens een kippenbotje doormidden, slik het door en tel daarna de perforaties in je darmen....
  vrijdag 16 januari 2004 @ 18:08:24 #5
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_16320266
Geen probleem hoor !

Katten zijn roofdieren en gebouwd op het eten van beesten met huid en haar en ook botten/kraakbeen etc.

Gijs at ook van alles op en is 14 jaar oud geworden dus..

*ik mis Gijs nog steeds

"Censuur is de dood van de democratie"
  vrijdag 16 januari 2004 @ 18:08:38 #6
56701 PECR
Man bijt Hond
pi_16320270
kippenbotjes hmmm
Op bovenstaande reacties zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Deze kunnen wij op aanvraag per post verstrekken..
pi_16321427
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 18:08 schreef Flying_Vee het volgende:
Geen probleem hoor !

Katten zijn roofdieren en gebouwd op het eten van beesten met huid en haar en ook botten/kraakbeen etc.

Dat geldt alleen voor rauwe botten. Rauwe kippenbotjes zijn over het algemeen heel goed voor een kat, maar als ze gekookt zijn worden de botjes broos en kunnen ze gaan splinteren. En dat wil je niet hebben.
...
pi_16322527
Volgens mij kan het niet echt kwaad. Ik kan me voorstellen dat wel meer katten af en toe bijv. uit een vuilniszak kippenbotjes eten.
Het is wel zo dat je ze beter niet aan ze kan geven.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:09:21 #9
45598 Nelennia
Ogre you asshole!!
pi_16327927
Dat stukje boven mij over de rauwe botjes is waar. Dat hele legioenen katten botjes eten zonder daar ooit iets van te krijgen is ook waar. Maar wat ook waar is dat als je kat er wat van krijgt het ook goed mis is. Tegen de tijd dat je eruit bent waarom poessie toch zo ziek is, is de slokdarm-, maag-, en of darmperforatie reeds een feit. En zelfs als het niet tot een echte perforatie komt is het verdomde pijnlijk om splinters door je spijsverterings-stelsel te voelen gaan.
Daarom neem ik liever het zekere voor het onzekere.

Aan T.S, als je de komende 48 uur niets aan je kat merkt zit het wel goed. Succes.

Meervoudig punnikolympics-kampioen
pi_16341115
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:09 schreef Nelennia het volgende:
Dat stukje boven mij over de rauwe botjes is waar. Dat hele legioenen katten botjes eten zonder daar ooit iets van te krijgen is ook waar. Maar wat ook waar is dat als je kat er wat van krijgt het ook goed mis is. Tegen de tijd dat je eruit bent waarom poessie toch zo ziek is, is de slokdarm-, maag-, en of darmperforatie reeds een feit. En zelfs als het niet tot een echte perforatie komt is het verdomde pijnlijk om splinters door je spijsverterings-stelsel te voelen gaan.
Daarom neem ik liever het zekere voor het onzekere.

Aan T.S, als je de komende 48 uur niets aan je kat merkt zit het wel goed. Succes.

t Is nu 30 uur later en tot nu toe gaat alles goed...
pi_16346297
Ik zou er in ieder geval op letten dat ie die botjes niet nog eens kan opeten.
De botsplinters kunnen inderdaad voor perforaties en verstopping van de darmen zorgen, dus voorzichtigheid blijft geboden
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_16374124
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:23 schreef xenobinol het volgende:
Ik zou er in ieder geval op letten dat ie die botjes niet nog eens kan opeten.
De botsplinters kunnen inderdaad voor perforaties en verstopping van de darmen zorgen, dus voorzichtigheid blijft geboden
Ja, ja, dit gaat geen 2e keer gebeuren.

Ze had zich verstopt in de keuken en was daar dus achtergebleven toen ik wegging, zo kon ze rustig dr gang gaan zonder dat ik iets merkte.

maandag 19 januari 2004 @ 21:33:46 #13
45598 Nelennia
Ogre you asshole!!
pi_16409067
Nog steeds alles ok??
Meervoudig punnikolympics-kampioen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')