- toen ik in Havo-4 zat hadden we nogal eens een tussenuur. Oersaai
natuurlijk. Gelukkig was er in een halletje een groot prikbord met daarop
de roosters voor de brugklassen 1a tm 1h. We haalden de roosters van
het bord, copieerden deze, gingen vervolgens knippen en plakken, weer
copieren, en hingen onze maaksels op het bord. Dikke pret als al die
brugklassers in de pauze kwamen kijken of er lesroosterwijzigingen
waren. Ook waren we creatief met bijzondere mededelingen.
- we hadden een congierge die we niet helemaal vertrouwden. We namen
de proef op de som. In een lege taartdoos deze we korsten en
etensresten van het schoolplein. De doos ging dicht en daarmee gingen
we naar de congierge. We vroegen hem of we de doos even in bewaring
konden geven omdat we pas tegen de middag wilden gaan trakteren. We
vroegen nog of ie de doos wilde dichtlaten, het was allemaal geen
probleem. Nou ja, gezien de reactie van de man in de middagpauze had
ie zich niet aan z'n woord gehouden. We kregen de huid volgescholden.
Iets anders: onlangs hoorde ik een leuk verhaal van een vriendin. Een
kennis van haar is scheikunde docent. In het lokaal heeft ie een grote
rode knop die verbonden is met een lampje in de lerarenkamer. Wat ie
ieder jaar doet met nieuwe klassen: hij vertelt het standaard verhaal
over 'niet aan de kraantjes zitten' waarbij ie extra aandacht schenkt aan
de rode knop. Daarna zegt ie dat ie even wat dingen moet regelen en
gaat naar de lerarenkamer een kop koffie drinken. Meestal gaat binnen 5
minuten het lampje branden, waarna die kerel in paniek de klas binnen
komt rennen met 'oh god jongens, wie heeft er aan de knop gezeten!'
quote:Das lachuh !!
Op vrijdag 16 januari 2004 16:35 schreef Keromane69 het volgende:
Iets anders: onlangs hoorde ik een leuk verhaal van een vriendin. Een
kennis van haar is scheikunde docent. In het lokaal heeft ie een grote
rode knop die verbonden is met een lampje in de lerarenkamer. Wat ie
ieder jaar doet met nieuwe klassen: hij vertelt het standaard verhaal
over 'niet aan de kraantjes zitten' waarbij ie extra aandacht schenkt aan
de rode knop. Daarna zegt ie dat ie even wat dingen moet regelen en
gaat naar de lerarenkamer een kop koffie drinken. Meestal gaat binnen 5
minuten het lampje branden, waarna die kerel in paniek de klas binnen
komt rennen met 'oh god jongens, wie heeft er aan de knop gezeten!'
of melkpakjes in het trappenhuis naar beneden gooien leverde de nodige lol op
[Dit bericht is gewijzigd door Inorbit op 16-01-2004 16:47]
de 4de of 5de verdieping was meestal de lul.
quote:kom dan met iets beters ipv iemand af te zeiken die wel de moeite neemt om iets te typen
Op vrijdag 16 januari 2004 16:48 schreef gellow het volgende:
@ TS :
als dit het leukste is wat je op je middelbare school hebt beleefd dan zit je echt op een saaie school.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 16:35 schreef Keromane69 het volgende:
- toen ik in Havo-4 zat hadden we nogal eens een tussenuur. Oersaai
natuurlijk. Gelukkig was er in een halletje een groot prikbord met daarop
de roosters voor de brugklassen 1a tm 1h. We haalden de roosters van
het bord, copieerden deze, gingen vervolgens knippen en plakken, weer
copieren, en hingen onze maaksels op het bord. Dikke pret als al die
brugklassers in de pauze kwamen kijken of er lesroosterwijzigingen
waren.Ook waren we creatief met bijzondere mededelingen.
[Dit bericht is gewijzigd door lj_lightning op 16-01-2004 16:53]
quote:Jij zat blijkbaar ook op een saaie school anders vertelde jij ook wel wat je allemaal meegemaakt hebt
Op vrijdag 16 januari 2004 16:48 schreef gellow het volgende:
@ TS :
als dit het leukste is wat je op je middelbare school hebt beleefd dan zit je echt op een saaie school.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 16:48 schreef gellow het volgende:
Kijk mij! ik ben een stuk stront!
Een paar dingen die ik, samen met iemand anders, destijds heb uitgehaald:
- In de 1ste klas hadden we zo'n heel saai jongetje, dat altijd serieus was, en altijd leerd, in de klas. Nou móesten we hier wel iets mee uithalen en hebben we een ietwat schunnige site met de naam van de desbetreffende persoon gemaakt: "Pieter's Neuk Paleis"
Later toen we de link opschreven, om iemand de site te tonen, werd het briefje onderschept door een lerares. Ze wilde weten wat deze site inhield en ging samen met de conrector kijken. Een telefoontje naar huis volgde: "Ja, de conrector hier, uw zoon heeft een pornosite gemaakt"
- Een keer lagen er op school, aanmeldingsformulieren voor de zogenaamde "Nationale toneeldagen". Ik vulde samen met iemand anders, de gegevens in van weer een saaie kerel uit de klas. We posten de brief op de brievenbus en een tijdje later kwam er een busje bij die persoon thuis langs, om hem op te halen voor de nationale toneeldagen.. maar hij wist van niks!!
