abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17136406
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wel, dat durf ik te betwijfelen.

kijk de geschiedenis maar na
De Puta Madre
pi_17136410
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:54 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

kijk de geschiedenis maar na

E wat blijkt daar uit?
pi_17136432
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wel, dat durf ik te betwijfelen.

dan heb je nooit het journaal gekeken en was geschiedenis ook niet je sterkste punt!!!!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_17136454
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:55 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dan heb je nooit het journaal gekeken en was geschiedenis ook niet je sterkste punt!!!!

Ik kijk vrij frequent het journaal, ik zie daar echter weinig godsdienstoorlogen.
pi_17136506
hele middenoosten NOOIT vrede geweest waarom niet ??? omdat het 1 enorme puinhoop is en hoe komt dat??? JUIST religeuze oorlogen

noordierland... belfast katholieken die de protestanten uitmoorden en bombarderen... reden hun geloofsovertuiging! (note bene beiden cristen)

indonesie... ambon cristenen tegen de moslims, zou de echte god even willen opstaan ??? ook al eeuwen lange oorlogen

noem eens 1 NIET religeuze oorlog die langer duurde dan een religeuze oorlog, wedden dat je er geeneen kan opnoemen ??? simpel om de reden dat het niet kan!

When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_17136539
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik kijk vrij frequent het journaal, ik zie daar echter weinig godsdienstoorlogen.

dan is je interpretatie vermogen lager dan dat van een walnoot
pi_17136682
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 02:02 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

zefs " de gewone man " ziet t in
De Puta Madre
  vrijdag 13 februari 2004 @ 07:51:41 #108
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17137822
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:46 schreef Monidique het volgende:
Geloof betekent zeker niet de onderdrukking van de dommen.
Nee het betekent de onderdrukking van de slimmen.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_17138087
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:46 schreef Sanity11 het volgende:
Het enige voordeel wat ik kan bedenken en wat in zeldzame gevallen zal werken is dat mensen die uitgesloten zijn zich eenzaam gaan voelen en daarom weer terug willen komen naar het geloof wat naar mijns inziens een verkeerde beweegreden is, maar goed. Verder is het gewoon iets achterlijks.
Hoewel ik het zelf ook een kutregeling vind...kan ik dit niet 100% met je delen. Er zijn best meerdere voordelen. Als iemand echt bepaalde eigen theorien, valse leerstellingen enz... gaat verspreiden binnen een gemeente, dan kan dat anderen tot struikelen brengen. Het is gewoon niet de bedoeling dat er allerlei kleine religies ontstaan bijvoorbeeld binnen 1 grotere religie. Als iemand echt andere grenzen overgaat... zoals bijvoorbeeld veel drank of drugs.. dan kan ik mij er zelfs ook wat bij voorstellen dat zo'n persoon nou niet echt een goede reclame voor de religie zal zijn.

Daarnaast zijn er natuurlijk tal van grijze vlakken die heel moeilijk zijn. 1 voorbeeld zal ik zelf even geven. Roken is dodelijk ongezond... staat zelfs op het pakje. Daarom zullen JG's over het algemeen ook niet roken.. omdat het 'lichaam rein' moet blijven.

Van 1 sigaret krijg je geen longkanker...
Van elke dag 20 koppen koffie ga je eerder dood....

Toch zal je eerder aangesproken worden op die sigaret dan op de koffie....

Het blijven lastige punten.
Maar al met al, kan ik mij wel een aantal andere situaties voorstellen waarin uitsluiting een goede keuze is.

www.piccas.nl duizenden foto's van bekende celebs en de mogelijkheid om zelf over ze te schrijven!!!
***Get famous - Describe the famous***
pi_17138115
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:21 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

en dat ben ik dus NIET met je eens, het is net als spam... je vraagt er niet om maar je wordt ermee doodgegooid zelfs als je aangeeft dat je geen interesse hebt... als een kennis of familie mij om 9 uur opbelt op een zondag vraag ik ook of hij/zij dat niet meer wil doen, ik wil namelijk uitslapen omdat ik een nachtmens ben

HUN dienen mij te respecteren en me niet meer te storen!

edit: respect behoor je te verdienen zoiets krijg je niet en zeker niet van een geloof! en je krijgt geen respect als je deur aan deur jouw mening komt verkopen

Ze lopen wel langs de deur VOOR jou...
Omdat ze van mening zijn dat het belangrijk VOOR JOU is.

Koop een keer een sticker en zet erop "NIET BELLEN VOOR 10:00".

En dan nog... de zondag-acties beginnen pas rond 10:30... dus vroegst dat ze komen is 10:45 ;-)

www.piccas.nl duizenden foto's van bekende celebs en de mogelijkheid om zelf over ze te schrijven!!!
pi_17138379
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:49 schreef Killer_Mom het volgende:
kom op
geloof beleid je in je hart, en niet op straat,
t is net als spam
Daarom zat het grote voorbeeld Jezus zeker ook heel de dag binnen... sprak met niemand anders dan degene die toevallig langs kwamen?

