abonnement Unibet Coolblue
pi_16316603
Ben van plan dit jaar voor het eerst echt alleen te gaan, aangezien mijn vrienden of gaan trouwen/samenwonen/geen vakantie hebben enzovoorts en ik in principe zelf kan kiezen wanneer ik met vakantie ga, ik ben dus niet aan een bepaalde tijd gebonden en ben dus van plan naar Amerika te gaan... Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet aanpakken.. Boek ik een vlucht en zie wel verder, reis ik rond of, of ,of.
Is er iemand die me hiermee kan helpen?
Thanks..
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  vrijdag 16 januari 2004 @ 15:55:52 #2
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16316625
wat jij wilt dude, wat jij wilt...
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 16 januari 2004 @ 15:57:51 #3
74844 GaRleC
bamosenlamus.nl
pi_16316703
Als ik mee mag vertel ik je alles
http://www.bamosenlamus.nl .... Het trio dat geen 3 namen nodig heeft !
pi_16316728
Heb je wel eens vaker gereist? En zo ja hoe en waarheen. Zo kunnen we een beetje inschatten wat je leuk vind en zo.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16316791
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 15:59 schreef Lucille het volgende:
Heb je wel eens vaker gereist? En zo ja hoe en waarheen. Zo kunnen we een beetje inschatten wat je leuk vind en zo.
Schotland, Italie, Spanje, Denemarken, Frankrijk, eigenlijk nog nooit buiten Europa.... Maar goed.. Nou een paar dingen lijken me eigenlijk wel wat... en qua top 3:
1. Amerika (westkust/florida/newyork)
2. Thailand
3. Bali/Indonesie

In die richtingen meer zeg maar...

---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  vrijdag 16 januari 2004 @ 16:03:16 #6
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16316844
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 16:01 schreef Vince22 het volgende:
Schotland, Italie, Spanje, Denemarken, Frankrijk, eigenlijk nog nooit buiten Europa.... Maar goed.. Nou een paar dingen lijken me eigenlijk wel wat... en qua top 3:
1. Amerika (westkust/florida/newyork)
2. Thailand
3. Bali/Indonesie

In die richtingen meer zeg maar...


het enige wezenlijk van belang zijnde verschil met al die landen die je al doorkruist hebt, is het feit dat je nu met het vliegtuig moet.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_16316898
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 16:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

het enige wezenlijk van belang zijnde verschil met al die landen die je al doorkruist hebt, is het feit dat je nu met het vliegtuig moet.


Ehm, UK,Spanje= vliegtuig. maar goed... niet de vraag.
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_16316921
En nam je dan een hotel of een jeugdherberg of ging je camperen?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 16 januari 2004 @ 16:05:47 #9
76089 Boogje
Da Belgian Boy
pi_16316929
Een vriend van me heeft de hele kust afgereisd met een groep bestaande uit alle nationaliteiten, dit lijkt me wel heel leuk.

Het is een organisatie die dan voor vervoer enzo zorgt, voor de rest wordt er meestal overnacht in tenten of campsites, dus niet zo heel duur.

Als je geinteresseerd bent zal je wat reissites of google moeten afzoeken, want een naam heb ik niet...


Succes alleszins, usa is de moeite om eens te bekijken (heb zelf jaartje in de staat Maine gezeten)

Today is the first day of the rest of your life...
  vrijdag 16 januari 2004 @ 16:07:22 #10
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16316976
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 16:04 schreef Vince22 het volgende:
Ehm, UK,Spanje= vliegtuig. maar goed... niet de vraag.
zoals ik al eerder zei: alles is mogelijk en al helemaal in de VS.

het gaat erom wat jij leuk vindt.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_16316981
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 16:05 schreef Lucille het volgende:
En nam je dan een hotel of een jeugdherberg of ging je camperen?
Gewoon hotelletje...
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  vrijdag 16 januari 2004 @ 16:07:43 #12
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_16316983
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 15:59 schreef Lucille het volgende:
Heb je wel eens vaker gereist? En zo ja hoe en waarheen. Zo kunnen we een beetje inschatten wat je leuk vind en zo.
Ik moet gewoon zeggen, nadat ik veel van je reacties heb gezien de laatste tijd, dat je erg behulpzaam overkomt

Ik hoop niet dat dit slijmerig overkomt, het is gewoon een eigenschap die ik erg kan waarderen

Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
  vrijdag 16 januari 2004 @ 16:15:57 #13
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_16317222
En dan? Wil je 'alles' zien? Ik zou als ik jou was toch een soort tijdschema bedenken. Dat je iig ergens naar toe kan leven. En verder een beetje kijken waar je heen wilt. Heel het land door is heel leuk, maar kost ook een hoop reistijd

En dan bedenken of je wilt reizen per bus, auto, trein, vliegtuig, voettocht

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_16317418
Als laatste vragen het volgende (dan is het beeld redelijk compleet):

- hoeveel tijd heb je
- wat voor budget
- waar hou je van tijdens een vakantie, is dat natuur, landschappen, steden, cultuur, feesten

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 16 januari 2004 @ 19:55:55 #15
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_16322833
Budget lijkt me handig om te weten:
- New York ben je iets van ¤700-1000 kwijt voor 5-10 dagen. Dus voor vlucht en hotel.
- Westkustreisje van 17-19 dagen begint bij +/- ¤1750, inclusief vlucht, hotels en autohuur.
- Florida is beter betaalbaar, vorig jaar 12 dagen geweest, inclusief autohuur voor iets van ¤1300 pp ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door matthijst op 16-01-2004 20:06]

Haters everywhere but I don't really care.
pi_16347520
kom naar de westkust
Free people own guns! Slaves do not!
pi_16393262
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 19:14 schreef Vampier het volgende:
kom naar de westkust
Haha... als het op uitnodiging is wordt het wel heel makkelijk
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_16401348
Ik raad je in ieder geval aan om een beetje een route uit te stippelen en dan vooral in het weekend en met feestdagen (4th of July bv) vantevoren een overnachting ergens te boeken.
Het wil namelijk nog wel eens moeilijk zijn om dan ter plekke nog onderdak te regelen.
art 43.2a
pi_16403878
Ikzelf 'droom' ervan om een vliegreis naar NY te maken en van daaruit met Amtrak door Amerika te reizen. Dit is namelijk voor mij als 21 jarige nog betaalbaar ipv auto huren. Voor de oostkust ben je 'maar' iets van 250 dollar kwijt met onbeperkt treinen. Maar zelf dit zal denk ik binnekort voor mij niet echt lukken .
pi_16948404
het lijkt mij ook wel wat om van oost naar west te reizen in amerika. per trein, want ik heb geen rijbewijs

ik zou als ik jou was iig op campings of jeugdherbergen gaan reizen. dat scheelt heel veel geld ivt hotels. verder zou ik juist zo min mogelijk een route bepalen. gewoon een start en finish ofzo. niet te veel meenemen. (een beetje een idee hebben wat je gaat doen moet je wel hebben natuurlijk, anders kan je ook niet bepalen of je budget toereikend is)

  dinsdag 10 februari 2004 @ 10:16:35 #21
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_17051868
Ik ga dit jaar naar Alanya op vakantie met 3 vrienden, 12 dagen.

Maar........... daarna ga ik in mijn uppie 8 dagen naar New York

Mijn maten zijn allemaal nog student dus kunnen het niet betalen. Ik droom er al heel wat jaartjes over om naar die stad te gaan....dan maar alleen

  woensdag 11 februari 2004 @ 22:54:53 #22
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_17103563
Wil je natuur of steden?
Wil je alleen of een groepsreis?
Wil je kamperen of kies je voor hotels?

Natuur: westkust
Steden: oostkust (west ook wel een beetje)
Beiden: zuiden of westkust
Real America: de rest

Je kan een groepsreis boeken, je kan een volledig verzorgde fly-drive vakantie boeken, je kan zelf zo'n vakantie in elkaar knutselen door je hotels en een huurauto vanuit hier te boeken (grote ketens zijn Ramada, Days Inn, Best Western). Je kan ook voor de trein kiezen, maar dat is meer iets voor de oostkust.

Het voordeel van een groepsreis is niet alleen dat je weinig hoeft te regelen, maar ook dat je verzekerd bent van toegang tot bijvoorbeeld nationale parken en attracties (heli-vlucht boven Grand Canyon bijvoorbeeld), wat je als particulier mogelijk niet lukt of dat je maanden van tevoren moet reserveren. Je bent echter wel wat beperkt.

Als je nog niet weet waar je naartoe wilt, bieden de websites van de staten wel uitkomst: via www.state.staatsafkorting.us kan je naar de plaatselijke toerismebureaus surfen voor touristische informatie American Style. Informatie over steden vind je vaak op www.stadsnaam.com of www.ci.stadsnaam.staatsafkorting.us

"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_17268422
In je eentje zou ik iets meer toeristisch als New York doen... meer 'sightseeen'
Florida en westkust (behalve San Francisco en sommige dingen LA ) is veel leuker als je met een groep bent, is ook minder aan leuke toeristisch dingen te zien
pi_22567128
Ben benieuwd hoe je het hebt gehad vince22.
Ik vertrek namelijk eind van deze maand naar Amerika.
Ook ik reis alleen..
Keb al een klein rondreisje uitgestippeld en voor de rest zie ik wel waar ik terecht kom.
Als ik het niet meer zie zitten kan ik gelukkig nog naar het oosten van Tennesse rijden,
(daar woont familie)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')