- Ook hebben we een keer een leuk geintje in de mediatheek van de school uitgehaald:
We installeerden op elke pc een programmaatje, zodat we vanuit onze pc die pc konden "besturen" We konden foutmeldingen op het scherm van het slachtoffer toveren, het beeld ondersteboven keren, de cd lade open en dicht schuiven.. enz.. Stel je voor, je zit op een computer te werken, en opeens geeft die pc een foutmelding: ERROR: Deze PC is niet geschikt voor blondjes... Of "Wij van de schoolleiding bieden u een gratis bekerhouder aan!" * en dan snel de cd-rom lade openen*
Dit, en nog wat andere dingen, hebben er trouwens wel voor gezorgd dat ik geschorst ben geweest.. :p
-Kerstbomen mollen
-Nummers van klaslokalen afhalen zodat niemand weet waar die moet zijn
-boterham gooien tegen ramen aan en dan kijken welke het langst bleef zitten
-Nieuw leraren onzeker maken door alleen maar te gaan lopen kloten
-Pudding kopen en er dan mee gaan ver schieten
(geeft leuk effect die rijstepap op het plafond )
enz..
Leuke tijd
vooral laatste 2 jaar
[Dit bericht is gewijzigd door Steve-O op 16-01-2004 17:27]
Daarna dat ding overal in elke vrij stopcontact duwen, gevolg overal alle stoppen eruit gesprongen. Nergens meer licht enzo.
quote:Zegt de basis school koter
Op vrijdag 16 januari 2004 17:25 schreef rockstah het volgende:
shocking
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 17:19 schreef Flrs het volgende:
- In de 1ste klas hadden we zo'n heel saai jongetje, dat altijd serieus was, en altijd leerd, in de klas. Nou móesten we hier wel iets mee uithalen en hebben we een ietwat schunnige site met de naam van de desbetreffende persoon gemaakt: "Pieter's Neuk Paleis"
Later toen we de link opschreven, om iemand de site te tonen, werd het briefje onderschept door een lerares. Ze wilde weten wat deze site inhield en ging samen met de conrector kijken. Een telefoontje naar huis volgde: "Ja, de conrector hier, uw zoon heeft een pornosite gemaakt"
quote:Jullie hebben kennelijk geen idee wat je mensen aandoet.
Op vrijdag 16 januari 2004 17:25 schreef Steve-O het volgende:
-Nieuw leraren onzeker maken door alleen maar te gaan lopen kloten
quote:Kvon die van mij nog best creatief.
Op vrijdag 16 januari 2004 17:38 schreef Moonah het volgende:
Gut, wat een creativiteit hier. Not.
quote:Je vraagt er zelf om
Op vrijdag 16 januari 2004 17:38 schreef Moonah het volgende:
Gut, wat een creativiteit hier. Not.
Met als hoogtepunten de volgende acties:
[..]
[..]Jullie hebben kennelijk geen idee wat je mensen aandoet.
Heb je dat wel, dan ben je echt een hond.
Wie wordt er nou leraar
quote:Oh, dat beweer ik niet hoor. Ik vind alleen het gehalte 'mensen-pesten' en 'vernielen' zo hoog.
Op vrijdag 16 januari 2004 17:40 schreef L.Denninger het volgende:[..]
Kvon die van mij nog best creatief.
Maar jouw verhalen zijn inderdaad een stuk interessanter
quote:Mijn enige reactie hierop kan zijn:
Op vrijdag 16 januari 2004 17:44 schreef Steve-O het volgende:
Je vraagt er zelf omWie wordt er nou leraar
quote:Vast wel lag in me nest
Op vrijdag 16 januari 2004 17:51 schreef Moonah het volgende:[..]
Oh, dat beweer ik niet hoor. Ik vind alleen het gehalte 'mensen-pesten' en 'vernielen' zo hoog.
Maar kennelijk betrek jij mijn opmerking op jezelf, moet je niet doen.
[..]Mijn enige reactie hierop kan zijn:
Je hebt vanochtend wél het respect op kunnen brengen om 1 minuut stil te zijn???
Ik had een keer een handdoek de prullenbak ingesmeten. De natuurkunde leraar ging een paar minuten later naar de wc. Hij kon zijn handen toen niet afdrogen. 5 minuten deed hij een natuurkunde proef met fosfor.
(je voelt hem al aankomen) Hij pakte met een pincet een grote klodder fosfor uit een potje. De fosfor glipte van het pincet af en viel op zijn hand.
Oef, dikke stinkende vuur. Hij de hand goed verbrand.
Die zelfde leraar heeft ook leuk met stroom gespeelt.
We deden een natuurkunde proef koperchloride (vloeistof) te ontleden met behulp van elektrolyse. (Koper en chloor scheiden) Met een transformator stroom op de 2 koolstofstaafjes opzetten en in het koperchloride plaatsen. Koper sloeg aan op de koolstofstaafjes en het chloor steeg omhoog de lucht.
Ik vroeg als de 2 koolstofstaafjes vervagen konden worden door 2 stukken blik. Leraar zei:"kunnen we uitproberen" Ik geef de leraar 2 blikjes die ik van techniek uit de tas in had gegooid. De proef met de blikjes schoot niet echt zo op. Ik vroeg zo van uh, kan voltage niet wat omhoog zodat het ontleden sneller gaat? Is goed zei de leraar. Hup voltage op ruim 60 volt. De proef was ook geslaagd. Ik vroeg of ik de stukjes blik terug mocht. Jawel zei hij. Pats, dikke stroom schok kreeg hij. Zekeringen en stoppen sloegen door.
Hij was vergeten om de stroom er af te halen.
[Dit bericht is gewijzigd door Burner2000 op 16-01-2004 19:22]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |