quote:Dies vet he!
Op vrijdag 6 februari 2004 10:12 schreef Orcaman1984 het volgende:
Ik heb Nederlands politie in mijn stad![]()
quote:Waar staat de download?
Op vrijdag 6 februari 2004 09:43 schreef Orcaman1984 het volgende:
Ik ben nu met BAT (Building Architect Tool) bezig, daarmee kun je bijvoorbeeld eigen gebouwen maken. Het is eigenlijk een plugin van GMax, dus nog best lastig. Je kunt BAT, de loteditor, pluginmanager, en de Simcity-Update downloaden op http://www.simcity.com/ Omdat het een plugin is van GMax moet je ook deze downloaden, dit kun je doen op http://www.discreet.com/products/gmax/Zo dat wilde ik ff mededelen... Nu ga ik mooie gebouwtjes maken
Laat maar.. ...al gevonden De directe link --> Download
[Dit bericht is gewijzigd door Champy2004 op 06-02-2004 10:43]
Dit is mijn regio op de kaart van San Fransisco, de regio heeft in totaal meer dan 450.000 inwoners op 5 kaarten ( op de kaart van San Cabalera ligt alleen nog meer snelweg )
Op deze kaart zie je mijn transportation netwerk.
Hier zie je mijn grootste stad van de regio, Bawkhale. Deze stad heeft momenteel 172.000 inwoners maar het is vooral een zakenstad. Het wegennetwerk steekt niet echt logisch in elkaar maar dit heb ik expres gedaan om een zo realistisch mogelijke stad te creëren.
Dit is een detail van Bawkhale. Je ziet de Main Library, een deel van een woonwijk, een beetje commercial en het stadspark.
Mijn op 1 na grootste stad dan, Lewis. Dit is vooral een woonstad, de mensen uit Lewis werken veel in Bawkhale maar toch ook voor een deel in de eigen industrie. Ook heeft de stad nog een redelijk groot centrum.
Dit is een detail van Lewis, je ziet hier de universiteit, een woonwijk (links boven), een paar gebouwen van het centrum en het stadspark
Nou wat vinden jullie ervan
quote:Een jaar of 10-20 bij mij. Je moet wel vaak je aantrekkelijkheids kaart bekijken. Op deze kaart zie je of er gebieden zijn waar $$$ mensen willen gaan wonen. Als er op deze plaats andere gebouwen staan kan je ze zelf afbreken. Als je dus redelijk wat mensen in je stad hebt en er is vraag voor $$$ woningen, kantoren en high tech industrie, zet dan de belastingen op vervuilende industrie op het allerhoogst en sloop desnoods de gebouwen.
Op vrijdag 6 februari 2004 17:39 schreef blieblie het volgende:
Misschien een rare vraag, maar hoe lang duurt het bij jullie voordat je $$$ dingen krijgt?
En wat mot je er voor doen om die lui aan te trekken?
quote:Thx
Op vrijdag 6 februari 2004 20:28 schreef Atreidez het volgende:
Ziet er goed uit Dezz!Leuke kaart is die van San Francisco ook he. Je hebt nog wel een stukje te gaan trouwens.
Ik ben al druk verder aan het bouwen, binnenkort weer een update
die kerel van infrastructuur begint heel de tijd te miepen dat mn waterleidingen springen. Nu heb ik mn fundings voor openbare gelegenheden al omhoog gegooit, maar ze blijven maar knappen. Vind dit zwaar irritant, want wanneer je aan het bouwen bent, dan gaat de cursor automatisch naar de "ramp" toe en laat ik los dan bouwt ie automatisch, lag er opeens een snelweg dwars door mn stad heen !
Hij heeft gewoon een fuckin' gat in zijn kaart
weet iemand hoe dat kan en of dat nog goed gemaakt kan worden, het ziet er namelijk wel redelijk vaag uit
Mooie region trouwens, ziet er gaaf uit. Kan die niet wat meer foto's laten zien?
quote:Het gekke is dat je er niet eens meer op kan klikken
Op zondag 8 februari 2004 12:15 schreef Atreidez het volgende:
Ziet eruit alsof ie ze stad heeft gedelete en toen bij de nieuwe kaart voor water heeft gekozen. Hoe hij het kan oplossen? Volgens mij gewoon een stad beginnen en dan op de knop randen egaliseren drukkenMooie region trouwens, ziet er gaaf uit. Kan die niet wat meer foto's laten zien?
