abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2004 @ 19:48:30 #251
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_17264798
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 11:49 schreef pAin het volgende:
Ik heb nu een fles Dimple staan en vind hem erg lekker. Drink zon 2 a 3 glazen in de week, niet teveel, aangezien ik ook nog wel eens in de auto stap (drank -> autorijden -> no go!). Tis mn eerste fles die ik heb gekocht, hiervoor wel eens een JW Red Label gedronken, maar ik had echt het idee dat het beter kan dan dat. Ik drink hem altijd met een paar druppeltjes mineraal water, zo vind ik hem het lekkerste.
Heel veel dieper dan een JW Red Label kan je toch al niet zinken, dus het kan zeker beter!
quote:
Trouwens, over de glas keuze. Ik heb nu zon groot glas, met een groot gat erin (als je begrijpt wat ik bedoel). Nu lees ik op dit forum dat hierdoor smaak en geur verloren gaat. Wat is dan een beter glas om te proberen en waar koop ik echt goede whisk(e)y glazen??
Dit is een goeie vorm:

Cognac glass kan ook, maar dit is nog beter. Open glazen zijn echt de dood in de pot.

'Nuff said
  dinsdag 17 februari 2004 @ 19:58:58 #252
27698 Doffy
pi_17265163
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 14:25 schreef metalschaap het volgende:
Ik ga donderdag whiskey proeven bij een schots cafe. Welke whiskeys moet ik echt proeven?
Als je nauwelijk whisky (geen whiskey!) -ervaring hebt, kan ik je aanraden een "rondje schotland" te doen, dus uit alle regio's eentje. Mijn tips (allemaal standaard distillery versies):

Lowlands: Aushentoshan
Midlands: Dalwhinnie
Eastern Highlands: Glencadam
Western Highlands: Oban
Northern Highlands: Glenmorangie, of Clynelish
Speyside: Balvenie
Orkney: Highland Park
Skye: Talisker
Islay: Lagavulin
Jura: Isle of Jura
Campbeltown: Springbank

Dit is nogal veel voor één rondje (hoewel je ook halve "proef"hoeveelheden kan nemen bij een goed whisky-cafe). De kern hiervan is: Lowlands, Speyside, Highlands (verzamelnaam voor Midlands, Eastern/Northern/Western Highlands), Islands (verzamelnaam Orkney, Sky, Jura), Islay. De rest is voor "gevorderden", hoewel ik je persoonlijk mijn favoriet Springbank graag aanraad

'Nuff said
pi_17266419
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 14:25 schreef metalschaap het volgende:
Ik ga donderdag whiskey proeven bij een schots cafe. Welke whiskeys moet ik echt proeven?
Royal Lough Nagar. Hele bijzondere Whisky uit Schotland. Hiervan worden jaarlijks ca. 300.000 flessen gemaakt. De grootste productie is op voorhand al verkocht. Maar wie weet heb je geluk.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 20:54:27 #254
27698 Doffy
pi_17267260
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 20:31 schreef SjaakieV het volgende:
Royal Lough Nagar. Hele bijzondere Whisky uit Schotland. Hiervan worden jaarlijks ca. 300.000 flessen gemaakt. De grootste productie is op voorhand al verkocht. Maar wie weet heb je geluk.
300.000 flessen is nogal veel, als je weet dat de output van bijvoorbeeld Springbank per jaar nog geen 50.000 is.

Daarbij, Royal Lochnagar is de belangrijkste malt in Vat69, toch niet echt de beste aanbeveling. En ik vind 'm dan ook niet zo erg bijzonder.

'Nuff said
pi_17267481
zeg doffy, kun je ns wat meer uitleg geven over die cadenhead's reserve bottelings? en als ik daar eentje van wil proberen, wat kun je aanbevelen (en prijs?)
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_17267836
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 20:54 schreef Doffy het volgende:

[..]

300.000 flessen is nogal veel, als je weet dat de output van bijvoorbeeld Springbank per jaar nog geen 50.000 is.

Daarbij, Royal Lochnagar is de belangrijkste malt in Vat69, toch niet echt de beste aanbeveling. En ik vind 'm dan ook niet zo erg bijzonder.

Sprinkbank maakt meer. Dat weet ik zeker. En zo bijzonder dat Gall 'm in de kelderrestanten flikkert. Vanwege de enorme voorraden. En de Zweedse staatswinkels hebben ook nog wat flesjes staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')