Of zat dat anders?

Als je diep opdrecht geloofd.. dan geloof je ook meestal in een betere toekomst, een oplossing voor al deze problemen. Het is een teringzooi en ook al roept de mens al eeuwen om een oplossing, logge systemen zoals een VN kunnen er ook weinig aan doen. Daarnaast de vraag of het goed is iets als America te steunen... die gewoon macht afdwingt door overal binnen te lopen..

Als iemand dan geloofd.. en wel een oplossing ziet... zou het dan getuigen van 'liefde' om die oplossing voor jezelf te houden? Zoiets moet uitgeschreeuwd worden... EUREKA ;-)
Dan is s' ochtends vroeg je bed uit gebeld worden nog zachtjes... voor jou zouden ze misschien een stikker moeten maken "Schreeuw me wakker als ik slaap".

:p

vrijdag 13 februari 2004 @ 09:17:10 #112
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_17138469
Ik heb al heel de tijd geen voet meet tussen mijn deur gehad.
Dus ze zullen er niet meer zijn,althans bij ons in de buurt
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_17139683
Er bestaan zeker nog Jehova's Getuigen. Vanochtend stond er eentje op station Nieuw Vennep om blaadjes uit te delen.
Vraag ik me wel af: mag hij naar huis als zijn tijd erop zit of mag hij naar huis als al zijn blaadjes uitgedeeld zijn?
Ik heb er geen aangenomen iig.
Vrijwillig gebanned
pi_17141732
quote:
Hoewel ik het zelf ook een kutregeling vind...kan ik dit niet 100% met je delen. Er zijn best meerdere voordelen. Als iemand echt bepaalde eigen theorien, valse leerstellingen enz... gaat verspreiden binnen een gemeente, dan kan dat anderen tot struikelen brengen. Het is gewoon niet de bedoeling dat er allerlei kleine religies ontstaan bijvoorbeeld binnen 1 grotere religie. Als iemand echt andere grenzen overgaat... zoals bijvoorbeeld veel drank of drugs.. dan kan ik mij er zelfs ook wat bij voorstellen dat zo'n persoon nou niet echt een goede reclame voor de religie zal zijn.
Daarnaast zijn er natuurlijk tal van grijze vlakken die heel moeilijk zijn. 1 voorbeeld zal ik zelf even geven. Roken is dodelijk ongezond... staat zelfs op het pakje. Daarom zullen JG's over het algemeen ook niet roken.. omdat het 'lichaam rein' moet blijven.

Van 1 sigaret krijg je geen longkanker...
Van elke dag 20 koppen koffie ga je eerder dood....

Toch zal je eerder aangesproken worden op die sigaret dan op de koffie....

Het blijven lastige punten.
Maar al met al, kan ik mij wel een aantal andere situaties voorstellen waarin uitsluiting een goede keuze is.

Ok, maar dat neemt niet weg dat het in veel gevallen gewoon een achterlijke regeling is. (ben nogsteeds benieuwd of je een JG bent ook al kan ik dat onderhand zo wel raden en je e-mail adres werkt niet).
quote:
Ik heb al heel de tijd geen voet meet tussen mijn deur gehad.
Dus ze zullen er niet meer zijn,althans bij ons in de buurt
Of jij bent echt heel erg dom of je hebt heel dit topic niet gelezen.
quote:
Er bestaan zeker nog Jehova's Getuigen. Vanochtend stond er eentje op station Nieuw Vennep om blaadjes uit te delen.
Vraag ik me wel af: mag hij naar huis als zijn tijd erop zit of mag hij naar huis als al zijn blaadjes uitgedeeld zijn?
Ik heb er geen aangenomen iig.

Tuurlijk mag die naar huis, hij hoeft daar niet eens te gaan staan als ie daar geen zin in heeft.

Heel verhaal en alles.
pi_17141738
Mijn tante is Jehova
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_17141890
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 02:00 schreef GewoneMan het volgende:
hele middenoosten NOOIT vrede geweest waarom niet ??? omdat het 1 enorme puinhoop is en hoe komt dat??? JUIST religeuze oorlogen

indonesie... ambon cristenen tegen de moslims, zou de echte god even willen opstaan ??? ook al eeuwen lange oorlogen

noem eens 1 NIET religeuze oorlog die langer duurde dan een religeuze oorlog, wedden dat je er geeneen kan opnoemen ??? simpel om de reden dat het niet kan!

Ah leuk, we zijn er weer. Met een flink pak leugens en halve waarheden.

Ten eerste is het in het Midden-Oosten nooit vrede geweest omdat het een rotklimaat heeft. Daarom vochten de Babyloniers tegen de nomaden en de Assyriers en andersom. Zelfs de vroegste Sumerische oorlogen hadden met bevolkingsgroei en geografie van doen.