Foto's van zijn regio komen eraan. Hij heeft nu al 856.000 inwoners in zijn region
Mijn stad telt nu een kleine 8.500 inwoners, mn kaart staat al helemaal vol (geen abnormaal grote kaart).... Nu heb ik wel een aantal hogere gebouwen (hoogste is Roberts Appartment, voor de modale bedeelden, 176 inwoners per gebouw, heb ik er een stuk of 5 / 6 van). Maar nu word er heel de tijd gevraagt om meer woongelegenheid. Alles is al medium zoned, dus ik zone er een aantal high..... Maar op 1 of andere manier weigert men gewoon hoger te gaan bouwen dan die apparmenten?? Snap er niks meer van, de behoefte is er absoluut! Voorzieningen zitten prima in mekaar (2 clinics, 2 bassischolen, 1 middelbare school, 1 groot politiebureau, 1 klein brandweerstationnetje, scholen en clinics overlappen elkaar). Ik heb ook al geprobeerd 1 huizenblokken te vernielen, deze gelijk te dezoneren en high te zonen, maar dat werk dus ook niet. Werk is er genoeg, ze willen allemaal kantoorgebouwen van modale en hogere klassen hebben en dit worden dan ook de grotere gebouwen......
Ligt het aan de status van de stad dat ze niet hoger willen?? Ik zou zeggen van niet, de vervuilende industrie is intussen weggerot uit mn stad en heeft plaats gemaakt voor productie en HT industrie, oftewel: luchtvervuiling minimaal. Het grondwater is ook niet vervuild, heb een watertreater gebouwd en die doet goed zn werk. Verloedering ben ik ook tegen gegaan door een grote schoonmaak te houden door mn hele stad, dus alle verloederde en legestaande woningen slopen, daarvoor kwam vrijwel onmiddelijk nieuwe huizen voor in de plaats.
Wie weet het antwoord voor de koelkast??
quote:Heb je al eens gekeken op je aantrekkelijkheis kaart?
Op maandag 9 februari 2004 16:02 schreef pAin het volgende:
Ik zit met een "klein" probleempje.....Mijn stad telt nu een kleine 8.500 inwoners, mn kaart staat al helemaal vol (geen abnormaal grote kaart).... Nu heb ik wel een aantal hogere gebouwen (hoogste is Roberts Appartment, voor de modale bedeelden, 176 inwoners per gebouw, heb ik er een stuk of 5 / 6 van). Maar nu word er heel de tijd gevraagt om meer woongelegenheid. Alles is al medium zoned, dus ik zone er een aantal high..... Maar op 1 of andere manier weigert men gewoon hoger te gaan bouwen dan die apparmenten?? Snap er niks meer van, de behoefte is er absoluut! Voorzieningen zitten prima in mekaar (2 clinics, 2 bassischolen, 1 middelbare school, 1 groot politiebureau, 1 klein brandweerstationnetje, scholen en clinics overlappen elkaar). Ik heb ook al geprobeerd 1 huizenblokken te vernielen, deze gelijk te dezoneren en high te zonen, maar dat werk dus ook niet. Werk is er genoeg, ze willen allemaal kantoorgebouwen van modale en hogere klassen hebben en dit worden dan ook de grotere gebouwen......
Ligt het aan de status van de stad dat ze niet hoger willen?? Ik zou zeggen van niet, de vervuilende industrie is intussen weggerot uit mn stad en heeft plaats gemaakt voor productie en HT industrie, oftewel: luchtvervuiling minimaal. Het grondwater is ook niet vervuild, heb een watertreater gebouwd en die doet goed zn werk. Verloedering ben ik ook tegen gegaan door een grote schoonmaak te houden door mn hele stad, dus alle verloederde en legestaande woningen slopen, daarvoor kwam vrijwel onmiddelijk nieuwe huizen voor in de plaats.
quote:Ik had een soortgelijk iets toen ik net begon.
Op maandag 9 februari 2004 16:02 schreef pAin het volgende:
Ik zit met een "klein" probleempje.....Mijn stad telt nu een kleine 8.500 inwoners, mn kaart staat al helemaal vol (geen abnormaal grote kaart).... Nu heb ik wel een aantal hogere gebouwen (hoogste is Roberts Appartment, voor de modale bedeelden, 176 inwoners per gebouw, heb ik er een stuk of 5 / 6 van). Maar nu word er heel de tijd gevraagt om meer woongelegenheid. Alles is al medium zoned, dus ik zone er een aantal high..... Maar op 1 of andere manier weigert men gewoon hoger te gaan bouwen dan die apparmenten?? Snap er niks meer van, de behoefte is er absoluut! Voorzieningen zitten prima in mekaar (2 clinics, 2 bassischolen, 1 middelbare school, 1 groot politiebureau, 1 klein brandweerstationnetje, scholen en clinics overlappen elkaar). Ik heb ook al geprobeerd 1 huizenblokken te vernielen, deze gelijk te dezoneren en high te zonen, maar dat werk dus ook niet. Werk is er genoeg, ze willen allemaal kantoorgebouwen van modale en hogere klassen hebben en dit worden dan ook de grotere gebouwen......
Volgens mij krijg je pas hoogbouw als je een bepaald aantal inwoners hebt (15000 ofzo, weet ik niet ). Daarnaast krijg je volgens mij ook sneller hoogbouw als je al buursteden met hoogbouw hebt.
Dus probeer gewoon nog zoveel mogelijk te zonen in je stad. Een goede tip die ik van dit forum heb, is om een aparte stad als energiebron te gebruiken. Dus energiecentrales in stad A bouwen en vervolgens in stad B de energie te importeren. Zo houd je ruimte over en heb je minder vervuiling.
Als het dan nog niet lukt zou ik gewoon met een nieuwe stad beginnen. Als die dan redelijk loopt kan je weer terugkeren naar deze stad, dan gaat het waarschijnlijk sneller met je hoogbouw.
quote:Welke kaart is dat?
Op maandag 9 februari 2004 16:07 schreef Het-Gele-Teken het volgende:[..]
Heb je al eens gekeken op je aantrekkelijkheis kaart?
quote:Is ze helemaal groen voor alle groepen?
Op maandag 9 februari 2004 16:46 schreef blieblie het volgende:[..]
Welke kaart is dat?
Die met de grondprijs?
Want de kaart met aantrekkelijkheid is bij mij praktisch altijd helemaal groen terwijl die lui echt niet dikke vette gebouwen gaan bouwen.
quote:euh... *uit proberen gaat*
Op maandag 9 februari 2004 17:17 schreef Het-Gele-Teken het volgende:[..]
Is ze helemaal groen voor alle groepen?
Verder zal ik tips proberen die zijn gegeven. Hoop dat het gaat werken, ik wil wel eens wat meer hogere gebouwen krijgen oftewel een beter gebruik van mn ruimte.
Nog een vraagje: doet het klantenaantal van je commercie er nog toe qua belastingsontvangsten? Logisch gezien wel, het realisme is er wel voor, maar ik vroeg me het toch eventjes af. Als dat het geval is, is er dan ook nog een graadmeter voor de industrie inkomsten?? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, aangezien mn klantenaantal van veel bedrijven vrij laag is. Hoe is deze te boosten?? Supermarkten liggen bijvoorbeeld in een drukke wijk, veel appartementen etc, maar nog steeds zijn de klantenaantallen vrij laag.
Ben nu eindelijk voor het eerst serieus bezig met region play (mede om me voor te bereiden op mijn eigenste Nijmegen-regio die ik deze keer écht af wil maken).
En nou had ik een vraagje over neighbour deals: kun je ook producten dóórverkopen?
Stel, ik heb drie steden naast elkaar, A B en C. Stad B ligt in het midden, en A en C grenzen dus niet aan elkaar. Stad A produceert 4000 kwh stroom en verkoopt er 3000 aan B. Echter, stad B gebruikt er maar 1500; kan stad B dan de overige 1500 doorverkopen aan C? Of moet stad C de power rechtstreeks van de bron kopen, van stad A dus?
quote:Rechtstreeks van de bron.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:12 schreef Frollo het volgende:
Ha, ik ben ook weer eens begonnen!! (tevens terugvindpost)Ben nu eindelijk voor het eerst serieus bezig met region play (mede om me voor te bereiden op mijn eigenste Nijmegen-regio die ik deze keer écht af wil maken).
En nou had ik een vraagje over neighbour deals: kun je ook producten dóórverkopen?Stel, ik heb drie steden naast elkaar, A B en C. Stad B ligt in het midden, en A en C grenzen dus niet aan elkaar. Stad A produceert 4000 kwh stroom en verkoopt er 3000 aan B. Echter, stad B gebruikt er maar 1500; kan stad B dan de overige 1500 doorverkopen aan C? Of moet stad C de power rechtstreeks van de bron kopen, van stad A dus?
quote:Als je het doorwilt verkopen moeten die 2 steden aan elkaar grenzen..