Er zijn op Ambon helemaal niet eeuwenlang oorlogen gevoerd, daar woonden de verschillende gelovigen juist heel vreedzaam samen.

Voorts gaat het niet om de duur, maar om de gruwelijkheid van een oorlog. Zoals de Eerste en de Tweede Wereldoorlog. Maar als je toch een jaartallenfetisjist bent:

De diadochenoorlogen
Het Romeins - Carthaags conflict
De Eerste Honderjarige Oorlog
De Tweede Honderdjarige Oorlog
Het conflict tussen de Keizer en Frankrijk
De Samnietenoorlogen
De Perzenoorlogen

Is dat ongeveer genoeg ?

[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 13-02-2004 12:29]

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_17141921
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:51 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

nee?
kijk eens naar al de cultuur, en vooral naar de meest gruwelijke oorlogen,
geloofs oorlogen zijn de langs durende en bloedigste die er zijn.

Als er geen geloof was dan bedenken mensen wel wat anders om een oorlog gruwelijk en lang te maken
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_17142000
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 02:02 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Gelukkig hoort hij het van een autoriteit. Die ''de'' geschiedenis kent en naar het journaal kijkt.

[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 13-02-2004 12:14]

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_17142085
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:05 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Ah leuk, we zijn er weer. Met een flink pak leugens en halve waarheden.

Ten eerste is het in het Midden-Oosten nooit vrede geweest omdat het een rotklimaat heeft. Daarom vochten de Babyloniers tegen de nomaden en de Assyriers en andersom. Zelfs de vroegste Sumerische oorlogen hadden met bevolkingsgroei en geografie van doen.

Er zijn op Ambon helemaal niet eeuwenlang oorlogen gevoerd, daar woonden de verschillende gelovigen juist heel vreedzaam samen.

Voorts gaat het niet om de duur, maar om de gruwelijkheid van een oorlog. Zoals de Eerste en de Tweede Wereldoorlog. Maar als je toch een jaartallenfetisjist bent:

De diadochenoorlogen
Het Romeins - Carthaags conflict
De Eerste Honderjarige Oorlog
De Tweede Honderdjarige Oorlog
Het conflict tussen de Keizer en Frankrijk

Is dat ongeveer genoeg ?

wellicht hoort dit in een ander topic maar moeten we ons op dit punt niet afvragen of de 2de wereld oorlog als een geloofsoorlog beschouwt moet worden? Valt imho wel iets voor te zeggen namelijk.
Overigens ben ik van mening dat oorlog gewoon een menselijk trekje is.
pi_17142147
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:13 schreef KlaPMonGooL het volgende:

[..]

wellicht hoort dit in een ander topic maar moeten we ons op dit punt niet afvragen of de 2de wereld oorlog als een geloofsoorlog beschouwt moet worden? Valt imho wel iets voor te zeggen namelijk.

Ik geloof toch echt van niet. Het heeft niet bijgedragen tot het ontstaan en was verwaarloosbaar tijdens de oorlogsvoering, wat toch twee kenmerken zijn van een godsdienstoorlog.
pi_17142286
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 11:58 schreef Beaker het volgende:
Mijn tante is Jehova
En je oom is allah?

*sigh*

pi_17142304
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 11:58 schreef Sanity11 het volgende:

[..]
Ok, maar dat neemt niet weg dat het in veel gevallen gewoon een achterlijke regeling is. (ben nogsteeds benieuwd of je een JG bent ook al kan ik dat onderhand zo wel raden en je e-mail adres werkt niet).

Ik ben ;-)
En vaag van dat emailadres.... mja.. boeie!
pi_17142636
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:23 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:
jahova's ... of ze nog leven .. uhm moet ik even tussen de schanieren van mijn voordeur kijken .. khad er nl laats nog eentje gevangen met mijn zware eikenhouten deur
Ik las net op de pagina van Staatsbosbeheer dat het jachtseizoen met één maand verlengd is. Dit omdat er een overschot is en het dus op een plaag begint te lijken. Ze schijnen tevens te FOKken als konijnen!
pi_17142850
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 07:51 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Nee het betekent de onderdrukking van de slimmen.

hahahahahaha zo slim ben je kan niet eens 1 fatsoenlijke zin maken, een kind van 10 weet nog dat het slimme is ZONDER N!!!
pi_17145416
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:43 schreef Divel het volgende:

[..]

Ik las net op de pagina van Staatsbosbeheer dat het jachtseizoen met één maand verlengd is. Dit omdat er een overschot is en het dus op een plaag begint te lijken. Ze schijnen tevens te FOKken als konijnen!

tja...

'Ze schijnen' ... volgens wie, wat, waar?
Oh wacht... het stond zeker in de telegraaf...
Of ben je in de war met anderen die geen tv mogen...
Of werd je vanochtend wakker en dacht "Jongens... ik ga iets van waarde in de wereld brengen... iets waar anderen iets meer kunnen."? Goed plan dan dat stukje over jachtseizoen..... bedankt..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')