Op dinsdag 10 februari 2004 11:12 schreef Frollo het volgende:
Ha, ik ben ook weer eens begonnen!! (tevens terugvindpost)Ben nu eindelijk voor het eerst serieus bezig met region play (mede om me voor te bereiden op mijn eigenste Nijmegen-regio die ik deze keer écht af wil maken).
En nou had ik een vraagje over neighbour deals: kun je ook producten dóórverkopen?Stel, ik heb drie steden naast elkaar, A B en C. Stad B ligt in het midden, en A en C grenzen dus niet aan elkaar. Stad A produceert 4000 kwh stroom en verkoopt er 3000 aan B. Echter, stad B gebruikt er maar 1500; kan stad B dan de overige 1500 doorverkopen aan C? Of moet stad C de power rechtstreeks van de bron kopen, van stad A dus?
quote:Damn.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:58 schreef Dezz het volgende:[..]
Rechtstreeks van de bron.
Dus... In het onderstaande plaatje kan de powercentrale (ster) alleen leveren aan de aangrenzende steden? (cirkel)
Plaatje met dank aan Champy2004
Da's wel een bummer zeg, want ik wou mijn hele regio nu juist door één stad van stroom laten voorzien.
quote:Ja, die steden kan je dan van stroom voorzien... Als je slim bent doe je de energie stad, in het midden van je regio neerzetten. Zo heb je dan 4 steden rondom die van eregie kan worden voorzien
Op dinsdag 10 februari 2004 12:22 schreef Frollo het volgende:[..]
Damn.
Dus... In het onderstaande plaatje kan de powercentrale (ster) alleen leveren aan de aangrenzende steden? (cirkel)
[afbeelding]
Plaatje met dank aan Champy2004Da's wel een bummer zeg, want ik wou mijn hele regio nu juist door één stad van stroom laten voorzien.
quote:Ja ok.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:32 schreef Champy2004 het volgende:[..]
Als je slim bent doe je de energie stad, in het midden van je regio neerzetten. Zo heb je dan 4 steden rondom die van eregie kan worden voorzien
* Frollo wou dat het al avond was
quote:Ik heb het nog niet geprobeerd
Op dinsdag 10 februari 2004 13:00 schreef Frollo het volgende:[..]
Ja ok.
Maar ik wil dat alle centrales concentreren in één stad en dat alle andere steden daar energie vandaan halen. Dus: de stad direct naast de centrale neemt heel veel energie af, gebruikt daar een deel van en verkoopt de rest door naar de dáárnaast liggende stad, die verkoopt de reststroom ook weer door enz. enz. enz.
Maar dat gaat dus niet zo te horen. Of heeft gewoon nog niemand het geprobeerd?* Frollo wou dat het al avond was
quote:Omdat ik nou op mijn werk zit!
Op dinsdag 10 februari 2004 13:03 schreef Champy2004 het volgende:
En waarom wil je dat het avond wasS6
Uitproberen en ff kijken of er ergens een online documentje is dat er wat over zegt .
En stel nou dat ik het fout heb, misschien kan je dan SimCity wel misleiden door in Stad A een energiecentrale te bouwen, energie te exporteren naar Stad B en in Stad B ook één windmast te zetten (is maar 1 tile, dus valt niet zo op). Misschien is het dan wél mogelijk om energie te exporteren naar Stad C, aangezien er in Stad B nu ook energie wordt geproduceerd (ook al is het maar heel weinig ).
Veel succes met proberen vanavond!
Tja, hoe meer ik erover nadenk, hoe waarschijnlijker het me lijkt dat het gewoon kan. Als ik een stad ben en ik importeer 5000 kwh terwijl ik er maar 1000 gebruik, hoor eens, dan mag ik toch zeker zelf weten wat ik met het overschot doe?
En anders is één molen ook een optie ja.
Helaas gaat het vanavond niet meer lukken...
Stad A heeft een energiecentrale(s) daarmee kan je Stad B die naast je ligt voor energie voorzien. Dan heb jij in stad B geen centrales nodig. Als je dan in stad B een windmolenpark maakt en dan een powerlijn naar stad C brengt (niet naar je huizen in stad B powerlijnen). Dan moet je de powerlijnen van Stad A, naar de windmolens in stad B brengen en dan doorgeven naar stad C! Ik denk dan dat het gaat lukken...
(Snap je het nog )
Voor afvoeren van afval doe ik t wel bijna altijd zo.. 1 grote stad heeft een energiebuurstad met een stuk of 5 waste2nrg centrales, en om die goed te laten draaien heb ik alle afval nodig die ik kan vinden
quote:Dan komt er dus ook windmolenstroom in stad B
Op dinsdag 10 februari 2004 14:39 schreef Champy2004 het volgende:
Wat mij nu binnenshiet lijkt het wel te kunnen.Stad A heeft een energiecentrale(s) daarmee kan je Stad B die naast je ligt voor energie voorzien. Dan heb jij in stad B geen centrales nodig. Als je dan in stad B een windmolenpark maakt en dan een powerlijn naar stad C brengt (niet naar je huizen in stad B powerlijnen). Dan moet je de powerlijnen van Stad A, naar de windmolens in stad B brengen en dan doorgeven naar stad C! Ik denk dan dat het gaat lukken...
(Snap je het nog
)
quote:Oooh, nou kijk, we zijn eruit!
Op dinsdag 10 februari 2004 14:40 schreef Atreidez het volgende:
Voor de duidelijkheid, door verkopen van stroom lukt wel!Ik doe t nl. ook..
quote:Tja, dat moet ik er maar voor over hebben. Het is namelijk de bedoeling dat ik mijn woonplaats Nijmegen en omgeving ga namaken, tot op de grasspriet nauwkeurig. En dé energiecentrale van Nijmegen staat nu eenmaal in West en niet in Centrum, Oost, Zuid, Berg en Dal of Lent (wat allemaal aparte vakken worden).
Tis wel een situatie die ik nooit meer maak trouwens, als je tekortkomt moet je soms meerdere keren die andere 2 laden om de verkoop weer goed te laten lopen en dan nog weet je niet zeker of je nog genoeg overhead hebt..
[Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 10-02-2004 14:47]
quote:Nog geen tijd gehad
Op woensdag 11 februari 2004 01:33 schreef Champy2004 het volgende:
Frollo > Is het nog gelukt met je probeersel?
quote:Ik heb in me nieuwe stad nog geen gele plekken in het verkeer met 165k inwoners. Uit ervaring van me andere grote stad wist ik dat in high density gebieden (C en R) het hebben van metro essentieel is.. Het ontlast de straten itt bussen. Ik heb ook wijken zoveel mogelijk aangesloten op snelwegen en niet veel op elkaar zodat ze verplicht worden de snelweg te nemen. Ook monorail heb ik door de stad heen. Het is een duur geintje maar het lost wel je verkeersproblemen op. En winst maken is leuk, maar ik zorg dat ik altijd maar ong. 1000 winst maak, de rest investeer ik meteen weer in me stad
Op donderdag 12 februari 2004 00:05 schreef blieblie het volgende:
Yeah!!!
Eindelijk een winstgevende stad opgebouwd met 100.000 inwoners.
Wat een ellende zeg, dat verkeer.
Wat zijn nu echt DE verkeerstips?
En wat is de capaciteit per wegsoort?
Over de belasting van de wegen, geen idee..
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 01:33 schreef Champy2004 het volgende:
Frollo > Is het nog gelukt met je probeersel?
quote:Tja, met klein overschot al t contract maken. Zodoende worden de hoeveelheden steeds groter. Maar wat ik al zei, je moet wel veel heen en weer laden, je kan niet een overhead maken van 10000mw als je pas 8000 inwoners hebt
Op donderdag 12 februari 2004 09:24 schreef Frollo het volgende:
Hoe heb jij het gedaan, Atreidez?
quote:Megamiep ook bedankt, maar dit zinnetje van Atreidez deed het 'm.
Op donderdag 12 februari 2004 11:12 schreef Atreidez het volgende:
je kan niet een overhead maken van 10000mw als je pas 8000 inwoners hebt
Toch jammer, want ik wil een regio met één stad die alle andere vanaf het begin van stroom voorziet.
Nu heb ik alleen de infrastructuur van het OV zo goed voor elkaar dat die lui mijn prachtig aangelegde snelwegen + tolwegen niet gebruiken .
en hoe moet ik precies met buursteden werken, zodat ik in de ene alle industrie heb en in de andere commercial en residential, ook dit is me nog niet gelukt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |